Gå til innhold

Budapest

Fremhevede innlegg

Gjest lille myen
Skrevet

Vi skal til Budapest i november, og har med ei lita datter på 4 mnd. Er det noen som kan anbefale oss et sted å bo??

Fortell gjerne noe annet om Budapest også!

Videoannonse
Annonse
Gjest besøker
Skrevet

Gold Hotel Buda på Budasiden. Dette ligger litt utenom selve sentrum, men det er veldig hyggelig. (går til sentrum på ca 20 min.)

Ellers er Carlton Hotel (også på Budasiden) også ganske fint, men bærer litt preg av å være mer businesshotell, og dermed ikke så koselig atmosfære.

Vær forberedt på at mange ikke er så gode i engelsk. Det er mulig jeg var uheldig, men jeg traff veldig mange uhøflige og lite serviceinnstilte mennesker, så derfor ble mitt inntrykk av hele byen litt ødelagt.

Skrevet

Om dere skal ut og spise en skikkelig god middag så kan jeg anbefale restaurant Robinson. En av byens beste og absolutt overkommelige priser :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi bodde på Hotel Liget på Pest siden, i nærheten av Heltenes Torg og Szechenyi kurbad. Det er et koselig turistklassehotell med bra service. Det ligger dessverre litt usentralt, men det tar ikke mange minuttene med undergrunnsbanen ned til sentrum. Vi kjøpte "Budapestcard" som gjelder som billett på all offentlig kommunikasjon. I tillegg gir det rabatt på sightseeing, museer og restauranter.

Neste gang ville jeg kanskje ha valgt et hotell sentralt på Buda siden. Det er jo det som er den "vakre" siden med Gellerthøyden og Fishermens bastion. Pest egner seg best for shopping, men det kommer jo an på hva man er interessert i.

Ønsker dere en god tur, Budapest er en flott by! :)

Skrevet

Jeg var nettopp i Budapest. Vi bodde på Pest-siden på AMBRA CLUB HOTEL, ca. 10 min. gåavstand til Vaci Utca (hovedgata). Synes ikke hotellet var så veldig bra. Var småmaur på gulvet på badet og dette var et 4* hotell.

Siden dere har et barn, anbefaler jeg å ta en tur på Margit-øya. Der gikk det ann å leie 4-mannssykler og det var veldig koselig der. Trafikk-fri øy som var veldig koselig og barnevennlig.

Var en del resturanter rundt området ved Metro-stasjonen, Oktagno..(tror det var det det het..).

Ellers ble jeg ikke overimponert av byen. Har vært i en del hovedstater i Europa, og denne må jeg si jeg var mest skuffet av. Kanskje fordi jeg hadde en del forhåpninger til den. I den såkalte hovedgata var det egentlig ikke så mange spennende butikker (hvis dere har tenkt å shoppe). De har Zara, Mango, Mexx og et par andre kjente kjeder, men resten var helst sånne jalla-butikker. Tror det var flere butikker på et handlesenter, men der fikk vi ikke tid å reise.

Prisnivået var veldig greit da. Mat og drikke var billig, men veldig variert fra plass til plass. En resturant kostet kanskje en øl 30,-, mens 1 km. en annen retning kostet den 12,-.

Tror det skulle være en dyrepark også i nærheten.

Tilslutt ett tips:

Når dere kommer til flyplassen i Budapest, gå bort til Minibus-skranken (rett ved ankomsthallen). Veldig lett å se. Si hvilket hotell dere skal til, så skaffer de dere en minibuss som kjører dere dit. Mye billigere enn taxi, og veldig effektivt. Når dere bestiller, blir det billigere å ta t/r (altså at de henter dere på hotellet og kjrer dere flyplassen).

Kos dere og ha en fin tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...