AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #21 Skrevet 28. april 2021 Meadow skrev (25 minutter siden): Jeg hadde ikke orket å se hunden min lide sånn, så jeg hadde avlivet. Du har virkelig prøvd! Trist, men det riktige. ❤ Takk, jeg heller mot det, ja 💔 Anonymkode: 4d288...37b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #22 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tanken hadde vært veldig god, absolutt, men jeg tror ikke jeg orker den prosessen med avlivning, så kreve penger for en død hund. Nei, beklager, det blir vanskelig for meg. Selv om jeg forstår at det hadde vært et godt formål. Anonymkode: 4d288...37b det skjønner jeg godt. Men det kan være om du går igjennom den tunge prosessen at oppdretter ikke får flere hvalper som sliter like mye. De hundene burde ikke avles på. Håper du i det misnte gir beskjed til NKK. Anonymkode: 6ef3b...0ba 4
xinnia Skrevet 29. april 2021 #23 Skrevet 29. april 2021 Livskvalitet trumfer lengde. Er det sånn at hunden ikke kan ha et normalt godt liv, mener jeg det aller beste er å la de slippe. Om du ikke bryr deg om å få pengene igjen, så håper jeg uansett at du har informert oppdretter. Så denne ikke lager flere slike syke valper. ( om den er fra en seriøs oppdretter og ikke en produsent da ) 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #24 Skrevet 29. april 2021 Ja, jeg ville avlivet en slik hund (eller annet kjæledyr som led slik også..). Men jeg anbefaler å få en attest likevel. Forsikrigsselskapet vil kanskje dekke noe og det er greit å ha en slik attest om det skulle bli noe sak med oppdretter likevel. Du bør jo uansett melde fra til oppdretter om avlivningen og hvorfor, så de er klar over det. Du kan jo også vurdere å melde til hundeklubben.. Anonymkode: f078a...347 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #25 Skrevet 29. april 2021 xinnia skrev (5 timer siden): Livskvalitet trumfer lengde. Er det sånn at hunden ikke kan ha et normalt godt liv, mener jeg det aller beste er å la de slippe. Om du ikke bryr deg om å få pengene igjen, så håper jeg uansett at du har informert oppdretter. Så denne ikke lager flere slike syke valper. ( om den er fra en seriøs oppdretter og ikke en produsent da ) Selvfølgelig er den fra en seriøs oppdretter. Hvordan skulle vi få sjekket linjene og sykdommer, slik jeg skrev i hovedinnlegget, om vi ikke hadde samtale på hunden? Bare fordi det er en fransk bulldog, så trener ikke alle å insinuere at vi har kjøpt en smuglervalp. Irriterende! Anonymkode: 4d288...37b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå