AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 https://www.nrk.no/urix/raser-over-_ubrukelig_-mensen-hanske-1.15479610 Ville du kjøpt dette produktet? Personlig synes jeg gutta bak dette får unødig hard medfart, og mistenker at problemet er at de er nettopp er gutter. For joda, det er naturlig, men det er også unektelig ekkelt. En hanske er ikke dum å ha, spesielt om man må skifte i en bås uten vask. Spørsmålet er kanskje heller hvorfor man må kjøpe en hanske laget spesielt for dette formålet, istedenfor helt vanlige engangskhansker. – Det siste menstruerende trenger er ytterligere forsøk på å skambelegge noe av det mest naturlige i verden. Dette produktet er kun med på å holde liv i eldgamle klisjeer om at mensen er ekkelt. Det impliserer at menstruasjon er så ekkelt at du bør fjerne tampong med hansker, sier Frøysaa til NRK. Anonymkode: 42d21...bf7 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Synes du mensen er ekkel? Jeg synes ikke det, heller ikke mine egne brukte tamponger og bind. Det er null problem å fjerne de og kaste de i søpla. Jeg ville mye heller hatt med meg våtservietter for å vaske hendene mine hvis jeg var et sted uten vask en den tullete hansken. Anonymkode: 610da...533 16
GammelKaktus Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Pysegutter 😄 "Hadde erfaring med kvinner De hadde bodd i kollektiv med kvinner, og vært gift med kvinner. Slik hadde de sett mye mensenprodukter i søpla. – Etter en stund lukter det bare vondt, sa Raimkulow i TV-programmet, ifølge Deutsche Welle." 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Veit ikke jeg ass, er delt her. Pleier å pakke inn i dopapir og kaste, så sånn sett blir det mer avfall uansett. At størrelsen var stor var vel fordi det skulle være plass å pakke inn. Skjønner ikke hvorfor dette var noe å bli så støtt av, egentlig. Anonymkode: d4673...774 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Synes overhodet ikke det er ekkelt. Om man ikke skifter så blir det jo ekkelt, men ferskt blod er jo bare blod. Ville aldri kjøpt hanske. Jeg går vanligvis på toaletter som har vask (på jobb er det noen av dem, på kjøpesenter er det handicaptoalettet (ja det er lov å bruke det, det er ikke forbeholdt handicapede det er tilrettelagt)) Og om man er helt nøde til å gå på et toalett uten vask så er det jo bare å tørke fingrene på papir til man kommer ut og kan vaske. Anonymkode: c640b...7cb 9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du mensen er ekkel? Jeg synes ikke det, heller ikke mine egne brukte tamponger og bind. Det er null problem å fjerne de og kaste de i søpla. Jeg ville mye heller hatt med meg våtservietter for å vaske hendene mine hvis jeg var et sted uten vask en den tullete hansken. Anonymkode: 610da...533 Men hvis det ikke er ekkelt så trenger du vel ikke våtserviettene heller? Bare å gå stolt rundt og vise en blodig finger, det er tross alt den naturligste sak i verden. 😄 Anonymkode: 42d21...bf7 2
GammelKaktus Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veit ikke jeg ass, er delt her. Pleier å pakke inn i dopapir og kaste, så sånn sett blir det mer avfall uansett. At størrelsen var stor var vel fordi det skulle være plass å pakke inn. Skjønner ikke hvorfor dette var noe å bli så støtt av, egentlig. Anonymkode: d4673...774 Støtt av? Hvorfor må de finne opp en gigantisk rosa hanske "bare" til bind/tamponger? Man kan vel bruke en normal hanske som faktisk passer en kvinnehånd hvis man har behov. Hadde de tenkt å fikse bind og tampong "stell" på damene rundt seg? 😄 Det virker utrolig lite gjennomtenkt og man kan jo bare undre seg over hva de har røykt når de kom på denne brilliante ideen. 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (7 minutter siden): Pysegutter 😄 "Hadde erfaring med kvinner De hadde bodd i kollektiv med kvinner, og vært gift med kvinner. Slik hadde de sett mye mensenprodukter i søpla. – Etter en stund lukter det bare vondt, sa Raimkulow i TV-programmet, ifølge Deutsche Welle." Altså, da er jo problemet at de tømmer søpla for sjeldent. Anonymkode: de478...ec2 11
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 Man har dopapir. Hvem orker drasse på mer greier når man skal på besøk? Anonymkode: 61fb7...f9b 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 Er jo bare å kjøpe engangshansker for de som ønsker det Anonymkode: 3241a...638 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men hvis det ikke er ekkelt så trenger du vel ikke våtserviettene heller? Bare å gå stolt rundt og vise en blodig finger, det er tross alt den naturligste sak i verden. 😄 Anonymkode: 42d21...bf7 Jeg har for vane å vaske hendene etter jeg har vært på do, uansett om jeg har gjort nr 1, 2 eller skiftet tampong/bind. Men ekkelt synes jeg absolutt ikke det er nei. Anonymkode: 610da...533 17
Ardwinna Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (20 minutter siden): "Hadde erfaring med kvinner De hadde bodd i kollektiv med kvinner, og vært gift med kvinner. Slik hadde de sett mye mensenprodukter i søpla. – Etter en stund lukter det bare vondt, sa Raimkulow i TV-programmet, ifølge Deutsche Welle." Så de hadde erfaring med mange mensenprodukter i søpla og stygg lukt, og kom på den kjempelure ideen og lage enda mer mensenprodukt-søppel som skaper mer lukt i søpla. Jaha. De fortjener selvsagt ikke hets og trusler, men ingen tvil om at dette var lite gjennomtenkt. Og lite miljøvennlig. Vi trenger virkelig ikke flere produkter å kaste i søpla hver måned. 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Ser helt ærlig ikke poenget med hansker. Kleint at mannfolk finner opp ubrukelige produkter ment for kvinner og det kvinner er best på. Anonymkode: 064fd...23d 10
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 Dette er et prima eksempel på ræva produktutvikling. Her har ingen sjekket om produktet faktisk var noe folk ønsket eller behøvde. Jeg studerer tjenestedesign, fokus er 100% på hva målgruppen faktisk behøver, og jeg tipper dette vil bli brukt som skrekkeksempel i senere leksjoner. Ler meg skakk over dette. Anonymkode: 00c2f...b86 12
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 Virker veldig klantete å drive på med hanske nedi der. Brukt bind og tampong pakkes i dopapir og hendene vaskes. Og selvsagt tømmer man søpla ofte når man har mensen. Problem solved. Anonymkode: 56059...cbf 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 De burde tipse kvinnene sine om menskopp. Da lukter det ikke, det blir ikke avfall, og de trenger bare tømme koppen morgen og kveld hjemme og ikke på offentlige toaletter Anonymkode: 48b94...1b9 8
Jadzia Skrevet 3. mai 2021 #18 Skrevet 3. mai 2021 Jeg synes mensen er ekkelt. Hjelper ikke på at jeg reagerer som en gravid på alt av lukter osv heller når jeg har mensen. Har brekt meg mang en gang av lukt og syn av egen mens. Men noe hanske ser jeg ikke poenget med.
Jadzia Skrevet 3. mai 2021 #19 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De burde tipse kvinnene sine om menskopp. Da lukter det ikke, det blir ikke avfall, og de trenger bare tømme koppen morgen og kveld hjemme og ikke på offentlige toaletter Anonymkode: 48b94...1b9 Jeg hadde brekt meg noe voldsomt av å tømme den. 🤢
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #20 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men hvis det ikke er ekkelt så trenger du vel ikke våtserviettene heller? Bare å gå stolt rundt og vise en blodig finger, det er tross alt den naturligste sak i verden. 😄 Anonymkode: 42d21...bf7 At noe er den naturligste sak i verden betyr ikke at det er bakteriefritt. Å drite og tisse er også den naturligste sak i verden, men det inneholder bakterier likevel. Anonymkode: 366d3...930 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå