Gå til innhold

Valg av kleskode i 30 årsdag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Og så som jeg skrev så tok jeg det som en selvfølge at man faktisk pynter seg til fest, og i hvert fall 30 årsdag. Derfor nevnte jeg ikke noe om kleskode. 

Anonymkode: afbf5...a5b

Men du skjønner vel det ikke er gitt at noe er naturlig for andre bare fordi det faller naturlig for deg? Vedkommende som spør er åpenbart ikke sikker på hvordan hun skal kle seg. Jeg kunne selv funnet på å stille spørsmålet, for jeg har hatt forskjellige vennegjenger opp igjennom som har kledd seg svært forskjellig. I noen ville det vært full pynt og servering av mat i en 30-årsdag, i andre ville det vært mye mer avslappet. 

Anonymkode: 512d5...0ab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du skjønner vel det ikke er gitt at noe er naturlig for andre bare fordi det faller naturlig for deg? Vedkommende som spør er åpenbart ikke sikker på hvordan hun skal kle seg. Jeg kunne selv funnet på å stille spørsmålet, for jeg har hatt forskjellige vennegjenger opp igjennom som har kledd seg svært forskjellig. I noen ville det vært full pynt og servering av mat i en 30-årsdag, i andre ville det vært mye mer avslappet. 

Du dukker vel ikke opp i en bursdag med t-skjorte og svart tights? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessuten skulle ikke tråden handle om man ikke liker eller liker kleskoder, men komme med forslag til kleskoder. At noen hater kleskoder er ikke relevant til spørsmålet i hovedinnlegget. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg personlig pynter jeg meg når jeg skal i bursdag, så jeg trodde det var en selvfølge, og jeg synes det er litt flaut å skrive at kleskode er pyntet 

De fleste pynter seg til bursdager ja, men det er forskjell på å være pyntet og stivpyntet.
Jeg pynter meg med jeans eller pen bukse og en fin topp til mer avslappet fest, med mer sminke enn til hverdags, og på med smykker og slikt.
Er det "kleskode: pyntet" så finner jeg fram kjole eller skjørt.
Nyttårsaften eller juleselskaper så er det enda mer pyntet og elegant kjole.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du dukker vel ikke opp i en bursdag med t-skjorte og svart tights? 

Jeg dukker ikke opp til noe i tights, men jeg kunne fint dukket opp i en bursdag i jeans og en bluse. Det er STOR forskjell på om man skal være "fredag kveld-fin" eller "pyntet-til-selskap-fin". 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg dukker ikke opp til noe i tights, men jeg kunne fint dukket opp i en bursdag i jeans og en bluse. Det er STOR forskjell på om man skal være "fredag kveld-fin" eller "pyntet-til-selskap-fin". 

Dette!

Enig i at det som er en selvfølge for deg TS, ikke er en selvfølge for alle andre.

Anonymkode: 8aede...e72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg personlig pynter jeg meg når jeg skal i bursdag, så jeg trodde det var en selvfølge, og jeg synes det er litt flaut å skrive at kleskode er pyntet 

Kleskode er jo som de andre skriver typisk casual, dress, mørk dress, smoking (og tilhørende for kvinner), altså definerte koder. I tillegg blir ofte andre «egendefinerte» koder brukt - hvis jeg spurte i forbindelse med et 30-årslag ville jeg forventet å få vite om det var party-kledd, casual, sommerkjole, cocktail, pyntet e.l. Hvis det er rosa kjole eller black and white party vil jeg betegne det mer som tema, og ihvertfall forvente at det ble opplyst i invitasjonen (og derfor ikke engang tenkt på å spørre om det hvis ikke det stod noe i invitasjonen). 

Anonymkode: f9c0a...30e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Og så som jeg skrev så tok jeg det som en selvfølge at man faktisk pynter seg til fest, og i hvert fall 30 årsdag. Derfor nevnte jeg ikke noe om kleskode. 

Men hvor pyntet?  Jeg har vært i 30 års lag med litt pyntet jeans og bluse på de fleste og andre med fine sommer kjoler eller nesten bryllups pent. 

Anonymkode: 33385...db3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvis jeg hadde ønsket at de skulle gå med ballkjoler eller cocktailkjoler så hadde jeg skrevet det. Men POENGET med dette innleget er FORSLAG TIL TIPS TIL KLESKODE. Jeg glemmer at folk på KG har en tendens til å komme med ting som ikke er relevant til hovedinnlegget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men hvor pyntet?  Jeg har vært i 30 års lag med litt pyntet jeans og bluse på de fleste og andre med fine sommer kjoler eller nesten bryllups pent. 

Anonymkode: 33385...db3

Hvis jeg hadde ønsket at de skulle ha dukket opp med kjoler man bruker i bryllup så hadde jeg skrevet det🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kleskode er jo som de andre skriver typisk casual, dress, mørk dress, smoking (og tilhørende for kvinner), altså definerte koder. I tillegg blir ofte andre «egendefinerte» koder brukt - hvis jeg spurte i forbindelse med et 30-årslag ville jeg forventet å få vite om det var party-kledd, casual, sommerkjole, cocktail, pyntet e.l. Hvis det er rosa kjole eller black and white party vil jeg betegne det mer som tema, og ihvertfall forvente at det ble opplyst i invitasjonen (og derfor ikke engang tenkt på å spørre om det hvis ikke det stod noe i invitasjonen). 

Anonymkode: f9c0a...30e

Herregud, jeg spurte om tips til kleskode, men det er vel vanskelig å svare på et enkelt spørsmål. 

Hvis jeg hadde ønsket at folk skulle komme stivpyntet så hadde jeg skrevet det. Men unnskyld at jeg trodde at det var normalt å ta på seg en fin bukse og en bluse eller top til en bursdagsfeiring 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blinkset flere ganger så jeg hadde også spurt. Fortell hva du har tenkt å gå med, så kan de planlegge etter det 😊

Anonymkode: 06704...d05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herregud, jeg spurte om tips til kleskode, men det er vel vanskelig å svare på et enkelt spørsmål. 

Hvis jeg hadde ønsket at folk skulle komme stivpyntet så hadde jeg skrevet det. Men unnskyld at jeg trodde at det var normalt å ta på seg en fin bukse og en bluse eller top til en bursdagsfeiring 

Det virker som du ikke helt vet hva kleskode er, så kanskje denne kan hjelpe deg.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kleskode

Det du ønsker tips/forslag om er tema - black & white, rosaparty, hattefest, Hawaii-party osv.

Anonymkode: 10d95...def

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virker som du ikke helt vet hva kleskode er, så kanskje denne kan hjelpe deg.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kleskode

Det du ønsker tips/forslag om er tema - black & white, rosaparty, hattefest, Hawaii-party osv.

Jeg vet hva kleskode er. For eksempel, kleskode kan være rosa kjole men det betyr ikke at jeg skal ha rosaparty. 

Altså, igjen, så spurte jeg ikke om hva folk synes om kleskoder er og jeg spurte heller ikke om en diskusjon om kleskoder. Jeg ønsket kun hjelp/råd/tips til kleskode til en 30 årsdag . For eksempler spesifikke farger på kjoler eller noe annet. Nå angrer jeg at jeg i det hele tatt spurte. Unnskyld at jeg spurte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet hva kleskode er. For eksempel, kleskode kan være rosa kjole men det betyr ikke at jeg skal ha rosaparty. 

Altså, igjen, så spurte jeg ikke om hva folk synes om kleskoder er og jeg spurte heller ikke om en diskusjon om kleskoder. Jeg ønsket kun hjelp/råd/tips til kleskode til en 30 årsdag . For eksempler spesifikke farger på kjoler eller noe annet. Nå angrer jeg at jeg i det hele tatt spurte. Unnskyld at jeg spurte. 

Spesifikke farger er IKKE kleskoder. Les lenken.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde rosa og blå kleskode. Det ble veldig gøye bilder av 😊 jeg ville ikke valgt bare 1 farge, da det ikke er sikkert at alle har klær i den fargen😊

Alterego har jeg vært på, glitter og glans, syden, summerlove, badtaste, millitær, all white etc 😊 selv hadde jeg vikelig likt å bli invitert i galla 🤩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spesifikke farger er IKKE kleskoder. Les lenken.

Hva er du vil egentlig? Hvis du ikke har noen forslag, så foreslår jeg at du ikke kommenterer. Jeg har orker ikke å fortsette å diskuter fordi jeg hadde ikke tenkt å ha en diskusjon om kleskoder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde rosa og blå kleskode. Det ble veldig gøye bilder av 😊 jeg ville ikke valgt bare 1 farge, da det ikke er sikkert at alle har klær i den fargen😊

Alterego har jeg vært på, glitter og glans, syden, summerlove, badtaste, millitær, all white etc 😊 selv hadde jeg vikelig likt å bli invitert i galla 🤩

Tusen takk for svar! 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 😊 

Det som blir ramset opp her er ikke KLESKODER det er TEMA, blander du begrepene i invitasjon så oppstår misforståelser fort

Anonymkode: 92c18...2fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er du vil egentlig? Hvis du ikke har noen forslag, så foreslår jeg at du ikke kommenterer. Jeg har orker ikke å fortsette å diskuter fordi jeg hadde ikke tenkt å ha en diskusjon om kleskoder. 

Han vil nok at du skal bruke begrepene korrekt. Skal du ha kleskode på bursdagen, eller skal du ha temaparty?

Anonymkode: ef513...005

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...