AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Del Skrevet 3. mai 2021 Har havna i den situasjonen hvor jeg har fått en steinsprut rett ved siden av en gammel fikset steinsprut. Problemet er at jeg er student, hadde delkasko forsikring til å begynne med, så gikk jeg ned til ansvar som var ment kun for en periode til jeg fikk bedre økonomi. Nå har jeg fått sjekket ruten, de mente at det ikke var vits å fikse det siden jeg har i tillegg noen små steinsprut etter å ha kjørt på E6 hvor er veldig lett å få steinsprut, kan lett på to stykker på rappen der er man uheldig å havner bak lastebil. Fikk et tilbud på ca. 6300kr med diverse rabatt for helt ruteskifte, men kvier meg til å bruke det på bilen da jeg betalte 10 000kr for den...Skal jeg prøve å få den nyeste steinspruten teipa, for så å spare til ruteskifte eller skal jeg bare kjøre rundt med det til det sprekker opp? Hva hadde dere gjort? Og nei jeg trenger ikke en laaaang tirade med at jeg burde hatt delkasko... Anonymkode: cb75d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Del Skrevet 3. mai 2021 Så lenge det er et sted der ruta fremdeles er godkjent for bruk ville jeg ha venta. Og jeg er enig med deg i å ha kun ansvarforsikring på en bil til 10000. Anonymkode: fa7b3...d69 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så lenge det er et sted der ruta fremdeles er godkjent for bruk ville jeg ha venta. Og jeg er enig med deg i å ha kun ansvarforsikring på en bil til 10000. Anonymkode: fa7b3...d69 Den gamle steinspruten som den nye sitter ved siden av gikk igjennom på EU kontroll sist gang, så synes det er rart om den ikke skulle være det, i så fall tar jeg det problemet når det eventuelt kommer. Har bestemt meg for å spørre på et annet verksted, om de mener den fortsatt kan teipes. Anonymkode: cb75d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så lenge det er et sted der ruta fremdeles er godkjent for bruk ville jeg ha venta. Og jeg er enig med deg i å ha kun ansvarforsikring på en bil til 10000. Anonymkode: fa7b3...d69 Vet du forresten om man bør vaske bilen før man tar den med inn? Har ganske møkkete ruter nå. Anonymkode: cb75d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Del Skrevet 3. mai 2021 De som fikser vasker selv, som regel med alkohol (avfetting). Anonymkode: a6c1b...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den gamle steinspruten som den nye sitter ved siden av gikk igjennom på EU kontroll sist gang, så synes det er rart om den ikke skulle være det, i så fall tar jeg det problemet når det eventuelt kommer. Har bestemt meg for å spørre på et annet verksted, om de mener den fortsatt kan teipes. Anonymkode: cb75d...cc7 Kravet for em bilrute er at det skal Være en kvadrat 30x30 cm over rattet hvor sjåføren kan se ut. Jeg fikk en stein i ruta en gang og det sprakk fra bunn til topp og litt rundt, så dramatisk ut. Ville koste meg 18.000 for en rute med jobb, på en bil til 12.000. Jeg kjørte med den ruta sånn i 1, 5 år før jeg vraket hele bilen og jeg ble stoppet i promillekontroll og leverte den på EU uten at noen sa et ord på det. Så om det ikke er midt i siktet eller har ødelagt hele ruta di så tror jeg at jeg hadde driti i det, regner ikke med du skal ha den bilen i mange år? Anonymkode: fa333...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Del Skrevet 3. mai 2021 https://www.diskusjon.no/topic/1717974-eu-kontroll-pkk-og-regelverk-for-steinsprut-skade/?tab=comments#comment-23174824 Anonymkode: fa333...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå