Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Dagens diagnose: endometriose 😂 de kommer på løpende bånd, hver eneste dag.. Hvem av dem blir morgendagens tro🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremsnakk skrev (3 timer siden):

Jeg må bare spørre - til dere som er oppvokst på 70- og 80-tallet: hadde dere overflod av klær i skap og kommoder? Hos oss gikk alt i arv, klær ble sydd om, og klær ble lappet. Det var jo helt vanlig at man hadde en far som jobbet, og en mor som gikk hjemme - altså bare en inntekt i husholdningen. Hjemme hos meg hadde vi på ingen måte overflod, og det vi virkelig trengte fikk vi gjerne til jul eller bursdag. 
Føler ikke at jeg hadde det annerledes enn andre barn på min tid, det var stoooooort å komme med nye plagg på skolen, altså ikke noe som skjedde hver dag. Det har likevel ikke gjort at jeg har behov for overflod i dag. Føler meg rik bare fordi jeg faktisk kan velge, for jeg er fullstendig klar over at de aller fleste av oss som har en «vanlig» garderobe allerede har overflod! 

Kan bekrefte at vi arvet klær, ting ble sydd om. Fikk nye klær til skolestart og når behovet virkelig var der. De fleste hadde det slik.  Vi lærte å jobbe som unge, vi lærte å spare til ting. Vi lærte gleden over å endelig kunne kjøpe seg noe. 

Her ser vi et menneske som hver eneste dag har mange grunner til å unne seg og kjøpe seg noe fordi hun fortjener det.  Det bugner over av klær og utstyr. Uansett hva hun starter opp med, hamstres det inn utstyr om det er strikking, tegning, farging,  baking, hage,.......

Men barnet som starter på en aktivitet får ikke et par fotball sko. Hun som stadig forteller om følelsen hun hadde som barn. Hva er hva?

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (13 minutter siden):

Dagens diagnose: endometriose 😂 de kommer på løpende bånd, hver eneste dag.. Hvem av dem blir morgendagens tro🤔

Har man endometriosesmerter når livmor og alt er operert bort?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnippSnappSnute2 skrev (På 24.6.2022 den 13.36):

Kan bekrefte at vi arvet klær, ting ble sydd om. Fikk nye klær til skolestart og når behovet virkelig var der. De fleste hadde det slik.  Vi lærte å jobbe som unge, vi lærte å spare til ting. Vi lærte gleden over å endelig kunne kjøpe seg noe. 

Her ser vi et menneske som hver eneste dag har mange grunner til å unne seg og kjøpe seg noe fordi hun fortjener det.  Det bugner over av klær og utstyr. Uansett hva hun starter opp med, hamstres det inn utstyr om det er strikking, tegning, farging,  baking, hage,.......

Men barnet som starter på en aktivitet får ikke et par fotball sko. Hun som stadig forteller om følelsen hun hadde som barn. Hva er hva?

Jeg ser ikke problemet med å arve klær så lenge de er i ordentlig stand?

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ser godt på snappen der Stine pakker inn gaven så ser dere at hun åpner et nytt pakkebånd. Og båndinnpakningen er jo den mest vanlige vil jeg si, så å trekke slutninger om at hun har kjøpt pakken til Oskar selv ut ifra dette synes jeg er litt tynt. Jeg velger heller å fundere på hvem som i all verden velger å beule penger på en «fremmed» influencer, som tjener godt på snap, reklame, trygd, som har et pengeforbruk deretter, og som svømmer i et hav av klær. 
Hva med å gi en gave eller to til noen som trenger det istedet? Til kirkens bymisjon feks. Dette forundrer meg virkelig…

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shorty83 skrev (32 minutter siden):

Nei! Ofte derfor man får den fjernet!!!!! Man har ikke det! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Hvemerdu said:

Påfallende at O fikk et hefte i gave fra en fremmed - og at S hadde kjøpt et hefte i bursdagsgave. Samt at gavebåndet er det samme: samme farge, samme sløyfe, - den gava fra en fremmed er jeg 99,7% sikker på at hun har fiksa sjæl. Og som alle her vet så er ikke hun frisk, så det brevet som fulgte med, dét har hun skrevet selv! 

Når det gjelder klær i oppveksten hennes, så hadde hun MYE klær. Hun hadde mer enn oss andre, alltid noe nytt. Hun fremstiller oppveksten sin som noe den ikke var - tankens kraft, hun går rundt å tror hun har hatt det helt jævlig. 

Dette her blir bare for dumt. Hadde ho vært LITT smart så burde hun kjøpt inn gavepapir, bånd og annet utstyr som ikke ble vist foran kamera sånn at hun kunne bruke det når hun skal sende gaver til seg selv. Samt en tur innom Youtube for å lære seg noen anderledes innpakningsteknikker så ting ikke blir så åpenlyst. Hvis det stod i det brevet at det på død og liv måtte flashes på snap så kunne hun vel klint selve brevet opp i kamera også og vist oss det skikkelig. Nei det tørr hun vel ikke for da vil folk som kjenner henne se at der er hennes egen skrift som står der.

Håper alle skjønner at hun gjør dette for at folk skal bli inspirert å få lyst til å sende gaver. Det er ikke for ingenting at hun plutselig har gjort adressa si synlig igjen på 1881 nå!!

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniflipper skrev (3 minutter siden):

Nei! Ofte derfor man får den fjernet!!!!! Man har ikke det! 

Da er det rart å kalle luftsmerter (sikkert for mye gass i magen) for endometriosesmerter da. Får selv ofte magesmerter av mye lyst brød og sukker, så kan skjønne at hun har mye vondt i magen

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (23 minutter siden):

Jeg er født i 98, og jeg og eldste søster arvet også mye klær fordi vi hadde eldre kusiner og en eldre nabojente. Søsteren min arvet klær av dem, og jeg av søsteren min da de ble for små for henne. Det var jo bare koselig. Jeg ser ikke problemet med å arve klær så lenge de er i ordentlig 

Ser ikke problemer med å arve klær. Mine barn har arvet mye, det har gledet å arve klær av eldre forbilder. Og vi har gitt gladelig bort klær, sko og utstyr videre. Vinn vinn. 

I dagens materialistiske samfunn, har gjenbruk blitt mer og mer aktuelt og viktig. 

Der har Fru.Knutsen mye å lære.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremsnakk skrev (3 timer siden):

Jeg må bare spørre - til dere som er oppvokst på 70- og 80-tallet: hadde dere overflod av klær i skap og kommoder? Hos oss gikk alt i arv, klær ble sydd om, og klær ble lappet. Det var jo helt vanlig at man hadde en far som jobbet, og en mor som gikk hjemme - altså bare en inntekt i husholdningen. Hjemme hos meg hadde vi på ingen måte overflod, og det vi virkelig trengte fikk vi gjerne til jul eller bursdag. 
Føler ikke at jeg hadde det annerledes enn andre barn på min tid, det var stoooooort å komme med nye plagg på skolen, altså ikke noe som skjedde hver dag. Det har likevel ikke gjort at jeg har behov for overflod i dag. Føler meg rik bare fordi jeg faktisk kan velge, for jeg er fullstendig klar over at de aller fleste av oss som har en «vanlig» garderobe allerede har overflod! 

Født på slutten av 70-tallet og det var ingen på skolen som hadde merkeklær - eller mye klær - før Henry Choice, Levi’s og Ball gjorde sitt inntog. For ikke å snakke om 80-tallsmoten med neonfarger, luggen rett opp og hvit leppestift.

Det var helt vanlig å sy/sy om og lappe og kjøpe nye klær til skolestart, jul og evt andre anledninger hvis vi hadde vokst ut av dem vi hadde. Alle fikk bunad til konfirmasjonen og den var stort sett hjemmesydd/brodert og er det mest verdifulle jeg har i affeksjonsverdi (og sikkert i penger også)

Må innrømme at jeg «tok en Stine» da jeg var ferdig med utdanningen og tjente «masse» penger. Gikk amok på Ferner Jacobsen, Gant, Lexington, Burberry, Mulberry, Hermés, Ralph Lauren og hele Bogstadveien, Steen og Strøm og mye dyrere butikker enn det også. Noe pga kleskode på jobben, men også fordi jeg hadde et slags behov for at alt skulle ose klasse og penger.

Heldigvis for meg kjøpte jeg kun kvalitet og klassiske plagg sånn at jeg har de fremdeles. Hvis jeg holder vekten så trenger jeg sannsynligvis aldri kjøpe verken skjorte, skjørt, kåpe eller kjoler (bortsett fra til bryllup), vesker og sjal på evigheter enda, og dette er maaaaange år siden. Omtrent alt er tidløst - men jeg kunne spart meg både for volum, skreddersøm og svindyrt servise (som jeg også bruker i dag). Samme med hudpleie, frisør og gudene vet.

Nå syns jeg det er kjempeflaut at jeg var så opptatt av å kjøpe meg status, men jeg hadde et sug etter å kunne gå med klær jeg likte (ikke de min mor fant på Cubus og Sparkjøp) og jeg ville passe inn i miljøet jeg var i.

Etter et år eller sånn så gikk det opp for meg hva jeg holdt på med og hvorfor. Heldigvis tjente jeg nok til at det ikke gikk ut over noe, men det var bare så vidt.

Jeg lærte én ting, fra min mor faktisk. Kjøp heller ett dyrt/kvalitetsplagg enn 5 topper fra Cubus eller H&M som både går ut av mote og blir utvasket etter et par omganger i vaskemaskinen sånn at du hele tiden må «fylle på» - da blir det like dyrt i lengden.

Hadde Stine vært 22 og nettopp fått sine første lønninger så kunne jeg skjønt at hun hadde behov for å kompensere. Men å holde på sånn som hun gjør er galskap, mildt sagt. Får hun i det hele tatt brukt alt? Ikke minst - hun prioriterer seg selv først. Som jeg har skrevet før; de fleste lever heller på havregryn enn at barna ikke skal skille seg ut og ikke ha utstyr.

På 80-tallet var alle i samme båt. Det var ikke noe klespress før Levi’s etc gjorde sitt inntog. Den som hadde kulest sykkel eller nye ski ble «helten» for en dag eller to, men alt sånt gikk på rundgang. Samme med de første som fikk parabol og VHS - alt som kunne krype og gå samlet seg rundt tv’en deres - men så fikk alle det.

Vi var ute og lekte hele dagen, eller inne og gjorde lekser og klær var aldri et tema. Det er helt annerledes nå. Som to ulike verdener. Nå skjønner jeg godt at min mor lappet bukser - vi var jo rundt og lekte politi og røver, klatret i trær, hang fast i gjerder, og stod på ski der bakken endte i sjøen hvis du ikke klarte å stoppe.

Nå når S nærmer seg 40 er det rett og slett vondt å se på forbruket hennes. Hun burde klart seg med 1/3 av alt hun har og hamret resten inn i pensjonssparing og sparing til de tre andre. Kan jo hende hun gjør det uten å snappe, men siden hun snapper fra morgen til kveld så hadde hun tatt med det også.

Hvem trenger nye planter, øredobber og halve Cubus hver eneste dag når det i tillegg går ut over andre (kilde: snap). Jeg regnet sammen et par helt vanlige dager, siden hun pleier å si prisen, og kom til rett over 500,- hver av dagene. 1000,- med ræl rett og slett.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (4 timer siden):

Hun må innom barnehagen med «kosen» til guttungen, og et teppe han alltid har i senga?? Sover han i barnehagen fortsatt?? 😳😳 

forresten utrolig dårlig gjort å filme leggestunden og alt ungen snakker om og legge det ut for «tusenvis» av følgere 😡 

og har ikke ord for hvor merkelig jeg syns det er at folk sender gaver og brev til en fremmed unge 😵💫 og ber spesifikt om at det blir delt på snap når det åpnes 😳 det er jo helt sykt?? 

Han skal sove hos monne(farmor), hun skal sikkert hente han, så da må stine kjøre det til bhg. For A var nok uheldig og glemte det i dag tidlig😬

men dette med gaven, det syns jeg også er rimelig rart😕 hadde aldri falt meg inn å sende gave til en ukjent unge, fordi at mora er en vlogger🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shorty83 skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke, men alt er mulig der i gården vettu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shorty83 skrev (1 time siden):

Endometriose er vel vev som vokser utenfor livmoren og kan til og med vokse inn i eller rundt eggstokkene, så det kan kanskje være mulig? Uansett, jeg kjenner er par stk med endometriose og de smertene der unner jeg ingen. De ligger bokstavelig talt i fosterstilling og spiser sterke smertestillende, har altfor sterke smerter til å ha samleie og hvis jeg husker riktig så kommer det tilbake etter operasjon (vet ikke om det gjelder alle).

Utredning kan også ta ekstremt langt tid og i mange tilfeller blir det ikke «avslørt» verken på GU eller bilder. Smertene kan kanskje variere, hva vet jeg, men jeg tipper «endometriosen» er på nivå med «migrenen». 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvemerdu skrev (4 timer siden):

Påfallende at O fikk et hefte i gave fra en fremmed - og at S hadde kjøpt et hefte i bursdagsgave. Samt at gavebåndet er det samme: samme farge, samme sløyfe, - den gava fra en fremmed er jeg 99,7% sikker på at hun har fiksa sjæl. Og som alle her vet så er ikke hun frisk, så det brevet som fulgte med, dét har hun skrevet selv! 

Når det gjelder klær i oppveksten hennes, så hadde hun MYE klær. Hun hadde mer enn oss andre, alltid noe nytt. Hun fremstiller oppveksten sin som noe den ikke var - tankens kraft, hun går rundt å tror hun har hatt det helt jævlig. 

Tenker også at hvis jeg hadde mottatt en gave til min sønn på 5 så hadde jeg ikke sagt til han at han ikke trengte å være så forsiktig med å åpne opp men heller bare rive det av i en fei sånn som Stine sa i går. Enn om det lå noe i gaven som var skjørt, et bilde eller tegning eller lignende? Når man ikke aner hva som skjuler seg i en presang og hvilken verdi der har så er man da forsiktig når man åpner opp? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser altså ei på snart 40, som skal saksøke kommunen for at de ikke tok henne ut av hjemmet, og som nå sliter med ALT, og som får angst og det som verre er av at folk drikker etc. Men å sitte i bilen med musikk på full guffe, og gaule med på fyllesanger og «late som» om hun drikker… det går fint! 

I tillegg omtaler hun kastereringa av katta som en «stor operasjon». Alt er stort og innvikla der i gården! Mens for oss andre så «kastererer vi katta», og det går stort sett greit!

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svaret fra cubus angåande influencer markedsføring.

Syns det er ganske ansvarfråskrivande..

Vi har en tett oppfølging av våre samarbeidspartnere når det gjelder innholdet som produseres og publiseres for Cubus. Dette skal være i tråd med våre til enhver tid gjeldende retningslinjer og er regulert i en avtale mellom oss og influenseren.

Når det gjelder valg av influensere er vår nåværende strategi å ha en portefølje som representerer et mangfold, som gjenspeiler vår store målgruppe, nemlig «alle».

Når det gjelder øvrig innhold som publiseres av influenser, beskyttes dette i stor grad av ytringsfriheten, men vi stiller krav til at alle følger relevante lover og regler, som; Markedsføringsloven; E-handelsloven; Kringkastingsloven, Forbrukerloven, Varemerkeloven og Personvernloven.

I tillegg til at vi selv gjør en vurdering opp mot disse lovene, er det er en rekke instanser som følger opp at de blir overholdt, blant andre; Forbrukertilsynet, Helsetilsynet, FIM og Mattilsynet.

Når dette er sagt, tar vi alle tilbakemeldinger på alvor og med oss inn vårt kontinuerlige arbeid med samarbeid, og takker derfor igjen for din feedback.

Ha en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen
Mathilda

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Suluso

Gaven hun pakket inn som skulle gies i gave, er dette vanlig i barnehagen? Her i bygda har vi tak på 50,- om det er penger, og 100,- om det er gave. Selv handler jeg ikke ræl på Europris, men det var jaggu mye i den pakka der.

Kanskje bare jeg som overreagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suluso skrev (15 minutter siden):

Gaven hun pakket inn som skulle gies i gave, er dette vanlig i barnehagen? Her i bygda har vi tak på 50,- om det er penger, og 100,- om det er gave. Selv handler jeg ikke ræl på Europris, men det var jaggu mye i den pakka der.

Kanskje bare jeg som overreagerer?

Jeg reagerte også. En av de tinga hadde vært nok i massevis

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne12 skrev (1 time siden):

Dette er svaret fra cubus angåande influencer markedsføring.

Syns det er ganske ansvarfråskrivande..

Vi har en tett oppfølging av våre samarbeidspartnere når det gjelder innholdet som produseres og publiseres for Cubus. Dette skal være i tråd med våre til enhver tid gjeldende retningslinjer og er regulert i en avtale mellom oss og influenseren.

Når det gjelder valg av influensere er vår nåværende strategi å ha en portefølje som representerer et mangfold, som gjenspeiler vår store målgruppe, nemlig «alle».

Når det gjelder øvrig innhold som publiseres av influenser, beskyttes dette i stor grad av ytringsfriheten, men vi stiller krav til at alle følger relevante lover og regler, som; Markedsføringsloven; E-handelsloven; Kringkastingsloven, Forbrukerloven, Varemerkeloven og Personvernloven.

I tillegg til at vi selv gjør en vurdering opp mot disse lovene, er det er en rekke instanser som følger opp at de blir overholdt, blant andre; Forbrukertilsynet, Helsetilsynet, FIM og Mattilsynet.

Når dette er sagt, tar vi alle tilbakemeldinger på alvor og med oss inn vårt kontinuerlige arbeid med samarbeid, og takker derfor igjen for din feedback.

Ha en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen
Mathilda

Klipp og lim, jeg fikk samme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...