Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Gjenferdet skrev (15 minutter siden):

Å hjelpe meg… Uansvarlig dyrehold å få kattunger? Hva skulle vi gjort hvis alle hunnkatter var sterilisert?

Nei, er du så lite opplyst så gidder hvertfall ikke jeg å forklare det for deg 🤦‍♀️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nussepus skrev (18 minutter siden):

Gått i ett i hele dag. Sittet i tlf med en venninne. Hva slags alternativ verden lever hun i, hvis det er at dagen går i ett? Gud bedre. Hun kan ikke være frisk.  

Skjønner godt hun er sliten og totalt utmattet etter dagen i dag...🤢 Den dama er så full av seg sjæl !!! Men nå var det jo flere tlf samtaler så ik rart dagen fløy 🤫

Endret av esmeralda1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (20 minutter siden):

Hvilken stein lever du under? Vet du hvor mange 1000 katter som er hjemløse i dette landet? Fordi folk syns kattunger er så søøøøøte, men hiver de ut når de blir voksne og det ikke er så stas lenger? 

AMEN til deg ♥️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (30 minutter siden):

Å hjelpe meg… Uansvarlig dyrehold å få kattunger? Hva skulle vi gjort hvis alle hunnkatter var sterilisert?

Hvis du tror Norge går tom for katter med det første om alle er flinke til å sterilisere kattene sine, så bør du lese litt. Er du klar over hvor mange hjemløse katter det finnes, og hvor stappfullt av katter det er hos dyrebeskyttelsen? Trodde det var noe alle visste. Og katten hennes har fått 2 eller 3 kull på ett år eller to. Det er det avslutt ikke behov for.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (56 minutter siden):

Tror  du må lese deg opp litt !! Men skal hjelpe deg litt på vei her...

• Kastrering og sterilisering hindrer uønskede kattunger. 1 katt blir fort til 10 i løpet av 1 år. Etter 2 år kan det ha blitt over 30 nye katter.

• Så kan du jo regne deg frem til hvor mange katter det faktisk kan bli fra bare 1 hunnkatt. For hennes kattunger for også barn osv osv

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (1 time siden):

Tror  du må lese deg opp litt !! Men skal hjelpe deg litt på vei her...

• Kastrering og sterilisering hindrer uønskede kattunger. 1 katt blir fort til 10 i løpet av 1 år. Etter 2 år kan det ha blitt over 30 nye katter.

• Så kan du jo regne deg frem til hvor mange katter det faktisk kan bli fra bare 1 hunnkatt. For hennes kattunger for også barn osv osv

Nettopp. Så satt hu selv og klaget her for en stund siden at ene naboen ikke har kastrert hannkatten sin å at det var slåssing utom soveromsvindue.. Hun skjønte ikke seg på at folk ikke kastrere kattene sine, så uansvarlig sa hun 🤣🤣. Så har hun selv katt som ikke er det..

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 timer siden):

Du har ikke mye kunnskap om dette problemet skjønner jeg.. Mange katter som lider for det er overflod av de! Tror du skal lese deg opp litt 👍

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (9 timer siden):

Jada, alle kattunger er søte. Bare så synd at Stine ikke er fornuftig nok til å kastrere hunnkatten sin som ethvert oppegående menneske ville gjort 🤦‍♀️ Når Dyrebeskyttelsen renner over av både kattunger og voksne katter og ikke har kapasitet til å ta inn de mange som er hjemløse nå som det går mot vinter, så burde hun skjønne at å produsere flere kattunger er det siste man burde gjøre 🤬 Og hun er "bekymret" for at mora er så "hardhendt" med ungen... ja den hunnkatten er vel sikkert møkklei da hun har hatt 3 ungekull det siste året 🤦‍♀️ Og Stine har allerede latt henne få gå ut, så ikke umulig at hun er drektig igjen snart. Dårlig dyrevelferd kalles dette 🤬 Har man lyst på fler katter, så adopterer man fra Dyrebeskyttelsen eller andre lignende organisasjoner. Da hjelper man både dyret man adopterer, samt neste dyr i køen for å få komme inn fra et vondt og uverdig liv i lidelse, som hjemløs 💔

Sikker på at den katten ikke får p-piller da?🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 minutt siden):

Om katten har fått ppiller så har ikke den fått kattunge no? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-max:) skrev (8 minutter siden):

Nettopp. Så satt hu selv og klaget her for en stund siden at ene naboen ikke har kastrert hannkatten sin å at det var slåssing utom soveromsvindue.. Hun skjønte ikke seg på at folk ikke kastrere kattene sine, så uansvarlig sa hun 🤣🤣. Så har hun selv katt som ikke er det..

Ja men s har vell ikke de samme reglene som vi andre har. Gjelder jo ikke bare katter det, men også hvordan hun snakker om folk. Mens andre da får beskjed om å holde kjeft,om de ikke har noe pent å si, så sitter hun selv og spyr ut de styggeste adjektivene

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-max:) skrev (2 minutter siden):

Om katten har fått ppiller så har ikke den fått kattunge no? 

Det kan man regulere ved å slutte å gi en periode om man ønsker at katten skal få kattunger😊

Endret av GulleGull
La til noen ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Gjenferdet said:

Gjenferdet: Du tuller nå?! Hæ? Du må virkelig lese deg opp!!!😳 Å sette kattunger til verden (uten skikkelig avl og stamtavle) er rett å slett elendig dyrevelferd…💔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (Akkurat nå):

Det kan man regulere ved å slutte å gi en periode😊

Ja for det er vell ikke nokk katter i verden. Dessuten vet jeg at fleste dyrleger ikke vil gi ppiller lenger da det er ugunstig med tanke på prisen, og det å gi hver dag med bivirkninger osv... Jeg har bodd til dyrlegen siste åra fordi hunden min har slitt med noe anfall lignende å var 1 år ca i utredningen for å finne ut at det var epilepsi!

å har spurt de faktisk da folk har snakket om dette med pillene til kattene... Å de ser helst ikke at eiere gir piller, men kastrere dem! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linye skrev (4 minutter siden):

Gjenferdet: Du tuller nå?! Hæ? Du må virkelig lese deg opp!!!😳 Å sette kattunger til verden (uten skikkelig avl og stamtavle) er rett å slett elendig dyrevelferd…💔

Tror ikke akkurat det er definisjonen på elendig dyrevelferd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GulleGull skrev (11 minutter siden):

Nå anbefales ikke p-piller lengre til katter da det kan fremkalle kreft. Noe alle Vetrinærer vet om og informerer katteeiere om. Det er dyrt og sterilisere hunnkatter derfor er det mange som ikke tar seg bryet med dette...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GulleGull said:

Tror ikke akkurat det er definisjonen på elendig dyrevelferd😊

Elendig dyrehold! Tror du forstod hva jeg mente…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...