Gå til innhold

Burde jeg avlive denne hunden?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fransk bulldog som sliter ekstremt med helsen. 
Hun er halvannet år gammel. Atopisk eksem, allergi mot fór, pollen og støvmidd, klør seg til blods flere ganger om dagen og må gå konstant med krage for å unngå dette. 
kronisk ørebetennelse har hun, haleknekk, rennende øyne, illeluktende pels. 
Ofte diaré og oppkast. 

vi har prøvd mye forskjellig i samråd med vet. Begynner å tenke at hun har det best om hun får slippe. Skal aldri ha FB mer. Vi trodde vi sjekket opp og ned mtp helse, men tydeligvis ikke godt nok. 

Hun får en sprøyte ca en gang i mnd som hjelper litt på kløen den første uken, så er det like ille. Hun er glad og fornøyd, men helsemessig er kanskje ikke dette forsvarlig mer? 

Anonymkode: 4d288...37b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville avlivet denne hunden. Tenker du er en ekstremt god hundeeier om du lar den slippe

Anonymkode: dce4e...8e7

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal diskutere dette med din veterinær, som kjenner hunden din. Og om det ikke er noe alternativer til å lindre hundens plager, så er nok desverre avliving det rette. Om det er noe annet som kan prøves, så syns jeg det er verdt et forsøk. 

Jeg syns du er en god hundeeier som tenker først og fremst på hva som er best for hunden. ❤ 

Anonymkode: 77884...e6d

• Liker 12
Skrevet

Det virker som det kan være det beste for hunden ja. Sender deg en god klem, du er en sterk og god hundeeier som virkelig fokuserer på hva som er best for hunden ❤️

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
loppekasse skrev (26 minutter siden):

Det virker som det kan være det beste for hunden ja. Sender deg en god klem, du er en sterk og god hundeeier som virkelig fokuserer på hva som er best for hunden ❤️

Takk ❤️ Det er vondt og vanskelig, men man må tenke humant og ikke være egoistisk. Dyrene kan jo ikke snakke og fortelle deg hvor ille det egentlig er. Denne rasen skulle vært forbudt! Flotte hunder, men altfor mye sykdom. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Og aldri få deg noen hunder eller andre dyr med helt flate tryner. Sier jo seg selv at de ikke har det bra.

Anonymkode: 853d2...78d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om veterinæren ikke kan hjelpe mer så hadde jeg fått avlivet hunden ja. Stakkars dyr 

Anonymkode: 37d00...211

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, la hunden få slippe, stakkars :hjerte:

Skrevet

Jeg avlivet min unge hund pga lignende problemer. Det var trist, men må si at det også var en lettelse. Det føltes veldig riktig etterpå.

Å se den lidelsen og føle meg ansvarlig for all smerten hver dag var verre.

• Liker 5
Skrevet

Ja, la den slippe. Denne avlen er rett og slett dyremishandling. Det er utrolig vondt å avlive ett dyr, men når helsa ikke et bra så er det veldig viktig å tenke på dyret først. 

Ett lite tips: Få veterinær til å skrive attest på at den ble avlivet av dyrevernsmessige hensyn, da får su igjen er del av summen du betalte for den. Vi fikk igjen hele summen da vi avlivet hunden vær i en alder av 5 år.

Føler virkelig med deg 🌹🌹

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (37 minutter siden):

Ja, la den slippe. Denne avlen er rett og slett dyremishandling. Det er utrolig vondt å avlive ett dyr, men når helsa ikke et bra så er det veldig viktig å tenke på dyret først. 

Ett lite tips: Få veterinær til å skrive attest på at den ble avlivet av dyrevernsmessige hensyn, da får su igjen er del av summen du betalte for den. Vi fikk igjen hele summen da vi avlivet hunden vær i en alder av 5 år.

Føler virkelig med deg 🌹🌹

Takk for råd, men pengene bryr jeg meg ikke om. Orker ikke å kreve erstatning for et tapt familiemedlem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt brutalt, men en død hund lider ikke...

Det er ikke noe godt å gå med konstant kløe, i tillegg til alle de andre plagene hunden har.

Håper du har informert oppdretter, og at de tar det på alvor (selv om jeg har inntrykk av at mange oppdrettere av allerede belastede raser driter i slikt, og feier syke dyr under teppet, for ikke å få et dårlig rykte...)

Anonymkode: 63721...c94

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde nok vært for det beste. Jeg kjenner noen som avlivet sin valp for noe av det samme ikke lenge siden. Det er ikke godt å gå gjennom et liv med så mye plager.

Det er heller ikke godt for deg som eier å måtte se på at hunden lider, og måtte hele tiden prøve å lindre uten at det fungerer.

Anonymkode: ef36b...001

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fransk bulldog som sliter ekstremt med helsen. 
Hun er halvannet år gammel. Atopisk eksem, allergi mot fór, pollen og støvmidd, klør seg til blods flere ganger om dagen og må gå konstant med krage for å unngå dette. 
kronisk ørebetennelse har hun, haleknekk, rennende øyne, illeluktende pels. 
Ofte diaré og oppkast. 

vi har prøvd mye forskjellig i samråd med vet. Begynner å tenke at hun har det best om hun får slippe. Skal aldri ha FB mer. Vi trodde vi sjekket opp og ned mtp helse, men tydeligvis ikke godt nok. 

Hun får en sprøyte ca en gang i mnd som hjelper litt på kløen den første uken, så er det like ille. Hun er glad og fornøyd, men helsemessig er kanskje ikke dette forsvarlig mer? 

Betalte du 85 000 for henne?.. 

Anonymkode: 16eaf...834

AnonymBruker
Skrevet

Er det cytopoint huden din får? Har du prøvd tabletter i tillegg?

Anonymkode: 50ac8...54c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Betalte du 85 000 for henne?.. 

Anonymkode: 16eaf...834

Selvfølgelig ikke 🙄

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det cytopoint huden din får? Har du prøvd tabletter i tillegg?

Anonymkode: 50ac8...54c

Ja, hun får den ca hver 5-6. uke, pluss noen tabletter jeg ikke husker i farten. De var dyre i alle fall, ca 2500 per pk, om jeg husker riktig. 

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å se hunden min lide sånn, så jeg hadde avlivet. Du har virkelig prøvd! Trist, men det riktige. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for råd, men pengene bryr jeg meg ikke om. Orker ikke å kreve erstatning for et tapt familiemedlem. 

Skjønner hvordan du tenker, men kunne det vært til trøst å gi disse pengene til et godt formål? 

Anonymkode: a757a...1f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skjønner hvordan du tenker, men kunne det vært til trøst å gi disse pengene til et godt formål? 

Anonymkode: a757a...1f9

Tanken hadde vært veldig god, absolutt, men jeg tror ikke jeg orker den prosessen med avlivning, så kreve penger for en død hund. Nei, beklager, det blir vanskelig for meg. Selv om jeg forstår at det hadde vært et godt formål. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...