Gå til innhold

J


Sappi

Anbefalte innlegg

Sappi skrev (På 7.5.2021 den 15.21):

.

.

Endret av Sappi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Sappi said:

Nå har hun dama svart min mor og sagt at min mor kun skal få 800kr fordi hun bare har jobbet for 6 dager. Vi gidder ikke mer styr og venter bare på beløpet slik at vi kan kutte henne helt ut.

Jaha. Men det viktigste her er uansett barnet. Hva har du tenkt til å gjøre der? Ikke ditt problem??? 

Anonymkode: 19736...86f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 15.40):

.

Anonymkode: 19736...86f

.

Endret av Sappi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7500 i kontantstøtte.

3000 til barnevakt.

3500 kr i ren overskudd rett i lomma hver måned + tid til å jobbe andre steder.

Denne dama har funnet løsningen.

Betalt av din mor og skattebetalerne.

Anonymkode: ab098...27b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sappi skrev (29 minutter siden):

Ts her. Nå har min storesøster som er verge for min mor tatt kontakt med denne dama, for denne dama hører ikke på meg, og ber om at jeg skal slutte å «bestemme» over min mor. Vi venter på et svar fra henne, og krever at min mor skal få betalt for det hun har jobbet for. Det virker som at hun prøver å vri seg unna betalingen.

Tenkte det ja. Tviler på at dere får noe penger ut av denne dama som er allerede så frekk at hun skal utnytte din mor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sappi skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hva sim skjer i hjemmet. Det er helt uforsvarlig av meg å skape et problem som ikke eksisterer. Når hun ikke har barnevakt er hun selvfølgelig hjemme? Hvem ellers skal hente barnet fra barnehagen? 

Du har informasjon som tyder på at mor har problemer med å ta vare på ungen sin. Det som vil bære uforsvarlig av deg er å ikke varsle barnevernet. 

Anonymkode: 1fa49...559

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 16.44):

Du har informasjon som tyder på at mor har problemer med å ta vare på ungen sin. Det som vil bære uforsvarlig av deg er å ikke varsle barnevernet. 

Anonymkode: 1fa49...559

.

Endret av Sappi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sappi skrev (Akkurat nå):

Så at en person ikke har tid til å passe barnet fordi den personen jobber mye er bekymringsverdig? Det er ikke mitt problem. Barnet blir ikke slåtr, får omsorg, og har et hus. Hvorfor skal jeg skape et problem som ikke eksisterer? Gi deg!

Omsorg fra fremmede? Mora er tydeligvis ikke den som har omsorgen. 

Anonymkode: b076d...819

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis nabodama er fra somalia tåler hun fint at noen sier ifra klart, tydelig og hardt. somaliere er endel røffere anlagt enn puslete nordmenn.

Anonymkode: 314ef...a33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sappi skrev (4 minutter siden):

Så at en person ikke har tid til å passe barnet fordi den personen jobber mye er bekymringsverdig? Det er ikke mitt problem. Barnet blir ikke slåtr, får omsorg, og har et hus. Hvorfor skal jeg skape et problem som ikke eksisterer? Gi deg!

Hun har jo åpenbart veldig dårlig dømmekraft. 

Anonymkode: 1fa49...559

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

7500 i kontantstøtte.

3000 til barnevakt.

3500 kr i ren overskudd rett i lomma hver måned + tid til å jobbe andre steder.

Denne dama har funnet løsningen.

Betalt av din mor og skattebetalerne.

Anonymkode: ab098...27b

Får vel ikke kontantstøtte hvis barnet går i barnehagen .

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette for en kortere periode slik at det går under reglene for småarbeid? Eller er dette ment som en fast ordning? Lønn før barnepass er fritatt arbeidsgiveravgift, men din mor skal skatte og betale trygdeavgift som vanlig. Nabomoren må sende inn a-melding, har hun kontroll på dette? Skatteetaten har mye informasjon tilgjengelig på flere språk, deriblant somali.

Anonymkode: 83cde...226

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 18.28):

.

Anonymkode: 83cde...226

.

Endret av Sappi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sappi skrev (17 minutter siden):

Nei, dette er en jobb som er ment til å vare i flere år. Hun har ikke styring eller peiling på lovlige ting, og tenkte å gi min mor svarte penger så lenge hun jobbet for henne. 


Dette melder du til barnevernet.

Dama setter bort ungen i barnehagealder fra 06.30 til 23.00. Det er med andre ord hos fremmede hele sin våkne tid.

Og attpåtil mesteparten av dagen lørdag.

Du vet barnevernet bryr seg om mye mer ved barns velferd og omsorg enn kun at de får mat, klær, hus og ikke blir slått...?

Kanskje trenger mor hjelp til å søke økonomisk støtte, så hun ikke må jobbe døgnet rundt for å klare seg. NAV er vanskelig nok å forstå og finne fram i for norsktalende.

Å melde til barnevernet en reell bekymring som dette betyr jo ikke at tiltaket vil være at barnet plasseres. En går inn og ser på helheten, og forsøker å hjelpe mor til å bli bedre i stand til å yte god omsorg for ungen sin først og fremst.

Men det er åpenbart ikke bra for barn i barnehagealder å kun se sin hovedomsorgsperson en og en halv dag i helga.

Anonymkode: e4ad7...5e6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld damen slik at din mor ikke blir anmeldt.

Anonymkode: 7ceb3...87b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest byråkrati
1 minutt siden, Sappi said:

Ts her. Siste døgnet har vært et helvete. Min mor er som sagt psykisk utviklingshemmet, og hun tror jeg har stelt i stand dette for å være jævlig mot henne. Hun er FAST bestemt på at hun skal tilbake, til tross for at vi både har ringt henne, sagt hun skal holde seg unna min mor og dersom hun kontakter min mor igjen anmelder vi henne. Min mor evner ikke å forstå noe av det som skjer. Hva skal jeg gjøre? Jeg trenger råd av noen som er voksen og har noe klokt å si

Ville tro du kan melde fra til barnevernet at denne kvinnen lar din psykisk utviklingshemmede mor ha 100% ansvar for barna, hvor mange timer var det, 10 timer om dagen? Denne kvinnen virker generelt uegnet som mor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (På 8.5.2021 den 11.27):

.

.

Endret av Sappi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal gjøre er å ringe barnevernet så de kan hjelpe denne familien. Det betyr ikke at barnevernet tar barnet vekk. De prøver å hjelpe familiene først. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet.

Denne moren er jo selvfølgelig desperat etter barnepass, om hun er avhengig av å jobbe dobbelt (?) for å klare seg.

Sannsynligvis har hun rett på hjelp eller stønader hun ikke kjenner til, men ingen til å hjelpe seg med systemet.

Får hun rett hjelp har hun heller ingen grunn til å plage din mor mer.

 

Anonymkode: e4ad7...5e6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...