Gå til innhold

Vil menn helst ha yngre damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vil menn helst ha yngre damer?

Anonymkode: e9d9d...0e6

Menn er forskjellige. Noen menn er homofile, og er derfor ikke interessert i kvinner. Noen menn liker kvinner som er eldre enn seg selv. I alle år har vi blitt fortalt at kvinner utvikles og modnes raskere og tidligere enn menn, så da er det ikke unaturlig at noen menn trekkes mot kvinner som de kanskje tror eller føler passer de bedre, på grunn av alder.

Anonymkode: e2545...ec4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid endt opp med eldre damer enn det jeg selv er. Ikke at yngre damer sikkert er gode, men de eldre passer bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men allikevel, det er andre ting enn skjønnhet som teller, og det kan telle til fordel for høyere alder. Men da snakker vi ikke akkurat om skjønnhet.

Anonymkode: a6f56...abd

Hva snakker vi om da? :) 

Anonymkode: 5031c...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (10 timer siden):

Jeg er 41 og hun 34. Menn vil nok ha yngre damer og som er lavere enn de selv. 

Kvinner vil ha litt eldre menn som er høyere enn dem selv. 

Så klart ikke alle. Men slik er nok gjennomsnittet. Jeg hadde ikke sjanse på noen av jentene som gikk i klassa mi. De siktet en klasse eller 2 opp. 

Hvorfor:

Hos kvinnene vil de gjerne ha noen som har ting på stell. Gjerne som har bil og kanskje flyttet hjemmefra. Senere i livet at han har en god inntekt og at hun slipper å være sosialkontoret hans. En mann som kan tilby en fremtid og trygghet, slik at hun ikke trenger å være moren hans. 

 

Menn er litt mer opptatt av kropper og utseende enn kvinner. Derfor vil de gjerne ha noen kvinner som er yngre, hvor forfallet ikke har gått så langt. Menn er kanskje litt mindre seriøse og "barnsligere" enn kvinner på sin egen alder. Så de vil gjerne finne noen litt lekne som matcher sin mentale alder. Dessuten vekker det litt av det store, snille beskyttelsesinstinktet hos mannen hvis kvinnen er lavere, yngre og sårbar. 

Dette høres helt motsatt ut enn i vårt forhold. Her er jeg eldst. Jeg er også den barnslige av oss. Og han ville ikke ha vært sammen med noen som var så mye yngre enn han selv. Så snakk for deg selv og ikke på vegne av alle menn. 

Anonymkode: fbbed...e04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om dette er en tulletabell, men jeg tror kanskje det. 

Selvfølgelig er 20 år en vakker alder på kvinner, uansett hvilken alder man vurderer det i fra, men det finnes andre ting enn bare skjønnhet.  Jeg synes forrresten det er rart at de voksne damene synes så gamle gubber er vakrere enn de unge. Hadde jeg vært dame på 50 (eller mann 50+) så ville jeg nok ha ment at Johannes Høsfloth Klæbo i dag er er vakrere enn Jon Almås var da han var 46. Eller at f.eks Steffen Iversen var vakrere i tjueårene enn nå som 44-åring. Jeg har vondt for å tro at mange damer mener at en mann ser dårligere ut når han er 25 enn når han er rundt 40. Men allikevel, det er andre ting enn skjønnhet som teller, og det kan telle til fordel for høyere alder. Men da snakker vi ikke akkurat om skjønnhet.

Anonymkode: a6f56...abd

Er fra denne boken.
https://www.goodreads.com/book/show/21480734-dataclysm

Anonymkode: 42cc9...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekkulf skrev (1 time siden):

Jepp. Helt klart. 
Hvor ung, kommer helt an på formålet. 
Jeg er selv 40. Kunne ikke vært i forhold med ei under 30, men handler det kun om sex, kan hun gjerne være 18. 

Nå på våren er det jo russejenter som er mest tiltrekkende. 

Regner med at du ikke har egne barn, for da hadde de vel vært i russealder snart. Litt ekkelt. 

Anonymkode: fbbed...e04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For sex: Rundt 23 år

For forhold: 26-27 År

Hilsen Mann 30

Anonymkode: 892b8...b63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg vært dame på 50 (eller mann 50+) så ville jeg nok ha ment at Johannes Høsfloth Klæbo i dag er er vakrere enn Jon Almås var da han var 46. Eller at f.eks Steffen Iversen var vakrere i tjueårene enn nå som 44-åring. Jeg har vondt for å tro at mange damer mener at en mann ser dårligere ut når han er 25 enn når han er rundt 40.

Dette er hva jeg kaller et androsentrisk syn på verden. At hvis man hadde vært kvinne...så hadde man nok følt det samme som en mann, likevel. Man klarer liksom ikke helt tro at det kvinner sier er sant, og man vil så gjerne opplyse kvinner om at de nok tar feil, og om hva som er rett.

Kvinner også har gjerne et androsentrisk syn på verden. De opplever noe, men så sier menn hvordan ting egentlig henger sammen, og vips, så tror damene heller på mannen enn på seg selv. 

Så kan man selvfølgelig stille seg spørsmålet om evnen til å tro mest på menn eller mest på kvinner, henger sammen med om man liker eldre eller yngre mennesker best. De yngre er mer formbare, de hører mer på det man sier, mens de eldre har gjort seg opp en mening...og alt etter om man liker å selv være autoritet, eller at den andre er autoritet, oppfatter man hhv yngre og eldre som mest attraktiv. 

Anonymkode: aeb9f...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn flest vil ha damer som er i omtrent samme aldersgruppe som dem selv, og så pene som mulig. Da blir det ofte kvinner som er noen få år yngre, og litt sjeldnere noen få år eldre. 

Anonymkode: 87b76...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det så er det mange menn som ville hatt sex med ei "stram" ei på 18. Men da handler det kun om sex. De færreste voksne menn ønsker et forhold med så unge jenter (noen ønsker det da). De fleste er også klar over at de ikke har den muligheten og tar det de får, altså når det handler om sex. Så da blir dette med sex med en "stram" 18 åring en fantasi. Noen voksne menn har draget på dem, og har mulighet til å ligge med dem. 

Anonymkode: 96e45...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv 40 og tenker pluss/minus 3 - 5 år, gitt at jeg var singel. Har ikke hatt noe større aldersforskjell enn 3 år med tidligere partnere.

Har ikke så mye til felles med Gunn (55) eller Iselin (25)

Anonymkode: 1f6ef...151

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (På 3.5.2021 den 23.24):

Alder er ikke så viktig. Det er en kombinasjon av utseende og personlighet som gjør  tiltrekkende. Men alderen blir gjerne personligheten enda bedre, men det gjør dessverre ikke utseendet. 

Utseendet tar et øyeblikk, mens personligheten tar tid. Utseendet vises på avstand, personligheten krever nærhet.

Så ja, i øyeblikket virker de unge tiltrekkende. 

Men er vi gamle tiltrekkende for de unge? Neppe.

hva med meg på 29 som er tiltrukket av en på 56 da??? 56 er ikke å være direkte gammel da men.. 

Anonymkode: 6911c...427

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er M35 og samboer er K23.

Det er helt perfekt for meg. Vi ble sammen da hun var 18.

Har alltid likt yngre kvinner, da de er vakrere, kommer til å holde seg vakre lengere, og dessuten er jeg selv ganske barnslig av meg. Tar ikke livet så seriøst, og er på ingen måte klar for å slå meg ned med noe barn, og kommer kanskje aldri til å bli det.

Anonymkode: 96722...530

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 44 og dama er 32. Det må være såpass, de fleste damer svinner helt hen i 35-40 årsalderen. Så det blir nok å skifte ut dama om noen år.

Anonymkode: 0674e...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 44 og dama er 32. Det må være såpass, de fleste damer svinner helt hen i 35-40 årsalderen. Så det blir nok å skifte ut dama om noen år.

Anonymkode: 0674e...b54

Kanskje du bør bytte henne ut nå, siden det blir vanskeligere for deg å finne ei under 35 når du er 47.

Anonymkode: b93fa...753

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 10.29):

Dette er hva jeg kaller et androsentrisk syn på verden. At hvis man hadde vært kvinne...så hadde man nok følt det samme som en mann, likevel. Man klarer liksom ikke helt tro at det kvinner sier er sant, og man vil så gjerne opplyse kvinner om at de nok tar feil, og om hva som er rett.

Kvinner også har gjerne et androsentrisk syn på verden. De opplever noe, men så sier menn hvordan ting egentlig henger sammen, og vips, så tror damene heller på mannen enn på seg selv. 

Så kan man selvfølgelig stille seg spørsmålet om evnen til å tro mest på menn eller mest på kvinner, henger sammen med om man liker eldre eller yngre mennesker best. De yngre er mer formbare, de hører mer på det man sier, mens de eldre har gjort seg opp en mening...og alt etter om man liker å selv være autoritet, eller at den andre er autoritet, oppfatter man hhv yngre og eldre som mest attraktiv. 

Anonymkode: aeb9f...d4d

Vel, men JEG er kvinne, og kan forsikre deg om at han du siterer har rett. Vi damer synes menn er penest i 20-åra. Etter det er det andre ting som virker inn på attraktiviteten, som tykk lommebok og sosial status. Den fysiske attraktiviteten til menn synker etter 30.

Anonymkode: 296af...0dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, men JEG er kvinne, og kan forsikre deg om at han du siterer har rett. Vi damer synes menn er penest i 20-åra. Etter det er det andre ting som virker inn på attraktiviteten, som tykk lommebok og sosial status. Den fysiske attraktiviteten til menn synker etter 30.

Anonymkode: 296af...0dd

Hva?? Har ingenting å si for meg. Jeg blir tiltrukket så blir jeg tiltrukket, og kan ikke si at jeg syntes de var noe mer attraktive når  jeg ser bilde av de som yngre.
Menn i 20-åra ser jo gjerne ut som guttunger. 

Anonymkode: 6911c...427

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er 44 og dama er 32. Det må være såpass, de fleste damer svinner helt hen i 35-40 årsalderen. Så det blir nok å skifte ut dama om noen år.

Anonymkode: 0674e...b54

Håper hun bytter deg ut. Du virket jo festlig. Du blir ikke eldre du da? Du liker henne for utseende og bare det? Patetisk. 

Anonymkode: e9d9d...0e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper hun bytter deg ut. Du virket jo festlig. Du blir ikke eldre du da? Du liker henne for utseende og bare det? Patetisk. 

Anonymkode: e9d9d...0e6

Herre gud, han provoserer bare, og du biter på

Anonymkode: b93fa...753

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er 44 og dama er 32. Det må være såpass, de fleste damer svinner helt hen i 35-40 årsalderen. Så det blir nok å skifte ut dama om noen år.

Anonymkode: 0674e...b54

Du stavet 'fleshlight' feil.

Anonymkode: 1f6ef...151

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...