Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Nussepus skrev (3 timer siden):

Det er bare tull. På dagkirurgen må alle ta buss hvis ikke de er handikappede eller senile. Hun har heller ikke hatt anestesi. 

Ketamin går faktisk under generell anestesi🙂 men det kan ikke sammenliknes med narkose.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Polarpuma
5 minutter siden, MsFri said:

Nja.. for så vidt enig, men samtidig ikke 😅 

dette er nesten som å lese om fruen med hva det står på bildet jeg har lagt ved… 

Kilde: medisinske leksikon 54F231CA-B356-4F52-8AF2-496CFEF7DD85.thumb.png.55c4463410fa89a41742440708350877.png

7464680E-E378-4557-A9F1-B6B88867953C.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvis legen mener hun ikke kan kjøre bil eller ta buss av helsemessige årsaker, så kan taxi rekvireres, kun egenandel, som går på frikortet. Legens dokumentasjon som bestemmer, ikke primært pasientreiser. Vil si at her vil taxi kunne dekkes. Ketamin er A-preparat+man blir groggy etter nevnte behandling. Man kan vel si at hun som et minimum burde sjekket dette før hun ba mannen. 
2) Blir så lei meg av dette med hvordan hun oppfører seg når hun kommer hjem og noen faktisk har gjort en innsats og rydda. Treffer midt i mine egne traumer. Det er kjempeskadelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillePote skrev (16 minutter siden):

Ketamin går faktisk under generell anestesi🙂 men det kan ikke sammenliknes med narkose.

20 mg er en liten dose.  Og man kan fint bruke ketanest til store operasjoner, men da i helt andre doser enn den lille skvetten hun får. 

Endret av Nussepus
La til noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra 0 til 480 på sekundet ved lyden av isbilen. Glemt var alt om hvor vondt å dårlig hun kom til å være i et par dager pga behandlingen. Lure på om smerteklinikken på Hamar liker "sponsen/reklameringen" hun holder på med?

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Litlå82 said:

Gikk fra 0 til 480 på sekundet ved lyden av isbilen. Glemt var alt om hvor vondt å dårlig hun kom til å være i et par dager pga behandlingen. Lure på om smerteklinikken på Hamar liker "sponsen/reklameringen" hun holder på med?

Melde ifra om «reklamen» jeg tenkte jeg. Hun når tross alt ut til så mange, at det der ikke er bra i det hele tatt! Blir litt i samme gaten som å reklamere for sobril etc.😳

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk å utstråle mer lykke og glede av sykdomsprat, vondter og ketaminbehandling enn fridag med eget barn… Det glitrer i øya hennes når temaene er sykdom, mens det tordner i øya hennes over barnestøy, «rot» etter barna og henting av barn.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lailouna skrev (17 timer siden):

Eier hun ikke skam, så snill hun og mannen var å spanderte på farris bad å der er det ikke billig. Ja ja sånn er det vel når vi ikke trenger de lengre i livene våre..fysj for ei dame

Ja, G er ei fantastisk dame med ett stort hjerte for alle. 

Det er vondt å se hvordan Stine ignorerer de rundt seg helt ut av det blå. Ihvertfall ut av det blå for mange rundt henne. Vondt med tanke på alle som vil henne godt og som gir av seg selv fordi dem gang på gang går på løgnene hennes. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en enkel operasjon med ketamin-narkose, som er en mye større dose enn hun får. (Jævligste narkosen ever btw pga helt sinnsyke mareritt og hallusinasjoner) måtte få en sprøyte med noe beroligende da jeg kom på oppvåkningen. Våkna igjen etter to timer, spiste litt og ble sendt hjem i drosje dekket av Helfo! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa hun nå??? Å sminke seg forran kamera var utenfor komforsona😱😱 Ialledager, hun gjør jo det oftere enn at hun ikke gjør det!! 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at buss ikke er et alternativ etter ketamin-behandling, man blir ganske så groggy og sløvet lenge etterpå. Men, som flere skriver her inne så kan legen rekvirere drosje til/fra behandling hvis man ikke kan kjøre selv. Så hun kunne tatt buss til sykehuset og taxi hjem. Mannen hennes må ha en veldig forståelsesfull og grei arbeidsgiver i allefall. 

(jeg kjører ikke bil, og de gangene jeg ikke har noen til å kjøre meg til kreftavdelingen eller jeg ikke er i form til å gå den halvtimen det tar så får jeg rekvirert drosje) 

Jeg tror det voldsomme omsorgsbehovet Stine har kommer av manglende omsorg i oppveksten. Hun er som et barn som søker oppmerksomhet, følelsen av å bli ivaretatt og sett. Har fokus på det stakkarslige, at hun er lita og tynn og kjøper klær på barneavdelingen (hadde feks Caroline Berg Eriksen sagt at «denne genseren er fra barneavdelingen» så hadde det blitt ramaskrik om thin-spo), propper i seg godteri og brus (noe som ikke er et godt forbilde for barna sine; barn bør få innlært at godteri er forbeholdt helg og høytider og ikke i et hverdagskosthold), oppfører seg som et barn når Isbilen kommer (da var plutselig hangoveren etter ketaminbehandlingen glemt).

Hun fremstiller seg selv som sagt stakkarslig og spiller på empati-kortet til andre mennesker. Og folk som er normalt utrustet med empati som ikke kjenner henne så godt går fem på. Sånn som frisøren som valgte å bli igjen etter stengetid, etter at hun var gått ut i ferie, for å hjelpe stakkars Stine. Eller «mor Spania» som hun bodde gratis hos og kom til duk og dekket bord. Det er sikkert flere også, jeg har ikke fulgt Stine så lenge, men jeg kjenner igjen typen menneske hun er da jeg har ei i familien som er likedan. Folk faller for det helt til hun blir gjennomskuet. 

Den enorme hamstringen av ulike ting hun liker, som feks garn, neglelakk, godteri, sminke, klær osv kan nok også relateres til at hun ikke fikk dekket sine behov i oppveksten. Og nå i voksen alder så kan hun ikke få nok. 

Stine burde ha kommet seg til en god psykolog for lenge siden. Hun burde blitt henvist til Bup allerede som barn/ungdom. Stines væremåte vil forplante seg videre til egne barn, selv om barna har gode fedre som er til stede og følger de godt opp så vil likevel en fraværende mor (som ikke tåler rot fra barna eller vanlig barnestøy) sette sine spor. Og de igjen vil få sin bagasje å bære i sekken i voksen alder. 

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakketråd skrev (10 timer siden):

Det er vondt å se hvordan Stine ignorerer de rundt seg helt ut av det blå. Ihvertfall ut av det blå for mange rundt henne. Vondt med tanke på alle som vil henne godt og som gir av seg selv fordi dem gang på gang går på løgnene hennes. 

Gry virket som et nydelig og et oppriktig vakkert menneske. Jeg tenker at Stine ikke forstår hva hun mister ved å ikke investere tid med henne. Og de menneske som garantert har prøvd å investere i henne. 

Vennskap går nok på Stine sine premisser. Trist!!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnippSnappSnute2 skrev (1 minutt siden):

Gry virket som et nydelig og et oppriktig vakkert menneske. Jeg tenker at Stine ikke forstår hva hun mister ved å ikke investere tid med henne. Og de menneske som garantert har prøvd å investere i henne. 

Vennskap går nok på Stine sine premisser. Trist!!

Stine forstår nok ikke det nei. 
Alt går på Stine sine premisser. Ikke bare venner, men også familie. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nussepus skrev (15 timer siden):

Samarbeider med tannleger ukentlig og her tar de bilen hjem etter å ha fjernet visdomstenner. Men mulig tannlegen er spesielt bekymret over deg? Hva tror du en tanntrekking i lokal påvirker da?

Noen nytter det bare ikke å diskutere med, og noen sitter ikke med fasiten for alt og alle 🤷‍♀️ jeg gir opp ang dette, sier bare det du skriver stemmer ikke  og nei, det gjaldt ikke kun for meg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, skruf said:

Jeg forstår godt at buss ikke er et alternativ etter ketamin-behandling, man blir ganske så groggy og sløvet lenge etterpå. Men, som flere skriver her inne så kan legen rekvirere drosje til/fra behandling hvis man ikke kan kjøre selv. Så hun kunne tatt buss til sykehuset og taxi hjem. Mannen hennes må ha en veldig forståelsesfull og grei arbeidsgiver i allefall. 

(jeg kjører ikke bil, og de gangene jeg ikke har noen til å kjøre meg til kreftavdelingen eller jeg ikke er i form til å gå den halvtimen det tar så får jeg rekvirert drosje) 

Jeg tror det voldsomme omsorgsbehovet Stine har kommer av manglende omsorg i oppveksten. Hun er som et barn som søker oppmerksomhet, følelsen av å bli ivaretatt og sett. Har fokus på det stakkarslige, at hun er lita og tynn og kjøper klær på barneavdelingen (hadde feks Caroline Berg Eriksen sagt at «denne genseren er fra barneavdelingen» så hadde det blitt ramaskrik om thin-spo), propper i seg godteri og brus (noe som ikke er et godt forbilde for barna sine; barn bør få innlært at godteri er forbeholdt helg og høytider og ikke i et hverdagskosthold), oppfører seg som et barn når Isbilen kommer (da var plutselig hangoveren etter ketaminbehandlingen glemt).

Hun fremstiller seg selv som sagt stakkarslig og spiller på empati-kortet til andre mennesker. Og folk som er normalt utrustet med empati som ikke kjenner henne så godt går fem på. Sånn som frisøren som valgte å bli igjen etter stengetid, etter at hun var gått ut i ferie, for å hjelpe stakkars Stine. Eller «mor Spania» som hun bodde gratis hos og kom til duk og dekket bord. Det er sikkert flere også, jeg har ikke fulgt Stine så lenge, men jeg kjenner igjen typen menneske hun er da jeg har ei i familien som er likedan. Folk faller for det helt til hun blir gjennomskuet. 

Den enorme hamstringen av ulike ting hun liker, som feks garn, neglelakk, godteri, sminke, klær osv kan nok også relateres til at hun ikke fikk dekket sine behov i oppveksten. Og nå i voksen alder så kan hun ikke få nok. 

Stine burde ha kommet seg til en god psykolog for lenge siden. Hun burde blitt henvist til Bup allerede som barn/ungdom. Stines væremåte vil forplante seg videre til egne barn, selv om barna har gode fedre som er til stede og følger de godt opp så vil likevel en fraværende mor (som ikke tåler rot fra barna eller vanlig barnestøy) sette sine spor. Og de igjen vil få sin bagasje å bære i sekken i voksen alder. 

Spot on! Hun strålte som en sol før behandling idag og etterpå da hun fortalte om omsorgen dem gir. Så avhengig av omsorg. Men ser aldri at hun ikke evner å gi det til sine egne. Det er ett så sørgelig syn å være vitne til. Dette barnet Stine som kjøper seg is, monster, godteri/kaker og drikker brus. Og som fremstår ruset etter behandling, selvfølgelig… Stakkars barn.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakketråd skrev (10 timer siden):

Hva skjedde egentlig her? Denne damen høres ut som bare har gjort gode ting for Stine. Så også noen skrev at hun hadde sendt Stine bursdagsgave. Men dem gadd hun ikke vise fram på Snapchat. Hva har dama gjort henne annet enn å være snill? Har hun kanskje bedt om å få en tjeneste gjengjeldt, og at det er derfor hun nå er bannlyst hos frua? Er dette en vanlig følger som ble nær Stine så håper jeg vi får høre fra henne og hennes side av saken. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (27 minutter siden):

Hva skjedde egentlig her? Denne damen høres ut som bare har gjort gode ting for Stine. Så også noen skrev at hun hadde sendt Stine bursdagsgave. Men dem gadd hun ikke vise fram på Snapchat. Hva har dama gjort henne annet enn å være snill? Har hun kanskje bedt om å få en tjeneste gjengjeldt, og at det er derfor hun nå er bannlyst hos frua? Er dette en vanlig følger som ble nær Stine så håper jeg vi får høre fra henne og hennes side av saken. 

G har ikke bedt om noe tilbake. 

Hun sendte henne en morgenlevering på bursdagen, Stine viste kun frem blomstene. 
G ringte og sende melding når Stine var lagt inn med "tarmslyng" (forstoppelse). Fikk ikke svar. 

G tok seg fri for å hjelpe Stine med papirene, sammen med J som kom senere. 

De pratet sammen ofte og lenge. 
Så kom Mor Spania inn i bildet. Og spania tur. 
Dermed var G glemt og meldinger ikke besvart.

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...