GulleGull Skrevet 20. september 2021 #2121 Del Skrevet 20. september 2021 (endret) Linye skrev (1 minutt siden): Elendig dyrehold! Tror du forstod hva jeg mente… Nei skjønte ikke det, men da var det supert at du korrigerte meg👍🏻 Endret 20. september 2021 av GulleGull Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 20. september 2021 #2122 Del Skrevet 20. september 2021 P-max:) skrev (9 minutter siden): Les litt innpå der du Men ser ikke helt hvordan du mener at Stine bidrar til flere hjemløse katter når hun har beholdt de som kommer?! Hadde hun vært ei som ukritisk tok til seg katter helt uten grenser og kontroll så -hadde jeg skjønt argumentet😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linye Skrevet 20. september 2021 #2123 Del Skrevet 20. september 2021 3 minutter siden, GulleGull said: Men ser ikke helt hvordan du mener at Stine bidrar til flere hjemløse katter når hun har beholdt de som kommer?! Hadde hun vært ei som ukritisk tok til seg katter helt uten grenser og kontroll så -hadde jeg skjønt argumentet😊 Hun har da solgt/gitt vekk fra andre kull. Og så aner man ikke om de kastrerer og hvor mange de får og slik går det. Skjønner? Sier som p-Max, les deg opp. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. september 2021 #2124 Del Skrevet 20. september 2021 P-max:) skrev (22 minutter siden): Ja for det er vell ikke nokk katter i verden. Dessuten vet jeg at fleste dyrleger ikke vil gi ppiller lenger da det er ugunstig med tanke på prisen, og det å gi hver dag med bivirkninger osv... Jeg har bodd til dyrlegen siste åra fordi hunden min har slitt med noe anfall lignende å var 1 år ca i utredningen for å finne ut at det var epilepsi! å har spurt de faktisk da folk har snakket om dette med pillene til kattene... Å de ser helst ikke at eiere gir piller, men kastrere dem! Jeg vet om farene med p-piller til katt, men prisen kan umulig være et aspekt. Leste nå, mellom. 92,- og 142,- for en pakke, og den holder nesten et halvt år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 20. september 2021 #2125 Del Skrevet 20. september 2021 (endret) Linye skrev (9 minutter siden): Hun har da solgt/gitt vekk fra andre kull. Og så aner man ikke om de kastrerer og hvor mange de får og slik går det. Skjønner? Sier som p-Max, les deg opp. Ja jeg skjønner og har lest meg opp -er verken i mot dyrevelferd eller fornuftig kattehold👍🏻 …men det er lov å sette ting litt i perspektiv også -så lenge ikke ting er ulovlig og fullstendig hodeløst😊 Endret 20. september 2021 av GulleGull Skrivefeil -taster på mobilen så bommer ofte på bokstavene😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linye Skrevet 20. september 2021 #2126 Del Skrevet 20. september 2021 3 minutter siden, Tessa12 said: Jeg vet om farene med p-piller til katt, men prisen kan umulig være et aspekt. Leste nå, mellom. 92,- og 142,- for en pakke, og den holder nesten et halvt år. Du vet man må til dyrlege jevnlig for å få ut disse pillene? Så tror for de fleste at kastrering vil lønne seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
P-max:) Skrevet 20. september 2021 #2127 Del Skrevet 20. september 2021 Tessa12 skrev (3 minutter siden): Jeg vet om farene med p-piller til katt, men prisen kan umulig være et aspekt. Leste nå, mellom. 92,- og 142,- for en pakke, og den holder nesten et halvt år. Pluss veterinær honorar, pluss at du må på kontroll for sjekk osv. Jeg har en hund med epilepsi å må på gjevnlig kontroll for å sjekke alt fordi hun får medisin! Må også betale veterinærhonorar for hver resept jeg får! Å da får jeg uttak for 1 gang pr resept som varer i 30 dager ish.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. september 2021 #2128 Del Skrevet 20. september 2021 Linye skrev (2 minutter siden): Du vet man må til dyrlege jevnlig for å få ut disse pillene? Så tror for de fleste at kastrering vil lønne seg. Det er vel få dyrleger som praktiserer at man må inn hver gang for å få ny resept. Her var det kun første katt vi hadde for 30 år siden som fikk p-piller et par år, eller har alle siden blitt kastrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. september 2021 #2129 Del Skrevet 20. september 2021 P-max:) skrev (1 minutt siden): Pluss veterinær honorar, pluss at du må på kontroll for sjekk osv. Jeg har en hund med epilepsi å må på gjevnlig kontroll for å sjekke alt fordi hun får medisin! Må også betale veterinærhonorar for hver resept jeg får! Å da får jeg uttak for 1 gang pr resept som varer i 30 dager ish.. Nå var det ikke hund med epilepsi dette var snakk om, men katt og p-piller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
P-max:) Skrevet 20. september 2021 #2130 Del Skrevet 20. september 2021 Tessa12 skrev (Akkurat nå): Nå var det ikke hund med epilepsi dette var snakk om, men katt og p-piller. Snakker vell om resept, og erfaring med medisin :). Deler erfaring hvordan det er å ha dyr på medisin.. Ppiller er også medisin vettu! Å hva det koster...! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linye Skrevet 20. september 2021 #2131 Del Skrevet 20. september 2021 5 minutter siden, Tessa12 said: Det er vel få dyrleger som praktiserer at man må inn hver gang for å få ny resept. Her var det kun første katt vi hadde for 30 år siden som fikk p-piller et par år, eller har alle siden blitt kastrert. Det er regler som dyrleger skal følge. Dette gjelder nå p-piller og markkur. Ting som FØR var greit å skaffe over tlf ja… Ting forandrer seg😉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. september 2021 #2132 Del Skrevet 20. september 2021 P-max:) skrev (Akkurat nå): Snakker vell om resept, og erfaring med medisin :). Deler erfaring hvordan det er å ha dyr på medisin.. Ppiller er også medisin vettu! Å hva det koster...! Jeg vet utmerket godt at p-piller er medisin, men det er en viss forskjell på en hund som må inn å sjekkes mtp dose osv og å få skrevet ut en resept på p-piller til katt. Har selv hatt både hunder og katter i 30-40 år. Syk hund frem til sommeren i år som kostet meg mange titusener og likevel endte med at jeg mistet den, så jo jeg veit litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ARima Skrevet 20. september 2021 #2133 Del Skrevet 20. september 2021 Stine er helt på nivå med villapaprika 😂 trodde ikke det var mulig jeg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. september 2021 #2134 Del Skrevet 20. september 2021 Linye skrev (1 minutt siden): Det er regler som dyrleger skal følge. Dette gjelder nå p-piller og markkur. Ting som FØR var greit å skaffe over tlf ja… Ting forandrer seg😉 Ja, ser den, men likevel tror jeg nok ikke de tar inn en katt som evt går på p-piller til kontroll ved hver ny resept. Min katt ble forresten kastrert da den var 4mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
P-max:) Skrevet 20. september 2021 #2135 Del Skrevet 20. september 2021 Tessa12 skrev (1 minutt siden): Jeg vet utmerket godt at p-piller er medisin, men det er en viss forskjell på en hund som må inn å sjekkes mtp dose osv og å få skrevet ut en resept på p-piller til katt. Har selv hatt både hunder og katter i 30-40 år. Syk hund frem til sommeren i år som kostet meg mange titusener og likevel endte med at jeg mistet den, så jo jeg veit litt. Men da vet du kanskje at katter også må inn for helsesjekk før de får nå så enkelt som en markkur og da eller? :). Så da sier det seg selv at det er litt strengere enn å "bare" få en resept på ppiller 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 20. september 2021 #2136 Del Skrevet 20. september 2021 (endret) ARima skrev (3 minutter siden): Stine er helt på nivå med villapaprika 😂 trodde ikke det var mulig jeg. Eller Anne Brith. Endret 20. september 2021 av Agurk 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 20. september 2021 #2137 Del Skrevet 20. september 2021 P-max:) skrev (1 minutt siden): Men da vet du kanskje at katter også må inn for helsesjekk før de får nå så enkelt som en markkur og da eller? :). Så da sier det seg selv at det er litt strengere enn å "bare" få en resept på ppiller Her jeg bor praktiseres ikke det, markkur får jeg ved å sende meld til klinikken, evt med bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ARima Skrevet 20. september 2021 #2138 Del Skrevet 20. september 2021 Agurk skrev (3 minutter siden): Eller Anne Brith. Jaaa! Eller Anne Brith. Hun hadde jeg faktisk glemt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pålur Skrevet 20. september 2021 #2139 Del Skrevet 20. september 2021 Det er jo gaaaaalskap det hun driver med nå på snap😰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 20. september 2021 #2140 Del Skrevet 20. september 2021 Pålur skrev (13 minutter siden): Det er jo gaaaaalskap det hun driver med nå på snap😰 Dette vil nok ingen ende ta...dessverre...og helt utrolig at noen der hjemme ikke setter ned foten. Må hun virkelig himle med øynene uansett hva mannen sier? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå