Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Sharp75! skrev (24 minutter siden):

Må bare få påpeke at IBS er faktisk en diagnose og har en egen kode i ICD systemet 58.1 58.2 58.3. Alt etter hvilken IBS man har 🙂

Ok -mulig det er nytt da? Fikk beskjed om dette i 2018 etter utredning og  besøk hos indremedisiner på sykehuset, men ikke kikket i papirene etter evt diagnosekode. Da lærte jeg noe nytt👍🏻

Endret av GulleGull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (8 minutter siden):

Ok -mulig det er nytt da? Fikk beskjed om dette i 2018 etter utredning og  besøk hos indremedisiner på sykehuset, men ikke kikket i papirene etter evt diagnosekode. Da lærte jeg noe nytt.  

Lærte det på IBS "skole" for noen år siden 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (8 minutter siden):

Lærte det på IBS "skole" for noen år siden 🙂

Ja skjønner -uansett så er det ikke så lett å få bukt på og kontroll med🙈 Fikk tilbud om å bli henvist til det jeg også (Drammen sykehus), men ikke orket, ibs hos meg er mest sannsynlig en følgetilstand i ett større sykdomsbilde så har hatt mer en nok med alt annet. Men forsøkt  div dietter og prøvd helt streng  lav fodmap i lange perioder, men ikke noe som har hatt noe effekt. 

Endret av GulleGull
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (På 28.4.2021 den 22.07):

Hun har jo ett hull i lungen, så noe gakt er det med den. Den siste legen mente at hullet ikke var grunnen til smertene hun hadde.

Hun burde tette det hullet, ikke bra å gå med, lger skal være hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (7 timer siden):

En strikke surprise? Har jo sett denne genseren fra første strikkerunde?!? Som jeg forsto det var det noe hun hadde funnet på selv av oppskrift, men nå er hun plutselig sponsa (reklamerer for ett firma hun har hengt ut negativt tidligere).

Åsså IBS, enda en ny diagnose🤔 Har du IBS, så tro meg, da spiser du ikke loff til lunsj og pasta til middag🙈

Kan det bli værre nå???

Har hun hengt ut denne garnbutikken?? Det har jeg ikke fått med meg. Var inne på nettsiden, og det ser ut for at den åpna 1.oktober...så skal godt gjøres at hun har noen erfaring med den fra før🤔🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født og oppvokst i dal'n men det faller ikke naturlig å snakke dialekt?  Syns det er tragisk at dialekta våres blir mer å mer borte. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brumundaline skrev (24 minutter siden):

Har hun hengt ut denne garnbutikken?? Det har jeg ikke fått med meg. Var inne på nettsiden, og det ser ut for at den åpna 1.oktober...så skal godt gjøres at hun har noen erfaring med den fra før🤔🤔

Det var ikke denne strikkebutikken hun hang ut. Det var strikkemekka.no hun rantet over pga de brukte noen dager ekstra på å levere pakka hennes.... 🙈

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (56 minutter siden):

Det var ikke denne strikkebutikken hun hang ut. Det var strikkemekka.no hun rantet over pga de brukte noen dager ekstra på å levere pakka hennes.... 🙈

Ja, det husker jeg😉😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (19 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan folk ikke klarer å få med seg essensen og sammenhengen i det som blir skrevet her inne. Jeg bryr meg ikke om at hun bruker penger og hva hun bruker de på, hadde det ikke vært for spleisen. Jeg bryr meg ikke om at hun dytter i seg sukker store deler av dagen, hadde hun ikke sittet å klaget på lite energi og vondt i hodet en time etterpå. Jeg bryr meg ikke om at hun velger å ikke gå i terapi, men jeg reagerer på at hun sier å gå til psykolog er for tapere og at hun prater om sine psykiske lidelser daglig, men fortsatt velger å ikke få hjelp for det. Bryr meg ikke om skitne sminkekoster og sukker, men ikke gidd å klag på uren hud dagen etter. Osv osv. Poenget er at hun klager på veldig mye, men velger å la vær å prøve løsninger som bedrer ting. At hun skriver innlegg på innlegg på Instagram om å være god og snill, ikke slenge dritt, samtidig som hun skjeller ut folk og kaller de stygge ting på sin egen snap. At hun gråter på snap pga dårlig økonomi og at hun derfor ikke klarer å dekke advokatutgifter selv, samtidig som hun viser frem tre poser med nye ting hun nettopp har kjøpt. Hun har fortalt mye om privat økonomi og ting rundt det, men klikker og brøler ut at vi ikke vet NOE om deres økonomi når det blir stilt spørsmålstegn ved pengeforbruket hennes. Hadde det vært snakk om en ting eller to hvor det skurra og ikke hang på greip, så er det en ting. Men det er så vanvittig mye som skurrer, og det begynner å bli tydelig at hun ikke alltid forteller sannheten, da hun dagen etter kommer med en annen versjon av ting hun snakket om dagen før.

Dette er noe av det beste som er blitt skrevet 👏 Du fikk sååå sagt det! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (14 timer siden):

Trenger ikke "kraftig"  (alvorlig) ME, mild ME er nok. Mitt poeng er at folk er ulike, at her sitter folk på fasiten for Stine og alle andre tydligen 🤷‍♀️ noe hjelper for den ene og noe for den andre 🙂

ME er vel ganske alvorlig i seg selv uansett grad ja. Og jada, folk er ulike. Men det er ingen av de diagnosene Stine har som tilsier at det ikke er bra å trene eller at det overhode ikke funker. Og det er litt rart at hun overhode ikke reagerer på noe som helst ved noen av sykdommene/diagnosene som de aller fleste reagerer på. Alle trenger ikke reagere hverken likt eller på alt. Men rart at hverken sukker og kunstig sukker, dårlig kosthold, mye koffein, lite fysisk aktivitet, kognitiv terapi/terapi,  rutiner/døgnrytme, frisk luft osv ikke påvirker noe som helst. Hverken hodepine, hud, humør, fysiske vondter og betennelser i kroppen, lite energi, dårlig søvn, psyken osv. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (3 timer siden):

ME er vel ganske alvorlig i seg selv uansett grad ja. Og jada, folk er ulike. Men det er ingen av de diagnosene Stine har som tilsier at det ikke er bra å trene eller at det overhode ikke funker. Og det er litt rart at hun overhode ikke reagerer på noe som helst ved noen av sykdommene/diagnosene som de aller fleste reagerer på. Alle trenger ikke reagere hverken likt eller på alt. Men rart at hverken sukker og kunstig sukker, dårlig kosthold, mye koffein, lite fysisk aktivitet, kognitiv terapi/terapi,  rutiner/døgnrytme, frisk luft osv ikke påvirker noe som helst. Hverken hodepine, hud, humør, fysiske vondter og betennelser i kroppen, lite energi, dårlig søvn, psyken osv. 

Jeg har noen av hennes diagnoser og tåler myyyyye av det motsatte det vitenskapen sier, så jeg kjenner meg igjen 🤔 men at noen skal begynne å betvile mine diagnoser som leger/spesialister har satt av den grunn tja..... Ja, jeg har testet ut det ene og det andre. 

Er vel derfor jeg reagerer på ting som blir skrevet, men jeg legger ikke ut livet mitt på offentlig, hverken på min private snap, insta eller Facebook. Selv om man man gjør det, så er det ikke dermed sagt at man skal tåle alt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Jeg har noen av hennes diagnoser og tåler myyyyye av det motsatte det vitenskapen sier, så jeg kjenner meg igjen 🤔 men at noen skal begynne å betvile mine diagnoser som leger/spesialister har satt av den grunn tja..... Ja, jeg har testet ut det ene og det andre. 

Er vel derfor jeg reagerer på ting som blir skrevet, men jeg legger ikke ut livet mitt på offentlig, hverken på min private snap, insta eller Facebook. Selv om man man gjør det, så er det ikke dermed sagt at man skal tåle alt. 

Jeg har også noen diagnoser hvor det ikke stemmer helt med hva som egentlig skal funke/ikke funke. Men igjen, rart at det er null niks nada på alle hennes diagnoser. Og ingen kan påstå at frisk luft og fysisk aktivitet er dårlig for kroppen. Men mindre man er veldig alvorlig syk eller er lam fra nakken og ned så det er fysisk umulig selvsagt. 
Og igjen, det er summen av alt som skurrer og ikke henger på greip som gjør at hun mister troverdighet på mange områder. 
Nei, alt skal man ikke tåle, men noe må man nesten bare tåle. Man må tåle at folk er uenige, stiller kritiske spørsmål og reagerer på ting. Det må vi alle tåle. Ikke alltid alle i min krets er enig med meg heller, kanskje reagerer de på/stiller spørsmålstegn ved ting jeg har sagt eller gjort. Jeg blokkerer de ikke fra livet mitt forde. Er man så ømfintlig for alt det der, så bør man i hvert fall ikke ha en offentlig kanal eller stille seg i søkelyset.

Endret av LinaHg
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
3 minutter siden, LinaHg said:

Jeg har også noen diagnoser hvor det ikke stemmer helt med hva som egentlig skal funke/ikke funke. Men igjen, rart at det er null niks nada på alle hennes diagnoser. Og ingen kan påstå at frisk luft og fysisk aktivitet er dårlig for kroppen. Men mindre man er veldig alvorlig syk eller er lam fra nakken og ned så det er fysisk umulig selvsagt. 
Og igjen, det er summen av alt som skurrer og ikke henger på greip som gjør at hun mister troverdighet på mange områder. 
Nei, alt skal man ikke tåle, men noe må man nesten bare tåle. Man må tåle at folk er uenige, stiller kritiske spørsmål og reagerer på ting. Det må vi alle tåle. Ikke alltid alle i min krets er enig med meg heller, kanskje reagerer de på/stiller spørsmålstegn ved ting jeg har sagt eller gjort. Jeg blokkerer de ikke fra livet mitt forde. Er man så ømfintlig for alt det der, så bør man i hvert fall ikke ha en offentlig kanal eller stille seg i søkelyset.

Jeg synes det er utroverdig at hun sier hun har migrene, men har full sminke i ansiktet. Hvem sminker seg når man har migrene og i tillegg snakker hun på snap? Sminke og sosiale medier er det siste jeg tenker på når jeg har migrene. Men det er nå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare rekker opp hånden her, uten å involvere meg så mye om helsesaken:

For jeg har bare sett Stine ta en liten bit av sjokolade,snop eller kake e.l, så legger hun det bort. Så jeg forstår ikke at noen skriver at hun slafser og gomler i seg store mengder med sukker? Ikke har jeg sett store mengder med potetgull og snop på stuebordet når hun setter seg ned for å strikke og slappe av. 

Da skulle dere sett meg og mine og de jeg kjenner til😉 Hun spiser som en liten mus ut fra det jèg kan se. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun skrev (16 minutter siden):

Jeg bare rekker opp hånden her, uten å involvere meg så mye om helsesaken:

For jeg har bare sett Stine ta en liten bit av sjokolade,snop eller kake e.l, så legger hun det bort. Så jeg forstår ikke at noen skriver at hun slafser og gomler i seg store mengder med sukker? Ikke har jeg sett store mengder med potetgull og snop på stuebordet når hun setter seg ned for å strikke og slappe av. 

Da skulle dere sett meg og mine og de jeg kjenner til😉 Hun spiser som en liten mus ut fra det jèg kan se. 

Jeg er enig. Jeg har ikke inntrykk av at hun spiser store mengder av gangen. Men det går mye penger til sukker og snop i det huset, så om ikke hun spiser utenfor kameraet , så er det andre der som spiser store mengder. 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (38 minutter siden):

Forstår hva du mener. Er ikke alt jeg reagerer på her heller 🤷‍♀️ men om man ikke er enig med det de fleste her på siden mener så må man nesten forsvare seg, det blir for dumt. Jeg er langt i fra naiv eller fan....... Om jeg følger en vlogger jeg ikke liker så slutter jeg å følge den personen, så enkelt synes jeg det er i stedet for å bruke tiden på det. Har nok av tid jeg vil bruke på andre ting 🥰 det er motsigende igjen i mitt hode, først følger man noen for så igjen sitte å klage på alt de gjør? Og henge seg opp i hver minste detalj (sier ikke at du gjør det)

Mange her inne hiver stein i glasshus, uten å vite det tror jeg, har gjort det selv, så vet hvordan det er 🙈 men lærer hver dag. Her inne virker mange som om de er feilfrie og perfekte. Aldri sier de noe feil, aldri har de snakket stygt om noen, aldri har de gjort noe gale ifht sine barn m.m.

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har gjort mange feil både som mor, kone, datter, venninne, kollega, ja i alle roller man har som menneske. Jeg er bare et menneske, og jeg kommer til å feile igjen. Ingen er perfekte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sharp75! skrev (2 minutter siden):

Forstår hva du mener. Er ikke alt jeg reagerer på her heller 🤷‍♀️ men om man ikke er enig med det de fleste her på siden mener så må man nesten forsvare seg, det blir for dumt. Jeg er langt i fra naiv eller fan....... Om jeg følger en vlogger jeg ikke liker så slutter jeg å følge den personen, så enkelt synes jeg det er i stedet for å bruke tiden på det. Har nok av tid jeg vil bruke på andre ting 🥰 det er motsigende igjen i mitt hode, først følger man noen for så igjen sitte å klage på alt de gjør? Og henge seg opp i hver minste detalj (sier ikke at du gjør det)

Mange her inne hiver stein i glasshus, uten å vite det tror jeg, har gjort det selv, så vet hvordan det er 🙈 men lærer hver dag. Her inne virker mange som om de er feilfrie og perfekte. Aldri sier de noe feil, aldri har de snakket stygt om noen, aldri har de gjort noe gale ifht sine barn m.m.

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har gjort mange feil både som mor, kone, datter, venninne, kollega, ja i alle roller man har som menneske. Jeg er bare et menneske, og jeg kommer til å feile igjen. Ingen er perfekte.

Enig i hva du sier -hadde jeg filmet meg selv hver dag for så å la noen mikroanalysere og fritt tolke ting uten å ta det hele bildet med i betraktning  - så kunne man fint ta meg i selvimotsigelser mange ganger i løpet av den tiden. Ingenting som er svart/hvitt eller hogd i stein her i livet tenker jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt litt på det med energidrikker. Ser ut som hun drikker ihvertfall 3-4 om dagen. Det kan umulig være bra for kroppen. Kjøpte meg en for å prøve for noen uker siden. Hadde så lyst å kjenne på litt mer energi. Vet ikke om det ble så mye da😁 Men leste på boksen at en ikke skal drikke mer enn to år.dag.  Men sett at mange av disse influenserne drikker mye av det. Tar meg heller en kaffe eller et glass cola jeg😊  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syrinia skrev (7 minutter siden):

Tenkt litt på det med energidrikker. Ser ut som hun drikker ihvertfall 3-4 om dagen. Det kan umulig være bra for kroppen. Kjøpte meg en for å prøve for noen uker siden. Hadde så lyst å kjenne på litt mer energi. Vet ikke om det ble så mye da😁 Men leste på boksen at en ikke skal drikke mer enn to år.dag.  Men sett at mange av disse influenserne drikker mye av det. Tar meg heller en kaffe eller et glass cola jeg😊  

Endelig et innlegg jeg er HELT enig i 🙈🙈 bare ikke kaffe, men masse cola 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (6 timer siden):

👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...