Gå til innhold

Psykisk påkjenning under prøving

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Er nå i PP 16, vært på utredning der de ikke finner noe galt med noen av oss, men har fått clomid som skal forsterke eggløsningen. 
Siden februar ca, har jeg merket at jeg er veldig nedfor, trekker meg unna folk og mistet mye av «gnisten» i livet på en måte. 
Hver mnd. Når mensen kommer går jeg pittelitt lengre ned i kjelleren. Og nå etter 16 mnd begynner det å bli ganske dypt. 

Jeg er redd for å oppsøke hjelp da jeg er redd dette skal gjøre at vi ikke får hjelp med IVF (dersom vi skulle trenge det) pga psyken. 
Skal til lege neste uke og kommer såklart til å fortelle om hvordan jeg har det, for jeg sliter - men vil ikke fortelle det til noen 🙈 Er redd for å bli sett på som svak og patetisk som ikke takler motgang.. 

Føler jeg meg mislykket og sliten. Vet ikke hvor jeg skal med dette men er det noen andre som har hatt det slik å fått hjelp? 
og vet dere om det påvirker sjangsene for å få IVF? 

Anonymkode: cef7e...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oppsøk hjelp! Man får ikke avslag på prøverør fordi man har gått litt til psykolog! Det er heller ikke slik at psykologen sender journalene til de som skal behandle IVF-søknad. Taushetsplikt. 

Å slite psykisk er ikke det samme som å være uegnet som forelder, med mindre man er psykotisk/dypt deprimert/katatonisk osv. 

Dessuten er psyken ferskvare. Oppsøk hjelp, så det ikke blir verre! 

Anonymkode: f4ad3...fa6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du vært gravid og/eller fått barn tidligere? Om ikke, så ville jeg oppsøkt mer hjelp så fort som mulig for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 63c1c...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har du vært gravid og/eller fått barn tidligere? Om ikke, så ville jeg oppsøkt mer hjelp så fort som mulig for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 63c1c...a0f

Har ikke barn nei.. 

Får oppfølging iforhold til prøvingen og skal gå på hormoner til juli før det blir søkt til ivf 😔

Anonymkode: cef7e...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du allerede har prøvd så lenge uten resultat er det tullete å skulle vente til juli med henvisning videre.. jeg gikk på clomid et år før videre henvisning, og noe av det som tynget mest var ventetiden fra jeg kjente at «nå trenger vi hjelp» til gyn tok oss inn for å sende henvisningen mange mnd senere..😕 prøvetiden er tøff når man møter utfordringer❤️jeg ble i tillegg nedstemt og utafor av clomid, har aldri vært så langt nede som når jeg gikk på de tablettene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...