AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #1 Del Skrevet 26. april 2021 Leser alle steder om at det er viktig å spise mye og nok om man vil ha resultater ut av styrketreningen = altså kalorioverskudd for å bygge muskler. Jeg har 10 kg ekstra etter fødsel jeg vil kvitte meg med, så må jo derfor ligge i underskudd. Vil jeg ikke få noen resultater i form av synlige muskler/bli strammere om jeg trener styrke da? Kan legge til at jeg er 27 år, ca 170 cm og 77 kg. Går mye tur med både baby og hund. Vet kostholdet har nesten alt og si for vektnedgang, men ønsker også å bli strammere. Har ikke trent styrke på 1,5 år så har veldig lite muskler. Anonymkode: 8ee86...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 26. april 2021 #2 Del Skrevet 26. april 2021 Det kommer an på hvor du er og hva du vil oppnå. En slank styrkeløfter som vil bygge mer muskler og ta det til neste nivå må ha kalorioverskudd. En mosjonist med noen kg for mye som vil gå ned i vekt og bli sterkere og strammere kan nok klare det med kaloriunderskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 27. april 2021 #3 Del Skrevet 27. april 2021 Det er viktig å ha nok proteiner ved kaloriunderskudd, og samstundes ha moderat underskudd. Legg opp til maks 0, 3-0,5 kg nedgang pr veke, og at du får i deg 1,3-1,7 gr protein pr kg kroppsvekt pr dag. Større vektnedgang vil gje svært begrensa muskelbygging har undersøkinger vist. Har sjølv gjort dette i parforhold, og begge har bygd bra muskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neocortex Skrevet 27. april 2021 #4 Del Skrevet 27. april 2021 Med den pausen vil du sikkert se resultater ganske raskt, pga "muskelminne". Ikke tenk så mye på å øke i styrke, men at styrketreningen hjelper på kroppssammensetning din. Styrketrening under vektnedgang vil bevare mer muskler. Men det er viktig å ikke da den helt ut. Da restitusjonen din er lavere pga underskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #5 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg startet med jogging og aktiv vektnedgang mai 2020. Da var jeg 168 cm og 68 kg med lite synlig muskulatur. August 2020 startet jeg på treningssenter for å trene styrke men fortsatte med et kaloriinntak på ca 1200-1500. Jeg fikk raskt synlig muskulatur helt uten å gå opp i kaloriinntak. Nå er jeg fortsatt 168 og veier for lite men jeg har godt med synlig muskulatur i armer og overkropp. Magen er mye flatere/strammere. Skal man bygge kropp må man sikker ligge i kalorioverskudd, er man slapp i fisken og vil stramme opp må man slettes ikke det. Anonymkode: 2884e...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Del Skrevet 27. april 2021 Fjellmannover190 skrev (18 timer siden): Det er viktig å ha nok proteiner ved kaloriunderskudd, og samstundes ha moderat underskudd. Legg opp til maks 0, 3-0,5 kg nedgang pr veke, og at du får i deg 1,3-1,7 gr protein pr kg kroppsvekt pr dag. Større vektnedgang vil gje svært begrensa muskelbygging har undersøkinger vist. Har sjølv gjort dette i parforhold, og begge har bygd bra muskler. Nettopp på grunn av dette valgte jeg å ha fokus på kardio og et større kaloriunderskudd for å miste kiloene fortere når jeg skulle kvitte meg med gravidkiloene først. Jeg var kanskje litt vel utålmodig, i tillegg til at jeg ønsket å «satse» på styrketrening og virkelig bygge muskler, da ble metoden hvor du bygger muskler og saaakte (men sikkert) går ned i vekt, for seig for meg :p Gikk dermed ned kiloene først, også bygget jeg muskler etterpå (i kalorioverskudd, men på et veldig sunt kosthold, slik at jeg ikke la på meg store mengder fett) :) Anonymkode: a69d4...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 28. april 2021 #7 Del Skrevet 28. april 2021 For å svare direkte på om det er forgjeves: NEI! Overweight (26% body fat) police officers starting a weight training program lost 9.3 pounds of fat and gained 8.8 pounds of lean body mass in 12 weeks. A 2020 scientific review paper concluded: “Although many suggest that this only occurs in untrained/novice and overweight/obese populations, there is a substantial amount of literature demonstrating this body recomposition phenomenon in resistance-trained individuals.” One study looked at elite gymnasts. These were national level athletes with a training volume of 30 hours a week. They could do 17 pull-ups where their chest touched the bar (try doing 1). They were put on a 1,971 calorie, ketogenic diet. In case it wasn’t obvious, that’s pretty drastic for someone training over 4 hours a day. Their fat percentage of 7.6% dropped to 5% – lower than many bodybuilders in contest shape – in 30 days. Even under these conditions, they gained 0.9 pounds of lean body mass. And don’t forget they must have lost a lot of glycogen and water eating just 22 grams of carbs a day. Similar findings of positive body recomposition have been found in elite athletes of various other sports, This study and this study both found positive body recomposition in competitive rugby players. This study found positive body recomposition in men benching well over 4 plates. This study found positive body recomposition in NCAA Division football players already squatting over 382 lb (174 kg) and benching over 289 lb (131 kg). Even some women competing in the IFBB have been found to gain muscle during contest prep during a study that carefully monitored their hormone levels. Kilde: https://mennohenselmans.com/gain-muscle-and-lose-fat-at-the-same-time/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Del Skrevet 28. april 2021 Jeg har gått ned 15kg på 7mnd. Gikk litt turer, men ikke skikkelige fjellturer osv. Ville ned i vekt først kun basert på kosthold da jeg viste jeg ikke ville være disiplinert nok for begge deler, samt lettere kropp når jeg skulle starte trening. Har fremdeles 3kg igjen jeg vil ned. Starter styrketrening for 4 uker siden. 3 x uken (en uke ble det to, men målet er 3). Har allerede kunne økt lot på vektene og ser faktisk resultat på armene. Veldig motiverende å se. Før ville det blitt mer skjult pga overvekt. Har også mer overskudd til trening nå når jeg veier mindre. Ligger fremdeles i litt kaloriunderskudd, men de 3 siste kg stresser jeg ikke sånn med. Håper jeg har klart det til sommeren. Men de dagene jeg trener sørger jeg for litt ekstra påfyll av mat. Feks en banan, ekstra skive eller litt større porsjon middag. Anonymkode: 8a6df...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #9 Del Skrevet 28. april 2021 Begrens kaloriene dine for slanking. Så drikker du proteinshakes i tillegg. Da vil du bygge muskler og miste fett. Om en større del av kaloriene dine er proteiner, så hjelper det Anonymkode: 09f7f...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå