AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #181 Del Skrevet 17. mai 2021 15. Jeg er litt spesiell på noen ting. Anonymkode: 476ca...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #182 Del Skrevet 17. mai 2021 Fikk 25, er sosial med høy IQ 😆 Anonymkode: 28874...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #183 Del Skrevet 18. mai 2021 Score 17 av 50. Anonymkode: fc27d...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 18. mai 2021 #184 Del Skrevet 18. mai 2021 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 18. mai 2021 #185 Del Skrevet 18. mai 2021 15. Testen tar jo opp en god del ting som er ganske vanlig for de aller fleste dødelige; å like rutiner (forutsigbarhet/trygghet) å Føle seg sosialt utilpass til tider, å fiksere på ting/bli opptatt av noe. Alle vil dermed få en viss prosent, får man null tenker jeg man lider av noe annet.. 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepsimaxtakk Skrevet 18. mai 2021 #186 Del Skrevet 18. mai 2021 (endret) Fikk 3. Kan like rutiner, men har sjeldent problem med at ting endres. Er også lite opptatt av detaljer, liker mye bedre å fokusere på det store bildet + har blitt fortalt at jeg er veldig oppmerksom på folk sine følelser, gjerne før de har oppdaget de selv, haha Endret 18. mai 2021 av pepsimaxtakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #187 Del Skrevet 18. mai 2021 pepsimaxtakk skrev (6 minutter siden): Fikk 3. Kan like rutiner, men har sjeldent problem med at ting endres. Er også lite opptatt av detaljer, liker mye bedre å fokusere på det store bildet + har blitt fortalt at jeg er veldig oppmerksom på folk sine følelser, gjerne før de har oppdaget de selv, haha Å være svært sensitiv for andres følelser er faktisk mye mer vanlig for autister enn man skulle tro. Anonymkode: 9efc1...3a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 18. mai 2021 #188 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg fikk 6 som score. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #189 Del Skrevet 18. mai 2021 31. Har diagnosen unnvikende pf Anonymkode: 8568f...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #190 Del Skrevet 18. mai 2021 34 🤣 Men jeg er visstnok helt normal 😛 Jeg er bare veldig introvert og litt over gjennomsnittet glad i mønster og detaljer.. Anonymkode: 40d91...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 18. mai 2021 #191 Del Skrevet 18. mai 2021 29 Men det skal nevnes at jeg er både introvert og flink til smalltalk, selv med fremmede. To herlige motsetninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #192 Del Skrevet 18. mai 2021 Broren min har aspergers, og han trenger ikke å ta denne testen når han er utredet og fått en diagnose, men jeg tok den selv (skåret 13), og ser at han hadde skåret høyt på det meste. Det handler ikke om at han ikke er sosial eller har "sære" interesser, men at han har store problemer med å leve seg inn i, tolke andre, forholde seg til alle situasjoner som ikke er planlagte og regelmessige, blir urolig, engstelig og aggressiv av enhver forstyrrelse i rutinene. Selv et introvert rutinemenneske vil klare å navigere i, eller være sensitive til, andre menneskers verbale eller non-verbale oppførsel. For en på spekteret så er andre mennesker uleselige, uinteressante. Anonymkode: 79b25...bc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #193 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 16.33): https://psychology-tools.com/test/autism-spectrum-quotient Jeg skårer selv 43, og venter på utredning nå. Det hadde vært interessant å se hva andre, både autister og "normale" skårer. Anonymkode: 74e5c...620 37. Psykologen min utelukket Aspergers med en gang da jeg spurte om jeg kunne ha det, fordi jeg var så bevisst over hvordan jeg selv er? Skjønte ikke helt det, men han vet vel best! Anonymkode: d399e...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 20. mai 2021 #194 Del Skrevet 20. mai 2021 19 er introvert, men de fleste som kjenner meg fra jobb/skole/hobby vil nok beskrive meg som sosial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 20. mai 2021 #195 Del Skrevet 20. mai 2021 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #196 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg fikk 20. Er sosial og takler det og liker det, men er nok ganske introvert, det er alene jeg bygger opp til å klare livet. Anonymkode: ed39f...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #197 Del Skrevet 20. mai 2021 25. Men mange spørsmål jeg synes er vanskelig å svare på, så vet ikke om resultatet er helt korrekt. Føler at jeg har en del autistiske trekk, og har hatt det siden jeg var liten, men orker ikke kontakte legen for å be om utredning. Jeg fungerer jo både sosialt og i jobb, men det sliter meg fort ut og jeg merker at andre ofte oppfatter meg som litt spesiell og rar. Jeg har alltid følt at jeg ikke er som alle andre. Det som kræsjer med autisme er at jeg alltid har hatt veldig livlig fantasi og at jeg leser folk ganske lett utifra kroppsspråk, mimikk og undertoner i stemmen. Det jeg kjenner meg aller mest igjen i, er at jeg så lenge jeg kan huske har "maskert" i sosiale sammenhenger. Først nå i godt voksen alder har jeg skjønt at det er det jeg har gjort. Før trodde jeg at det var sånn alle hadde det og tenkte ikke noe videre over at jeg tok på meg en maske og speilet andre for å fremstå som normal og sosialt fungerende. Dette blir ekstra merkbart hvis jeg er sliten, for da klarer jeg ikke maskere godt nok og fremstår lettere som rar. Kanskje alt dette bare er tilfeldig og noe som kommer av at jeg er introvert, men hvem vet. Anonymkode: 91421...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #198 Del Skrevet 20. mai 2021 SPOCA skrev (På 3.5.2021 den 17.46): 22. Tenker at spesielt introverte og innadvendte som meg selv gjerne vil score noe høyere. Mange av disse trekkene er jo ikke uvanlig for en introvert/innadvendt/sjenert som f.eks ikke er veldig glad i sosiale sammenkomster eller sosial småprat. Jeg er veldig introvert og fikk også 22 😊 Anonymkode: cc481...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 20. mai 2021 #199 Del Skrevet 20. mai 2021 38, men synes det er en stor svakhet med den testen at det ikke er et nøytralt alternativ til svarene. På mange av spørsmålene ville jeg valgt "verken enig eller uenig", men blir tvunget til å velge enten "litt uenig" eller "litt enig" med flere av utsagnene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #200 Del Skrevet 20. mai 2021 Synes spørsmålene var veldig rare. På nesten alt ville jeg svart «det kommer an på». F.eks. På skolen hatet jeg gruppearbeid fordi klassekameratene mine var dumme og late og jeg ble alltid sittende og gjøre alt uansett, men med ukonstruktive krav og meninger fra de andre som saboterte 6-erne som bare jeg var opptatt av å få. I arbeidslivet elsker jeg gruppearbeid fordi jeg faktisk jobber med et nøye utsilt utvalg av høykompetente folk. Anonymkode: 0f199...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå