Gå til innhold

Gravid, ikke fortelle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du må fortelle det! Å være gravid er en alt for stor sak å skjule for faren!
Om han da ødelegger det fine dere har fordi du forteller det, så er han vel kanskje ikke mannen i ditt liv!? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden):

Er vel helst på kg slike menn Finnes.

En jeg kjenner gjorde ei gravid første kvelden de traff hverandre og de er fortsatt sammen. 4 barn og 17 år senere.

Jeg hadde ikke klart å fortsatt et forhold uten å ha vært ærlig om dette.

Hører sjeldenhetene til. De fleste ville stukket av med halen mellom beina. 

Anonymkode: f1348...b54

AnonymBruker
Skrevet

Om du føler det er det riktige for deg ts, så gjør du det. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Til syvende og sist er det opp til deg uansett.

Anonymkode: f1348...b54

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (8 timer siden):

Fortell. Ingenting å lure på. Du kan ikke ta abort bak ryggen hans. Det er et helt ekstremt stort tillitsbrudd.

Er du mann eller dame?

Anonymkode: 7c9ae...29b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

... jeg går på prevensjon.

OG SÅ? Det er en risk uansett! 

Anonymkode: d04bf...220

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt abort og ikke sagt noe om det er såpass tidlig. Han kan få noia om du sier det og trekke seg unna. 

Anonymkode: d622e...c80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er stor sjanse for at det gjør det også. Menn i dag er ansvarsløse, spesielt norske menn, de ønsker jo blant annet at juridisk abort skal bli lovlig, slik at de kan ligge rundt uten konsekvenser. For alt du vet er han en sånn mann. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare tatt abort og ikke sagt noe som helst. Hva forskjell gjør det at han vet om det? 

Anonymkode: 58f72...c06

Svada. Du generaliserer over en lav sko. Dersom hun tar en abort nå, og dette forholdet utvikler seg til å bli noe mer, vil hun enten alltid måtte leve på en løgn eller ødelegge forholdet ved å fortelle om aborten. Implistitt så ødelegger hun altså uansett dette forholdet .. med mindre hun forteller om graviditeten og de blir enige om enten det ene eller andre. Barnet er også hans.

Anonymkode: c64a6...984

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Svada. Du generaliserer over en lav sko. Dersom hun tar en abort nå, og dette forholdet utvikler seg til å bli noe mer, vil hun enten alltid måtte leve på en løgn eller ødelegge forholdet ved å fortelle om aborten. Implistitt så ødelegger hun altså uansett dette forholdet .. med mindre hun forteller om graviditeten og de blir enige om enten det ene eller andre. Barnet er også hans.

Les innlegget nedenfor.. Hva gjør jeg? Ingenting blir rett. Tenk om han blir skremt ?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville tatt abort og ikke sagt noe om det er såpass tidlig. Han kan få noia om du sier det og trekke seg unna. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis dere fortsetter sammen og han viser seg å vær mannen i ditt liv, kan du leve med at du tok abort bak ryggen hans? 

Anonymkode: c2711...100

Skrevet

Hadde hun sagt ifra hadde vi nok funnet ut om hva vi burde gjøre... Hadde hun sagt ja til abort hadde det nok blitt det. Hadde hun sagt nei til abort hadde hun nok fått lov til å beholde barnet, fordi jeg ikke har kunne nektet henne det.

Så for min del har vi nok kommet frem til enighet, uansett utfall... Men siden jeg er mann, er jeg glad jeg slipper jeg å være bøddel alene som ikke lar et barn få vokse opp. Uansett barn som vokser opp blir vi glade i dem, vi gir dem kjærlighet og glede for resten av livet.

Abort er bestandig vansklig både å diskutere og avgjøre, man må nesten avgjøre selv hva som er best. Jeg synes ikke at abort skal brukes som prevensjonsmiddel, men samtidig skjønner jeg dem som ikke blir frivillig gravid.

Var det ubeskyttet sex eller var det feil på prevensjon TS?

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Les innlegget nedenfor.. Hva gjør jeg? Ingenting blir rett. Tenk om han blir skremt ?

Det spiller ingen rolle. Du må snakke med ham. Dette vil uansett forfølge deg resten av livet, på den ene eller andre måten, så her gjelder det å ta den rette beslutningen ! Du ser det kanskje ikke slik nå da jeg antar du er ung, men det er en stor greie som ikke bør bli en stor vond greie. Det dreier seg også om et liv, et barn, en fremtid. Tenk nøye over dette ! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har bestemt deg for abort, og feks sier noe ala «jeg må bytte prevensjon, for p-pillene har sviktet og jeg har blitt gravid. Jeg har bestilt time til abort, så blir det et par uker hvor vi ikke kan ha sex/nytt prevensjonsmiddel må starte og fungere» så kan jeg ikke helt se hvorfor det skulle skremme. Men jeg er enig i at det er noe som burde nevnes, du kommer til å blø endel etterpå og mange gjør det ganske lenge. Så kan det jo også påvirke psyken/og det kan være fint å ha noen som feks kjører til og fra og hjelper litt til i dagene etter siden man kan ha litt varierende form. stor forskjell på å informere om det, versus å si jeg er gravid hva gjør vi liksom. Det kunne nok fort blitt en dealbreaker eller sette en demper på følelsene og forholdet videre. Men hvis du har bestemt deg for abort blir det liksom noe annet. Så jeg ville fortalt, uten tvil! Men tenkt godt gjennom formuleringen og ikke minst vært sikker på valget. 

Anonymkode: c3d1c...a8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er til syvende og sist din kropp - om du vet du ikke vil beholde barnet da dette er ferskt ser jeg ingen problem med å ta abort uten å lufte det for han. Jeg hadde gjort det uten å tenke meg om i samme situasjon. K27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...