Noeskeptisk Skrevet 23. juni 2022 #12481 Del Skrevet 23. juni 2022 Noeskeptisk skrev (Akkurat nå): Hvor mange turer ble det på butikk idag?ramla helt av.. Er det mulig. Greit nok,er vel blitt elbil,men lell.en liten gå/sykkeltur til dala,men det gidder hu jo aldri.bruker selv bil på butikk 1 gang i uka for tyngre ting.ikke samvittighet til å kjøre den lille bætan for småting.men den hvite kjærra fyker frem og tilbake.en og en potit si... Og jeg har samma sykdom som frua.ja,noe av det da. Uten å bevege på muskler og ledd hver dag,så blir det stivt og vondt En gang i vinter gikk hun metrene ned og opp bakken til Geir..å fy flate som den friske gåturen ble lovpriset. Sa hun ikke at hun skulle begynne å gå turer på kveldene? Ble med den ene turen. Blir provosert av folk som er inaktive,og samtidig klager på å stivne 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støgga Skrevet 23. juni 2022 #12482 Del Skrevet 23. juni 2022 Noeskeptisk skrev (1 time siden): Og jeg har samma sykdom som frua.ja,noe av det da. Uten å bevege på muskler og ledd hver dag,så blir det stivt og vondt En gang i vinter gikk hun metrene ned og opp bakken til Geir..å fy flate som den friske gåturen ble lovpriset. Sa hun ikke at hun skulle begynne å gå turer på kveldene? Ble med den ene turen. Blir provosert av folk som er inaktive,og samtidig klager på å stivne Har du sett når hun løfter knea opp til øra, danser og spretter opp og ned på huk osv..hun er ikke så veldig stiv. Men ser poenget ditt og er enig😊 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 24. juni 2022 #12483 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Det shoppes hver eneste dag - pengene sitter jammen løst der i gården. Hvordan er det mulig å være så egoistisk - står så stolt og viser frem skuffer og skap som er overfylte av klær. Vet ikke hva hun skal ha på seg - det er dagsformen som bestemmer det. Seriøst!? Minstemann vil spille fotball, men fotballsko det kan han ikke få -det blir for dyrt. Det røper jo hvem som stiller opp å koster klær, utstyr og aktiviteter til de to andre guttene. At hun ikke evner å se realiteten i det hun driver med - skyver familien fra seg og tenker kun på seg selv. Den egoismen og «se på meg» har tatt helt av. Får helt vondt av å se en mor ha så lite følelser for barna sine. Samme rutine dag ut og dag inn - blir sliten og må lade. Finner frem brusen, godisen og sofaen - unner seg det etter en lang dag. Det neste som kommer er vel hushjelp/ vaskehjelp. Endret 24. juni 2022 av Murstein Ordfeil 9 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmi93 Skrevet 24. juni 2022 #12484 Del Skrevet 24. juni 2022 Noeskeptisk skrev (8 timer siden): Og jeg har samma sykdom som frua.ja,noe av det da. Uten å bevege på muskler og ledd hver dag,så blir det stivt og vondt En gang i vinter gikk hun metrene ned og opp bakken til Geir..å fy flate som den friske gåturen ble lovpriset. Sa hun ikke at hun skulle begynne å gå turer på kveldene? Ble med den ene turen. Blir provosert av folk som er inaktive,og samtidig klager på å stivne Hun kjøpte også inn refleksbånd etter den turen. Hun har jo ikke tid til å gå tur. Travelt opptatt med å sove lenge, sminke seg, snappe og shoppe. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
non_stop Skrevet 24. juni 2022 #12485 Del Skrevet 24. juni 2022 Pakketråd skrev (13 timer siden): Ser for meg at Stine blir vartet opp som en liten Prinsesse. Mens A må fikse og ordne og styre på. Håper virkelig at han får en god pust i bakken der nede. Hun ser sikkert på det som at det er hun som skal på ferie og mannen er heldig som får være med. Vi må ikke glemme at legen hennes har trossalt anbefalt henne disse Spania-turene pga helsa ☝️🧐 Jeg synes synd på mor Spania den dagen hun blir sliten av å være sykepleier og varte Dronninga så til de grader opp. Håper det eneste hun taper da er vennskapet, og at de ikke har rotet seg opp i noe som handler om penger/kontrakter/lovnader/tjenester. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja1892 Skrevet 24. juni 2022 #12486 Del Skrevet 24. juni 2022 Så klart det er barndommen sin skyld at hun har så mye klær nå. Herregud!! Tror du virkelig Stine Knutsen at du er den eneste som manglet klær? Ligger der ufør men reklamerer for at hun har flere samarbeid å er ambassadør for klesmerker. Usmakelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 24. juni 2022 #12487 Del Skrevet 24. juni 2022 Hun kunne solgt 1/50 av klærne hun har, som hun aldri bruker og kjøpt fotballsko og utstyr guttungen trenger…. Rimelig tydelig å se hvem som handler klær og utstyr til de eldste, ja. De mangler ingenting, i motsetning til lillebroren. Trist å se på i virkeligheten. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremsnakk Skrevet 24. juni 2022 #12488 Del Skrevet 24. juni 2022 Jeg må bare spørre - til dere som er oppvokst på 70- og 80-tallet: hadde dere overflod av klær i skap og kommoder? Hos oss gikk alt i arv, klær ble sydd om, og klær ble lappet. Det var jo helt vanlig at man hadde en far som jobbet, og en mor som gikk hjemme - altså bare en inntekt i husholdningen. Hjemme hos meg hadde vi på ingen måte overflod, og det vi virkelig trengte fikk vi gjerne til jul eller bursdag. Føler ikke at jeg hadde det annerledes enn andre barn på min tid, det var stoooooort å komme med nye plagg på skolen, altså ikke noe som skjedde hver dag. Det har likevel ikke gjort at jeg har behov for overflod i dag. Føler meg rik bare fordi jeg faktisk kan velge, for jeg er fullstendig klar over at de aller fleste av oss som har en «vanlig» garderobe allerede har overflod! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 24. juni 2022 #12489 Del Skrevet 24. juni 2022 Kjenner jeg blir provosert over at en som er kronisk syk og tydeligvis har penger til å spise normal, sunn mat, velger å sløse det bort på gift for kroppen. Hun blir ikke akkurat friskere av det kostholdet og den livsstilen. Hva med å ta ansvar for egen helse? Dyre behandlingerpå statens regning skal man ha, men forebyggende livsstil gidder man ikke å bruke en kalori på. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utroligfortilet Skrevet 24. juni 2022 #12490 Del Skrevet 24. juni 2022 Fremsnakk skrev (12 minutter siden): Jeg må bare spørre - til dere som er oppvokst på 70- og 80-tallet: hadde dere overflod av klær i skap og kommoder? Hos oss gikk alt i arv, klær ble sydd om, og klær ble lappet. Det var jo helt vanlig at man hadde en far som jobbet, og en mor som gikk hjemme - altså bare en inntekt i husholdningen. Hjemme hos meg hadde vi på ingen måte overflod, og det vi virkelig trengte fikk vi gjerne til jul eller bursdag. Føler ikke at jeg hadde det annerledes enn andre barn på min tid, det var stoooooort å komme med nye plagg på skolen, altså ikke noe som skjedde hver dag. Det har likevel ikke gjort at jeg har behov for overflod i dag. Føler meg rik bare fordi jeg faktisk kan velge, for jeg er fullstendig klar over at de aller fleste av oss som har en «vanlig» garderobe allerede har overflod! Jeg er 84 modell og kan si det sånn at jeg fikk nye klær til skolestart stort sett, ellers var det arveklær og strikkeklær som min bestemor strikket, til jul og bursdag fikk jeg og noe men ønsket meg stort sett noe annet enn klær da jeg følte det var så kjedelig, men jeg kan ikke si at jeg føler jeg har gått glipp av noe av den grunn, jeg hadde klær på kroppen selv om en rosa jakke og rød boblebukse ikke matchet så var jeg varm🤣 jeg er ikke materialistisk heldigvis mtp økonomien, her er det barn som kommer først og jeg arver den dag i dag (heldige meg), unner meg noe om det er kanon tilbud og noe jeg virkelig trenger, eller finner noe på finn 😊 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 24. juni 2022 #12491 Del Skrevet 24. juni 2022 Fremsnakk skrev (20 minutter siden): Jeg må bare spørre - til dere som er oppvokst på 70- og 80-tallet: hadde dere overflod av klær i skap og kommoder? Hos oss gikk alt i arv, klær ble sydd om, og klær ble lappet. Det var jo helt vanlig at man hadde en far som jobbet, og en mor som gikk hjemme - altså bare en inntekt i husholdningen. Hjemme hos meg hadde vi på ingen måte overflod, og det vi virkelig trengte fikk vi gjerne til jul eller bursdag. Føler ikke at jeg hadde det annerledes enn andre barn på min tid, det var stoooooort å komme med nye plagg på skolen, altså ikke noe som skjedde hver dag. Det har likevel ikke gjort at jeg har behov for overflod i dag. Føler meg rik bare fordi jeg faktisk kan velge, for jeg er fullstendig klar over at de aller fleste av oss som har en «vanlig» garderobe allerede har overflod! Født i 81, vi fikk nye klær til skolestart, ellers var det mye arv fra søskenbarn og barna til mammas kolleger (som for øvrig var stas!). Vintersko og skikkelig yttertøy og ski fikk vi ofte til jul, og annet utstyr jul/bursdag. Sånn var det for alle jeg vokste opp med. Så har samme oppfatning og opplevelse som deg 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 24. juni 2022 #12492 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) 48 minutter siden, Fremsnakk said: Jeg må bare spørre - til dere som er oppvokst på 70- og 80-tallet: hadde dere overflod av klær i skap og kommoder? Hos oss gikk alt i arv, klær ble sydd om, og klær ble lappet. Det var jo helt vanlig at man hadde en far som jobbet, og en mor som gikk hjemme - altså bare en inntekt i husholdningen. Hjemme hos meg hadde vi på ingen måte overflod, og det vi virkelig trengte fikk vi gjerne til jul eller bursdag. Føler ikke at jeg hadde det annerledes enn andre barn på min tid, det var stoooooort å komme med nye plagg på skolen, altså ikke noe som skjedde hver dag. Det har likevel ikke gjort at jeg har behov for overflod i dag. Føler meg rik bare fordi jeg faktisk kan velge, for jeg er fullstendig klar over at de aller fleste av oss som har en «vanlig» garderobe allerede har overflod! Født i 1974. Fikk nye klær hver 17.mai og til konfirmasjon. Ellers arvet jeg klær. Mamma og pappa jobba. men de kjøpte hus og når alle regninger var betalt, så var det ikke mye til overs. Vi levde sparsommelig. bestemødene mine strikka og jeg arva klær, det var jeg kjempeglad for. Endret 24. juni 2022 av Polarpuma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinaHg Skrevet 24. juni 2022 #12493 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Jeg er født i 89, og mamma var alene med meg uten særlig godt betalt jobb frem til jeg var 10 år. Jeg arvet mye, fikk nytt til skolestart/jul, vi hadde ikke «luksus» middager, jeg hadde ikke ti par sko, jeg var ikke i syden før jeg var fjorten, vi tilbragte sommerferier i nærområder, hytte hos bekjente etc. Og det var overhode ikke synd på meg, jeg hadde det jeg trengte og har aldri lidd noen nød av det hverken da eller i ettertid. Pappaen min ble narkoman, og døde da jeg var i barneskolealder. Det har vært mange veldig nære dødsfall i familien min, jeg har vært veldig syk og har en tung bagasje. Men jeg bruker ikke det som en unnskylding for å kunne shoppe, få spesialbehandling, behandle folk dårlig, forvente at alle skal ta hensyn til meg eller sette meg selv i en offerposisjon hver gang det gagner meg. Det krever tid og innsats å bearbeide ting og bli bedre/frisk. Stine bruker hver eneste lille ting som en unnskylding og går rett i offerrolle støtt. Hvis min barndom hadde ført til at jeg hadde et så voldsomt økonomisk overforbruk og at jeg brukte shopping som en trøst og som et plaster, så hadde jeg oppsøkt hjelp. Jeg kan ikke fatte at hun ikke går inn for å oppsøke hjelp, bearbeide traumer og forsøke å bli bedre. I følge henne selv så er jo alle hennes negative sider(ikke at hun har selvinnsikt til å skjønne at hun har det), adferd, vondter, behov, kjøpegalskap, vansker med enkelte matvarer osv osv, et resultat av barndommen. Søk hjelp! Heldigvis har jeg hatt en fantstisk mamma, men likevel har jeg hatt en tung og vanskelig barndom som har satt sine spor. Men mine barn og min mann skal ikke lide for min barndom. Mine traumer, fravær av en forelder og min vanskelig emosjonelle bagasje skal ikke gå i arv til mine barn. Hun burde få opp øynene for familien sin og hva de står i hver eneste dag grunnet hennes barndom og vansker. Hun burde for lenge siden tatt tak for å få en bedre helse og livskvalitet. Hun er snart 40 år og forventer å bli behandlet som en 14 åring med alt fokus og oppmerksomhet på henne. Sjokkerende hvor ikke eksisterende selvinnsikten hennes er. Endret 24. juni 2022 av LinaHg 8 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvemerdu Skrevet 24. juni 2022 #12494 Del Skrevet 24. juni 2022 Påfallende at O fikk et hefte i gave fra en fremmed - og at S hadde kjøpt et hefte i bursdagsgave. Samt at gavebåndet er det samme: samme farge, samme sløyfe, - den gava fra en fremmed er jeg 99,7% sikker på at hun har fiksa sjæl. Og som alle her vet så er ikke hun frisk, så det brevet som fulgte med, dét har hun skrevet selv! Når det gjelder klær i oppveksten hennes, så hadde hun MYE klær. Hun hadde mer enn oss andre, alltid noe nytt. Hun fremstiller oppveksten sin som noe den ikke var - tankens kraft, hun går rundt å tror hun har hatt det helt jævlig. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pione Skrevet 24. juni 2022 #12495 Del Skrevet 24. juni 2022 1 minutt siden, Hvemerdu said: Påfallende at O fikk et hefte i gave fra en fremmed - og at S hadde kjøpt et hefte i bursdagsgave. Samt at gavebåndet er det samme: samme farge, samme sløyfe, - den gava fra en fremmed er jeg 99,7% sikker på at hun har fiksa sjæl. Og som alle her vet så er ikke hun frisk, så det brevet som fulgte med, dét har hun skrevet selv! Når det gjelder klær i oppveksten hennes, så hadde hun MYE klær. Hun hadde mer enn oss andre, alltid noe nytt. Hun fremstiller oppveksten sin som noe den ikke var - tankens kraft, hun går rundt å tror hun har hatt det helt jævlig. Det virket som hun hadde lest det brevet før ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støgga Skrevet 24. juni 2022 #12496 Del Skrevet 24. juni 2022 Hvemerdu skrev (18 minutter siden): Påfallende at O fikk et hefte i gave fra en fremmed - og at S hadde kjøpt et hefte i bursdagsgave. Samt at gavebåndet er det samme: samme farge, samme sløyfe, - den gava fra en fremmed er jeg 99,7% sikker på at hun har fiksa sjæl. Og som alle her vet så er ikke hun frisk, så det brevet som fulgte med, dét har hun skrevet selv! Når det gjelder klær i oppveksten hennes, så hadde hun MYE klær. Hun hadde mer enn oss andre, alltid noe nytt. Hun fremstiller oppveksten sin som noe den ikke var - tankens kraft, hun går rundt å tror hun har hatt det helt jævlig. Ja det trur jeg å, det ble vel hinta til.i brevet om hvor god mor O har..å ingen ville bedt om at dette skulle vises offentlig. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 24. juni 2022 #12497 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Fremsnakk skrev (2 timer siden): Jeg må bare spørre - til dere som er oppvokst på 70- og 80-tallet: hadde dere overflod av klær i skap og kommoder? Hos oss gikk alt i arv, klær ble sydd om, og klær ble lappet. Det var jo helt vanlig at man hadde en far som jobbet, og en mor som gikk hjemme - altså bare en inntekt i husholdningen. Hjemme hos meg hadde vi på ingen måte overflod, og det vi virkelig trengte fikk vi gjerne til jul eller bursdag. Føler ikke at jeg hadde det annerledes enn andre barn på min tid, det var stoooooort å komme med nye plagg på skolen, altså ikke noe som skjedde hver dag. Det har likevel ikke gjort at jeg har behov for overflod i dag. Føler meg rik bare fordi jeg faktisk kan velge, for jeg er fullstendig klar over at de aller fleste av oss som har en «vanlig» garderobe allerede har overflod! Kjenner meg veldig igjen i denne beskrivelsen. Min barndom kan ikke sammenlignes med Stines, da jeg hadde en trygg og god oppvekst. Likevel, mine foreldre var (som mange andre) studenter eller arbeidere. Hverdagskosten besto oftest av tørre kneippskiver, svett ost- eller pølsepålegg (etter noen timer i skolesekken), enkle middager av fiskeboller, stekte middagspølser o.l. Klærne ofte sydd/strikket av min mor eller arvet. Som du sier, en sjelden gang fikk man et nytt plagg og det var STOR stas! De aller fleste jeg kjente hadde det slik. Har aldri tenkt over at dette var noe som kunne virke negativt inn på mitt voksenliv. Tvert imot har det lært meg å være fornuftig og måteholden mhp valgene jeg tar med pengene mine. Kan tilføye også at vi aldri hadde ferier i syden. Det er ikke en menneskerett å reise til syden, selv om det nå for ofte fremstilles som fattigdom å ikke kunne gjøre det. Det er en hån mot det som ER fattigdom. Endret 24. juni 2022 av Laia Tilføyelse 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 24. juni 2022 #12498 Del Skrevet 24. juni 2022 Vilja1892 skrev (3 timer siden): Så klart det er barndommen sin skyld at hun har så mye klær nå. Herregud!! Tror du virkelig Stine Knutsen at du er den eneste som manglet klær? Ligger der ufør men reklamerer for at hun har flere samarbeid å er ambassadør for klesmerker. Usmakelig! Hun hadde ikke lite klær. 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 24. juni 2022 #12499 Del Skrevet 24. juni 2022 Hvemerdu skrev (1 time siden): Påfallende at O fikk et hefte i gave fra en fremmed - og at S hadde kjøpt et hefte i bursdagsgave. Samt at gavebåndet er det samme: samme farge, samme sløyfe, - den gava fra en fremmed er jeg 99,7% sikker på at hun har fiksa sjæl. Og som alle her vet så er ikke hun frisk, så det brevet som fulgte med, dét har hun skrevet selv! Når det gjelder klær i oppveksten hennes, så hadde hun MYE klær. Hun hadde mer enn oss andre, alltid noe nytt. Hun fremstiller oppveksten sin som noe den ikke var - tankens kraft, hun går rundt å tror hun har hatt det helt jævlig. Jeg tror jeg hadde 10% av det Stine hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nillani Skrevet 24. juni 2022 #12500 Del Skrevet 24. juni 2022 Hva er vitsen med å shoppe kilosvis med sommerklær og bikinier osv når frua kun lever det glade liv i sofaen 🤔🤔 det er knallvær og veldig varmt i dag, likevel presterer hun å slite sofaen, og blir stressa fordi hun må selvbrune seg.. Hva rører seg i topplokket på den dama? Ingen hadde vel overflod av klær når hun vokste opp heller vel🤔 Jeg tror aldri jeg har sett større overforbruk og kjøp av jalla ting som hos henne. Blir spennende å se om gutten får fotballsko. Jeg fatter ikke at hun ikke ser selv hva hun driver med. Noen må sette ned foten og lære henne litt om det normale livet. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå