Gå til innhold

Hvordan oppleves festeblødning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk på do for å ta en G-test kl 11 i dag, og til min forskrekkelse var det blod i trusa. Er 9 dpo, og ikm er ikke før til torsdag. Blodet på papiret var lyst brun/rosa, og det er foreløpig ikke noe slim. Til dere som har opplevd festebløding, hvordan var dette for dere? Trodde dere at dere hadde fått mensen, men så viste det seg etter hvert at dere var gravide i stedet?

Det er antakelig bare et halmstrå, jeg regner med at mensen kommer for fullt ila dagen eller i morgen, men jeg ble så syykt skuffa at jeg bare må prøve å klamre meg til et eller annet😞

Anonymkode: 4c068...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde bittelitt blodtilblandet brun utflod flere ganger da jeg var rundt 10/11 DPO (ikke testet med EL-test, kun basert på symptomer). 14 DPO tok jeg test, og den var veldig positiv! Fikk første blødning på syklusdag 23, har regelmessige sykluser på 26-28 dager og spotter aldri før mensen, så her var det ingen tvil 😊 

Masse lykke til, håper du er like heldig som meg!

Anonymkode: 046c2...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd festeblødning èn gang, på 9 dpo. Den lignet ikke på spotting i det hele tatt hos meg. Med spotting pleier jeg å få litt brunt, rosa og/eller slim. Mens denne gangen tørket jeg meg etter tissing og fikk plutselig et helt tørk med klart rødt friskt blod på papiret. Tørket masse videre, men da kom det ikke noe mer. Testet positivt på 11 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd festeblødning èn gang, på 9 dpo. Den lignet ikke på spotting i det hele tatt hos meg. Med spotting pleier jeg å få litt brunt, rosa og/eller slim. Mens denne gangen tørket jeg meg etter tissing og fikk plutselig et helt tørk med klart rødt friskt blod på papiret. Tørket masse videre, men da kom det ikke noe mer. Testet positivt på 11 dpo.

Nå spør jeg sikkert dumt, men hva er spotting? Har hatt noen små rosabrune flekker på papiret hver gang jeg har vært på do i dag, men det ligner ikke på mensen, for det er ikke så mørkt og heller ikke noe slim. Kan det være «forstadiet» til mensen, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting er forstadiet til mensen ja. Oppleves forskjellig, men blir på en måte som farget utflod. Lite i mengde, rosa, brunt, noe slim. Kan også være rødt. Men regnes ikke som mensen før man blør ordentlig frisk blod av en viss mengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (3 timer siden):

Spotting er forstadiet til mensen ja. Oppleves forskjellig, men blir på en måte som farget utflod. Lite i mengde, rosa, brunt, noe slim. Kan også være rødt. Men regnes ikke som mensen før man blør ordentlig frisk blod av en viss mengde. 

Ok.. skjønner. Da er det nok det jeg har, og ikke festeblødning.😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har opplevd det du beskriver to ganger og var gravid begge gangene 😊

Anonymkode: 6df3f...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min festeblødning kom to dager på rad.. Bare en gang ila dagen. Helt lyyyyst rosa med noe slim i på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg opplevde festeblødningen som blod i trusa som om det var mensen, men så kom det ikke mer. 

Anonymkode: 75940...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk "mensen" i går, men har siden da kun tørket vekk litt rosa. Vært på do en stund for å se om jeg får i gang mensen, men kun litt rosa spots innimellom   :sjokkbla: Kroppen gir meg håp her nå kjenner jeg. Blir skuffa hvis det plutselig fosser

Anonymkode: ca7e9...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan gikk det TS? Har du fått testet?😊

Anonymkode: 192c5...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...