Gå til innhold

Hvorfor er de fleste ulykkelige og «bitre» menneskene eldre damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Har ingenting med hvem som holder seg bedre. Det finnes kvinner som ser usedvanlig bra ut for alderen også, men de sier selv at de sliter mtp dating og tror ikke de har like stor sjanse for å treffe sin partner i livet på samme måte som f.eks. det jeg kan. 

Hvordan fikk du denne tråden til å handle om dating, og at eldre liksom ikke har draget og derfor er ufine mot de på 20 😅

Anonymkode: b494e...710

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Truly skrev (2 minutter siden):

Ja, for det er jo attraksjon blant menn vi damer lever på.

Livskvaliteten vår avhenger av at menn vil ha oss.

🤣

Den dagen en mann ikke vil ha deg som kvinne, så har du ligget 6 fot under lenge.

Og selv da har du en liten gjeng som fremdeles er intressert.

Dere streber etter å bli sett og ha masse oppmerksomhet. Når den kurven daler så får dere en slags panikk virker det som.

De menn som løper etter deg er det virkelig de menn du ønsker å dele livet med? Jeg spør av nyskjerrighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde først man faktisk snakket om eldre kvinner og tenkte bidra med at eldre menn ofte lider i stillhet.

Men så oppdaget jeg at det var en tråd om voksne fra et 20-årings perspektiv. 
Ungdom vil jo se det fra sitt ståsted, de voksne fra sitt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker nok at du har rett i at i gruppen "eldre" er kvinner de mest ulykkelige. Du må huske på at de ble født inn i en tid der kvinner skulle holde kjeft, passe sitt utseende og bli gift. Var mannen voldelig fikk hun ta til takke og føde barn. Ble hun skilt eller bedratt var det fordi hun ikke passet punkt 1 og 2 (holde kjeft og være pen). Man oppdro kvinner som om den eneste hensikten med livet deres var at de skulle bli ulykkelige. Og den som opppdrar kvinner er deres mor.

Blant gruppen "yngre" er det enslige menn med lav utdannelse og lite sosial kapital som er de mest ulykkelige. Deres mor har nemlig oppdratt dem til en verden som eksisterte før. Der enhver voldelig slask ble gift og kvinnen forble gift med han fordi hun ikke hadde noe valg. Han står fremfor tøffe valg: godta at han må justere adferd eller forbli singel fordi damene som  holder kjeft og er pene nå er 70+. (eller 40+ i lavere sosiale lag)

Anonymkode: dacf0...bf3

Haha, hæ? Vi som er 50+ nå var på raves på nittitallet...

Anonymkode: 57fec...247

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at de bitreste menneskene jeg er borte i er mennene her inne, som lager tråd på tråd om hvor urettferdig det er at ingen kvinner vil ha dem. At vi er for opptatt av høyde, at vi sminker oss for mye (lurer dem), opp og ned om abort, gjerne en rundtur innom innvandrere og homofile, før de er tilbake til å skrive om hvor privilegerte kvinner er. 

Anonymkode: 1c40f...6d7

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer blir til Karens når de runder 40. Kravstore, egoistiske og konfliktsøkende 😅

Anonymkode: 0d9c0...8db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Dere streber etter å bli sett og ha masse oppmerksomhet. Når den kurven daler så får dere en slags panikk virker det som.

De menn som løper etter deg er det virkelig de menn du ønsker å dele livet med? Jeg spør av nyskjerrighet. 

"Dere" er jo ett vidt begrep. De som vil bli sett er i mindretall.

Vi norske kvinner er jo ikke uten grunn kjent for at vi er veldig ujålete og særdeles lite elegante med mindre vi skal noe spesielt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Har ingenting med hvem som holder seg bedre. Det finnes kvinner som ser usedvanlig bra ut for alderen også, men de sier selv at de sliter mtp dating og tror ikke de har like stor sjanse for å treffe sin partner i livet på samme måte som f.eks. det jeg kan. 

Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Er du ekspert på området? Det høres sånn ut. Syns du virker litt høy på deg selv.Noen sliter sikkert, men det er nok stor variasjon blant damer som med menn. Mange damer uansett alder er lei av menn som kommer med tilbud om sex etter 5 minutter. Men det har du vel ikke undersøkt!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunn til at menn oppleves hyggeligere, er at menns og kvinners adferd vurderes forskjellig, selv om den er lik. Han er målbevisst, sterk og uredd, hun er en sjefete kjeftesmelle. Les om det, masse undersøkelser er gjort om dette.

En annen grunn kan være at menn på 50+ av og til (mildt sagt) mangler litt selvinnsikt og tror de har sjangs på kvinner som er halvparten så gamle, og derfor er falskt hyggelige. Gjelder selvsagt/forhåpentligvis langt fra alle, men mange nok...

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-50 års alderen er da man er midt i mellom, ikke ung og ikke gammel. Der kan det være vanskelig å finne fotfeste. Livet er liksom staket ut fremover, det er ikke så lett å gjøre nye valg og en er ikke attraktiv verken på sjekkefronten eller jobbmarkedet. Er lett å bli litt bitter da..... Er enig med TS, kvinner i den alderen er ofte bitre😬

Anonymkode: 8d860...302

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Damer blir til Karens når de runder 40. Kravstore, egoistiske og konfliktsøkende 😅

Mer som menn. Bortsett fra det med konfliktsøkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall normalt at mennesker, både kvinner og menn, blir mer direkte med alderen. Men da gjerne først når de passerer 60 år.

https://forskning.no/psykologi-hjernen-kommunikasjon/frekke-eldre-og-skravlete-menn/1043903

Hvordan man blir møtt av andre handler også mye om hvordan man selv oppfører seg. At damer over 40 (som forøvrig ikke er veldig gammelt selv om det føles sånn for 20-åringer) fremstår som frekkere handler nok mest om at de har fått mer selvtillit og tar mindre bullshit før de sier i fra. Dette kan oppfattes som frekt om man føler seg enten truffet eller urettferdig behandlet.
Det er nok ikke til å unngå at du vil møte på frekke damer i 40-årene, men dersom du seriøst mener at de fleste damer over 40 er sånn, burde du faktisk se på din egen adferd eller dine egne holdninger. Da er sjansen svært stor for at du misoppfatter veldig mye, overdriver eller har fordommer.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjenner jeg ikke meg igjen i. Etter at jeg ble 40 har jeg mistet all bitterhet, jeg har fått en økonomisk opptur og opplever suksess i karrieren. Jeg er roligere og gladere enn før og føler at livet er fullt av muligheter.
Jeg tror ikke alltid at andre mener å være frekke og sure selv om du oppfatter dem sånn. Noen ganger er dette bare i vårt eget hode, det kan ha med lav selvtillit å gjøre, for eksempel. Så selv om de "eldre" kvinnene er sure og frekke etter din mening, så kan det være de bare har tankene sine et annet sted og ikke tenker på tonefallet i måten de sier ting på. Kanskje du overdramatiserer litt? 

Ellers så er det forsket på at vi er på vårt minst lykkelige "midt i livet", både kvinner og menn. Men så blir vi mer og mer lykkelige jo eldre vi blir! :)

Anonymkode: d7cc9...b8e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr. Aktiv skrev (16 minutter siden):

Fordi attraksjonen deres daler bratt i voksen alder i motsetning til menn på samme alder. Lett å bli bitter da.

Årsaken til dette er at attraksjonen til menn daler LENGE før 40-årene.

Anonymkode: d7cc9...b8e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mange eldre damer mangler god sex rett og slett. De har erklært seg ferdige med det, uten å vite hva de har sagt nei til, og uten å skjønne hvorfor humøret er så dårlig.

Anonymkode: df7d6...f32

Hva er sammenheng mellom sex og godt/dårlig humør? 

Anonymkode: 6e78e...b4e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er ikke det omvendt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har garantert ikke noe med shalusi å gjøre. Jeg er 43 og savner absolutt ikke 20 årene. Det er når man runder 40 man som regel finner roen, man bryr seg rett og slett mye mindre om ting enn hva man gjorde i 20-30 årene. Mulig mange også bryr seg mindre med hva de sier også? 
For min del trives jeg godt sammen med folk på min egen alder, men elsker også å tilbringe tid sammen med mine nieser på 20-25 år også. Vi har alltid mye å skravle om, kunne aldri falt meg inn å være frekk mot dem eller andre på deres alder. 

Anonymkode: 8267a...716

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (23 minutter siden):

Det er i hvertfall normalt at mennesker, både kvinner og menn, blir mer direkte med alderen. Men da gjerne først når de passerer 60 år.

https://forskning.no/psykologi-hjernen-kommunikasjon/frekke-eldre-og-skravlete-menn/1043903

Hvordan man blir møtt av andre handler også mye om hvordan man selv oppfører seg. At damer over 40 (som forøvrig ikke er veldig gammelt selv om det føles sånn for 20-åringer) fremstår som frekkere handler nok mest om at de har fått mer selvtillit og tar mindre bullshit før de sier i fra. Dette kan oppfattes som frekt om man føler seg enten truffet eller urettferdig behandlet.
Det er nok ikke til å unngå at du vil møte på frekke damer i 40-årene, men dersom du seriøst mener at de fleste damer over 40 er sånn, burde du faktisk se på din egen adferd eller dine egne holdninger. Da er sjansen svært stor for at du misoppfatter veldig mye, overdriver eller har fordommer.

Uenig. Jeg har blitt mindre direkte med alderen. Man blir "mykere" og gir mer faen. Gidder ikke å diskutere med alt og alle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også ett stort sprik i hvordan man blir oppfattet.

Ett godt eksempel her er jo TV og film tråden. Da ser man hvor forskjellig ett menneske kan oppfatte ett annet.

De "bitre" damene en 20 åring kan møte, kan være en 43 år gammel dame med 3 barn, stort hus, bikkje, hage, mann som nettopp har tatt ryggen, en lite samarbeidsvillig eksmann, bonusbarn og diverse sykdommer som ikke tas på alvor nettopp fordi hun er kvinne.

Hun kan være SLITEN.

Men ingen bryr seg om hun. Hun må konstant ta seg sammen. Og kan kanskje bli irritert i fremtoningen når en 20 åring står der å klager over dårlig råd, selv om hun drikker 7 RedBull om dagen og spiser ute.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du kan bare slappe av. Du skjønte godt hva jeg mente med innlegget mitt. Ikke noe vits i å begynne å sette ord på min munn og feiltolke når det helt klart og tydelig står hva jeg mente.

Anonymkode: 24931...09a

Hvor er det du mener jeg feiltolker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...