Gå til innhold

Pus har hvert vekke i over 12 timer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han skal ikke bli så påvirket av løpetid når han er kastrert, med mindre han ble kastrert for sent, vi adopterte en som ble kastrert i 3års alderen og han hadde garantert blitt påvirket. Så det spørs jo litt. 

Men nå er jo tiden der fuglene begynner å kvitre, varmere, sol, mye gøy som skjer i naturen nå så det er helt naturlig. 

Men vær obs, har vært myyyye luftgevær hendelser flere steder i landet. En katt var skutt over 50 ganger. Ta en titt i diverse savnede grupper der du bor også.

Anonymkode: 3a8c2...35d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår hannkatt var borte i to uker en gang, men kom tilbake til vår lettelse. Aner ikke om den hadde fanget mat selv eller fått hos andre. Dette var også på våren.

Anonymkode: 8cba7...2ce

• Liker 1
Skrevet

Det er jeg litt usikker på. Nå har vi gått flere runder over store deler av arealet rundt der jeg bor men ingen katt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv hatt flere katter i oppveksten og som voksen. Kan love deg at alle mine plutselig har blitt borte i mange flere timer enn vanlig, til og med borte i flere dager. Det er også helt normalt at de tar seg lengre turer. Tror ikke du trenger å bekymre deg, mest sannsynlig kommer den tilbake.

Anonymkode: c7d6b...ff3

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk det er godt å høre❤️ Han betyr jo alt for meg så jeg blir sikkert litt for stressa

• Liker 1
Skrevet

Som en skrev over her: sett ut dokassa! Den lukta kjenner de på lang avstand. 
Bor du i et boligfelt? Heng opp lapper og be naboer sjekke garasjer, boder og kjellere. Kanskje er han innelåst ved et uhell. 
Eller så er han bare ute på eventyr! Det er årstiden for dette nå. Kommer nok tilbake :) Krysser fingrene, og hold oss oppdatert! 

• Liker 3
Gjest NoDiablo
Skrevet

Jeg har hatt flere kastrerte hannkatter. Det hendte de ble ute over lengre tid før de kom tilbake igjen. Og det skjedde også helt plutselig.
I likhet med over her, så vil også jeg anbefale gps.

AnonymBruker
Skrevet

Rop høyt! Lytt inntil vegger på garasjer, uteboder o.l. Spør naboene om de kan sjekk disse. En katt som er innestengt sier ikke alltid noe. Bor dere i nærheten av skog, rop høyt der også. Han kan sitte i et tre og kommer ikke ned, det skjedde med en av mine. 
Om den ikke har kommet tilbake når det er mørkt, ta med lommelykt og let igjen. Lys over alt hvor en katt kan finne på å være. 

Anonymkode: a2572...e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken farge er han? Mine katter har fått seg en kompis ute som de jakter og "henger" sammen med, hele gjengen var i hagen i hele natt. Prøvde å få inn mine men de koser seg nå som det er litt varmere.

Anonymkode: f2b05...792

AnonymBruker
Skrevet
fotballjenta skrev (1 time siden):

Som en skrev over her: sett ut dokassa! Den lukta kjenner de på lang avstand. 
Bor du i et boligfelt? Heng opp lapper og be naboer sjekke garasjer, boder og kjellere. Kanskje er han innelåst ved et uhell. 
Eller så er han bare ute på eventyr! Det er årstiden for dette nå. Kommer nok tilbake :) Krysser fingrene, og hold oss oppdatert! 

Jeg har hørt at det å sette ut dokassen kan virke mot sin hensikt da andre katter kan gå dit og markere over lukten slik at katten kanskje ikke tørr å komme hjem igjen da det er en annens katt terretorie da, eller noe slikt, men bare hørt det en gang så usikker på om det stemmer.

Anonymkode: 3a8c2...35d

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en nabo som er dritt lei løse katter.

Anonymkode: 0b029...c24

AnonymBruker
Skrevet

Håper han dukker opp snart!

Katten vår er også skikkelig hjemkjær og sjeldent bort lenge. Men en sjelden gang har det hendt at han har vært borte et par dager. Spesielt på våren!

Anonymkode: 61400...715

AnonymBruker
Skrevet

Den ene hannkatten vår var nettopp borte i ca 72 timer. Kom tilbake like fin 😀

Anonymkode: d4b87...8c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikkert en nabo som er dritt lei løse katter.

Anonymkode: 0b029...c24

Snakker du av erfaring som en sånn nabo? 

Anonymkode: 0c622...20c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut bilde av katten her når den kommer, da 🙂 Internett ble jo laget for å dele kattebilder og videoer.

Anonymkode: 8cba7...2ce

Skrevet

Samme katta jeg nevnte tidligere var borte nesten en uke for et snaut år siden. Til slutt fant vi han, godt gjemt i garasjen til nærmeste nabo.

Ikke vær sjenert, spør folk om å lete eller få titte i uthusene deres. Vi måtte lete selv for å finne den bortkomne katten. Var vettskremt stakkars. 

Skrevet

Heisann. Nå har lillegutt kommet hjem. Det er usikkert hva som har skjedd men mest sannsynligvis en heftig slosskamp. Han har mye sår på ørene og et sår på hoften. Han er fin i allmenntilstanden men er veldig stresset. Jeg fikk hjelp av ei jeg kjenner med mye kattekunnskap så sårene er renset og det ser ut som det skal gå fint. Tusen takk for alle gode råd. Det har hjulpet masse disse timene

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...