AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har to kattunger på 5 måneder, snart 6 mnd. Jeg bor på bygda, langt unna spesialisthelsetjenesten. I slutten av mai må jeg opereres og kommer da til å måtte være noen dager i byen, langt unna kattene. Det blir 3-4 dager. Jeg er litt bekymret for dette. Kattene er vant til at jeg er borte på jobb, men har aldri vært mer enn 8 timer borte. Jeg har noen gode naboer som kan passe på at kattene har det de trenger, men jeg er fortsatt bekymret for hvordan dette skal gå. Jeg hadde jo aller helst sett at noen hadde kunne bodd hjemme hos meg de dagene jeg er borte og sosialisert dem mer, men det har de ikke mulighet til. Kattene er vant til at jeg er mye hjemme og vant til mye kos og leking, siden jeg har delvis hjemmekontor og en annen deltidsjobb som jeg møter fysisk opp på en til to ganger i uken. Men operasjonen må jeg gjøre og jeg kan jo ikke ta de med meg. Jeg syns de er veldig unge til å være mesteparten av tiden alene, selv om det bare er noen dager. Er det noen som har tips for at dette skal gå bra? De har kattefontene, kattedo og chipbasert katteluke og har begynt å være ute noen timer på dagtid under tilsyn. Anonymkode: e321f...580
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 Kan ikke kattene være hos noen andre da? Det er kanskje lettere for folk en å bo hos deg? Anonymkode: 369db...298 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Å btw, de er alt for unge til å være ute alene Anonymkode: 369db...298 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Skrevet 7. mai 2021 Kan du ikke bruke et kattepensjonat da? Eller kjenner du en tenåring som vil tjene litt lommepenger og kan komme og bo hjemme hos deg med kattene disse dagene mot betaling? Det er så merkelig dette, men alle som skriver om denne "problemstillingen" her inne, skriver alltid som om eneste mulighet i denne verden til kattepass er noe som må være gratis. Betal for tjensten du trenger, så får du kattepass. Anonymkode: d32b9...d4e 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Å btw, de er alt for unge til å være ute alene Anonymkode: 369db...298 De er aldri ute alene. De er alltid ute sammen med meg, og holder seg i nærheten og følger etter meg overalt. Jeg bor landlig til uten trafikk og det er ingen farlige dyr her, så jeg tenker at det går greit så lenge de holder seg rundt meg. Det blir toppen en time om gangen uansett. De er sånn sett veldig klengete og jeg ville nok ikke gitt dem den friheten dersom de ikke hadde vært så lydige som de er. Jeg har katteluke men pleier å låse den når jeg ikke vil at de skal gå ut. Jeg vil bare at de skal bli vant til den så tidlig som mulig sånn at de kan bruke den fritt uten problem når de blir større. Anonymkode: e321f...580 3
LillEve Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Skjønner veldig godt at dette er et problem! Kanskje dette er noen alternative løsninger? Høre med en tenåring/ungdom som sårt trenger å komme seg litt vekk fra egen familie om de kan bo i huset ditt noen dager? Vær åpen for at de kan ha med en venninne/venn på overnatting, så de ikke skal bli alene om natta. Høre om noen vil "låne" kattene? Det er nok av folk som har veldig lyst til å passe kattunger for noen dager 🥰 Tilby penger i en facebookgruppe, og få noen som virker ålright til å passe dem mot betaling. Hvis du skal bo på hotell kan du høre om å få ha dem med. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan du ikke bruke et kattepensjonat da? Eller kjenner du en tenåring som vil tjene litt lommepenger og kan komme og bo hjemme hos deg med kattene disse dagene mot betaling? Det er så merkelig dette, men alle som skriver om denne "problemstillingen" her inne, skriver alltid som om eneste mulighet i denne verden til kattepass er noe som må være gratis. Betal for tjensten du trenger, så får du kattepass. Anonymkode: d32b9...d4e Her har vi ikke kattepensjonat. Vet det er en hundekennel 1,5 time unna men de tar ikke i mot katter. Men det går jo an å betale ungdommer - det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Men vedkommende må vel være over 16, regner jeg med. Vi er bare i underkant 40 stykker som bor i nærområdet, så det er ikke allverdens folk å velge og vrake mellom. Anonymkode: e321f...580 1
tirben Skrevet 7. mai 2021 #8 Skrevet 7. mai 2021 Skjønner aldri at folk vurderer å reise fra katter i dagesvis! Ville man gjort det med en hund? Nei, og man bør heller ikke gjøre det med katter. Det finnes kattepensjonat, som man betaler for selvfølgelig. Men har man dyr, må man regne med at det medfører noen kostnader. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 LillEve skrev (2 minutter siden): Skjønner veldig godt at dette er et problem! Kanskje dette er noen alternative løsninger? Høre med en tenåring/ungdom som sårt trenger å komme seg litt vekk fra egen familie om de kan bo i huset ditt noen dager? Vær åpen for at de kan ha med en venninne/venn på overnatting, så de ikke skal bli alene om natta. Høre om noen vil "låne" kattene? Det er nok av folk som har veldig lyst til å passe kattunger for noen dager 🥰 Tilby penger i en facebookgruppe, og få noen som virker ålright til å passe dem mot betaling. Hvis du skal bo på hotell kan du høre om å få ha dem med. Jeg skal høre med naboene om de ønsker å ha kattene hos seg, det blir vel det beste. De fleste jeg kjenner har enten hund og katt selv og da kan det kanskje bli problematisk med fremmede katter. Helst hadde jeg jo sett at kattene kunne være hjemme hos meg, der de er mest vant til å være - men det viktigste er jo at de får regelmessig tilsyn og kos, og da mener jeg at et par småbesøk om dagen er for lite. Men jeg skal spørre noen ungdommer jeg vet om som er pålitelige også om de har lyst å bo i her i bytte mot kattepass og betaling, dersom ikke naboen har mulighet til å ha de hos seg. Anonymkode: e321f...580 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 tirben skrev (2 minutter siden): Skjønner aldri at folk vurderer å reise fra katter i dagesvis! Ville man gjort det med en hund? Nei, og man bør heller ikke gjøre det med katter. Det finnes kattepensjonat, som man betaler for selvfølgelig. Men har man dyr, må man regne med at det medfører noen kostnader. Her finnes ikke kattepensjonat. Anonymkode: e321f...580
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 De er for små til og være alene i flere dager uten tilsyn. Du må få noen til og sjekke de daglig eller ha de hjemme hos seg. Anonymkode: 8d1e9...8a4 1
tirben Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her finnes ikke kattepensjonat. Anonymkode: e321f...580 Ikke på ditt hjemsted kanskje, men da må du reise dit du finner et. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 tirben skrev (43 minutter siden): Skjønner aldri at folk vurderer å reise fra katter i dagesvis! Ville man gjort det med en hund? Nei, og man bør heller ikke gjøre det med katter. Det finnes kattepensjonat, som man betaler for selvfølgelig. Men har man dyr, må man regne med at det medfører noen kostnader. Det er nå mange som reiser fra bikkjene også. En her i bygda reiste fra bikkja i to uker. Den fikk mat av en nabo en gang daglig og ellers stod den i hagen. Anonymkode: b1cf9...1ba
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er nå mange som reiser fra bikkjene også. En her i bygda reiste fra bikkja i to uker. Den fikk mat av en nabo en gang daglig og ellers stod den i hagen. Anonymkode: b1cf9...1ba Hadde jeg aldri hatt samvittighet til! Anonymkode: 369db...298 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er aldri ute alene. De er alltid ute sammen med meg, og holder seg i nærheten og følger etter meg overalt. Jeg bor landlig til uten trafikk og det er ingen farlige dyr her, så jeg tenker at det går greit så lenge de holder seg rundt meg. Det blir toppen en time om gangen uansett. De er sånn sett veldig klengete og jeg ville nok ikke gitt dem den friheten dersom de ikke hadde vært så lydige som de er. Jeg har katteluke men pleier å låse den når jeg ikke vil at de skal gå ut. Jeg vil bare at de skal bli vant til den så tidlig som mulig sånn at de kan bruke den fritt uten problem når de blir større. Anonymkode: e321f...580 Du skriver jo at du har katteluke i samme innlegg som du skal dra fra de å få noen til å stikke innom, kan ikke annet en å tro at du har tenkt til å la de løpe fritt mens du er borte. Anonymkode: 369db...298 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #16 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg aldri hatt samvittighet til! Anonymkode: 369db...298 Men noen har det🤷🏼♀️ Anonymkode: b1cf9...1ba
Troyamin Skrevet 7. mai 2021 #17 Skrevet 7. mai 2021 Slapp av. Kattungene har hverandre og du har ordnet det slik at de får tilsyn. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #18 Skrevet 7. mai 2021 4 hours ago, tirben said: Skjønner aldri at folk vurderer å reise fra katter i dagesvis! Ville man gjort det med en hund? Nei, og man bør heller ikke gjøre det med katter. Det finnes kattepensjonat, som man betaler for selvfølgelig. Men har man dyr, må man regne med at det medfører noen kostnader. Hun reiser jo ikke fra dem når hun har naboer som passer de. Anonymkode: c8435...379 1
LadyGrey Skrevet 7. mai 2021 #19 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her finnes ikke kattepensjonat. Anonymkode: e321f...580 Sjekk om det finnes i nærheten av der du skal opereres? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #20 Skrevet 7. mai 2021 Jeg tipper du kan finne en ungdom/uføretrygdet/pensjonist/student som kan tenke seg å bo med kattene mot litt betaling. Anonymkode: 5ff0f...505
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå