Wit Skrevet 4. mai 2021 #121 Del Skrevet 4. mai 2021 Scoret 6 av 50 og det har aldri vært stilt spørsmål rundt underliggende psykiske utfordringer eller autistiske trekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #122 Del Skrevet 4. mai 2021 Fikk 13. Tror kanskje jeg scorer slik fordi jeg har noe sosial angst. Er veldig glad i folk egentlig, men det koster meg litt å være sosial. Anonymkode: 8e07e...973 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #123 Del Skrevet 4. mai 2021 Fikk 27. Har fått diagnostisert UPF før og mistenker at jeg har adhd eller noe. Liker å være sosial, men har alltid konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke får til utdanning. Så unngår mennesker pga lav selvfølelse og følelsen av at jeg har noe å skjule. Dette har gjort at jeg har fått ekstremt lite sosialt trening i løpet av livet. Tipper dette fører til trekk som likner på aspergers. Har følt meg helt normal og kontaktsøkende de få gangene jeg har fått til eksamener og faktisk føler meg bra med meg selv. Anonymkode: 6b753...48b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #124 Del Skrevet 4. mai 2021 39. Har aldri blitt utredet, men mistenker selv at jeg har aspergers. Er en voksen kvinne på over 40 og klarer livet ganske greit, så kommer vel aldri til å be om å bli utredet heller. Har lært meg å oppføre meg "normalt", og slipper få folk (om noen) innpå meg, så da går jeg under radaren. Har jobb, hus, barn osv, men er skilt nå og regner med jeg forblir singel livet ut. Anonymkode: c2125...87c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #125 Del Skrevet 4. mai 2021 Jeg har også løyet om enkelte ting til folk før og gjort et par umoralske ting som har gjort at jeg unngår mennesker mer enn jeg burde av frykt for å bli avslørt eller hånet. Anonymkode: 6b753...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #126 Del Skrevet 4. mai 2021 Det jeg lurer på er om det å få stempelet Asperger i panna kanskje gjør mer skade enn godt i lengden. Man blir på en måte diagnosen sin og alle i helsevesenet i fremtiden kommer til å behandle deg som om du er litt tilbakestående. Jeg kan også se for meg at man får mindre selvtillit og selvrespekt av det. Da er man på en måte bekreftet mentalt handikappet. Tenk hvor utrolig kjipt det må være å for eksempel bli politiker og ha stempelet Asperger? Man kommer til å bli hetset, mistolket og mobbet pga diagnosen. Se hvordan vanlige "snille" folk på venstresiden begynte å spekulere i om sønnen til Trump hadde asperger. Som om det var en stor skavank som de ville bringe frem i lyset for å håne Trump-familien. Anonymkode: 6b753...48b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #127 Del Skrevet 4. mai 2021 Fikk 35. Er introvert og gla i rutiner, så er nok derfor. Anonymkode: a5d8b...db2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #128 Del Skrevet 4. mai 2021 Fikk 9. Har definitivt ikke Asberger men mye annet som herjer med hodet. Anonymkode: cc39a...cd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 4. mai 2021 #129 Del Skrevet 4. mai 2021 Jeg fikk 25. Tror det er fordi jeg kan være litt nervøs og engstelig i sosiale situasjoner, men det betyr ikke at jeg ikke liker å være sosial eller ikke har behov for det. Jeg bare liker det ikke så ofte og trives godt i eget selskap. Jeg er nok heller introvert og bærer fortsatt preg av å ha hatt alvorlig sosial angst. Er nok fortsatt engstelig i sosiale situasjoner og med nye mennesker og situasjoner jeg ikke føler meg trygg på. Men har ingen mistanke om asperger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #130 Del Skrevet 4. mai 2021 Jeg har diagnosen, og fikk 38. Jeg scorer lavt på klassiske mannlige AS-trekk som å være opptatt av tall/bilmerker/tog o.l, og mine spesialinteresser (som er mer vanlige hos kvinner) var ikke med i testen. (Jeg er ekstremt opptatt av antropologi/språk/historie osv.) Jeg scorer også litt høyere på sosiale ferdigheter da jeg har lang erfaring i å "maskere", og klarer å fremstå som relativt neurotypisk om jeg må. Det koster masse energi, og sliter meg totalt ut, men jeg har knekket en del sosiale koder. Jeg er stort sett kun meg selv når jeg er helt alene. Anonymkode: 9efc1...3a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. mai 2021 #131 Del Skrevet 4. mai 2021 (endret) Fikk 35. Tror jeg er såkalt normal. Iflg denne testen er man mer normal jo mer sosial og spontan man er, synes det blir helt feil! Endret 4. mai 2021 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #132 Del Skrevet 4. mai 2021 Jeg fikk 24 poeng, og har ingen diagnoser som jeg kjenner til. Er introvert og ikke spesielt fan av å være sosial, det er det eneste. Anonymkode: 10ce4...859 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #133 Del Skrevet 4. mai 2021 Anonymus Notarius skrev (10 minutter siden): Fikk 35. Tror jeg er såkalt normal. Iflg denne testen er man mer normal jo mer sosial og spontan man er, synes det blir helt feil! Problemet med en diagnose er jo at man får stempelet "ikke normal". Aspergers er en av mange naturlige variasjoner, i likhet med ADHD/ADD, men hva som anses normalt/velfungerende er såpass begrensende at litt uvanlige mennesketyper faller utenfor. Med andre ord; jeg er helt enig med deg. Anonymkode: 9efc1...3a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #134 Del Skrevet 4. mai 2021 34. Ønsker å utrede meg. Anonymkode: c2098...e3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #135 Del Skrevet 4. mai 2021 12. Er også introvert, men liker å være sosial også, bare i begrensete mengder. Mange av disse spørsmålene er jo ting som introverte ofte er gode på og som vil utelukke aspergers, som å kunne lese andre, leve seg inn i (make-believe) og å like skjønnlitteratur feks. Anonymkode: 79b25...bc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #136 Del Skrevet 4. mai 2021 "Your score was 26 out of a possible 50. Scores in the 26-32 range indicate some Autistic traits (Asperger's Syndrome)." Ok, computer. Hadde en mistanke, ja. Om at jeg er sånn i gråsonen, i grenseland, en kamelon i randsonen, en smoth operator som ubemerket sklir inn og ut av autismespekteret akkurat som det passer meg. Tror ikke jeg skal belaste systemet med å utrede meg, måleapparatene deres tåler nok ikke en som meg, de kan sprenges eller noe. Anonymkode: 24ee9...d09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #137 Del Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 12. Er også introvert, men liker å være sosial også, bare i begrensete mengder. Mange av disse spørsmålene er jo ting som introverte ofte er gode på og som vil utelukke aspergers, som å kunne lese andre, leve seg inn i (make-believe) og å like skjønnlitteratur feks. Anonymkode: 79b25...bc3 Hvorfor mener du dette utelukker Aspergers? Er autismespekteret noe du kan mye om? Anonymkode: 9efc1...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #138 Del Skrevet 4. mai 2021 Jeg fikk 29, men har aldri verken mistenkt eller blitt utredet for aspergers. Jeg har PTSD, lavt selvbilde og mange tegn til både tvangspreget og unnvikende personlighetsforstyrrelse, pluss at jeg er ganske introvert. Det forklarer nok scoren. Samtidig var det ganske mange av spørsmålene hvor jeg vippet mellom "slightly agree" og "slightly disagree". Anonymkode: 62309...08f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #139 Del Skrevet 4. mai 2021 To grunner til at enkelte er mindre sosiale: At man ikke forstår folk. Og at man forstår folk så alt for godt. Om man ofte gjetter hva de tenker og kommer til å si. Samkvem føles da kjedelig etter en kort stund. Kanskje vil også den gruppen score autistpoeng i testen? Det er isåfall feil. Er det psykologer på kundejakt som står bak? Anonymkode: 24ee9...d09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #140 Del Skrevet 4. mai 2021 45 av 50.har mild asperger Anonymkode: ad5b8...5cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå