Gå til innhold

Aspergers test; hva er din score?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

24. Er ganske introvert 🤭

Anonymkode: f284a...85b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk 30...

Er nok litt "ensom ulv"-type, men jeg har faktisk aldri tenkt over muligheten for at jeg har tendenser til Asperger. 

Anonymkode: 3de6e...c50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg scoret 12. Synes det er litt ironisk i og med at de ansatte på BUP døgnpost hadde en mistanke om aspergers når jeg var innlagt for et par år siden. Ble utredet og hadde selvsagt ikke diagnosen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

47 fikk jeg. Er ikke blitt utredet ennå, men har blitt henvist. 

Anonymkode: df6f9...221

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg fikk 32. Er allerede diagnosert med asperger syndrom.

Anonymkode: 5ac25...a20

Jeg fikk 31 og har nylig fått asperger diagnosen. 

Anonymkode: cea10...de3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk 30...

Er nok litt "ensom ulv"-type, men jeg har faktisk aldri tenkt over muligheten for at jeg har tendenser til Asperger. 

Anonymkode: 3de6e...c50

Velkommen i klubben. 

Anonymkode: cea10...de3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

41. Har tenkt tanken før. Jeg har PTSD og personlighetsforstyrrelse, så jeg er utredet, men ikke noe innenfor autismespekteret.

Anonymkode: 96e94...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

28. Er det virkelig mulig å stille noen "diagnose" basert på de spørsmålene der? Er det sånn at jo mer sosial, jo friskere er du?

Anonymkode: b7db9...d93

Nei, det er ikke ved å utfylle kun en slik test som bekrefter eller utelukker en diagnose. Det er et par slike tester på nettet, den jeg har tatt var på norsk, vet ikke om det er den samme som den engelske som er lagt ut her da.

I hvert fall; Det er en mye mer omfattende utredning som skal til for å stille diagnose. Jeg kjente igjen mange av spørsmålene fra ett av skjemaene som ble brukt under utredning, men helt likt var det ikke. I tillegg til det skjemaet, var det andre skjemaer, intervjuer og tester. En slik test på nett kan kun gi en slags indikasjon, og selv om man skårer innenfor cut of på at man kan ha diagnosen, så kan det være andre årsaker til det enn Asperger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28. Pffft. Scoret vel høyt fordi jeg trives alene, og ikke har det enorme behovet med å henge med venner hele tiden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Purple_Pixiedust skrev (15 minutter siden):

Nei, det er ikke ved å utfylle kun en slik test som bekrefter eller utelukker en diagnose. Det er et par slike tester på nettet, den jeg har tatt var på norsk, vet ikke om det er den samme som den engelske som er lagt ut her da.

I hvert fall; Det er en mye mer omfattende utredning som skal til for å stille diagnose. Jeg kjente igjen mange av spørsmålene fra ett av skjemaene som ble brukt under utredning, men helt likt var det ikke. I tillegg til det skjemaet, var det andre skjemaer, intervjuer og tester. En slik test på nett kan kun gi en slags indikasjon, og selv om man skårer innenfor cut of på at man kan ha diagnosen, så kan det være andre årsaker til det enn Asperger. 

Nettopp. Da jeg ble utredet tok det flere uker og de intervjuet min mor og andre som kjente meg i barndommen + min samboer. I tillegg fikk de inn en slags autismeekspert som jobber ved ullevål sykehus helt på slutten som gikk gjennom utredningen og hele historikken min som er dokumentert i helsevesenet fra barndommen av.

Anonymkode: 5ac25...a20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hannah80 skrev (19 minutter siden):

28. Pffft. Scoret vel høyt fordi jeg trives alene, og ikke har det enorme behovet med å henge med venner hele tiden. 

Men hadde du behov for å henge med venner i barndommen og ungdomstiden da?

Anonymkode: 83b31...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hadde du behov for å henge med venner i barndommen og ungdomstiden da?

Anonymkode: 83b31...b0f

Ikke i den grad som mange andre. Jeg har alltid likt å være hjemme og holde på med "mine" ting.  Holdt ofte med å være sosial i skoletiden. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

33. Har ikke fått påvist noe, men har hatt mistanker om at jeg faller innenfor lavere del av spekteret

Anonymkode: 432c1...7e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 her, men hadde jeg tatt testen for noen år siden tror jeg nok at jeg ville hatt en høyere score.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg fikk 17, mistenker at jeg har ADD og er usosial. Jeg har definitivt ikke asberger.

Anonymkode: e2d43...52d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

23. Diagnostisert med "unnvikende pf", er ganske introvert. Mistenker at jeg har ADHD/ADD, ikke autisme.

Anonymkode: f0eae...8a9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20. Er introvert og ikke noe utpreget sosial. Har ikke mistanke om at jeg har Asperger. 

Anonymkode: 83c07...a67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Your score was 36 out of a possible 50.

Scores in the 33-50 range indicate significant Autistic traits (Autism).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...