lillelily Skrevet 8. april 2022 #9361 Skrevet 8. april 2022 Gresshoppa skrev (På 17.2.2022 den 15.29): Har aldri sett ut som hun har slitt med sosial angst i alle disse årene.. Det synes jeg, helt klart tydelig for meg at hun sliter med angst. 6
lillelily Skrevet 8. april 2022 #9362 Skrevet 8. april 2022 Frøken_ida skrev (På 17.2.2022 den 17.33): Det som er så dumt nå til dags, er at vi bruker ord som "jeg får helt angst" og "jeg blir så deppa" osv. Graden av hvor mye man tåler eller opplever det, varierer fra person til person. Men helt ærlig, en person med alvorlig sosial angst danser ikke rundt på snap og leker deilig…. Det er noe helt annet på en skjerm enn på en scene. Jeg driver selv en kanal, men gle knapt å spørre om hjelp i feks en butikk, eller ta en telefon, eller noen ganger møte opp i familiesammenkomster. 2 1
lillelily Skrevet 8. april 2022 #9363 Skrevet 8. april 2022 Isadora2 skrev (På 18.2.2022 den 14.18): Ikke mye tegn til sosial angst når hun går å filmer seg selv INNE på ikea🙈😄 Skjerp deg Stine!! Du latterliggjør oss som virkelig sliter med mange av "dine diagnoser". Vi kan ikke følge det tempoet ditt, daglig. Vi er ikke på div butikker mange ganger i uken. Vi kan ikke rydde og vaske huset hver dag. Vi kan ikke danse oss gjennom dagene. Vi klarer heller ikke dusje hver dag, og ihvertfall ikke føne og style håret, full makeup hver eneste dag. Vi har ikke overskudd og energi til det. Kroppene verker, og det er fysisk umulig å være så aktiv. Jeg føler meg ihvertfall latterliggjort! Oss med div diagnoser møter mange utfordringer med å bli trodd der ute i samfunnet. Slik Stine fremstiller det, er ødeleggende! Rett og slett. Jeg takker for meg, orker ikke mer av sirkus STINE KNUTSEN! Håper hun får den hjelpen hun trenger, start med psyken. Mye fysisk smerte kan komme fra psykisk smerte. Da kan du få det bedre Stine, slippe å holde den falske fasaden din, slippe å holde styr på div løgner, få tid til å jobbe med deg selv! Takk for alt fineste gjengen😄😘 Sees kanskje igjen...✌ Synes det er helt på trynet å si hun ikke har sosial angst pga sånt. Greit at noen diagnoser er overdrevet, som clusterhodepine, men at hun ikke kan gjøre ting du eller "vi" - jeg blir ikke med i denne "vi"! - ikke kan, det betyr ikke at hun ikke sliter med ting. Får da være måte på. Vær saklig, en del er sant, en del er overdrevet, men uttalelser som dette er bare dårlig gjort. Og dårlig oppførsel. Skjerp deg selv. Jeg ser at jeg ikke har det helt som deg selv om vi begge sliter, skal jeg da si at du ikke har det jeg har? Fordi du ikke er lik meg i symptomsbilde og sykdomsbilde? Sorry ass, men det får være måte på. Dette var bare trist. 3
FrkZ Skrevet 8. april 2022 #9364 Skrevet 8. april 2022 lillelily skrev (25 minutter siden): Det kan dessverre dukke opp overalt, og man ser hun har typiske HS-arr ved kjevebeinet. Jeg fikk en midt på brystet en gang, og en annen gang midt på låret. Veldig smertefullt og plagsomt 🤢 Joda! Har selv hatt på rumpa. Og i ansiktet har jeg hatt mye akne, og store cystiske som har laga mye arr. Gått på iso to ganger. Kan være at det er pga Hs hun får det i ansiktet. Men da burde hun iallefall passe på at huden får puste. Trigger det noe voldsomt med den sminken hun bruker. Og når hun itillegg sover med den.. ja, det er å be om trøbbel. Hadde jeg lagt meg med den sminken hun bruker, så hadde jeg hatt minst 40 nye kviser neste dag. Helt vilt at hun ikke har mer egentlig🤪 3
bygdefruen Skrevet 9. april 2022 #9365 Skrevet 9. april 2022 Egentlig-grei skrev (11 timer siden): Barnevernet i Ringsaker har jo blitt dømt i lignende saker ved flere anledninger de siste årene. Men dette drøyer lenger enn jeg trodde. En av de tidligere sakene ble avgjort på under ett år fra det ble igangsatt via bistandsadvokat, men mulig bevisene var sterkere der og omsorgssvikten av en grovere karakter. Jeg tror jeg vet hvilken sak du tenker på, og der var det betydelig grovere omsorgssvikt enn det Stine har blitt utsatt for. Og der forelå det sterke bevis. 1 1
skruf Skrevet 9. april 2022 #9366 Skrevet 9. april 2022 (endret) Det er jo ikke lenge siden hun sendte alt av dokumenter over til advokaten sin, rundt årsskiftet tror jeg. Og ting tar tid når det kommer til både rettsvesen og feks når du sender inn klage til statsforvalteren. Så det at man ikke har hørt noe enda er ikke pga hun ikke har noe sak, men rett og slett pga saken fortsatt ikke er ferdig. I det offentlige tar ting innmari lang tid! Man leser t.o.m om straffedømte som får soningsrabatt pga saken deres har tatt så lang tid. Stine ble absolutt sviktet av sine nærmeste, men hun ble også sviktet av barnevernet. Når barnevernet vet at et barn blir utsatt for omsorgssvikt og ikke fjerner barnet fra de som svikter, så kan du seriøst ikke påstå at barnevernet ikke har sviktet. Barnevernet er et organ som skal verne om nettopp barna. Det Stine har opplevd i barndommen er grovt, og ikke noe et barn skal måtte utsettes for og leve i. Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg. Endret 10. april 2022 av Måne Rampelyset 3 1 4
Gresshoppa Skrevet 9. april 2022 #9367 Skrevet 9. april 2022 lillelily skrev (11 timer siden): Det synes jeg, helt klart tydelig for meg at hun sliter med angst. Dagens😂 6 2
charlotte0 Skrevet 9. april 2022 #9368 Skrevet 9. april 2022 skruf skrev (43 minutter siden): Det er jo ikke lenge siden hun sendte alt av dokumenter over til advokaten sin, rundt årsskiftet tror jeg. Og ting tar tid når det kommer til både rettsvesen og feks når du sender inn klage til statsforvalteren. Så det at man ikke har hørt noe enda er ikke pga hun ikke har noe sak, men rett og slett pga saken fortsatt ikke er ferdig. I det offentlige tar ting innmari lang tid! Man leser t.o.m om straffedømte som får soningsrabatt pga saken deres har tatt så lang tid. Stine ble absolutt sviktet av sine nærmeste, men hun ble også sviktet av barnevernet. Når barnevernet vet at et barn blir utsatt for omsorgssvikt og ikke fjerner barnet fra de som svikter, så kan du seriøst ikke påstå at barnevernet ikke har sviktet. Barnevernet er et organ som skal verne om nettopp barna. Det Stine har opplevd i barndommen er grovt, og ikke noe et barn skal måtte utsettes for og leve i. Enig! Hun ble svikter både av foreldre og av barnevernet. Hun har opplevd grov omsorgssvikt og rus, i tillegg til seksuelt overgrep/voldtekt. Jeg tror hun har gode muligheter til å vinne saken. 6
supermamz Skrevet 9. april 2022 #9369 Skrevet 9. april 2022 Clara80 skrev (15 timer siden): Er det EN dag hun ikke får noe nytt i posten? For et ekstremt forbruk... Det jeg har tenkt på, får dere sørpå post hver dag levert i postkassa/døra? Her i nord har vi en uke med 3 dager og uka etter bare 2 dager. Hun har jo som regel flere pakker hver eneste dag som hun selv har bestilt eller fra følgere.😅 6
Sharp75! Skrevet 9. april 2022 #9370 Skrevet 9. april 2022 supermamz skrev (4 minutter siden): Det jeg har tenkt på, får dere sørpå post hver dag levert i postkassa/døra? Her i nord har vi en uke med 3 dager og uka etter bare 2 dager. Hun har jo som regel flere pakker hver eneste dag som hun selv har bestilt eller fra følgere.😅 Brev 2 dager ene uka og 3 dager neste uke, men pakkene kommer uavhengig av de dagene 🤩 takk og lov 😂 1
Tessa12 Skrevet 9. april 2022 #9371 Skrevet 9. april 2022 supermamz skrev (33 minutter siden): Det jeg har tenkt på, får dere sørpå post hver dag levert i postkassa/døra? Her i nord har vi en uke med 3 dager og uka etter bare 2 dager. Hun har jo som regel flere pakker hver eneste dag som hun selv har bestilt eller fra følgere.😅 Vi får også fra posten 2 og 3 dager, men det er flere aktører som leverer pakker, bla postnord og avisbud/helthjem. Så at man kan få pakker uavhengig av aktør posten er mulig. 2
SnippSnappSnute2 Skrevet 9. april 2022 #9372 Skrevet 9. april 2022 (endret) Å ja, det er virkelig ille å skadelig å vokse opp som Stine har gjort. Det kan alle som har vokst opp med lignende barndom skrive under på. Alle får hver sin måte å håndtere denne på. Vi kan ikke sammenligne våre opplevelser, vi kan bare prøve å forstå. Stine velger å dele mye av seg selv, hun ytrer mye. Dette kjenner mennesker på og speiler seg selv. Derfor tror jeg mange reagerer sterkt her inne. At Stine har hatt en forferdelig barndom er ikke tvil når man setter seg inn i saken hennes. Så kommer vi til strategien hver og enkelt velger for å komme seg videre. Noen ber om profesjonell hjelp, andre "ser" ikke hva som er best. Det finnes veldig mye bra og profesjonell hjelp i Norge. Håper virkelig Stine ønsker å benytte seg av denne. For seg selv og for familien. Snap kanalen er nok ikke rette strategi, noe hun må innse selv. At den dama har veldig mye kvaliteter viser hun på sin kanal. Hun har også en adferd som skremmer vettet av mennesker som har opplevd det samme som henne. Men, Stine velger sitt liv og din hverdag. Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg. Endret 10. april 2022 av Måne Rampelyset 3 1 3
Brumundaline Skrevet 9. april 2022 #9373 Skrevet 9. april 2022 Den babyhodeblomsterpotta hun kjøpte for kort tid siden, som hun syntes var sååå kul....tok ikke lang tid før den havnet i boden. Ikke rart det er kjøpegalskap i heimen, når ting kan være i bruk i kun få dager/uker😳 Og når hun rydder i klær så er det alltid mange plagg hun viser fram og sier denne er sååå nydelig, fin, kul osv, men den er ikke meg, dette er ikke fargen min osv. Hvorfor har hun kjøpt det da??? Fordi det var på tilbud eller?? Kan noen forklare meg når det regnestykket var økonomisk smart?? 21
lillelily Skrevet 10. april 2022 #9374 Skrevet 10. april 2022 Sharp75! skrev (På 21.2.2022 den 13.53): Får man ikke en gul stjerne bak navnet sitt når man har mer enn 10.000 følgere eller har jeg misforstått? 🙄 Syns hun sa at hun hadde firedoblet følgertallet og hun hadde vel 7-8000 og da har hun nå 28 til 32.000 følgere???? 🙄🙄 Jeg tenkte også på dette, og lurte på om det kanskje var seertallet som hadde firedoblet seg 🤔
lillelily Skrevet 10. april 2022 #9375 Skrevet 10. april 2022 Jajajane skrev (På 21.2.2022 den 22.05): En ting er å opplyse / være åpen om at livet ikke er rosenrødt, men når det skjer på daglig basis (høyt og lavt hele dagen) da blir det ikke til hjelp. «Dagens oppfordring» om å hjelpe, se andre, støtte andre, forstå andre osv blir bare dumt i denne sammenheng. Vil ikke ha sympati, men hva ber man om når man legger ut bilder hvor man sitter å gråter (i svart hvitt?). Det virker for planlagt og skriker etter oppmerksomhet. Jeg vet hva det vil si å være kronisk syk, men livet består ikke bare av vondter og sårhet. Eller jo, hvis man dyrker det og ønsker det så gjør det nettopp det. i dag ble det lagt ut det samme bilde på Instagram. Et før og etter bilde, hvor etterbildet ikke engang er fra samme dag (pga bekledningen stemmer ikke med gårsdagen). Føles ikke naturlig og fokuset på åpenhet blir da seende planlagt og falskt ut. Jeg er for åpenhet, jeg heier faktisk på det, men dette blir for meg noe annet… alle har dårlige dager, noen flere enn andre. Men det betyr ikke at vi trenger å nærmest oppsøke det vonde. Ofte føler jeg at snapdagene hennes kun omhandler vonde ting. Enten kropp eller sinn… er så innmari opp og ned. Hadde jeg skulle snakket om mine vondter dag ut og dag inn (for jeg kjenner jo de hele tiden) da hadde blitt gal av meg selv. Og for ikke snakke om mannen min og barna mine… det betyr ikke at de ikke bryr seg eller at jeg ikke har vondt, men man trenger ikke kjenne etter hele tiden. Jeg ønsker at Stine heller får noen å prate med, slik at hun kunne fått utløp på tankene og vondtene sine. Dette med å ha snappen som en «klagemur» er ikke måten å takle livet på. (neida, hun har mye annet positivt også, bare mer sjeldent) Ønsker henne lykke til, og håper hun får det bedre med seg selv. Hun må nok se det selv først, og dessverre ser det ikke ut til at det vil skje i nærmeste fremtid… Jeg tenker (uavhengig av Stine, men andre jeg kjenner personlig og også meg selv) at mange ønsker forståelse, ikke sympati og medlidenhet. Det kan nok ofte misforstås eller tas feil, når det SER ut som man ønsker nettopp sympati og medlidenhet. Lurt å skrive litt forklaring hvis det man legger ut kan misforstås sånn.
Elisiaflisa Skrevet 10. april 2022 #9376 Skrevet 10. april 2022 Hu har dukka opp på Utforsk hos meg i det siste, så muligens derfor seertallet har økt litt 🤷🏽♀️ 1 1
lillelily Skrevet 10. april 2022 #9377 Skrevet 10. april 2022 ClusterOfGrapes skrev (På 25.2.2022 den 11.17): Lever selv med en kronisk sykdom. Må si jeg ikke kjenner meg igjen i at samfunnet ikke viser forståelse for det. Dette er noe hun ofte påpeker og viser til meldinger hun da får fra andre kronikere at dette er noe de sliter med. Synes det er flott at hun er åpen om sykdom. Men jeg har problemer med å skjønne at hun er så hardt rammet, nettopp ut i fra hva hun viser at hun faktisk mestrer. Kanskje hun da ikke er åpen om det hele bildet? Nevner det siste da flere her mener at det er bra med åpenhet, og at det er for å bidra til denne åpenheten at hun stadig snakker om sine mange sykdommer og plager mer enn at det er for oppmerksomhet og sympati. Jeg må si meg enig med Stine og mange andre angående samfunnet, men det kan jo komme av og spille på mange forskjellige faktorer, at man har ulike erfaringer og tanker om det. Ellers enig i det siste her, det er mye uklart sånn sett.
Despicable Me Skrevet 10. april 2022 #9378 Skrevet 10. april 2022 (endret) Sharp75! skrev (På 2/21/2022 den 13.53): Får man ikke en gul stjerne bak navnet sitt når man har mer enn 10.000 følgere eller har jeg misforstått? 🙄 Syns hun sa at hun hadde firedoblet følgertallet og hun hadde vel 7-8000 og da har hun nå 28 til 32.000 følgere???? 🙄🙄 Verifisering: Snapchat sier også at for å få kontoen din verifisert må du ha minst 50 000+ visninger på historien din også. Dette betyr i utgangspunktet at 50 000 brukere også bør se historien din til fullføring. Når kontoen er verifisert får du stjerne etter navnet Endret 10. april 2022 av Despicable Me 1
Måne Rampelyset Skrevet 10. april 2022 #9379 Skrevet 10. april 2022 Tråden er ryddet for spekulasjon, brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Måne, admin. 1
Frøken_ida Skrevet 10. april 2022 #9380 Skrevet 10. april 2022 Alt på Tise er ubrukt. Hvorfor kjøpe ting hele tiden som ikke blir brukt? 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå