Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (3 timer siden):

🤣🤣🙈

Du høres ut som legene jeg gikk til i 3 år som nektet for at så unge folk kunne ha problemer med stoffskiftet. 

Der var det en svulst gitt! 

Hvorfor tror du det? vet du ikke at leger ikke har lov å svare på kvinneguiden?

Anonymkode: 3151e...698

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følte meg lettere dement og mer apatisk,  sår i halsen, hovnet opp på ledd på fingrene, hadde vondt for å gå, var hoven i ansiktet, bukområdet og beina/vann. Huden var knusktørr, mistet MYE hår, hadde lav puls, var blek, svimmel, sykelig forstoppet og frøs som besatt.

Anonymkode: 80df5...938

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan like godt være overgangsalder det du beskriver her.

Anonymkode: 3151e...698

Det er vanlige symptomer ved uttalt lavt stoffskifte. Jeg hadde mye av de samme om du ser på mitt innlegg etter anonymkode. 

Anonymkode: 80df5...938

• Liker 1
Skrevet

230.000 nordmenn har påvist lavt stoffskifte.

En av faktorene der det starter er overgangsalder. En annen vanlig årsak er faktisk kyssesyken, som rammer hovedsaklig unge mennesker.

For meg startet problemene med kyssesyken, langt sykdomsforløp som etterhvert endte i organsvikt og sykehusopphold.

Ett par år senere hadde jeg "ubestemmelig revmatisk sykdom", og ett par år etter det igjen ble stoffskiftet sjekka. Veldig mange unge mennesker besøker andre diagnoser før de får rett diagnose. En godt voksen stoffskiftepasient jeg kjenner levde med ME som feildiagnose i 25 år før noen fant i journalen hennes at stoffskifte aldri hadde vært sjekket.

Plukk litt symptomer fra ME og fibromyalgi, så kan du få en virkelighet enkelte stoffskiftesyke må leve med frem til de får riktig behandling.

Veldig mange lever godt med det i hverdagen, jeg oppdaget etterhvert at det var flere rundt meg i ulike aldre som også har det. De fleste lever normalt.

Men det er dessverre også sant at det er mange som gjetter stoffskifte med en gang noe skurrer. Eller folk som skylder på det selv om de ikke har fått satt diagnose.

Jeg kjenner meg litt igjen i TS sin beskrivelse, så jeg tror det kan være lurt å få sjekket. Anekdotisk, men dog.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Som skrevet har jeg mange rare og diffuse plager, og jeg har det fremdeles greit i hverdagen. Jobber, men det er alt jeg orker. Får prøve legen igjen, men kanskje også se på kostholdet som noen nevner her. Skal sies at jeg har hatt disse plagene en stund, og de har nok ført til en kjipere kosthold fordi jeg ikke orker å lage så mye..... 

-TS

Anonymkode: c74af...cdc

AnonymBruker
Skrevet

det er noe rart som skjer med meg og...

forferdelig hud, ekstremt tørr og kvisete, eksem

mens borte i 2 mnd

veldig slapp og sliten, hukomelsestap

hetetokter

ekstrem sexlyst, virker som testosteron er økt og østrogen borte. 

Anonymkode: 831c5...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...