NordicViking Skrevet 3. mai 2021 #1 Del Skrevet 3. mai 2021 Nå starter snart opptakene til "Olsenbanden – Siste skrik!". Regissør Hallvard Bræin har fått med seg både velkjente skuespillere og nye stjerneskudd i de ikoniske rollene, skriver Nordisk Film Distribusjon i en pressemelding. De skriver at de om kort tid vil avsløre hvem som skal bekle rollene som Egon, Benny og Kjell. Hvis alt går etter planen, kan vi glede oss til et gjensyn med Olsenbanden høsten 2022. (VG) .. Hvem vil du helst ha i rollene som Egon, Benny og Kjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Del Skrevet 3. mai 2021 Kommer aldri til å se den filmen. Anonymkode: 7dd87...201 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxwell Skrevet 3. mai 2021 #3 Del Skrevet 3. mai 2021 Det var bare en Olsenbande. Og de er alle borte nå. Dette blir ikke det samme uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2021 #4 Del Skrevet 3. mai 2021 Ingen, tull å lage ny Olsen Banden film, akkurat som det var tull å lage ny Fjols til fjells. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Del Skrevet 3. mai 2021 2 minutter siden, NordicViking said: Hvem vil du helst ha i rollene som Egon, Benny og Kjell? Kan ikke se for meg noen andre skuespillere enn de opprinnelige. Synes i stedet de burde gi alle karakterene nytt navn. Prøv med Ali, Muhammed og Osman. En humoristisk film om en innvandrerbande i Oslo. Anonymkode: 69909...fde 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Del Skrevet 3. mai 2021 En artig vri hadde vært å lage en med kvinnelige hovedpersoner. Anonymkode: c74c9...e82 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 3. mai 2021 #7 Del Skrevet 3. mai 2021 Jeg skulle nesten ønske det der var en aprilsnarr på etterskudd. Olsenbanden besto av Arve Opsahl, Sverre Holm, og Carsten Byhring. Ingen over, ingen ved siden. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 3. mai 2021 #8 Del Skrevet 3. mai 2021 (endret) NordicViking skrev (28 minutter siden): Nå starter snart opptakene til "Olsenbanden – Siste skrik!". Regissør Hallvard Bræin har fått med seg både velkjente skuespillere og nye stjerneskudd i de ikoniske rollene, skriver Nordisk Film Distribusjon i en pressemelding. De skriver at de om kort tid vil avsløre hvem som skal bekle rollene som Egon, Benny og Kjell. Hvis alt går etter planen, kan vi glede oss til et gjensyn med Olsenbanden høsten 2022. (VG) .. Hvem vil du helst ha i rollene som Egon, Benny og Kjell? Det spennende med Olsenbanden, var at den i uttrykk var lagt så ekstremt tett opp til den danske orginalen, til og med i casting. Problemet jeg har, er at det er vanskelig å se for seg å bygge en fungerende film som tilfører noe nytt, uten å fjerne noe av sjarmen med orginalfilmene. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Olsen_Banden.jpg De som vil vurdere potensialet, kan se over til svenskene og hva de har gjort på sin side med Jønssonligaen. Man kunne sikkert lagt opp noe mer tidstypisk som folk i større grad kan relatere seg til, men da mister du alt som lå i Olsenbanden - estetikken. Og å lage det som 60-talls drama er bortkastet. (Jeg har ikke sett hverken Fjols til fjells eller Norske Byggeklosser 2 nettopp fordi jeg ikke ser hva disse tilfører historiene) Endret 3. mai 2021 av Druid 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Del Skrevet 3. mai 2021 Skeptisk til dette, kjenner jeg. Tipper Torbjørn Harr skal spille Egon, Tobias Santelmann spiller Benny og Anders Basmo spiller Kjell. De bruker jo bare de samme skuespillerne om igjen og om igjen i norske filmer, og da er det vel disse tre som ligner mest i utseende og/eller væremåte. Ser at de skulle bruke noen såkalte stjerneskudd også, men tviler på at de får hovedrollene. Blir vel Pia Tjelta eller Agnes Kittil Kittilsen i rollen som Valborg. Anonymkode: 4487f...276 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Del Skrevet 3. mai 2021 Nå må de da gi seg. Hva er poenget med å melke konseptet enda mer? At de laget Olsenbanden junior var ille nok. Junior-versjoner av alt mulig rart er ikke noe jeg er veldig begeistret for. Hva blir det neste filmbransjen kommer opp med? Jeg foreslår den animerte familiefilmen Terminator Junior, en ellevill komedie Hvor Sarah og John Kyle Reese begge har reist i tid og endt opp som søte smårollinger som lokker frem både smil og aaawww hos seerne. Deres motstander gjennom filmen er en nyinnkjøpt brødrister som ser litt stor og skummel ut. Kyle Reese er uheldig og putter yndlingsleken sin nedi brødristeren, og Sarah Connor vil hjelpe ham med å få den ut. Dessverre ender hun opp med å sette på brødristeren, og adrenalinet stiger idet mikrosekundene tikker nærmere og nærmere lekens ødeleggelse. Heldigvis redder de i samarbeid dagen ved å dytte den slemme maskinen ned på gulvet så leken spretter ut, og dagen er reddet. Men brødristeren brenner selvsagt. Drama! Da redder Arnold- lekefiguren naturligvis dagen ved å komme med et brannteppe, samt en formaning om brannsikkerhet osv osv. Som seg hør og bør i en animert familiefilm. Ingen familiekomedie er som vi alle vet komplett uten en ellevill og helsprø humoristisk sidekick, så denne ikoniske figuren kommer til å løpe rundt og servere dårlige vitser iblandet kjente sitater, samt være en fornuftens stemme når smårollingene får raserianfall for småting. Anonymkode: 97d34...b18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En artig vri hadde vært å lage en med kvinnelige hovedpersoner. Anonymkode: c74c9...e82 Det høres supert ut og da er det garantert at filmen flopper på samme måte som Ghostbusters fra 2016, blir ikke forundret om nyinnspillingen av Olsenbanden blir så politisk korrekt at man spyr siden det er nesten umulig å lage film nå for tiden uten at noen blir krenket. Er det noe som virkelig krenker så er det filmer der alle hovedrolleinnehaverne er hvite menn, så det blir nok en blanding av innvandrere, kvinner og homofile i rollene. Anonymkode: 08a5e...31f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En artig vri hadde vært å lage en med kvinnelige hovedpersoner. Anonymkode: c74c9...e82 Tenk så krenket hvite middelaldrende menn hadde blitt da 😂 Anonymkode: 32afa...84b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #13 Del Skrevet 3. mai 2021 Skal vedde på at de originale skuespillerne snur seg i graven nå. Idiotisk påfunn. Anonymkode: 7d671...83a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 3. mai 2021 #14 Del Skrevet 3. mai 2021 Dårlig ide. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Del Skrevet 3. mai 2021 Nei, nei, nei. Dette bør de droppe før de har begynt. Anonymkode: 465b2...cb1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 3. mai 2021 #16 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette bør de droppe før de har begynt Du burde sikkert skjønne at hele konseptet er å hente ut 100% risikofri kapital fra skattebetalerne for å sysselsette en hel masse folk gjennom lang tid. Om noen ønsker eller ikke ønsker denne filmen er glimrende likegyldig for alle de involverte. Og vi som sponser gildet blir ikke hørt. Verken før eller etter. Og når filmen flopper vil ingen verken få eller ta ansvaret. Man beskytter hverandre på toppen. For det er norsk kulturpolitikk kort oppsummert; å svi av flest mulig av andres penger raskest mulig. Ingen plan, ingen ambisjon, ingen mål. Bare bruke penger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke se for meg noen andre skuespillere enn de opprinnelige. Synes i stedet de burde gi alle karakterene nytt navn. Prøv med Ali, Muhammed og Osman. En humoristisk film om en innvandrerbande i Oslo. Anonymkode: 69909...fde Det kunne sikkert vært en interessant ide for en ny film. Hva kunne man kalt dem? Bashir-banden? Salman-banden? 🙂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 3. mai 2021 #18 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå må de da gi seg. Hva er poenget med å melke konseptet enda mer? At de laget Olsenbanden junior var ille nok. Junior-versjoner av alt mulig rart er ikke noe jeg er veldig begeistret for. Hva blir det neste filmbransjen kommer opp med? Anonymkode: 97d34...b18 Jeg har ofte lurt på hvordan den ekte Olsenbanden reagerte på at det kom en junior-versjon. Selv syntes jeg det var ille og unødvendig, som du skriver, og jeg tenkte at de også måtte synes det var forferdelig dumt. Riktignok var Carsten Byhring død, men dog. Undres hva de to andre egentlig tenkte om saken. Ble de spurt på forhånd? Syntes de det var morsomt, eller ikke? Kanskje de har måttet "spille" litt her hvis de ikke likte det. Olsenbanden var og er/blir de gode gamle fra 1969 til 1984, - og den fra 1999. Der burde det stoppet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 3. mai 2021 #19 Del Skrevet 3. mai 2021 Millimani skrev (2 timer siden): Jeg har ofte lurt på hvordan den ekte Olsenbanden reagerte på at det kom en junior-versjon. Selv syntes jeg det var ille og unødvendig, som du skriver, og jeg tenkte at de også måtte synes det var forferdelig dumt. Riktignok var Carsten Byhring død, men dog. Undres hva de to andre egentlig tenkte om saken. Ble de spurt på forhånd? Syntes de det var morsomt, eller ikke? Kanskje de har måttet "spille" litt her hvis de ikke likte det. Olsenbanden var og er/blir de gode gamle fra 1969 til 1984, - og den fra 1999. Der burde det stoppet. De «orginale» skuespillerene spilte en kopi av et dansk manus, du kan være sikker på at de ikke hadde noe problem med Olsenbanden jr. Olsenbanden jr var nemlig basert på en Svensk ide bygd på den danske serien, altså mye det samme som de gjorde. Men svenskene har gjort 2 reboots av Olsenbanden, og jeg må ærlig innrømme at den ene av dem virker mye mer interessant enn den siste, selv om den er lengre vekke fra det vi kjenner som Olsenbanden, og sikkert ansees som mer PK. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 3. mai 2021 #20 Del Skrevet 3. mai 2021 Kommer aldri til å se den. Olsenbanden er Arve Opsahl, Sverre Holm og Carsten Byhring. Ingen andre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå