Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Jeg forstod godt at det ene innlegget var ment som ironi. Men det var et videre svar til dette som jeg opprinnelig svarte på - som ikke på noen måter fremstår som ironi.

Med at influensene ikke legger ut noe uten at det er gjennomtenkt eller planlagt så betyr det ikke at det er NØYE planlagt. Men det er gjort av en grunn, og grunnen er enten penger eller å føle seg bedre.

Jeg sier ikke at hun har sittet i dagevis eller timevis og planlagt at dette spørsmålet skal komme og hun da skal svare sånn eller sånn. Men hun fikk spørsmålet, valgte å svare på akkurat dette, og hadde helt garantert en baktanke med det.

En baktanke som for influensene enten kommer av leting etter spons, klage for å få penger igjen eller for å høste sympati og følgere.

Du hadde bare tatt ut det ene sitatet fra mitt svar, så det var ikke lett å forstå at du forstod ironien nei. Så hvordan kan man da vite at du svarte på noe helt annet? 

Hvordan i all verden kan du ha så store meninger om en snap du ikke har sett eller noen du ikke en gang følger? Noe som egentlig ikke sjokkerer meg. For akkurat den lille biten her et blitt så oppblåst nå at det er latterlig. Hun får sikkert mer engasjement i dag, for folk må inn å se hva det egentlig er snakk om.

Er mye sant i det du skriver, men bland det ikke inn i det som Stine snakker om her, for det kan ikke sammenlignes. Eller kanskje hun er på jakt etter sponset opphold på Jeløya? (Ironi)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Polarpuma
Bålkaffe skrev (58 minutter siden):

Det som diskuteres her er hvordan du har tatt ting ut av konteksten det kom i og forsøker å fortelle andre at det foregikk uthenging av noen på snappen hennes når så ikke er tilfellet.

Når du ber henne om å følge sitt eget råd, så ber du henne om å holde kjeften.

Jeg har ikke bedt henne holde kjeften. Jeg mener at hun ikke kan formane andre om å holde kjeft og ikke kritisere hvis hun ikke selv gjør det. Og jo det var uthenging. Ironisk at folk her inne kritiserer at Stine blir kritisert, men forsvarer at hun kritiserer gud og hvermann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke bedt henne holde kjeften. Jeg mener at hun ikke kan formane andre om å holde kjeft og ikke kritisere hvis hun ikke selv gjør det. Og jo det var uthenging. Ironisk at folk her inne kritiserer at Stine blir kritisert, men forsvarer at hun kritiserer gud og hvermann. 

Du bør sjekke hva uthenging faktisk betyr før du fortsetter nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (12 minutter siden):

IMG_9135.jpeg

IMG_9134.jpeg

Supert, nå har vi det avklart for Stine-fansen her inne👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (6 minutter siden):

Altså slik som flere bedriver her av Stine, mobbing trakassering?

Siden du stempler folk for fans, skal de stemple dere som Stine-mobbere eller mobbere generelt ? For dere henger jo ut Stine. Og trakasserer. Og det kan faktisk ikke sammenlignes med det lille hun sa om sin erfaring. 

Og nei, jeg er ikke Stine fan 😉

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Polarpuma
Sophie1988 skrev (14 minutter siden):

Og her er litt til. Stine henger ut og utleverer personer og de kan identifiseres med hvor de jobber hen. Det har vi sett flere ganger,

IMG_9136.jpeg

IMG_9137.png

IMG_9138.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (3 timer siden):

Stine ble spurt om sin erfaring rundt Jeløya og hun står helt i sin rett til å fortelle om det på den måten hun gjorde.

Verken du, jeg eller andre som ikke jobber på Jeløya har tilgang på vaktlistene til de ansatte på Jeløya, så fortell meg gjerne hvordan noen skal finne ut hvem dette er snakk om mer detaljert.

Å be noen som har hatt dårlige opplevelser med noen i helsevesenet om å "holde kjeft" er akkurat den typen holdning som gjør at enkelte i helsevesenet kan utnytte pasientene sine, være stygge i en årrekke og gjøre masse dritt mot folk, så jo, jeg synes den sammenligninga står seg godt.

Deg om det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (3 timer siden):

Nå måtte jeg inn å høre denne snapen, har du hørt den selv? Siden du uttaler deg? For hun henger ikke ut spesifikke personer. 

Hun har jo ikke gjort noe galt, deler sin erfaring, enkelt og greit. Slike folk er det på alle helseforetak, hadde blitt forundret om Jeløya var unntaket.

Hun har dokumentert både datoene for oppholdet, skift på kveldsvakter samt at de er utdannet sykepleiere. Man trenger ikke å være spesielt smart for å sile ut info om man er enten lokalkjent eller medpasient.
At andre griper etter halmstrå og nedskalerer dette til at «hun ikke har gjort noe galt» eller «bare deler sin erfaring» er fascinerende.

Det er ikke første gangen hun henger ut ansatte i en offentlig behandlingsinstitusjon/sykehus og du synes tydeligvis at dette er ok. 

Det bekrefter bare ordtaket: «på seg selv kjenner man andre».

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (40 minutter siden):

Altså slik som flere bedriver her av Stine, mobbing trakassering?

Siden du stempler folk for fans, skal de stemple dere som Stine-mobbere eller mobbere generelt ? For dere henger jo ut Stine. Og trakasserer. Og det kan faktisk ikke sammenlignes med det lille hun sa om sin erfaring. 

Og nei, jeg er ikke Stine fan 😉

Nå var det ikke deg jeg siktet til her, men de som beskytter henne med nebb og klør uansett hvordan hun behandler folk og oppfører seg.

Den verste mobberen er Stine selv. Det har vi fått sett nå gang på gang på gang… Hvorfor skal hun få lov til å holde på sånn? På grunn av barndommen sin?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (22 minutter siden):

Hun har dokumentert både datoene for oppholdet, skift på kveldsvakter samt at de er utdannet sykepleiere. Man trenger ikke å være spesielt smart for å sile ut info om man er enten lokalkjent eller medpasient.
At andre griper etter halmstrå og nedskalerer dette til at «hun ikke har gjort noe galt» eller «bare deler sin erfaring» er fascinerende.

Det er ikke første gangen hun henger ut ansatte i en offentlig behandlingsinstitusjon/sykehus og du synes tydeligvis at dette er ok. 

Det bekrefter bare ordtaket: «på seg selv kjenner man andre».

På seg selv kjenner man andre skriver du, her sitter du på KG. Trenger ikke si mere enn det.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (2 timer siden):

IMG_9135.jpeg

IMG_9134.jpeg

Flott, du fant fram til definisjonen på uthenging!

Da er mitt spørsmål: På hvilken måte utskjelte, rakka ned, latterliggjorde Stine noen?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (13 minutter siden):

Flott, du fant fram til definisjonen på uthenging!

Da er mitt spørsmål: På hvilken måte utskjelte, rakka ned, latterliggjorde Stine noen?

«De skulle revurdert jobben sin» ble tatt frem tidligere her som et sitat fra Stine.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (16 minutter siden):

«De skulle revurdert jobben sin» ble tatt frem tidligere her som et sitat fra Stine.

Igjen, hvordan er dette ett nedrakkende, utskjellende, latterliggjørende utsagn?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (4 minutter siden):

IMG_9134.jpeg

Flott, du kan legge til skjermdumper i innleggene dine, det er bra.

Hva ved uttalelsen "De burde revurdere jobbene sine" er nedrakkende, utskjellende, latterliggjøring? Å lime inn en definisjon på hva uthenging handler om, besvarer ikke det spørsmålet, for nå spør jeg deg hvorfor du mener det er uthenging.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal love dere at jeg som helsepersonell syns mange pasienter burde revurdere oppførselen sin og, de oppfører seg rett og slett ufyselig. Men…med de mange hundre pasientene jeg har i løpet av året så er det ingen som kan finne ut hvem de er. Stine var der i en meget begrenset periode med begrenset antall seinvakter. Så noen vet helt sikkert hvem de er. Derav uthenging. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
Bålkaffe skrev (8 minutter siden):

Flott, du kan legge til skjermdumper i innleggene dine, det er bra.

Hva ved uttalelsen "De burde revurdere jobbene sine" er nedrakkende, utskjellende, latterliggjøring? Å lime inn en definisjon på hva uthenging handler om, besvarer ikke det spørsmålet, for nå spør jeg deg hvorfor du mener det er uthenging.

Som vi har gjentatt i det uendelige; Det ble opplyst tid og sted for hvor disse sykepleierne jobber. sykepleierne på Jeløya, spesielt de som jobbet kveld, bør  kanskje revurdere jobben sin , med hennes hånlig mine og tonefall er nedsettende omtale om sykepleierne. Kommentarer av en slik art, som for de som blir omtalt (sykepleierne) er at de kan gjenkjenne at det er dem hun snakker om, og de har ingen mulighet har til å forsvare seg. Samt at sykepleiernes sjef, deres kollegaer og brukere under samme opphold som Stine, kan identifisere de omtalte sykepleiere på bakgrunn av Stines nedsettende omtale om dem. Det er uthenging og det er nedrakking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Igjen, hvordan er dette ett nedrakkende, utskjellende, latterliggjørende utsagn?

Det er ganske åpenbart at Stine mener de ikke egner seg i den jobben de har, siden hun sier det på den måten der. Eller hva mener du hun mener med det?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (15 minutter siden):

Det er ganske åpenbart at Stine mener de ikke egner seg i den jobben de har, siden hun sier det på den måten der. Eller hva mener du hun mener med det?

Ja, og? Hva spesifikt er det som er latterliggjørende, nedrakkende eller utskjellende med det?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...