Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Gjest Polarpuma
13 minutter siden, Kanin46 said:

Var ment som generell opplysning altså, ikke forsvar av Stine. :) 

Jeg oppfattet det som en generell opplysning. :) Jeg tror på at det er vanskelig for mange med angst å reise. Jeg synes det er flott at psykisk helse blir belyst, men akkurat den dama der, det hun sier kontra det hun viser. Her er det mye som skurrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skinner godt igjennom at hun følger med på hva som blir skrevet her. Lite på snap i det siste, og da er fokuset strikking og reklame. Og veldig ivrig på å fortelle at hun tilbringer tid med yngstemann. Når hun har vært litt avslått, så er det som en papegøye når hun plutselig drar igang. Bla, bla, bla. Men at hun sitter å sier at Rune Fardal skal hjelpe til å styrke saken hennes  - jobbe opp mot Stortinget...? Ser ikke bort ifra at ansatte i barnevernet, ja til og med advokaten følger med på hva hun kringkaster til «gjengen» På tide å tenke før en trykker på knappen til offentligheten kanskje. Og nå skal hun ringe til Gardermoen for å få følge til gaten.  - men på ett stappfullt kjøpesenter, der kan hun gå alene. Hva blir det neste? 

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (1 minutt siden):

Skinner godt igjennom at hun følger med på hva som blir skrevet her. Lite på snap i det siste, og da er fokuset strikking og reklame. Og veldig ivrig på å fortelle at hun tilbringer tid med yngstemann. Når hun har vært litt avslått, så er det som en papegøye når hun plutselig drar igang. Bla, bla, bla. Men at hun sitter å sier at Rune Fardal skal hjelpe til å styrke saken hennes  - jobbe opp mot Stortinget...? Ser ikke bort ifra at ansatte i barnevernet, ja til og med advokaten følger med på hva hun kringkaster til «gjengen» På tide å tenke før en trykker på knappen til offentligheten kanskje. Og nå skal hun ringe til Gardermoen for å få følge til gaten.  - men på ett stappfullt kjøpesenter, der kan hun gå alene. Hva blir det neste? 

Ingen tvil om at hun følger med her ja😅

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkZ skrev (På 1.5.2022 den 18.34):

Ja! Og jeg er redd de går fem på🙈

Hun sitter å snakker om alle koppene hun ønsker seg og legger ut bilde i håp om noen overrasker henne.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som noen har sagt her før. Hennes diagnoser som ikke er "sanne" er et HÅN for alle som har diagnose. Det er slik jeg  begynte å engasjerte meg her. Mulig vi har flere diagnoser til felles. Men hun har de sååååå myyyyyyye værre, men LIKEVEL I uforskammet sprek dame. Som skifter klær,, kjører til post og butikk, er på some flere ganger om dagen. 

Hun gjør mer på to dager enn hva jeg gjør på en måned. 

Stine, av og til er det å dursje en luksus. Det å komme seg opp, ta en dusj, ringe en venn- rene luksus. 

Og det å bange med hodet etter din cluster hodepine er helt UMULIG.  Jeg kan kanapt røre hodet 4 dager etter. Når de tar spinalveske prøve. Noe som er vondt i seg selv. Når morfin ikke hjelper. Hvordan er det for meg å se deg shake hodet og høre på musikk så høyt? Jeg klarer ikke at folk snakker. Det er som hardrock. Det er et HÅN. 

Så dessverre har jeg ikke tro på deg anngående bv. saken heller. Og det er synd. For de som har hatt den "barnedommen" din. Det er så skammelig. Du burde SKAMME deg. Dessverre folk som deg eier ikke skam. 

Og tro meg, bortsett fra at du lattergjør viktige diagnoser så bryr jeg meg ikke hva du poster. Gjør det deg glad.  Så herlig. Unner alle å ha det bra. Bare SLUTT å håne og lattergjør diagnoser du har veldig light eller ingenting av. Ellers syns jeg du er flink til mye og beundrer også noe av det du gjør. 

Du lager din egen narretiv - og det er skummelt. Det er faktisk en diagnose du kunne skrive om.....

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (43 minutter siden):

Til det siste: se svaret mitt over. Jeg klarer meg også strålende på et kjøpesenter (i alle fall lokalt hvor jeg er kjent, har oversikt, kjenner alle utganger, mulige gjemmesteder, og hvor de som jobber i mine «faste» butikker kjenner meg så jeg kan rømme inn der ved behov, og med bilen som trygt tilfluktssted stående utenfor), og på butikken. Men på en buss eller tog går det til h…etter få minutter, å fly utenlands alene kan jeg bare glemme, kan også bare glemme Gardermoen alene innenlands. Jeg klarer å fly mellom to bestemte flyplasser alene, med små forhold, med god planlegging, erklæring fra psykolog i veska, dialog med flyselskap og mulighet for tilrettelegging gjennom sikkerhetskontrollen og boarding etter formen. Selv ikke de som kjenner meg kjempegodt var klar over hvor krevende flying var for meg før for 5-6 år siden, da det faktisk gikk galt ifb med hjemtur med forsinkelser og kanselleringer, uten psykologerklæring med tlf.nr til venninne, som kunne roe meg ned på tlf, hadde jeg blitt lagt inn. 
Nå vet ingen av oss hvordan dette er for Stine reelt sett, men du kan ikke trekke slutninger om at flyplass er uproblematisk bare fordi kjøpesenter går greit. Angst kan arte seg på mange ulike måter, og særlig når det er cPTSD i bunn (pga ulike triggere). 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fulgt henne så lenge, men er hun shopping-gal? Shopper hun ikke noe absolutt hele tiden og omtrent hver eneste dag? Om det er garn, klær, sminke, energidrikker, blomster eller nips - syns det er pakker hele tiden. Og alt er så «billig» siden det er «bare 199» eller 20% rabatt - det må jo bli vanvittig mye penger i løpet av en mnd?

Jeg skjønner ingenting når det kommer midt oppi prat om advokatregninger og evt fri rettshjelp (grensen for å få det er lav, altså). I tillegg har hun plutselig fått extensions, skal ta ketaminbehandling (som vanligvis koster flere 1000 hvis hun ikke er i særstilling og får det dekket da).

Hadde ikke reagert hvis ikke hun hadde klaget på økonomien. Hva folk bruker penger på er deres egen sak. Men når tusenlappene flyr og hun forteller om dårlig råd - vi hadde alle hatt dårlig råd hvis vi hadde shoppet hver dag, halv pris eller ikke…

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
7 minutter siden, Nana said:

Jeg har ikke fulgt henne så lenge, men er hun shopping-gal? Shopper hun ikke noe absolutt hele tiden og omtrent hver eneste dag? Om det er garn, klær, sminke, energidrikker, blomster eller nips - syns det er pakker hele tiden. Og alt er så «billig» siden det er «bare 199» eller 20% rabatt - det må jo bli vanvittig mye penger i løpet av en mnd?

Jeg skjønner ingenting når det kommer midt oppi prat om advokatregninger og evt fri rettshjelp (grensen for å få det er lav, altså). I tillegg har hun plutselig fått extensions, skal ta ketaminbehandling (som vanligvis koster flere 1000 hvis hun ikke er i særstilling og får det dekket da).

Hadde ikke reagert hvis ikke hun hadde klaget på økonomien. Hva folk bruker penger på er deres egen sak. Men når tusenlappene flyr og hun forteller om dårlig råd - vi hadde alle hatt dårlig råd hvis vi hadde shoppet hver dag, halv pris eller ikke…

Jeg fulgte henne ca 1 års tid. Det gikk nesten ikke en dag uten at hun shoppa noe. Noen dager er det flere pakker fra flere forskjellige. Hun handler vanvittig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kopp-seansen var flau. Passet til og med på å legge ved søkeord på Wish. 😵💫

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (26 minutter siden):

Den kopp-seansen var flau. Passet til og med på å legge ved søkeord på Wish. 😵💫

Hun vet godt hva hun driver med ja.. og noen kommer sikkert til å gå fem på…

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier i kveld på snap, at før hun kom til smerteklinikken, så hadde fastlegen hennes lenge prøvd å få henne over på sterke smertestillende, som hun ikke ville ha i det hele tatt. Hvorfor går hun da på smerteplaster nå?Og synes det er helt greit? Lurer på om hun får time til ketaminbehandling nå før ferien. Om det blir ferie på henne, om hun ikke får det… skjønner meg ikke helt på den tankegangen hennes. Er så mye som skurrer.. Er det til helga hun reiser?

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkZ skrev (29 minutter siden):

Hun sier i kveld på snap, at før hun kom til smerteklinikken, så hadde fastlegen hennes lenge prøvd å få henne over på sterke smertestillende, som hun ikke ville ha i det hele tatt. Hvorfor går hun da på smerteplaster nå?Og synes det er helt greit? Lurer på om hun får time til ketaminbehandling nå før ferien. Om det blir ferie på henne, om hun ikke får det… skjønner meg ikke helt på den tankegangen hennes. Er så mye som skurrer.. Er det til helga hun reiser?

Hmm, det må være den første fastlegen jeg hører om som prøver å få en pasient over på sterke smertestillende uten først å involvere smerteklinikk eller sykehus. Legene blir fulgt opp på hvor mye de skriver ut av A- og B-preparater. Selv jeg som gikk på det sterkeste av det sterkeste pga kreft (altså, behovet kunne bevises), hadde ikke en fastlege som nesten prøvde å tvinge meg - det var det sykehuset inkl smerteklinikken som håndterte. Fastleger generelt er svært restriktive med god grunn; faren for avhengighet.

Enig i at noe skurrer (sett utenfra).

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang Stine skal noe, uansett hva det er, så skal alt gjøres så stort og viktig. Hadde jeg utlevert meg og mine sånn som hun gjør, så hadde jeg fått angst hver gang jeg skulle ut av døra. Har aldri møtt et menneske som føler seg så viktig og spesiell jeg. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerner i øya idag igjen gitt, nå skal hu på behandling. Kom jammen meg et par krokodilletårer å🙌🏻 

og en ting jeg ikke kan fatte, om hu sliter så Med huden og har den ene og andre hudsykdommen, så kan jeg ikke fatte og begripe at hu bevisst legger seg med sminke. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SusieK skrev (35 minutter siden):

Bryna 🤯

Hvorfor kan ikke du la være å kommentere utseende??? Er nok av andre ting å ta henne på, men å synke så lavt å gå etter utseende gang på gang kan man virkelig holde seg for god til og det er heller ikke lov! 

Endret av Sharp75!
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffeskål skrev (2 minutter siden):

Stjerner i øya idag igjen gitt, nå skal hu på behandling. Kom jammen meg et par krokodilletårer å🙌🏻 

og en ting jeg ikke kan fatte, om hu sliter så Med huden og har den ene og andre hudsykdommen, så kan jeg ikke fatte og begripe at hu bevisst legger seg med sminke. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ 

Det er ikke så smart ialefall. Hvis en er for trøtt til å fjerne sminke rett før leggetid, bør en ta det tidligere på kvelden, eventuelt ettermiddag. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (35 minutter siden):

Hvorfor kan ikke du la være å kommentere utseende??? Er nok av andre ting å ta henne på, men å synke så lavt å gå etter utseende gang på gang kan man virkelig holde seg for god til og det er heller ikke lov! 

Så enig.. Dette blir for dumt. Ikke rart tråden blir stengt når det kommer så mye usakelige svar. Det er jo masse annet som er konstruktivt å ta henne på enn utseende 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...