Kosetosta Skrevet 6. november 2024 #16881 Del Skrevet 6. november 2024 Melus skrev (22 minutter siden): Det har hun virkelig ikke. Jo det har jeg og hørt hun har sagt. Hva nå enn selvmordsmigrene er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 6. november 2024 #16882 Del Skrevet 6. november 2024 Kosetosta skrev (2 minutter siden): Jo det har jeg og hørt hun har sagt. Hva nå enn selvmordsmigrene er. Du må ikke tro en promille på hva hun sier 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 6. november 2024 #16883 Del Skrevet 6. november 2024 Hvem kjøper mer skrot enn dronninga? Gå å klipp de stygge slitte fjonene dine i stedet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet 6. november 2024 #16884 Del Skrevet 6. november 2024 Anneisabell skrev (30 minutter siden): Du må ikke tro en promille på hva hun sier Nei tror henne ikke en plass, men Melus skrev hun ikke har sagt det. Eller kanskje hun mente at SK ikke har selvmordsmigrene…? Misforsto jeg kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 6. november 2024 #16885 Del Skrevet 6. november 2024 Kosetosta skrev (1 minutt siden): Nei tror henne ikke en plass, men Melus skrev hun ikke har sagt det. Eller kanskje hun mente at SK ikke har selvmordsmigrene…? Misforsto jeg kanskje? Godeste Stine har sagt det mang en gang, men hvem pokker tror på det? Hun beviser gang på gang at hun ikke snakker sant. Og ikke har hun selvinnsikt heller. Jeg snakker akkurat slik jeg vil jeg,, ,,,men andre folk får holde kjeft. Makan til usmakelig kjerring 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 6. november 2024 #16886 Del Skrevet 6. november 2024 Roseenrødt skrev (1 time siden): Hun har selv sagt at hun HAR selvmordsmigrene! Kosetosta skrev (1 time siden): Jo det har jeg og hørt hun har sagt. Hva nå enn selvmordsmigrene er. Kosetosta skrev (31 minutter siden): Nei tror henne ikke en plass, men Melus skrev hun ikke har sagt det. Eller kanskje hun mente at SK ikke har selvmordsmigrene…? Misforsto jeg kanskje? Jeg mente ikke at hun ikke har sagt det, for jeg har hørt henne si det selv. Jeg mente å skrive at hun virkelig ikke at cluster hodepine og at det bare er løgn. Burde formulert meg bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 6. november 2024 #16887 Del Skrevet 6. november 2024 Banale groviser er ikke noe en mamma skal servere til sine egne tenåringsbarn. Det er faktisk skadelig og definert som verbalt psykisk/seksuelt overgrep. Å spise en kake som smaker så godt at det er som «husmorp….» og som å bli «kn…la i mu….en” er så drøyt å si med sin tenåringssønn i samme rom, at jeg har ikke ord. Dette ble senere slettet av henne, men skaden har skjedd og med 17000 følgere som tilskuere. Ironien står i taket mtp at hun selv får TOO tilbud (dette har hun selv sagt). Å vise frem soverommet med alle detaljer rundt sovevaner er også helt utrolig drøyt. Tenk på hva som kan foregå av kommentarer i en skolehverdag når andre barn kjenner slike personlige detaljer? Jeg håper de andre foreldrene til barna følger med på hennes kanal og setter en stopper for denne galskapen. Det hjelper ikke å vaske klær, støvsuge og ha middag på bordet når den emosjonelle omsorgen er blåst av banen. Dette er alvorlig sett fra alle hold, også faglig. 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 6. november 2024 #16888 Del Skrevet 6. november 2024 Carmen67 skrev (1 time siden): Banale groviser er ikke noe en mamma skal servere til sine egne tenåringsbarn. Det er faktisk skadelig og definert som verbalt psykisk/seksuelt overgrep. Å spise en kake som smaker så godt at det er som «husmorp….» og som å bli «kn…la i mu….en” er så drøyt å si med sin tenåringssønn i samme rom, at jeg har ikke ord. Dette ble senere slettet av henne, men skaden har skjedd og med 17000 følgere som tilskuere. Ironien står i taket mtp at hun selv får TOO tilbud (dette har hun selv sagt). Å vise frem soverommet med alle detaljer rundt sovevaner er også helt utrolig drøyt. Tenk på hva som kan foregå av kommentarer i en skolehverdag når andre barn kjenner slike personlige detaljer? Jeg håper de andre foreldrene til barna følger med på hennes kanal og setter en stopper for denne galskapen. Det hjelper ikke å vaske klær, støvsuge og ha middag på bordet når den emosjonelle omsorgen er blåst av banen. Dette er alvorlig sett fra alle hold, også faglig. Hun må ha vært «medisinert» i går, for å si det på en pen måte. Helt ute av kontroll! I går var jeg sjokkert over oppførselen hennes, hun har vært ille før altså, men i går tok hun virkelig kaka… håper for guds skyld at fedrene til barna sier stopp nå, for dette går jo ut over barna. Hva tror dere ungene sier på skolen til disse tre barna? Må være så ufattelig flaut og grusomt for tre unge gutter at moren driter seg loddrett ut offentlig. De «kake-kommentarene» til 16 åringen var rett og slett sjokkerende……. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeverSayNever Skrevet 6. november 2024 #16889 Del Skrevet 6. november 2024 Jajajane skrev (1 time siden): Hun må ha vært «medisinert» i går, for å si det på en pen måte. Helt ute av kontroll! I går var jeg sjokkert over oppførselen hennes, hun har vært ille før altså, men i går tok hun virkelig kaka… håper for guds skyld at fedrene til barna sier stopp nå, for dette går jo ut over barna. Hva tror dere ungene sier på skolen til disse tre barna? Må være så ufattelig flaut og grusomt for tre unge gutter at moren driter seg loddrett ut offentlig. De «kake-kommentarene» til 16 åringen var rett og slett sjokkerende……. D skrev jeg og. For makan til og gå over alle grenser for normal oppførsel! Er det ingen rundt henne som sier stopp? Hun er ikke hakket bedre i dag heller. Og ang denne skalte»hodepine»greia hun påstår hun har nå,ledd i plan om og få flere til og tro hun har humbug diagnose ala selvmordmigrenehodepinesmerte? Nå er jo Stine visstnok kjent for og stille sine egne diagnoser,så what next tro? Men det jeg ikke klarer forstå,er at så mange»fiiiiiiiine følgere»jayter med henne og er så enig i at nett-troll er så slemme mot stakkars Stine som mener hun selv er forbilde på og bare snakker pent om andre . ??! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeverSayNever Skrevet 6. november 2024 #16890 Del Skrevet 6. november 2024 Kosetosta skrev (5 timer siden): Jo det har jeg og hørt hun har sagt. Hva nå enn selvmordsmigrene er. Hun stiller sine egne diagnoser,også typer som ikke eksisterer. Ikke tro på ett ord eller en eneste skuespiller-fakte hun kommer med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 7. november 2024 #16891 Del Skrevet 7. november 2024 Sa hun at det har vært «troll» og lusket rundt eigedommen, eller fortalte hun om Caroline Berg Eriksen sin opplevelse? Forstod ikke helt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseenrødt Skrevet 7. november 2024 #16892 Del Skrevet 7. november 2024 Outandabout skrev (9 minutter siden): Sa hun at det har vært «troll» og lusket rundt eigedommen, eller fortalte hun om Caroline Berg Eriksen sin opplevelse? Forstod ikke helt Hjemme hos henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 7. november 2024 #16893 Del Skrevet 7. november 2024 Roseenrødt skrev (37 minutter siden): Hjemme hos henne Tror hu har mista helt fotfeste Rakker ned på alt og alle. Men ser hun seg ikke selv, eller hører hva hun sier? Går stikk i strid med alt. Og at barna hennes ikke skal oppleve samme helvete som henne selv, nei de slipper ei full mor,men jammen et de utsatt for mye anna som heller ikke er greit. Ikke noe menneske klarer å irritere meg mer enn hu klarer for tida. Og hvorfor ikke et ord om sakens gang nå? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2024 #16894 Del Skrevet 7. november 2024 Roseenrødt skrev (52 minutter siden): Hjemme hos henne Og tror du på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseenrødt Skrevet 7. november 2024 #16895 Del Skrevet 7. november 2024 Snublefot62 skrev (30 minutter siden): Og tror du på dette? Absolutt IKKE!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2024 #16896 Del Skrevet 7. november 2024 Roseenrødt skrev (2 timer siden): Absolutt IKKE!!! Good. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. november 2024 #16897 Del Skrevet 7. november 2024 Har ikke vært innom snap til Stine på lenge, men kikket innom i dag, typ over 20 timer siden første post (må innrømme jeg måtte skippe fort over endel, hvis ikke hadde det tatt meg flere timer….så den der med at «vi bare får se noen minutter av hennes liv hver dag er tull; det jeg såg var at hun snappet i så og si hele sin våkne periode, minus noen timer da de fikk besøk, og minus middag…selv på butikken måtte hun opp med mobilen) Jeg tror aldri jeg har sett henne så hatsk og aggressiv før! Det var nesten ubehagelig å se på. Begynte å se da hun viste frem siste Temu-handel; og så aggressiv og arg mot de som er i mot Temu! Sier hun ikke kjøper noe som puttes i munnen mtp giftige kjemikalier; tenker hun ikke over at det hun putter på og mot huden som inneholder giftige kjemikalier mtp sminke (hun hadde kjøpt øyenskygge), klær og øredobber går gjennom huden? Det ligger mange videoer ute av Temu-shoppere med stygge og vonde allergiske hud-reaksjoner. Og hun fremstiller det som at det er nesten gratis å handle på Temu…..det er det ikke. Hver for seg så er det mye billig, men når man putter og putter i handlekurven så blir summen ganske høy for en så stor pakke som hun viste frem i går. Og når man kjøper klær; sjekk under bildene hva klærne inneholder så slipper man 3 gensere i badedraktstoff. Det står bomull, jersey eller sengetøy på det som er i bomullstoff. Jeg har vært her i tråden lenge, og det er ingen som har påstått at hun sier hun tenker på selvmord. Og jeg betviler sterkt at noen fra KG har ringt politi og barnevern med varsel om selvmordsfare sånn at hun fikk de på døra. Hun har snakket om selvmordsmigrene….det heter ikke selvmordsmigrene, Den hodepinen Stine tenker på som på folkemunne kalles selvmordshodepine heter Klasehodepine, og er ekstremt sjelden. Det er ikke migrene. https://sml.snl.no/klasehodepine Spinalhodepine etter ryggmargsprøve er heller ikke i samme kategori eller på samme nivå. Man går ikke rundt, ei heller danser til russemusikk og headbangere med migrene….tviler på at man klarer å sitte på badet i et par timer og stelle seg, sminke seg, høre på musikk og snakke med et ekte migreneanfall. Med hodepine ja, men ikke migrene. Det er to vidt forskjellige ting. Både døtrene mine og jeg har migrene, så jeg er kjent med forskjellen mellom hodepine og migrene. Til sammenligning så hadde datteren min migrene i helga; kastet opp og kastet opp før migrenemedisinen og kvalmestillende virket, og lå på et mørkt og kjølig rom helt uten impulser fra mobil, tv, snakking osv i flere timer etterpå. Vi alle tre har vært til nevrolog og fått satt diagnosen. Og den historien om lusking på eiendommen; begynte først med at en blogger/influencer som var en av de store da blogging ble et fenomen (som hun liksom ikke husket navnet på……sæææærlig🙄) hadde opplevd at en følger/stalker hadde tatt seg inn på eiendommen hennes, og for å komme inn på eiendommen så måtte man trenge seg inn via hekken (hun unnlot å nevne at huset til Caroline Berg Eriksen ligger i utkanten av en park, med offentlige turstier tett opp mot tomta, i tillegg ligger det en stor, offentlig parkeringsplass redd nedom huset, så alle som går tur ser både hus og hage….har lest i tråden om CBE, og der står det greit forklart), og så klart har også Stine observert og hørt lusking i hagen🙄 Nå bor jeg langt unna Brumunddal, men vil tro at det ikke er så stor en plass, og et sted der de fleste vet om folk, og i sær Stine. Hun bor også i et tettbygd boligfelt med småveier rundt tomte. De fleste ser nok huset når de kjører forbi. Klarer ikke helt å se for meg interessen noen skulle ha av å luske rundt på plenen hennes.. Her vi bor er det mange som går en snarvei til et lokale der det arrangeres f.eks. konserter via tomta vår; jeg er ikke så begeistret for det og sier i fra hvis jeg ser det, men jeg tolker det ikke som om de lusker på tomta vår….jeez lois! Og den påstanden om at mange som driver med sosiale medier har tatt selvmord pga nett-troll….den kunne jeg tenkt meg å sett bevis og statistikk på. Jeg er ganske oppdatert på nyheter, både via nyhetssendinger på tv, radio og aviser, samt i sosiale medier. Har ikke lest eller hørt om mange selvmord blant influencere som følge av nett- troll Hun var virkelig ikke stødig i forigårs og i går. Hun som er så opptatt av at hennes barn skal ha en trygg og god oppvekst. Når mor er i samme humør som stemora til Snøhvit, med PMS, så blir det ikke akkurat et rolig og trygt hjemmemiljø. Hadde jeg oppført meg sånn så ville mannen min bedt meg om å gå meg en tur eller ta meg en time-out på soverommet til jeg hadde rotet meg; en sånn oppførsel, kroppsspråk og stemmebruk ville skremt døtrene våre i alle fall.. i tillegg så snapper hun og de rundt henne hører hva som blir sagt. Hadde jeg hatt en 8- åring i hus så ville hun blitt redd hvis jeg hadde sittet å lagt ut om fremmede som lusker i hagen og selvmordshodepine. Tenåringen ville blitt så klein hadde jeg sagt at noe smakte så godt at det var som om å bli knullet i munnen (😳) (rart hun uttaler seg sånn mtp traumer etter seksuelt misbruk som gjør at hun måtte gjennom TOO/spesialtilbud innen offentlig tannhelsetjenesten som er gratis for de som har traumer etter orale overgrep for å få fikset tennene) Men generelt: så ustabile hjemmeforhold mtp foreldre sitt humør og oppførsel fører til utrygghet og ustabilitet selv om det ikke er rus inne i bildet, det hjelper ikke at det er varm middag på bordet hver dag, nyvaskede klær i skapet, at man får det man behøver av klær og utstyr og at huset er skinnende rent og ryddig. Hvordan stemningen og stabiliteten er hjemme er det som gir trygge barn. Ikke at det lages 2-3 ulike middager for at alle skal få det de liker og at de slipper å bidra med husarbeid. Mannen hennes må være en utrolig tålmodig mann. Heldigvis så virker det til at de har et stødig og godt forhold mtp barna, men jeg synes det er rart han ikke oppdager (eller bryr seg) om løgnene og selvmotsigelsene hennes, og ikke minst sinnet og aggressiviteten hennes. Glemmer aldri da hun sa at hun egentlig var ferdig med barn, men siden han ikke hadde egne barn så gikk hun med på å «låne» ut livmoren sin, sånn at han skulle få et biologisk barn. Håper aldri yngste får høre det. Stine burde vært til en skikkelig psykolog, ikke bare psykomotorisk fysioterapeut. Det er null selvinnsikt og null innsikt i hvordan hennes oppførsel og humør er skadelig for barna. En ting ang shoppemanien hennes; det er ikke uvanlig at barn som vokser opp uten det de behøver av klær og utstyr tar av og kjøper og kjøper når de blir voksne med egen inntekt… akkurat der kan jeg kjenne meg litt igjen, dog; jeg handler ikke inn i lassevis og mere enn jeg behøver, men etter at foreldrene mine skilte seg og mamma ble alene med broren min og meg så var det skikkelig knapt økonomisk, og det var ikke alltid hun hadde økonomi til å kjøpe det nødvendige engang….glemmer aldri klasseturen til Galdhøpiggen der jeg måtte gå i mamma sine gummistøvler som var 3 nummer for store pga hun hadde ikke råd til tursko…eller første året på ungdomsskolen da jeg ikke hadde ei eneste bukse som passet pga jeg hadde strekt meg ila sommeren og måtte gå i et stygt skjørt…pappa satt godt i det, men trenerte bidrag og nektet å kjøpe f.eks. sko og klær. Helt fra jeg fikk barn selv så har jeg vært opptatt av at de skal ha gode sko, ytterklær, samt nok klær. Det samme med meg når der gjelder ytterklær, tursko, turklær, vanlige klær. Vi er en familie som er glad i å være ute i skog og mark, men for at barna også skulle bli glad i det så var/er det viktig med klær som man holder seg tørre og varme i. Men igjen; det bugner ikke i skapene, hverken til meg eller jentene. (men selv om jeg vokste opp langt under fattigdomsgrensa så har jeg bare gode minner etter skilsmissen, selv uten klær og utstyr som jeg behøvde og ofte brødskiver eller havregrøt til middag, pga stabiliteten til mamma, inkluderingen….mamma, broren min og meg var de tre musketeer; så lenge vi sto sammen og hadde hverandre så var det som var der viktigste; og uansett hva så var det alltid koselig og rolig hjemme hos oss, og vi visste hvor vi hadde mamma….så selv om det var manko på materielle ting så var det aldri manko på mammas varme og omsorg for oss; måtte ikke skygge banen pga mamma hadde en dårlig dag. Noe hun sikkert hadde mange av mtp bekymring for økonomi, en eks som ikke stilte opp, tok en bachelor mens hun var alene med oss (hun var ung da hun ble mamma, og var hjemmeværende etter pappas ønske) for å få seg ei utdanning og en fast og bedre betalt jobb enn bare være pleieassistent på et sykehjem…..men hun lot det ikke gå utover oss) 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 7. november 2024 #16898 Del Skrevet 7. november 2024 skruf skrev (18 minutter siden): Har ikke vært innom snap til Stine på lenge, men kikket innom i dag, typ over 20 timer siden første post (må innrømme jeg måtte skippe fort over endel, hvis ikke hadde det tatt meg flere timer….så den der med at «vi bare får se noen minutter av hennes liv hver dag er tull; det jeg såg var at hun snappet i så og si hele sin våkne periode, minus noen timer da de fikk besøk, og minus middag…selv på butikken måtte hun opp med mobilen) Jeg tror aldri jeg har sett henne så hatsk og aggressiv før! Det var nesten ubehagelig å se på. Begynte å se da hun viste frem siste Temu-handel; og så aggressiv og arg mot de som er i mot Temu! Sier hun ikke kjøper noe som puttes i munnen mtp giftige kjemikalier; tenker hun ikke over at det hun putter på og mot huden som inneholder giftige kjemikalier mtp sminke (hun hadde kjøpt øyenskygge), klær og øredobber går gjennom huden? Det ligger mange videoer ute av Temu-shoppere med stygge og vonde allergiske hud-reaksjoner. Og hun fremstiller det som at det er nesten gratis å handle på Temu…..det er det ikke. Hver for seg så er det mye billig, men når man putter og putter i handlekurven så blir summen ganske høy for en så stor pakke som hun viste frem i går. Og når man kjøper klær; sjekk under bildene hva klærne inneholder så slipper man 3 gensere i badedraktstoff. Det står bomull, jersey eller sengetøy på det som er i bomullstoff. Jeg har vært her i tråden lenge, og det er ingen som har påstått at hun sier hun tenker på selvmord. Og jeg betviler sterkt at noen fra KG har ringt politi og barnevern med varsel om selvmordsfare sånn at hun fikk de på døra. Hun har snakket om selvmordsmigrene….det heter ikke selvmordsmigrene, Den hodepinen Stine tenker på som på folkemunne kalles selvmordshodepine heter Klasehodepine, og er ekstremt sjelden. Det er ikke migrene. https://sml.snl.no/klasehodepine Spinalhodepine etter ryggmargsprøve er heller ikke i samme kategori eller på samme nivå. Man går ikke rundt, ei heller danser til russemusikk og headbangere med migrene….tviler på at man klarer å sitte på badet i et par timer og stelle seg, sminke seg, høre på musikk og snakke med et ekte migreneanfall. Med hodepine ja, men ikke migrene. Det er to vidt forskjellige ting. Både døtrene mine og jeg har migrene, så jeg er kjent med forskjellen mellom hodepine og migrene. Til sammenligning så hadde datteren min migrene i helga; kastet opp og kastet opp før migrenemedisinen og kvalmestillende virket, og lå på et mørkt og kjølig rom helt uten impulser fra mobil, tv, snakking osv i flere timer etterpå. Vi alle tre har vært til nevrolog og fått satt diagnosen. Og den historien om lusking på eiendommen; begynte først med at en blogger/influencer som var en av de store da blogging ble et fenomen (som hun liksom ikke husket navnet på……sæææærlig🙄) hadde opplevd at en følger/stalker hadde tatt seg inn på eiendommen hennes, og for å komme inn på eiendommen så måtte man trenge seg inn via hekken (hun unnlot å nevne at huset til Caroline Berg Eriksen ligger i utkanten av en park, med offentlige turstier tett opp mot tomta, i tillegg ligger det en stor, offentlig parkeringsplass redd nedom huset, så alle som går tur ser både hus og hage….har lest i tråden om CBE, og der står det greit forklart), og så klart har også Stine observert og hørt lusking i hagen🙄 Nå bor jeg langt unna Brumunddal, men vil tro at det ikke er så stor en plass, og et sted der de fleste vet om folk, og i sær Stine. Hun bor også i et tettbygd boligfelt med småveier rundt tomte. De fleste ser nok huset når de kjører forbi. Klarer ikke helt å se for meg interessen noen skulle ha av å luske rundt på plenen hennes.. Her vi bor er det mange som går en snarvei til et lokale der det arrangeres f.eks. konserter via tomta vår; jeg er ikke så begeistret for det og sier i fra hvis jeg ser det, men jeg tolker det ikke som om de lusker på tomta vår….jeez lois! Og den påstanden om at mange som driver med sosiale medier har tatt selvmord pga nett-troll….den kunne jeg tenkt meg å sett bevis og statistikk på. Jeg er ganske oppdatert på nyheter, både via nyhetssendinger på tv, radio og aviser, samt i sosiale medier. Har ikke lest eller hørt om mange selvmord blant influencere som følge av nett- troll Hun var virkelig ikke stødig i forigårs og i går. Hun som er så opptatt av at hennes barn skal ha en trygg og god oppvekst. Når mor er i samme humør som stemora til Snøhvit, med PMS, så blir det ikke akkurat et rolig og trygt hjemmemiljø. Hadde jeg oppført meg sånn så ville mannen min bedt meg om å gå meg en tur eller ta meg en time-out på soverommet til jeg hadde rotet meg; en sånn oppførsel, kroppsspråk og stemmebruk ville skremt døtrene våre i alle fall.. i tillegg så snapper hun og de rundt henne hører hva som blir sagt. Hadde jeg hatt en 8- åring i hus så ville hun blitt redd hvis jeg hadde sittet å lagt ut om fremmede som lusker i hagen og selvmordshodepine. Tenåringen ville blitt så klein hadde jeg sagt at noe smakte så godt at det var som om å bli knullet i munnen (😳) (rart hun uttaler seg sånn mtp traumer etter seksuelt misbruk som gjør at hun måtte gjennom TOO/spesialtilbud innen offentlig tannhelsetjenesten som er gratis for de som har traumer etter orale overgrep for å få fikset tennene) Men generelt: så ustabile hjemmeforhold mtp foreldre sitt humør og oppførsel fører til utrygghet og ustabilitet selv om det ikke er rus inne i bildet, det hjelper ikke at det er varm middag på bordet hver dag, nyvaskede klær i skapet, at man får det man behøver av klær og utstyr og at huset er skinnende rent og ryddig. Hvordan stemningen og stabiliteten er hjemme er det som gir trygge barn. Ikke at det lages 2-3 ulike middager for at alle skal få det de liker og at de slipper å bidra med husarbeid. Mannen hennes må være en utrolig tålmodig mann. Heldigvis så virker det til at de har et stødig og godt forhold mtp barna, men jeg synes det er rart han ikke oppdager (eller bryr seg) om løgnene og selvmotsigelsene hennes, og ikke minst sinnet og aggressiviteten hennes. Glemmer aldri da hun sa at hun egentlig var ferdig med barn, men siden han ikke hadde egne barn så gikk hun med på å «låne» ut livmoren sin, sånn at han skulle få et biologisk barn. Håper aldri yngste får høre det. Stine burde vært til en skikkelig psykolog, ikke bare psykomotorisk fysioterapeut. Det er null selvinnsikt og null innsikt i hvordan hennes oppførsel og humør er skadelig for barna. En ting ang shoppemanien hennes; det er ikke uvanlig at barn som vokser opp uten det de behøver av klær og utstyr tar av og kjøper og kjøper når de blir voksne med egen inntekt… akkurat der kan jeg kjenne meg litt igjen, dog; jeg handler ikke inn i lassevis og mere enn jeg behøver, men etter at foreldrene mine skilte seg og mamma ble alene med broren min og meg så var det skikkelig knapt økonomisk, og det var ikke alltid hun hadde økonomi til å kjøpe det nødvendige engang….glemmer aldri klasseturen til Galdhøpiggen der jeg måtte gå i mamma sine gummistøvler som var 3 nummer for store pga hun hadde ikke råd til tursko…eller første året på ungdomsskolen da jeg ikke hadde ei eneste bukse som passet pga jeg hadde strekt meg ila sommeren og måtte gå i et stygt skjørt…pappa satt godt i det, men trenerte bidrag og nektet å kjøpe f.eks. sko og klær. Helt fra jeg fikk barn selv så har jeg vært opptatt av at de skal ha gode sko, ytterklær, samt nok klær. Det samme med meg når der gjelder ytterklær, tursko, turklær, vanlige klær. Vi er en familie som er glad i å være ute i skog og mark, men for at barna også skulle bli glad i det så var/er det viktig med klær som man holder seg tørre og varme i. Men igjen; det bugner ikke i skapene, hverken til meg eller jentene. (men selv om jeg vokste opp langt under fattigdomsgrensa så har jeg bare gode minner etter skilsmissen, selv uten klær og utstyr som jeg behøvde og ofte brødskiver eller havregrøt til middag, pga stabiliteten til mamma, inkluderingen….mamma, broren min og meg var de tre musketeer; så lenge vi sto sammen og hadde hverandre så var det som var der viktigste; og uansett hva så var det alltid koselig og rolig hjemme hos oss, og vi visste hvor vi hadde mamma….så selv om det var manko på materielle ting så var det aldri manko på mammas varme og omsorg for oss; måtte ikke skygge banen pga mamma hadde en dårlig dag. Noe hun sikkert hadde mange av mtp bekymring for økonomi, en eks som ikke stilte opp, tok en bachelor mens hun var alene med oss (hun var ung da hun ble mamma, og var hjemmeværende etter pappas ønske) for å få seg ei utdanning og en fast og bedre betalt jobb enn bare være pleieassistent på et sykehjem…..men hun lot det ikke gå utover oss) TAKK! 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 7. november 2024 #16899 Del Skrevet 7. november 2024 Carmen67 skrev (18 timer siden): Banale groviser er ikke noe en mamma skal servere til sine egne tenåringsbarn. Det er faktisk skadelig og definert som verbalt psykisk/seksuelt overgrep. Å spise en kake som smaker så godt at det er som «husmorp….» og som å bli «kn…la i mu….en” er så drøyt å si med sin tenåringssønn i samme rom, at jeg har ikke ord. Dette ble senere slettet av henne, men skaden har skjedd og med 17000 følgere som tilskuere. Ironien står i taket mtp at hun selv får TOO tilbud (dette har hun selv sagt). Å vise frem soverommet med alle detaljer rundt sovevaner er også helt utrolig drøyt. Tenk på hva som kan foregå av kommentarer i en skolehverdag når andre barn kjenner slike personlige detaljer? Jeg håper de andre foreldrene til barna følger med på hennes kanal og setter en stopper for denne galskapen. Det hjelper ikke å vaske klær, støvsuge og ha middag på bordet når den emosjonelle omsorgen er blåst av banen. Dette er alvorlig sett fra alle hold, også faglig. Sa hun det mens sønnen hørte på??😱 Hun oppfører seg som hun er 18 år,da kunne man gjerne sagt noe slikt utrn å tenke seg om. Eneste jeg fikk med meg er denne verdens beste kaken hun trykker i trynet. Hun har et aldeles usunt kosthold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 7. november 2024 #16900 Del Skrevet 7. november 2024 M.H85 skrev (9 minutter siden): Sa hun det mens sønnen hørte på??😱 Hun oppfører seg som hun er 18 år,da kunne man gjerne sagt noe slikt utrn å tenke seg om. Eneste jeg fikk med meg er denne verdens beste kaken hun trykker i trynet. Hun har et aldeles usunt kosthold. Hu har så stygt språk så fysj a meg. Og slenger inn noe koffert greier stadig vekk. Har jo sagt at butikken er stengt men hinter til den tøffel mannen sin stadig vekk. Den type humor passer seg verken på snap eller hos ei kjerring på 40+ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå