Gå til innhold

Hvorfor takker DU nei til vaksinering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Hva synes du andre, som vil ta vaksinen, bør være klar over?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes ikke du det har vært nok tråder fra folk som skal «opplyse» andre om hvorfor de ikke bør vaksinere seg?

Eller mener du det er for lite tråder om antivaksinering her?

• Liker 28
Skrevet

Fordi jeg ikke ønsker å ta risikoen med en vaksine. 

• Liker 14
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Folk som velger å ta vaksinen, er like frie til det som jeg er til å takke nei.

Uansett hva ulike fagfolk og andre mener, er det ingen av oss som vet om alle virkningene av vaksinen enda. Det kan faktisk ta år. Av prinsippsak, lar jeg meg heller ikke presse til noe «alle andre» mener jeg må, når jeg ikke er enig. Slik jeg ser det, er det å ta vaksinen å spille russisk rulett med min egen helse. Hva andre gjør blir deres valg. Jeg tar det valget jeg mener er best for meg.

Endret av Villfisker
Skrevet

Fordi jeg føler at sjansen er større for og overleve en å ta en medesin som i det størstefallet gi blodpropp.

• Liker 12
Skrevet
Villfisker skrev (2 minutter siden):

Folk som velger å ta vaksinen, er like frie til det som jeg er til å takke nei.

Uansett hva ulike fagfolk og andre mener, er det ingen av oss som vet om alle virkningene av vaksinen enda. Det kan faktisk ta år. Av prinsippsak, lar jeg meg heller ikke presse til noe «alle andre» mener jeg må, når jeg ikke er enig. Slik jeg ser det, er det å ta vaksinen å spille russisk rulett med min egen helse. Hva andre gjør blir deres valg. Jeg tar det valget jeg mener er best for meg.

Dette. Og jeg tar infulensavaksine hvert år, men takket nei til denne.

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, ryzorwarlock said:

Fordi jeg føler at sjansen er større for og overleve en å ta en medesin som i det størstefallet gi blodpropp.

Hva betyr ordet "størstefallet"? Forøvrig er det interessant at kun 2% så langt har takket nei til vaksinen i Oslo. På nett kan man få inntrykk av at tallet ville være det mangedobbelte. Vaksinemotstand blir heldigvis bare et problem hvis en vesentlig større andel takker nei.

• Liker 24
Skrevet
brainstorm skrev (2 minutter siden):

Hva betyr ordet "størstefallet"? Forøvrig er det interessant at kun 2% så langt har takket nei til vaksinen i Oslo. På nett kan man få inntrykk av at tallet ville være det mangedobbelte. Vaksinemotstand blir heldigvis bare et problem hvis en vesentlig større andel takker nei.

Det var en skrivefil, om du hadde tenkt litt og brukt litt hjerne kapasitet så hadde du forstått at det skulle stå "største fall".

Er ikke vaksinemotstander.

Jeg tar ikke vaksinen fordi jeg vil ikke øke risikoen med å få blodpropp eller alvorlige bivirkninger, og jeg blir og vente til iallefall et halvt år til sånn at jeg ser at "alt er good to go"

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, ryzorwarlock said:

Det var en skrivefil, om du hadde tenkt litt og brukt litt hjerne kapasitet så hadde du forstått at det skulle stå "største fall".

Er ikke vaksinemotstander.

Jeg tar ikke vaksinen fordi jeg vil ikke øke risikoen med å få blodpropp eller alvorlige bivirkninger, og jeg blir og vente til iallefall et halvt år til sånn at jeg ser at "alt er good to go"

Største fall gir like lite mening i denne sammenhengen. Eller mente du i verste fall? Du kan jo få alvorlige skader av viruset også. Du står selvsagt fritt til å takke nei til vaksinen, og det er som sagt heller ikke noe problem så lenge såpass få tenker på denne måten.

• Liker 21
Skrevet
Hatsumomo skrev (34 minutter siden):

Syntes ikke du det har vært nok tråder fra folk som skal «opplyse» andre om hvorfor de ikke bør vaksinere seg?

Eller mener du det er for lite tråder om antivaksinering her?

Jeg er ikke mye på dette forumet, så mengden tråder om dette kan jeg ikke uttale meg om. Men folk står uansett fritt til å svare på et spørsmål 

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, brainstorm said:

Største fall gir like lite mening i denne sammenhengen. Eller mente du i verste fall? Du kan jo få alvorlige skader av viruset også. Du står selvsagt fritt til å takke nei til vaksinen, og det er som sagt heller ikke noe problem så lenge såpass få tenker på denne måten.

Hvis blodpropp er det verste utfallet mulig, så tenker jeg at med dagens tall så er det ikke så farlig - p-piller har langt større sjanse for å gi blodpropp, og det er en risiko mange er villig til å ta.

Jeg takker med glede ja til vaksine når det blir min tur i køen.

• Liker 25
Gjest DislayName
Skrevet

Jeg tør ikke. Er reddere for vaksine enn kåråna. Er ikke vaksinemotstander sånn ellers.

Skrevet (endret)
brainstorm skrev (27 minutter siden):

Ja enig. Vaksine motstandere er heldigvis så få, at de føler nok at de må jobbe mye og hardt på forum for og bli hørt. I virkeligheten er det såpass få at vi kanskje kan vi kan få flokkimmunitet likevel...  Etter og lese her får man jo inntrykket at kanskje bare 50 % skal vaksinere seg. Men alle motstandere trives tydeligvis på forum for og skremme folk. Men heldigvis er folk flest rasjonelle og tror på vitenskap og helsemyndigheter og kan enkelt sammenligne faren med covid vs vaksine . 

Endret av J.E
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Mitt tilfelle: sprek, normalvektig mann, 34 år gammel. Jeg velger heller å risikere et koronaforløp enn vaksine. Hvorfor? Fordi jeg heller vil bli alvorlig syk og dø av et virus enn en vaksine. Dette har forfedrene gjennomlevd i tusener av år. Sykdom vil til slutt ta livet av oss alle. Det er jo tross alt den naturlige utgangen på livet...?

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 13
Skrevet

Det å påstå at de som takker nei til denne ene vaksinen er vaksine motstandere blir feil.

Er mange som takker nei, men allikevel tar andre godkjente og utprøvde vaksiner. 

Det er frivillig, respekten bør gå begge veier.

• Liker 34
Skrevet (endret)
4 minutter siden, zemer said:

Det å påstå at de som takker nei til denne ene vaksinen er vaksine motstandere blir feil.

Er mange som takker nei, men allikevel tar andre godkjente og utprøvde vaksiner. 

Det er frivillig, respekten bør gå begge veier.

Det er jeg enig i, men det er mangelvare på respekt fra motstandsleieren, med beskyldninger om å være både sauer, naive, idioter og hva mer er. Jeg mener også at de konsekvensene som kommer av å ikke ta vaksine er noe de som tar det valget må leve med, akkurat som risikoen/konsekvensene av å ta den er noe vi andre må leve med.

Er også helt enig i at det er et skille mellom å være motstander av vaksiner på generell basis, og på å være skeptisk til nye vaksiner. Når det blir diskutert er dog veldig mange av argumentene klassiske "anti-vaxx"-uttalelser, her inne vel og merke.

Endret av Jaybird
  • Liker 4
Skrevet
Jaybird skrev (7 minutter siden):

Det er jeg enig i, men det er mangelvare på respekt fra motstandsleieren, med beskyldninger om å være både sauer, naive, idioter og hva mer er. Jeg mener også at de konsekvensene som kommer av å ikke ta vaksine er noe de som tar det valget må leve med, akkurat som risikoen/konsekvensene av å ta den er noe vi andre må leve med.

Er også helt enig i at det er et skille mellom å være motstander av vaksiner på generell basis, og på å være skeptisk til nye vaksiner. Når det blir diskutert er dog veldig mange av argumentene klassiske "anti-vaxx"-uttalelser, her inne vel og merke.

Vi er fler som ikke tar den som føler oss uglesett av de som velger å ta den.

La oss heller la folk velge selv, vi har vel alle våre grunner til å ta den eller ikke.

• Liker 23
Skrevet
Just now, zemer said:

La oss heller la folk velge selv, vi har vel alle våre grunner til å ta den eller ikke.

Helt enig!

• Liker 4
Skrevet
56 minutter siden, zemer said:

Mitt inntrykk er at mange vaksinenektere fortjener å bli uglesett . Blir det for mange av dere, så åpner ikke samfunnet opp igjen. For egen del så kan det da være lurt å slutte med disse trådene , og holde sitt nei til vaksine mer anonymt, og ri på skuldrene til alle andre som tok ansvar for fellesskapet og tok vaksina, den dagen samfunnet har gått tilbake til normalen.

• Liker 22
Skrevet

Jeg kommer ikke til å ta den fordi den er dyretestet.

Jeg nekter å støtte at dyr skal lide for dette, hvertfall når det er såpass dårlig overføringsgrad og det finnes flere andre likeverdige testmetoder. Koronaviruset er forårsaket av mennesker ved vår forferdelige utnyttelse av dyr, og så skal vi "fikse" det ved å utnytte de enda mer. Det er karma rett og slett at vi opplever dette her.

• Liker 10
  • Opprett ny...