AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #1 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg skal kjøpe bolig i Trondheim og er ung, enslig uten barn. Kan bruke 4 mill +/- 0,3. Den sentrumsnære bebyggelsen i denne prisklassen preget av arbeiderklasseboliger i borettslagblokker fra 40-60-tallet. Jeg kommer fra et gammelt villastrøk med store vinduer, høyt under taket og hager. Jeg sliter veldig med å «akseptere» denne arkitekturen, selv om det er dette jeg har råd til. Jeg synes helt ærlig at det føles litt som en slum og et håpløst urbant «helvette» selv om leilighetene er i god stand inni. Er det noe man bli vant til eller er det flere som føler det samme? Ville dere turt å invitere venner fra bedre kår eller kollegaer hjem til dere om dere bodde sånn? Er det flaut å bo i blokker der mange av leilighetene er bebodd av studenter når man er voksen og jobber? Føler at dette er oppbevaringsbokser der de rike skulle oppbevare slavene sine fra slummen i på 50-tallet. Som forøvrig var overlykkelige over å få komme dit siden de hverken hadde tette tak, strøm eller vann der de kom fra, og derfor gav faen i at estetikken er til å bli deprimert og henge seg fra den innebygde balkongen av. Små vinduer, lavt, klaustrofobisk tak, vederstyggelige fasader med parkeringsplass rundt. Vurderer å bare flytte hjem til foreldrene mine og vente til jeg finner en kjæreste å kjøpe sammen med. Er også veldig usikker på verdien av disse boligene fremover, siden jeg vil tro folk flytter inn slike steder fordi de må, ikke fordi de faktisk vil. Min verste frykt er om markedet skulle snu slik at jeg blir «fanget» der og ikke kan kjøpe noe finere om 2-3 år heller. Jeg vil aldri kunne se på noe sånt som et hjem, kun et midlertidig tilholdssted som jeg endelig en vakker dag skal vekk, vekk, vekk fra! Kan noen prøve å endre synet mitt slik at jeg kanskje klarer å akseptere det? Kunne du bodd sånn? Anonymkode: 38f7a...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #2 Del Skrevet 27. april 2021 Gjør dere klar til angrep, Jante-tanter! Anonymkode: e32d3...eab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #3 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg tenker at alle andre som bor der sikkert er studenter som skal vekk så snart graden er i boks, eller folk på uføretrygd som i «Borettslaget» med Robert Stoltenberg. Anonymkode: 38f7a...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 27. april 2021 #4 Del Skrevet 27. april 2021 Nja, jeg liker litt nyere blokker for å være helt ærlig og så liker jeg mer blanding, sjø, vanlige hus, parker og blokker i en miks. Jeg elsker blokk jeg, slipper nabostyr, har vaktmester som fikser alt så jeg slipper plen og blomster men har gleden av å se det men ikke gjøre noe. 😄 Her hvor vi bor så er det blokkleiligheter fra 2 til 30 mill så har ikke noe problem med å si hvor jeg bor eller ha besøk. De fleste jeg kjenner gleder seg til å kunne kvitte seg med eneboligen og bo mindre og leve mer. Hadde aldri kjøpt leilighet i en så gammel blokk, det må være bygget etter 2000. Før det så er min erfaring at det er dårlig isolert og man kan nærmest høre naboen på do. Dessuten så blir det ofte raskt dyrt og ting må oppgraderes i hytt og pine om man kjøper gammelt. Til slutt må man jo oppgradere noe uansett men jo lenger man kan vente jo bedre. Når der er sagt så må man ta det man har, hvis det er utvalget du har så må du bare finne det beste alternativet. Hadde ikke satt meg ned og ventet på en partner for å komme meg inn på boligmarkedet. Det viktigste er jo at den er bra inni. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg ville heller bodd slik, en i en kjellerleilighet. Det var deprimerende det.. Men, en må liksom ta til takke med det en har råd til? Hva er alternativet? Kan du vente, og se om noe bedre dukker opp? Kan du flytte lengre ut fra byen? En annen plass? kan du ikke få drømmen, må du velge det beste tilgjengelige alternativet, og ingen andre enn deg vet hva det vil være for akkurat deg.. Anonymkode: 2f665...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 27. april 2021 #6 Del Skrevet 27. april 2021 Dette er virkelig ikke blokk. Dette er jo enebolig i stabel. Hilsen eiendomsmeglerspire. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg kunne sikkert syns det var greit å bo der, men jeg er oppvokst i blokk. Men når du er oppvokst i villastrøk så er det ikke like sikkert. Hadde det vært en mulighet til å kjøpe noe rett utenfor Trondheim istedenfor blokkleilighet? Anonymkode: 252b4...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skriblerinna Skrevet 27. april 2021 #8 Del Skrevet 27. april 2021 Haha, denne lo jeg godt av! Bor selv i borettslag, men heldigvis i en litt mer estetisk appellerende variant enn de du viser i bildene. Her er det luksusfølelse og flere jeg prater med som er litt eldre enn meg forteller at de har en drøm om å flytte hit til en leilighet som min når de ikke orker mer hus- og hagestell. Da jeg skulle kjøpe leilighet, hadde jeg samme tankene som deg, da de leilighetene jeg var på visning på i min prisklasse nettopp lå i slike blokkhelveter som de du viser. Små stusslige vinduer, innebygde balkonger tett i tett på naboene, billige materialer og deprimerende linjer. Kanskje dukker det opp noe bedre om du har is i magen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kunne sikkert syns det var greit å bo der, men jeg er oppvokst i blokk. Men når du er oppvokst i villastrøk så er det ikke like sikkert. Hadde det vært en mulighet til å kjøpe noe rett utenfor Trondheim istedenfor blokkleilighet? Anonymkode: 252b4...7f7 Problemet da blir jo at jeg må ha bil, og da kan jeg plutselig ikke bruke like mye på bolig 😕 Anonymkode: 38f7a...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 27. april 2021 #10 Del Skrevet 27. april 2021 Tilbøyelig til å være enig. Kjøpte meg leilighet i blokk i fjor, skulle nedskalere siden barna var flyttet ut + det var økonomisk fornuftig. Det er .... rart å bo i blokk, egentlig greit, men litt stusselig. Jeg kommer nok til å bo her en stund, men samtidig følge med på markedet om noe annet skulle dukke opp. Det er forskjell på blokker også, nyere blokker er nok mer å foretrekke enn en slik 60-talls kasse jeg bor i nå... kommer definitivt ikke til å bli her for evig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tenker at alle andre som bor der sikkert er studenter som skal vekk så snart graden er i boks, eller folk på uføretrygd som i «Borettslaget» med Robert Stoltenberg. Anonymkode: 38f7a...0f8 For en frekk kommentar. Jeg er ufør, men gidder da ikke å bo i en sånn oppbevaringsboks likevel. Ikke fordi det på noen måte hadde vært flaut, men fordi det er uestetisk og ukoselig Snirkler og ekstra takhøyde takk 😍 Så får man heller bo mer usentralt. Det er null stress å finne et hus med stukkatur og eplehage for 4 mill altså.. Anonymkode: 68479...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en frekk kommentar. Jeg er ufør, men gidder da ikke å bo i en sånn oppbevaringsboks likevel. Ikke fordi det på noen måte hadde vært flaut, men fordi det er uestetisk og ukoselig Snirkler og ekstra takhøyde takk 😍 Så får man heller bo mer usentralt. Det er null stress å finne et hus med stukkatur og eplehage for 4 mill altså.. Anonymkode: 68479...e14 Å? Jeg ser ikke noe med mindre jeg vil ha en time pendlevei. Anonymkode: 38f7a...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en frekk kommentar. Jeg er ufør, men gidder da ikke å bo i en sånn oppbevaringsboks likevel. Ikke fordi det på noen måte hadde vært flaut, men fordi det er uestetisk og ukoselig Snirkler og ekstra takhøyde takk 😍 Så får man heller bo mer usentralt. Det er null stress å finne et hus med stukkatur og eplehage for 4 mill altså.. Anonymkode: 68479...e14 Hvis du bor på landet så kanskje. Her jeg bor får du knapt en hybel for 4 mill Anonymkode: e7e5a...592 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en frekk kommentar. Jeg er ufør, men gidder da ikke å bo i en sånn oppbevaringsboks likevel. Ikke fordi det på noen måte hadde vært flaut, men fordi det er uestetisk og ukoselig Snirkler og ekstra takhøyde takk 😍 Så får man heller bo mer usentralt. Det er null stress å finne et hus med stukkatur og eplehage for 4 mill altså.. Anonymkode: 68479...e14 Samme her. Er ufør og bor i ett landlig villastrøk på Oslo vest med frukthage, garasje og stor hage. Hadde aldri orket å bodd i en slik blokk med mindre jeg måtte. Anonymkode: fc5ad...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #15 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg er vokst opp i villa og koser meg i en blokkleilighet fra 50-tallet. Deilig med borettslag som fikser alt, plen som blir klippet og vinduer som blir skiftet, uten at jeg må løfte en finger! Men hadde ikke orket en sånn drabantby leilighet fra 70-tallet uten gjennomlys da. De leilighetene føles ut som hønsebur. Anonymkode: 76836...669 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #16 Del Skrevet 27. april 2021 Har du kikket på Othilienborg? God plass mellom blokkene, gressplener. Kort vei til marka. Blokkene er under rehabilitering nå. Anonymkode: 5d2a4...516 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #17 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg elsker å bo i leilighet (riktignok sameie, ikke borettslag). Vaktmester som klipper gresset, brøyter og strør. Firma som vasker trappene og fellesområder. Anonymkode: b6092...2e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #18 Del Skrevet 27. april 2021 Bor ikke omtrent alle som bor i byen sånn? Greit, det er ikke vanvittig stilig sett utenfra, men fra innsiden er det som en hvilken som helst annen bolig. Personlig har jeg nå flyttet ut av bygården og inn i et rekkehus, men hadde jo aldri kunnet gjøre det i Oslo, sånn som prisene er der. Men spør du om jeg ville valgt å kjøpe en blokkleilighet i Haugesund eller Sandefjord, er svaret sannsynligvis nei. De byene er ikke by nok til at den boformen er nødvendig eller spesielt fordelaktig. Kanskje når jeg blir gammel og skjør. Anonymkode: 7c2e9...6a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #19 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du kikket på Othilienborg? God plass mellom blokkene, gressplener. Kort vei til marka. Blokkene er under rehabilitering nå. Anonymkode: 5d2a4...516 Verste av det verste. Moholt må være Trondheims desidert tristeste sted. De jeg viste har i det minste gangavstand til sentrum og St. Olavs. Anonymkode: 38f7a...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #20 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Verste av det verste. Moholt må være Trondheims desidert tristeste sted. De jeg viste har i det minste gangavstand til sentrum og St. Olavs. Anonymkode: 38f7a...0f8 Bra vi har forskjellig smak. Lykke til Anonymkode: 5d2a4...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå