Gå til innhold

Symptomjeger og testegal blitt?

smilepia

Anbefalte innlegg

Jaja, så fort er det altså å "gå i fella"... :sjenert:

Vi er helt i begynnelsen på prøvingen, og jeg sitter allerede å synser og føler på alle mulige ting, følelser og små stikk, eller kanskje bare fantom-stikk, i kroppen.

Går rundt å stusser over at jeg i flere dager (over en uke) har følt meg mer oppblåst, og litt uggen. Ikke spy-kvalm, men stadig vekk som om det sitter noe fast øvest i halsen liksom. Jeg sier til meg selv at det er ingenting - bare innbillning, eller tilfeldigheter. Kan jo ikke skyldes at det har skjedd noe denne perioden (EL tirsdag/onsdag denne uken), så da måtte det vært forrige periode. Og de går ikke, for jeg hadde jo mensen. Helt ordinær blødning i 2,5 dager. Riktinok litt mindre nå enn forige peroiode, men likefremt. Så det er nok bare innbillt. Dessuten har jeg ikke ømme bryster, er unormalt trøtt, metall smak i munnen, ont i ryggen eller noen av de andre klassiske tegnene. Bare oppblåst, små stikkinger i underlivet og denne "uggen"-heten da. Eller var det litt murring i ryggen også? Er jeg litt øm likevel?

Så sniker tanken seg inn. Skulle jeg testet? Bare for å være heeelt sikker. Det kunne jo kanskje skje? Eller? Men jeg vil ikke bli sann at jeg roper ulv hele tiden. Jeg vil ikke teste før jeg har gått noen dager over IKM. Men det er jo så leenge til... :sur: Dessuten - hva hvis jeg ble gravid i forrige periode. Da er jeg jo myye lengre på vei enn jeg vil tro om jeg først finner det ut ved neste IKM. Må jo være bedre å finne det ut allerde nå. Forlokkende tanke ikke sannt?

Å teste eller ikke å teste? Hvilket dilemma å ha på en fredag...

Og dette bare tidlig i prøver-tiden. :roll:

Nei, jeg må nok bare inrømme det. Jeg er blitt en symptomjeger, og tolmodighet er en dyd jeg må jobbe med å skaffe meg... ;)

God helg og lykke til med prøving alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Bra skrevet :) Det er nok ikke bare du som føler det sånn.....

Den vente tiden er jo helt forferdelig spør du meg... Det er en pine. Hadde jeg EL så fant den sted på trisdag eller onsdag og den vente tiden er å forkaste..!!! Jeg går nå her og tenker at jeg ikke har hatt El(finner liksom ikke alle tegnene på den. Denne måndeden var det bare et lite hardt stikk i eggstokken så var den over) Også overbeviser jeg meg selv om at jeg ikke blir gravid på lenge for så flaks har ikke jeg. Selv om jeg kan gå 14 dager fra EL til mensen med å ha vondt, så tenker jeg at det ikke kan være symtomer fordi jeg ikke kan ha blitt gravid. Men symtomene ligger vel i underbevistheten :) Men dette må jeg mene fordi jeg orker ikke å bli skuffet for hver måned som kommer.... Blir nok graivd en gang jeg og :)

Hilsen Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første mnd av prøvingen brukte jeg alle pengene mine på tester, jeg testet vel bortimot 2 ganger før mens, men etter å ha brukt en liten formue på tester og negativt svar på alle mine 4pp, ble jeg litt pissed på farmasøyt-næringen som tjente store penger på meg, og har derfor de to siste pp ikke giddet å tatt e.l.-test eller graviditets-tester. Det er en prøvelse, jeg blir like opptatt av symptomer som tidligere, men gidder ikke bruke penger på å bekrefte/avkrefte.

Jeg venter til 1 dag etter IKM, og så tester jeg viss mensen ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare melder meg inn i klubben her jeg!!

Fint å vite at man ikke er alene om å tenke slik!

Ja skal si det går med noen kroner ja...........Nå venter jeg på EL...Sist pp kom den på dag 16 som er idag, men her var det ikkeno......Kanskje imorgen da!

Har bare en pinne igjen, vet ikke om de nye jeg har bestilt rekker å komme imorgen!

Men jeg har ikke hatt noe særlig til stikking enda....Hmmm...Så da får jeg også slike tanker som deg smilepia! Kan det ha hendt sist pp?? Men jeg hadde jo også mensen.....Så det er bare koble ut hodet egentlig!

Satser på at vi tester så positivt som aldri før i sept!!En gang måååå det jo bli vår tur......Plis kjære stork..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøpve inne

Hvordan bruker dere de EL-pinnene? Urinprøve når dere tror EL nærmer seg og så sier den fra når EL er der? Hvor mange slike pinner trenger man for en syklus når man tror man vet sånn ca når man har EL +/- et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke brukt EL tester selv enda (jeg temper- dvs måler temp hver morgen), men har sett at de pakkene man kjøper inneholder 5 EL tester når de skal dekke en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker CB digital ELtest, andre pp med de nå og jeg er veldig fornøyd. Der er det med sju pinner. Så er det en sånn skala som viser når du kan begynne å teste, hvis du vet hvor lang syklusen din er.

Jeg bestiller de på babyornot, koster 219,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...