Gå til innhold

Hva er ditt "sunne godteri" denne helga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hvemsomhelst

Nettopp laget meg sprø grønnkålschips.  Vasker og deler opp grønnkål, tørker i håndkle, putter i plastpose og heller i et par ss olje og litt salt. Gnikker og masserer litt på posen og heller ut på to bakeplater.  Varmluft 120-140 grader til de er sprø. Nam. Og 🥂 til.  Det er jo fredag 😀 nei, nå er det visst natt til lørdag...

Gjør det samme med spinat av og til.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg prøver å kutte ned på sukker....så istedenfor sjokolade blir det yoghurt blåbær og sukkerfri sjokoladepudding. Har du noe du skal kose deg med istedenfor snop? Kjenner det blir utfordrende uten potetgull...men jeg er av typen som ikke klarer bare å ta litt. Men jeg vil prøve...føler meg så mye bedre da.

Anonymkode: e8bc6...c49

Fryste grønne druer :) 

Anonymkode: de75a...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundersalt. Får da være grenser for hvor sunn man skal være.

Anonymkode: e32e5...4cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dundersalt. Får da være grenser for hvor sunn man skal være.

Anonymkode: e32e5...4cb

Dundersalt er herlig, men jeg spytter de ut når smaken forsvinner (når det bare et "hvitt" igjen).

Anonymkode: de75a...ce0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det dadler og druer + at jeg har en isboks i fryseren som jeg kanskje tar litt av 😊

Anonymkode: 9b2a4...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ikke "sunne godteri", klarer helt fint og gå ned i vekt og holde den ved å spise helt normalt godteri. Den dagen dere skjønner det klarer dere kanskje å gå ned i vekt og holde den. 

Anonymkode: 18343...4b2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dundersalt er herlig, men jeg spytter de ut når smaken forsvinner (når det bare et "hvitt" igjen).

Anonymkode: de75a...ce0

Fyfaen det er det dummeste jeg har lest. 

Anonymkode: 18343...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Rosenkål og babygulrot dyppet i mørk sjokolade. Noen på KG foreslo denne oppskriften.

Anonymkode: d8101...0c2

Prøv jordbær. Digg 😁

Anonymkode: ac530...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiser ikke "sunne godteri", klarer helt fint og gå ned i vekt og holde den ved å spise helt normalt godteri. Den dagen dere skjønner det klarer dere kanskje å gå ned i vekt og holde den. 

Anonymkode: 18343...4b2

Dette er veldig sant. 

Anonymkode: ac530...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke bra med kunstig søtning, eller? Jeg hørte jo på det om insulin og pepsi max på Ronny sitt program nå. Da er det ikke bra med desserter med kunstig søtning heller? 

Jeg spiser vanlig sjokolade i helga, men ikke for mye. Ellers er det jo godt med vaniljekesam og frukt, popcorn.. Potetgull i passe mengde. Har et mål om å lage en kalorifattig pizza... 😆 

Anonymkode: 90a2b...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiser ikke "sunne godteri", klarer helt fint og gå ned i vekt og holde den ved å spise helt normalt godteri. Den dagen dere skjønner det klarer dere kanskje å gå ned i vekt og holde den. 

Anonymkode: 18343...4b2

Men da reduserer du på mengden, eller? 😆

Anonymkode: 90a2b...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiser ikke "sunne godteri", klarer helt fint og gå ned i vekt og holde den ved å spise helt normalt godteri. Den dagen dere skjønner det klarer dere kanskje å gå ned i vekt og holde den. 

Anonymkode: 18343...4b2

Man kan lære seg å foretrekke søte småmåltider isteden for godteri. Da får man samme glede, men mer næringsstoffer. 

Anonymkode: 21e04...7e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men det er ikke bra med kunstig søtning, eller? Jeg hørte jo på det om insulin og pepsi max på Ronny sitt program nå. Da er det ikke bra med desserter med kunstig søtning heller? 

Jeg spiser vanlig sjokolade i helga, men ikke for mye. Ellers er det jo godt med vaniljekesam og frukt, popcorn.. Potetgull i passe mengde. Har et mål om å lage en kalorifattig pizza... 😆 

Anonymkode: 90a2b...db6

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 21e04...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Rosenkål og babygulrot dyppet i mørk sjokolade. Noen på KG foreslo denne oppskriften.

Anonymkode: d8101...0c2

Er det godt?!?! Bør jeg prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrot og selleristenger med hummus.

Men liker ikke sjokolade, snop eller chips. Så ser egentlig på det som normal helgekos, ikke erstatning for noe annet.

Anonymkode: 27171...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg prøver å kutte ned på sukker....så istedenfor sjokolade blir det yoghurt blåbær og sukkerfri sjokoladepudding. Har du noe du skal kose deg med istedenfor snop? Kjenner det blir utfordrende uten potetgull...men jeg er av typen som ikke klarer bare å ta litt. Men jeg vil prøve...føler meg så mye bedre da.

Anonymkode: e8bc6...c49

Frosne druer og speltlompechips

https://coop.no/extra/oppskrifter/sunne-speltlompechips/

Anonymkode: 0c579...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men da reduserer du på mengden, eller? 😆

Anonymkode: 90a2b...db6

Tja, kommer an på hva du mener med det. Grunnen til at jeg var overvektig var overspising og mye usunn mat i stedet for skikkelig mat. Når jeg spiser snop i helgene så tenker jeg ikke på mengde, men jeg spiser for det første snopet etter middag fordi da er jeg ikke sulten, og jeg spiser skikkelige måltider når jeg først spiser. Har derfor ikke behovet for å overspise godteri. Jeg spiser det godteriet jeg har lyst på, men alt i alt så er ikke det et problem fordi det utgjør en brøkdel av hva jeg spiser på en uke uansett. 

Anonymkode: 18343...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...