AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Har den senere tid hatt ubehag i brystet og vært mye tungpustet. Aldri hatt noe trøbbel med det før, men nå har jeg gått sånn i snart 3 mnd, det er der konstant. Er normalt aktiv, i 30-årene og har et normalt kosthold/ikke overvektig. Noen som har hatt lign? Ja skal selvsagt oppsøke lege om det ikke går seg til, men greit å høre erfaringer ☺️ Anonymkode: a8822...c28
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Gå til legen. med.en.gang. !!!! Anonymkode: 0538b...161
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Ingen andre symptomer og er der konstant uansett aktivitet?! Kan jo være alt fra stress, angst, allergier og muskulært . Anonymkode: dac9b...a1c
dillyduzit Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Kan være så mangt, alt fra covid til pollen til en betennelse. Bestill en time hos legen i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gå til legen. med.en.gang. !!!! Anonymkode: 0538b...161 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen andre symptomer og er der konstant uansett aktivitet?! Kan jo være alt fra stress, angst, allergier og muskulært . Anonymkode: dac9b...a1c Ingen andre symptomer nei, det er der om jeg slapper av, om jeg er irritert eller glad, ute å går, spiller ingen rolle det er der. Var forkjøla for litt siden, negativ test på covid. Anonymkode: a8822...c28
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Ødemer i beina? Blir du blå på leppene? Drikker du nok? Hva ligger hvilepulsen din på? Hoster du? Anonymkode: eda58...e79
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ødemer i beina? Blir du blå på leppene? Drikker du nok? Hva ligger hvilepulsen din på? Hoster du? Anonymkode: eda58...e79 Ikke blå på leppene..drikker nok ja. Hvilepuls på 60-ish..Hoster litt nå pga forkjølelse, tørrhoste Anonymkode: a8822...c28
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen andre symptomer og er der konstant uansett aktivitet?! Kan jo være alt fra stress, angst, allergier og muskulært . Anonymkode: dac9b...a1c Hva slags angst kan det være forresten?☺️ Anonymkode: a8822...c28
Crema Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Eh, er du meg?? Jeg har akkurat de samme symptomene. Har du også hjertebank - og kjennes det ut som brystet "verker"? Legen min har ikke funnet ut av hva det kan være for det er ingenting fysisk galt. Vi har landa på at det er stress eller muligens dekondisjonering av hjertet siden jeg ikke har fått vært like fysisk aktiv som før under pandemien.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva slags angst kan det være forresten?☺️ Anonymkode: a8822...c28 Det kan jo være all slags angst egentlig, kroppen har gått i alarmberedskap for lenge. Man kan få mye langvarige symptomer om man har mye negativt tankekjør eller mentalt stress over tid. Anonymkode: dac9b...a1c
Danseskjørt Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ingen andre symptomer nei, det er der om jeg slapper av, om jeg er irritert eller glad, ute å går, spiller ingen rolle det er der. Var forkjøla for litt siden, negativ test på covid. Anonymkode: a8822...c28 Altså. Ubehag i brystet skal man alltid ta på alvor, og hvertfall om du kjenner på det i hvile også. I verste fall er det et hjerteinfarkt du kjenner på.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Crema skrev (5 minutter siden): Eh, er du meg?? Jeg har akkurat de samme symptomene. Har du også hjertebank - og kjennes det ut som brystet "verker"? Legen min har ikke funnet ut av hva det kan være for det er ingenting fysisk galt. Vi har landa på at det er stress eller muligens dekondisjonering av hjertet siden jeg ikke har fått vært like fysisk aktiv som før under pandemien. Heh såpass ja 😬 Ja føles som det verker i grunn, innimellom kommer det noen skikkelig ubehagelige «tak». Men går fort over 🤔 Hm..jeg har hatt samme aktivitetsnivå og er lite stresset. Men bør nok sjekke det likevel. Godt du har fått svar 🤗 Anonymkode: a8822...c28
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Tuttifrutt skrev (Akkurat nå): Altså. Ubehag i brystet skal man alltid ta på alvor, og hvertfall om du kjenner på det i hvile også. I verste fall er det et hjerteinfarkt du kjenner på. Hjerteinfarkt? Når jeg opplever ubehaget hele tiden?😬 Ja skal kontakte lege i morgen, skjønner jeg skulle gjort det for lenge siden, blir jo fort at man ser an. Anonymkode: a8822...c28 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Kjære deg, jeg havnet på legevakten i dag pga helt like symptomer. Kjenner intense smerter i brystet, kommer og går litt i intensitet, men det er der nesten konstant. Litt verk opp mot skulder også... Tatt ekg, crp, div blodtrykksmålinger, div blodprøver...Legene konkluderte med stress og angst som igjen har påvirket muskulaturen ved at jeg strammer meg, knyter meg, puster tungt og kort... Så da var det rett på angstdempende medisiner, henvisning til fysio og beskjed om å hvile mye mye mer enn før....Lykke til, gå en tur til lege er du snill Anonymkode: a834a...f76
Danseskjørt Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjerteinfarkt? Når jeg opplever ubehaget hele tiden?😬 Ja skal kontakte lege i morgen, skjønner jeg skulle gjort det for lenge siden, blir jo fort at man ser an. Anonymkode: a8822...c28 Lykke til
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjære deg, jeg havnet på legevakten i dag pga helt like symptomer. Kjenner intense smerter i brystet, kommer og går litt i intensitet, men det er der nesten konstant. Litt verk opp mot skulder også... Tatt ekg, crp, div blodtrykksmålinger, div blodprøver...Legene konkluderte med stress og angst som igjen har påvirket muskulaturen ved at jeg strammer meg, knyter meg, puster tungt og kort... Så da var det rett på angstdempende medisiner, henvisning til fysio og beskjed om å hvile mye mye mer enn før....Lykke til, gå en tur til lege er du snill Anonymkode: a834a...f76 Jeg har forresten de samme "takene" du beskriver. Hadde ingenting med hjerteinfarkt å gjøre. Et sterkt symptom på infarkt er at det stråler ut i venstre arm.... Anonymkode: a834a...f76
Danseskjørt Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har forresten de samme "takene" du beskriver. Hadde ingenting med hjerteinfarkt å gjøre. Et sterkt symptom på infarkt er at det stråler ut i venstre arm.... Anonymkode: a834a...f76 Ja det er et klassisk symptom på hjerteinfarkt, men er ikke alle som kjenner på det samme. Noen kan ha såkalte stumme infarkt der man enten kjenner på ubehag eller bare litt tungpust. Ikke for å skremme noen. Men er lurt å sjekke det opp om noe kjennes annerledes eller feil. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 Har hatt samme plagene i det siste, spesielt på kvelden når jeg legger meg. Hjertet dundrer i øra, kjenner hjerteslagene godt og jeg blir tydelig tungpustet. Har vært inne på grundig undersøkelse for det og de konkluderte med at det var ufarlige hjerterytmeforstyrrelser. Du må likevel til legen, men tenkte det kunne være fint å høre at det ikke alltid er noe farlig, hjertet er en badass av en muskel Anonymkode: e6410...a44
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjære deg, jeg havnet på legevakten i dag pga helt like symptomer. Kjenner intense smerter i brystet, kommer og går litt i intensitet, men det er der nesten konstant. Litt verk opp mot skulder også... Tatt ekg, crp, div blodtrykksmålinger, div blodprøver...Legene konkluderte med stress og angst som igjen har påvirket muskulaturen ved at jeg strammer meg, knyter meg, puster tungt og kort... Så da var det rett på angstdempende medisiner, henvisning til fysio og beskjed om å hvile mye mye mer enn før....Lykke til, gå en tur til lege er du snill Anonymkode: a834a...f76 Oi uff det hørtes ikke noe særlig ut 🙁 kom det brått eller har du hatt det en stund? Så godt at du ble godt sjekket da, og fikk hjelp ☺️ Jeg går allerede til fysio så jeg tenkte å nevne det neste gang, men blir nok legen en tur først. Ble du sykmeldt eller jobber du som normalt om jeg kan spørre?☺️ God bedring, takk for at du delte ☺️ Anonymkode: a8822...c28
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #20 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har forresten de samme "takene" du beskriver. Hadde ingenting med hjerteinfarkt å gjøre. Et sterkt symptom på infarkt er at det stråler ut i venstre arm.... Anonymkode: a834a...f76 Det med armen er en av mange ulike symptomer på infarkt. Som mange sier kan det TS beskriver være så mye og mangt og behøver alldeles ikke være farlig. Men det er litt skummelt å henge seg opp i enkelte symptomer som du gjør. Derfor jeg vil nevne det. Hilsen kvinne som har hatt 3 infarkter. Anonymkode: 62c94...3c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå