Gå til innhold

Noen andre som har opplevd å bli "kald" av dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler jeg har kommet til et slags "gi opp"-stadium i datingen der jeg ikke har helt kontakt med følelsene mine lenger.

På én side er dette bra, fordi nå er jeg veldig ferdig med å utsette meg for og bli såret. Og å være såret, for den del. Men samtidig må man jo være åpen og følelsesmessig "påkoblet" hvis man skal få følelser for noen (... som er rett for deg).

 

Anonymkode: 8b9fd...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ligger med alle datene dine, mister du koblingen mellom følelser og seksualitet. Da blir du kald og vil slite mer og mer med å forplikte deg. Dersom du ikke ligger med datene, dater du kanskje for mange og blir litt mettet på nye folk slik at du ikke gidder å bruke energi på å blil kjent med dem. Kanskje er det en kombinasjon av begge deler. 

Anonymkode: 75515...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dersom du ligger med alle datene dine, mister du koblingen mellom følelser og seksualitet. Da blir du kald og vil slite mer og mer med å forplikte deg. Dersom du ikke ligger med datene, dater du kanskje for mange og blir litt mettet på nye folk slik at du ikke gidder å bruke energi på å blil kjent med dem. Kanskje er det en kombinasjon av begge deler. 

Anonymkode: 75515...6f0

Ja, dette er nok helt rett. Jeg gjør jo alt det her.... ups!!! 

Ts

Anonymkode: 8b9fd...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe problem å skille mellom sex og kjærlighet! Lidenskap og begjær er naturlig, og ufarlig. Ligg med så mange du vil du, bare bruk kondom.

Derimot kan det være en ide å roe litt ned på datingen en periode, kanskje til og med ta en pause. Å date er krevende, og å date mange over kort tid kan bli en stor påkjenning. Ta tiden til gode og fokuser på venner og deg selv, så kan du gjenoppta datingen igjen når du føler for det.

Anonymkode: 54c24...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville blitt følelsesmessig avstumpet men jeg tror jeg ville begynt å avsky menn om jeg skulle datet aktivt som singel kvinne. Menn forventer frikort til å kaste bort kvinners tid , der vi kvinner skal leke kjæreste med dem i mnd etter mnd uten at vi engang får lov å kalle en mann kjæresten vår. Vi er en "venninne" (som om det er vanlig at folk ligger med sine venner).  Jeg gidder ikke utsette meg for sånt siden da det hører til unntakene at en mann er seriøs eller har langsiktige planer samme hvor tålmodig og selvutslettende enn kvinne er i datingfasen. Dating i dag er i mine øyne bare en forverret versjon av fortidens bordeller: jobben er blitt ubetalt og man har ikke engang lov til å si at det ikke er greit for da er man dramatisk og krevende. Kvinnefrigjøring my ass.  Jeg ligger bare unna partnermarkedet og tenker at den mannen som er særlig interessert for hente meg hjemme. Joda, man kan si at det er svært lite realistisk, men jeg ser ikke realismen i å finne meg en kjæreste i en datingverden der menns mål er få kvinner til å føle seg mest mulig verdiløs. Hvis du er mann ts, skjønner jeg deg faktisk godt.  Når kvinner velger underlegge seg menns premisser og stille opp som ulønnete horer, med kjærlighetssorg som eneste belønning kan det umulig være enkelt å beholde respekten for oss. 

Anonymkode: 00f36...47e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg føler litt det samme..

Anonymkode: 24102...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Føler jeg har kommet til et slags "gi opp"-stadium i datingen der jeg ikke har helt kontakt med følelsene mine lenger.

På én side er dette bra, fordi nå er jeg veldig ferdig med å utsette meg for og bli såret. Og å være såret, for den del. Men samtidig må man jo være åpen og følelsesmessig "påkoblet" hvis man skal få følelser for noen (... som er rett for deg).

 

Anonymkode: 8b9fd...fe5

Klart du blir kald hvis eneste kriterie for daten er riktig aldersintervall og puls..Det er slitsomt å vise hvem en er for å bygge den fortroligheten et forhold krever..om og om igjen.

Jeg tror en må være smertefull ærlig FØR det blir en date. Fortell litt forenklet HVEM du er ( ikke hva du jobber med eller ting i den gata) fortell hvem du er innerst inne og vær pinlig presis på hva du ønsker av en partner...og slutt å tro at sex på første daten er en dealbreaker, der er ikke der problemet ligger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon TS! Du er ikke alene! 😅🙈 Orker ikke mer - må ha en pause!

Anonymkode: 3d97a...17c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler jeg har kommet til et slags "gi opp"-stadium i datingen der jeg ikke har helt kontakt med følelsene mine lenger.

På én side er dette bra, fordi nå er jeg veldig ferdig med å utsette meg for og bli såret. Og å være såret, for den del. Men samtidig må man jo være åpen og følelsesmessig "påkoblet" hvis man skal få følelser for noen (... som er rett for deg).

 

Anonymkode: 8b9fd...fe5

Jeg føler det samme. Føler at alle har så mye valg no (spesielt jentene med ekstremt mye tilbud fra datingapper) at om man går på date og ting ikke er 100% riktig/perfekt så bare sveiper de deg mentalt til venstre og går videre til neste date. 
Har hatt så mange dates hvor vi har kost oss masse, hatt gode samtale,dype samtaler, blitt fysisk, og noen ganger også hatt sex , men hvor istedenfor å fortsette å bli bedre kjent så få man bare en kald skulder etterpå.   
Og man vet egentlig aldri hva som var problemet; kanskje man sa at man likte sushi, og hun ikke liker det, kanskje man var litt nervøs første halvtimen, og hun helst vil ha menn som aldri er nervøs, kanskje man fortalte en vits som ikke var morsom. 

Jeg har datet jenter som har vært helt fantastisk på alle måter , men hvor de rett og slett bare gir opp før man i det hele tatt får vist hvem man er...og det er frustrerende. Er i hvert fall overbevist at jeg aldri kommer til å finne "kjærligheten" online. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en del år av livet mitt på å date aktivt og "lete" etter mann, og basert på mine erfaringer med menn kan jeg ikke si at jeg har blitt kaldt. Jeg er nok heller lamslått. Jeg har definitivt endret syn på menn, og kan ikke si at jeg ser for meg en fremtid med dem med mindre det dukker opp en mann som aktivt tar avstand fra ukulturen som nå utspiller seg mellom mann og kvinne. Skjønt en slik mann ville nok ha mange valgmuligheter og lite realistisk er det at jeg forblir førstevalget. 

Så, i likhet med mange andre kvinner har også jeg gitt opp menn. Godt spilt menn, virkelig. 

Anonymkode: 87fb3...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir kalde fordi ingen vil ha dem, kvinner blir kalde fordi de kun får sex av de mest attraktive. Litt satt på spissen.

Anonymkode: 0531b...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Da jeg var singel og datet gikk jeg gjennom flere slike perioder. Og jeg innså rett og slett at selv om jeg var singel så trengte jeg ikke date hele tiden. Da brukte jeg gjerne tiden på andre viktige ting i livet i stedet. Men det kommer jo alltid tilbake igjen, så jeg ville ikke vært så bekymret for det. Ta litt tid til deg selv, kanskje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn blir kalde fordi ingen vil ha dem, kvinner blir kalde fordi de kun får sex av de mest attraktive. Litt satt på spissen.

Anonymkode: 0531b...77c

Kan hende du har rett. Men jeg har lyst til å tilføye at kvinner blir kalde fordi også mindre attraktive bare tilbys uforpliktet sex og at snille menn ikke nødvendigvis er så snille likevel når det kommer til stykket. Da blir det en helt del damer som taper, taper og taper. Plutselig har klokka gått og det er for sent. Klart de blir kalde. 

Anonymkode: 87fb3...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan hende du har rett. Men jeg har lyst til å tilføye at kvinner blir kalde fordi også mindre attraktive bare tilbys uforpliktet sex og at snille menn ikke nødvendigvis er så snille likevel når det kommer til stykket. Da blir det en helt del damer som taper, taper og taper. Plutselig har klokka gått og det er for sent. Klart de blir kalde. 

Anonymkode: 87fb3...40f

Uansett hvordan man argumenter så kan ikke alle damer få en av de mest attraktive mennene. Alle prøver, men ikke alle lykkes. Og de mest attraktive mennene har en uendelig kø av beilere, så de bryr seg ikke om noen damer går i sølibat, virker som noen i tråden her tror de kan straffe disse mennene ved å forbli singel...

Dette vil ALDRI endre seg.

Anonymkode: 0531b...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en gang da vi gikk ute i parken. Det var en sur trekk og jeg hadde litt for lite klær på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke jeg ville blitt følelsesmessig avstumpet men jeg tror jeg ville begynt å avsky menn om jeg skulle datet aktivt som singel kvinne. Menn forventer frikort til å kaste bort kvinners tid , der vi kvinner skal leke kjæreste med dem i mnd etter mnd uten at vi engang får lov å kalle en mann kjæresten vår. Vi er en "venninne" (som om det er vanlig at folk ligger med sine venner).  Jeg gidder ikke utsette meg for sånt siden da det hører til unntakene at en mann er seriøs eller har langsiktige planer samme hvor tålmodig og selvutslettende enn kvinne er i datingfasen. Dating i dag er i mine øyne bare en forverret versjon av fortidens bordeller: jobben er blitt ubetalt og man har ikke engang lov til å si at det ikke er greit for da er man dramatisk og krevende. Kvinnefrigjøring my ass.  Jeg ligger bare unna partnermarkedet og tenker at den mannen som er særlig interessert for hente meg hjemme. Joda, man kan si at det er svært lite realistisk, men jeg ser ikke realismen i å finne meg en kjæreste i en datingverden der menns mål er få kvinner til å føle seg mest mulig verdiløs. Hvis du er mann ts, skjønner jeg deg faktisk godt.  Når kvinner velger underlegge seg menns premisser og stille opp som ulønnete horer, med kjærlighetssorg som eneste belønning kan det umulig være enkelt å beholde respekten for oss. 

Anonymkode: 00f36...47e

🙄

Anonymkode: 54c24...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Menn blir kalde fordi ingen vil ha dem, kvinner blir kalde fordi de kun får sex av de mest attraktive. Litt satt på spissen.

Anonymkode: 0531b...77c

Å gud jeg er SÅ lei av å høre om alle disse attraktive mennene vi kvinner ligger med. Lag deg en kvinneprofil uten bilde på en datingside og se hvor attraktive menn du blir kontaktet av som et eksperiment på hvor mye hold det er i påstanden din! Eller for den del: gå ut på gaten og tell hvor mange attraktive kvinner du ser på 10 minutter og hvor mange attraktive menn du ser på samme tid! Resultatet vil bli at det er svært lite sannsynlig at kvinner ligger med menn som er mer attraktive enn de selv er. 

Anonymkode: 00f36...47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uansett hvordan man argumenter så kan ikke alle damer få en av de mest attraktive mennene. Alle prøver, men ikke alle lykkes. Og de mest attraktive mennene har en uendelig kø av beilere, så de bryr seg ikke om noen damer går i sølibat, virker som noen i tråden her tror de kan straffe disse mennene ved å forbli singel...

Dette vil ALDRI endre seg.

Anonymkode: 0531b...77c

Leste du hva jeg skrev? Jeg tror egentlig ikke disse superattraktive alfahannene står i så veldig høy kurs hos kvinner over 25 da klokka begynner å tikke ganske snart uansett. Det som skaper problemer er når mindre attraktive menn heller ikke leverer, enten fordi de ikke klare, vil utsette, vil ikke/føler ikke og egentlig ender opp med å være bortkastet tid. Det finnes psykopater blant uattraktive menn også, så det er ikke alltid de snille gutta er så snille likevel når det kommer til stykket. 

Så når det hverken ordner seg menn attraktive eller uattraktive menn, så havner kvinner i en "skvis". Det er fremdeles sterkt forventet at kvinner skal få barn (helst 3) og samfunnet er uansett ikke ordnet slik at vi skal leve alene med konsekvensene det medfører (enhver skal ha egen bil, egen bolig etc). 

Her må du rett og slett legge av deg gamle fordommer og begynne å tenke på egen hånd. 

Anonymkode: 87fb3...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er da ikke noe problem å skille mellom sex og kjærlighet! Lidenskap og begjær er naturlig, og ufarlig. Ligg med så mange du vil du, bare bruk kondom.

Derimot kan det være en ide å roe litt ned på datingen en periode, kanskje til og med ta en pause. Å date er krevende, og å date mange over kort tid kan bli en stor påkjenning. Ta tiden til gode og fokuser på venner og deg selv, så kan du gjenoppta datingen igjen når du føler for det.

Anonymkode: 54c24...781

Dette er akkurat det jeg snakker om. Problemet er at en del av dere får så god trening i "skille på sex og kjærlighet" at dere tror det skal være sånn.

Det er nå engang slik, at vi er biologisk programmert til å finne en partner og pare oss med den. En partner som fra naturens side skal beskytte og skaffe mat. Nå er ikke verden helt slik lenger, men ved å løsrive seg fra dette biologiske mønsteret så gjør man nettopp det. Man begynner å skille sex og kjærlighet, og da sitter man egentlig bare igjen med et slags vennskap. Man deler ikke de intime tingene. Det vennskapet kan man like gjerne ha med venninner, barn og foreldre.

Dermed havner man der trådstarter er, man finner ingen partner og skjønner ikke helt hvorfor. Jeg tror mange av dere kommer til å bli en slags tapt generasjon. Man får ikke det ene uten det andre, man finner ikke en god livpartner å dele alt med, også det kjipe, uten å ha en god kobling mellom sex og kjærlighet. De to hører sammen. Sånn er det bare.

Hvor mange du ligger med er opp til deg TS, men følelseslivet ditt blir i stor grad påvirket av denne tilgjorte og "unaturlige" treningen på å ikke føle. 

Det er fint å være frigjorte jenter, men det er også fint å oppleve ekte kjærlighet.  Den finnes overalt, man må bare legge ting litt til rette for at den skal få blomstre. Å dele det mest intime man har i alle retninger, er ikke å legge til rette. 

Anonymkode: 75515...6f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette er akkurat det jeg snakker om. Problemet er at en del av dere får så god trening i "skille på sex og kjærlighet" at dere tror det skal være sånn.

Det er nå engang slik, at vi er biologisk programmert til å finne en partner og pare oss med den. En partner som fra naturens side skal beskytte og skaffe mat. Nå er ikke verden helt slik lenger, men ved å løsrive seg fra dette biologiske mønsteret så gjør man nettopp det. Man begynner å skille sex og kjærlighet, og da sitter man egentlig bare igjen med et slags vennskap. Man deler ikke de intime tingene. Det vennskapet kan man like gjerne ha med venninner, barn og foreldre.

Dermed havner man der trådstarter er, man finner ingen partner og skjønner ikke helt hvorfor. Jeg tror mange av dere kommer til å bli en slags tapt generasjon. Man får ikke det ene uten det andre, man finner ikke en god livpartner å dele alt med, også det kjipe, uten å ha en god kobling mellom sex og kjærlighet. De to hører sammen. Sånn er det bare.

Hvor mange du ligger med er opp til deg TS, men følelseslivet ditt blir i stor grad påvirket av denne tilgjorte og "unaturlige" treningen på å ikke føle. 

Det er fint å være frigjorte jenter, men det er også fint å oppleve ekte kjærlighet.  Den finnes overalt, man må bare legge ting litt til rette for at den skal få blomstre. Å dele det mest intime man har i alle retninger, er ikke å legge til rette. 

Anonymkode: 75515...6f0

Dette syns jeg var godt skrevet og jeg savner slike tanker blant menn i min generasjon. Men jeg føler behov for å dele at ikke alle kvinner som mislykkes med forhold ligger rundt slik du antyder her. Selv har jeg sex kun når jeg er i et forhold og er nå langvarig singel. Jeg har ikke mange på min merittliste i det heletatt, men hva hjelper det når ingen ser verdien av å ville vente? 

Du har helt rett i at dette er en tapt generasjon. Tapt til "likes", klikk og tinder. Det er helt tragisk. 

Anonymkode: 87fb3...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...