Gå til innhold

Sinna nabo over parkering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Parkerer i en kommunal boligvei innimellom. Nå har en av naboene der klaget fordi de mener jeg står på deres tomt. Veien er som sagt kommunal og jeg står utenfor både hekk og gjerne. Naboen ser meg ikke i det hele tatt, så at hen gidder å irritere seg over det virker bare unødvendig. Men hvordan kan jeg sjekke hvor tomtegrensen går? Har sett på kartverket, men er er dessverre lite nøyaktig oppmåling

Anonymkode: e6159...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bilen din  kan bli tauet bort og vraket om du fortsetter å parkere ulovlig

Anonymkode: d264f...659

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bilen din  kan bli tauet bort og vraket om du fortsetter å parkere ulovlig

Anonymkode: d264f...659

For det første så tauer de ikke vekk på offentlig vei, for det andre så er det ingenting som tilsier at jeg parkerer ulovlig. Men prøver å finne en måte å få dette bekreftet på

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om veien går gjennom hagen hans, er det vei åpen for allmenn ferdsel er det ikke hans parkeringsregler som gjelder. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neket skrev (27 minutter siden):

Spiller ingen rolle om veien går gjennom hagen hans, er det vei åpen for allmenn ferdsel er det ikke hans parkeringsregler som gjelder. 

Er som sagt en kommunal vei der jeg parkerer i veiskulderen inntil buskene hans. Han mener at veiskulderen da er hans tomt selv om den er utenfor det inngjerede området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan du ikke parkere på din egen tomt..?

Det er veldig irriterende med naboer som tar seg til rette, så selv om det ikke er på hans juridiske tomt så er det ufattelig plagsomt at folk skal tøye strikken når det kommer til å invadere intimsona til andre fordi de har "rett til det". Det er også spesielt invaderende dersom du lar bilen stå på tomgang eller om det er rett utenfor hagen der naboen oppholder seg. Rettslig sett så er du vel fritatt, men om du vil fortsette å tviholde på retten din når det er helt opplagt av at naboen din synes det er sjenerende.

Anonymkode: 81484...46e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor kan du ikke parkere på din egen tomt..?

Det er veldig irriterende med naboer som tar seg til rette, så selv om det ikke er på hans juridiske tomt så er det ufattelig plagsomt at folk skal tøye strikken når det kommer til å invadere intimsona til andre fordi de har "rett til det". Det er også spesielt invaderende dersom du lar bilen stå på tomgang eller om det er rett utenfor hagen der naboen oppholder seg. Rettslig sett så er du vel fritatt, men om du vil fortsette å tviholde på retten din når det er helt opplagt av at naboen din synes det er sjenerende.

Anonymkode: 81484...46e

Jeg bor ikke i området. Parkerer der når jeg kjører til jobb da det ikke er noen gode parkeringsmuligheter. Lar altså ikke bilen stå på tomgang eller noe lignende. Bilen er langt i fra innkjørsel og vedkommende kjører heller ikke forbi bilen så den er ikke til noe plage på den måten. Det er heller ingen som parkerer der jeg står, da alle naboene har egen innkjørsel de benytter seg av. Står som sagt også foran en busk som er så tett at denne naboen ikke engang ser bilen min

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville kontaktet kommunen og spurt om jeg hadde lov til å parkere der.

Anonymkode: 63a66...5d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står du på hans plen? Som han klipper og styrer med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Parkerer i en kommunal boligvei innimellom. Nå har en av naboene der klaget fordi de mener jeg står på deres tomt. Veien er som sagt kommunal og jeg står utenfor både hekk og gjerne. Naboen ser meg ikke i det hele tatt, så at hen gidder å irritere seg over det virker bare unødvendig. Men hvordan kan jeg sjekke hvor tomtegrensen går? Har sett på kartverket, men er er dessverre lite nøyaktig oppmåling

Hva mener du med lite nøyaktig oppmåling? Tomtegrensene er da nøyaktig markert på kartverket?

Anonymkode: 08ecf...f89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MollyJones skrev (4 minutter siden):

Står du på hans plen? Som han klipper og styrer med?

Nei, over en veigrøft nærmest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med lite nøyaktig oppmåling? Tomtegrensene er da nøyaktig markert på kartverket?

Anonymkode: 08ecf...f89

Hvis du ser på kartverket så har tomtegrensen ulike farger etter hvor nøyaktig det er. I dette tilfellet er det lite nøyaktig, i likhet med mange boligfelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, over en veigrøft nærmest. 

Kanskje han bare liker å irritere seg over noe - det finnes like folk :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er som sagt en kommunal vei der jeg parkerer i veiskulderen inntil buskene hans. Han mener at veiskulderen da er hans tomt selv om den er utenfor det inngjerede området

Gjerdet er ikke nødvendigvis tomtegrensen.  I HI sier du at du parkerer i en kommunal vei.  Nå sier du at du parkerer på veiskulderen til denne veien.  Står du i det hele tatt i veibanen, eller er bilen hensatt på utsiden av veien?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Whistler skrev (5 minutter siden):

Gjerdet er ikke nødvendigvis tomtegrensen.  I HI sier du at du parkerer i en kommunal vei.  Nå sier du at du parkerer på veiskulderen til denne veien.  Står du i det hele tatt i veibanen, eller er bilen hensatt på utsiden av veien?

Er en liten veiskulder og parkerer da med deler av bilen på denne veiskulderen og resten i veien. Ser ingen tomtemålere verken utenfor gjerdet eller busken, men står derimot lyktestolper, veiskilt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du sikker på det er lov å stå der? Står andre der? Skaper det trafikkfarlige situasjoner som følge av at du står der? 

Vi bor langs en vei der mange parkerer for å gå på jobb, de tar null hensyn til utkjørsler og trafikksikkerheten til oss som bor her. Jeg skjønner godt at naboen er irritert dersom din bil skaper ulemper for han.

Anonymkode: 4a9c9...1d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg bor ikke i området. Parkerer der når jeg kjører til jobb da det ikke er noen gode parkeringsmuligheter. Lar altså ikke bilen stå på tomgang eller noe lignende. Bilen er langt i fra innkjørsel og vedkommende kjører heller ikke forbi bilen så den er ikke til noe plage på den måten. Det er heller ingen som parkerer der jeg står, da alle naboene har egen innkjørsel de benytter seg av. Står som sagt også foran en busk som er så tett at denne naboen ikke engang ser bilen min

Da NAV-kontoret i byen her flyttet til parallellgaten min så ble veiene her plutselig helt fullt opp av NAV-ansattes biler, hele gatene her. Det er vanskelig å kjøre ut av innkjørslene våre og det er heller ikke plass til at gjester kan parkere. Dette har blitt et irritasjonsmoment for meg, så jeg forstår at blir irritert på at det står en bil utenfor huset hans hver eneste dag. 

Anonymkode: 577be...25d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er en liten veiskulder og parkerer da med deler av bilen på denne veiskulderen og resten i veien. Ser ingen tomtemålere verken utenfor gjerdet eller busken, men står derimot lyktestolper, veiskilt osv

Hvis det ikke er skiltet med parkeringsforbud kan du jo parkere i veibanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du sikker på det er lov å stå der? Står andre der? Skaper det trafikkfarlige situasjoner som følge av at du står der? 

Vi bor langs en vei der mange parkerer for å gå på jobb, de tar null hensyn til utkjørsler og trafikksikkerheten til oss som bor her. Jeg skjønner godt at naboen er irritert dersom din bil skaper ulemper for han.

Anonymkode: 4a9c9...1d3

Som jeg har skrevet før så er det ingen andre som står der. Står ikke foran innkjørselen til noen, heller ikke i nærheten. Innkjørselen til denne naboen er faktisk på andre siden, der han ikke engang kjører forbi bilen min. Står greit ut i siden og veien er bred så truer ikke trafikksikkerheten. Er faktisk en blindvei, så heller ingen gjennomkjørsel. Heller ingen forbudt skilt, og siden det da er en kommunal vei så gjelder vanlig trafikkregler

Whistler skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikke er skiltet med parkeringsforbud kan du jo parkere i veibanen.

Det er ikke det, og derfor jeg da står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

.............................

Det er ikke det, og derfor jeg da står der.

Du står jo etter eget sigende ikke i veibanen, men på veiskulderen og med ett hjulpar i veibanen.  Ha begge hjulparene i kjørebanen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...