Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutter siden, O.G. said:

Så hvor hen er min kompensasjon for å hatt mensen i snart 40 år? 

Hva skal menn gjøre for at jeg og andre kvinner skal få det likere?

Du er jo så opptatt av utjevning, så du vet sikkert svaret på det også.

Som sagt handler ikke dette om å påføre noen lidelse fordi en annen lider under ett eller annet. Altså bare fordi kvinner har utfordringer menn ikke kan ha, betyr ikke at menn dermed skal ha svakere rettigheter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Klink said:

Og ikke minst utjevning for alle årene kvinner ikke fikk stemme, måtte være husmødre , har fått dårligere lønn og for alle seksuelle tilnærmelser vi ikke ønsker?

Jeg ser ikke logikken i å straffe en tilfeldig mann i dag fordi kvinner ikke hadde stemmerett før. Hva skal være poenget med det?

Skrevet (endret)
linsejesus skrev (2 minutter siden):

Som sagt handler ikke dette om å påføre noen lidelse fordi en annen lider under ett eller annet. Altså bare fordi kvinner har utfordringer menn ikke kan ha, betyr ikke at menn dermed skal ha svakere rettigheter.

Men kvinner har hatt svakere rettigheter enn menn  i mange, mange år. Og må krangler menn på at vi får ikke lov til å ta abort, når det ikke er inni din kropp babyen er. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Skrevet
linsejesus skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke logikken i å straffe en tilfeldig mann i dag fordi kvinner ikke hadde stemmerett før. Hva skal være poenget med det?

Utjevning? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Abort betyr avbrytelse av svangerskapet og det kan ikke menn gjøre da de ikke blir gravide. 
En juridisk abort vil dermed si jeg er en dritt som ikke vil ha noe å gjøre med barnet mitt men jeg ville pule uten kondom. 

Endret av Klink
  • Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Klink said:

Utjevning? 

Ja, det kan bli en interessant måte å tenke likestilling på. Jeg slo foten min i dag, gidder du å smelle leggen din inn i kanten på et bord så vi får likestilling?

• Liker 1
Skrevet
Just now, Klink said:

Abort betyr avbrytelse av sva herskapet og det kan ikke menn gjøre da de ikke blir gravide. 

Og det har heller ingen foreslått.

Skrevet

Og det har heller ingen foreslått.

Klink skrev (1 minutt siden):

Abort betyr avbrytelse av svangerskapet og det kan ikke menn gjøre da de ikke blir gravide. 
En juridisk abort vil dermed si jeg er en dritt som ikke vil ha noe å gjøre med barnet mitt men jeg ville pule uten kondom. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Klink said:

Men kvinner har hatt svakere rettigheter enn menn  i mange, mange år. Og må krangler menn på at vi får ikke lov til å ta abort, når det ikke er inni din kropp babyen er. 

Du må vel ikke krangle med en mann for å få lov til å ta abort? Er det nemndene du tenker på?

Skrevet

Ja, det kan bli en interessant måte å tenke likestilling på. Jeg slo foten min i dag, gidder du å smelle leggen din inn i kanten på et bord så vi får likestilling?

Er vel du som dro inn utjevning. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Klink said:

Juridisk abort er muligheten til å frasi seg både plikter og rettigheter når en annen person har gjort deg til forelder mot ditt ønske. Vi kan godt mene at mange kvinner er noen skjødesløse, bortskjemte, korttenkte hurper som tyr til abort bare fordi de ikke gidder å bruke prevensjon, men de bør uansett ha rett til det.

Skrevet

Du må vel ikke krangle med en mann for å få lov til å ta abort? Er det nemndene du tenker på?

Sorry den setningen er full av rettinger fra IPhone og dårlig formulert setning. Jeg syns det er unødvendig for menn å begynne å krangle på at de ikke har noen mulighet til å ta abort. Abort betyr å avbryte svangerskapet og det har ikke menn mulighet til. Og det burde definitivt ikke være lettere å få lov til å stikke av og i tillegg få staten til å betale for det. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Juridisk abort er muligheten til å frasi seg både plikter og rettigheter når en annen person har gjort deg til forelder mot ditt ønske. Vi kan godt mene at mange kvinner er noen skjødesløse, bortskjemte, korttenkte hurper som tyr til abort bare fordi de ikke gidder å bruke prevensjon, men de bør uansett ha rett til det.

Den muligheten burde kvinner i så fall ha også. Jeg vil ikke utsette meg selv for å ta bort et liv, men jeg vil ikke ha noen forpliktelser nør jeg har født barnet. Det får far ta. Så kan jeg komme tilbake når barnet er 18. 😊

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Klink said:

Er vel du som dro inn utjevning. 

Ja, og jeg har presisert at utjevning her handler om å ha mest mulig like rettigheter, ikke å påføre alle like mye lidelse.

Skrevet
linsejesus skrev (2 minutter siden):

Ja, og jeg har presisert at utjevning her handler om å ha mest mulig like rettigheter, ikke å påføre alle like mye lidelse.

Ja, når hadde kvinner like mange rettigheter som menn? 

• Liker 4
Gjest O.G.
Skrevet (endret)
linsejesus skrev (19 minutter siden):

Menn har rettigheter til å trekke på seg kondom når de har sex med kvinner de ikke vil ha barn med. Kondom har ingen skumle bivirkninger.

Endret av O.G.
Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (8 minutter siden):

Vel, det er først nå at kvinner har mye godt samme rettighetene som menn, i den vestlige delen av kloden.

Skrevet
O.G. skrev (2 minutter siden):

Menn har rettigheter til å trekke på seg kondom når de har sex med kvinner de ikke vil ha barn med. Kondom har ingen skumle bivirkninger.

Dette også. P-piller og hormonell prevensjon har blant annet blodpropp som bivirkning. Kondom har null! Men ta på seg den gidder ikke menn drive med. 

• Liker 5
Gjest O.G.
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Dette også. P-piller og hormonell prevensjon har blant annet blodpropp som bivirkning. Kondom har null! Men ta på seg den gidder ikke menn drive med. 

Nei, de skal utjevnes for å fortsette å pule uten å bruke noe. :Knegg:

Skrevet
O.G. skrev (2 minutter siden):

Nei, de skal utjevnes for å fortsette å pule uten å bruke noe. :Knegg:

Lure de mannfolka. 

men om vi nå skulle gått for juridisk abort.. Burde ikke dette gjelde kvinner også!? Plutselig har begge foreldrene tatt juridisk abort sp kan staten ta seg av barna. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...