linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #661 Skrevet 6. mai 2021 6 minutter siden, Klink said: Sorry leste feil. okei, så far skal kunne si at jeg ikke vil betale, men jeg vil være i barnets liv akkurat når jeg ønsker det. God deal det. Nei, det er det ingen som har sagt. Tvert imot har folk sagt om og om igjen at juridisk abort må innebære ikke bare at man frasier seg ansvaret, men også alle rettigheter. Så må selvsagt barnet ha rett til å oppsøke far når det er myndig, slik adopterte barn har.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #662 Skrevet 6. mai 2021 Just now, Klink said: At staten ikke skal gjøre det enklere for far å stikke av fra alt ansvar ? Hvorfor ikke? Staten har jo gjort det enkelt for kvinner å slippe å få barn. En rett til å frasi seg farskap tidlig i et svangerskap er jo smårusk sammenlignet med retten til å abortere fosteret.
Klink Skrevet 6. mai 2021 #663 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Staten har jo gjort det enkelt for kvinner å slippe å få barn. En rett til å frasi seg farskap tidlig i et svangerskap er jo smårusk sammenlignet med retten til å abortere fosteret. Igjen, å ta abort er ikke enkelt.
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #664 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Staten har jo gjort det enkelt for kvinner å slippe å få barn. En rett til å frasi seg farskap tidlig i et svangerskap er jo smårusk sammenlignet med retten til å abortere fosteret. Menn har allerede den muligheten, den heter for å bruke kondom. Kan ikke bli enklere en det.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #665 Skrevet 6. mai 2021 2 minutter siden, O.G. said: @Linselus ser for seg å være en leikeonkel til sitt barn. Som om ei kjerring med respekt for seg selv går med det på. Hvis det har noe å si, så handler ikke dette om meg og min situasjon i det hele tatt. Jeg har bare forakt for fedre som stikker av (og samtidig dyp sympati for dem som blir lurt til å bli fedre, dem kjenner jeg faktisk flere av). Poenget er at folk skal ha noenlunde like rettigheter.
Klink Skrevet 6. mai 2021 #666 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (2 minutter siden): Nei, det er det ingen som har sagt. Tvert imot har folk sagt om og om igjen at juridisk abort må innebære ikke bare at man frasier seg ansvaret, men også alle rettigheter. Så må selvsagt barnet ha rett til å oppsøke far når det er myndig, slik adopterte barn har. Så da kan man slippe unna alt det vanskelige og deretter drikke øl og kose seg med 18 åringen. Fine greier. 5
Klink Skrevet 6. mai 2021 #667 Skrevet 6. mai 2021 (endret) linsejesus skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke? Staten har jo gjort det enkelt for kvinner å slippe å få barn. En rett til å frasi seg farskap tidlig i et svangerskap er jo smårusk sammenlignet med retten til å abortere fosteret. Bruk kondom. Da trenger hverken kvinnen eller mannen abort. Bruk gjerne dobbelt. Endret 6. mai 2021 av Klink 6
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #668 Skrevet 6. mai 2021 2 minutter siden, Klink said: Igjen, å ta abort er ikke enkelt. Nei, men at en kvinne kan synes det er vanskelig å benytte seg av en rettighet betyr jo ikke at vi dermed skal nekte andre mennesker en tilsvarende rettighet?
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #669 Skrevet 6. mai 2021 3 minutter siden, O.G. said: Menn har allerede den muligheten, den heter for å bruke kondom. Kan ikke bli enklere en det. Men den muligheten har ikke kvinner? Igjen denne påfallende forskjellsbehandlingen: hvis det ikke brukes prevensjon er det fordi MANNEN lot være.
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #670 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (2 minutter siden): Hvis det har noe å si, så handler ikke dette om meg og min situasjon i det hele tatt. Jeg har bare forakt for fedre som stikker av (og samtidig dyp sympati for dem som blir lurt til å bli fedre, dem kjenner jeg faktisk flere av). Poenget er at folk skal ha noenlunde like rettigheter. Du har sympati for voksne folk som ikke takler ansvaret etter at de ikke beskyttet seg mot graviditet?
Klink Skrevet 6. mai 2021 #671 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Nei, men at en kvinne kan synes det er vanskelig å benytte seg av en rettighet betyr jo ikke at vi dermed skal nekte andre mennesker en tilsvarende rettighet? Det er ikke vanskelig å benytte seg av den, det er vanskelig å utføre det. Både før, under og etterpå. Det innebærer fysisk og psykisk smerte. 5
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #672 Skrevet 6. mai 2021 2 minutter siden, Klink said: Så da kan man slippe unna alt det vanskelige og deretter drikke øl og kose seg med 18 åringen. Fine greier. Ja, selvsagt, hvis 18-åringen har lyst til det. Men juridisk abort vil som sagt innebære å si fra seg alle rettigheter. Så blir det altså opp til barnet å eventuelt ta kontakt. Noen vil sikkert ønske å møte sin biologiske far, andre vil synes det er like greit at han forblir ute av livene deres på alle måter.
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #673 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (3 minutter siden): Nei, men at en kvinne kan synes det er vanskelig å benytte seg av en rettighet betyr jo ikke at vi dermed skal nekte andre mennesker en tilsvarende rettighet? Hvorfor sidestiller du abort med manglende kondombruk?
Klink Skrevet 6. mai 2021 #674 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Men den muligheten har ikke kvinner? Igjen denne påfallende forskjellsbehandlingen: hvis det ikke brukes prevensjon er det fordi MANNEN lot være. Kvinnen bør også sørge for prevensjon, men kvinnen står i en situasjon hvor hun MÅ gjøre noe etterpå. Mannen kan gi faen er ikke inni han det vokser noe liv. 4
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #675 Skrevet 6. mai 2021 1 minutt siden, O.G. said: Du har sympati for voksne folk som ikke takler ansvaret etter at de ikke beskyttet seg mot graviditet? Jeg har sympati for menn som har blitt lurt til å bli fedre, ja. De jeg kjenner har for øvrig tatt ansvaret for barna de har fått mot sin vilje. Hva med deg, har du sympati for kvinner som ikke takler ansvaret etter at de ikke beskyttet seg mot graviditet og må ta abort?
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #676 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (3 minutter siden): Men den muligheten har ikke kvinner? Igjen denne påfallende forskjellsbehandlingen: hvis det ikke brukes prevensjon er det fordi MANNEN lot være. Jeg kjenner ikke mange kvinner som ikke bruker prevensjon. De fleste fortsetter faktisk å bruke den i perioder der de har lite sex. Akkurat fordi ting har det med å skje og man vil forhindre en eventuell abort.
Klink Skrevet 6. mai 2021 #677 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Jeg har sympati for menn som har blitt lurt til å bli fedre, ja. De jeg kjenner har for øvrig tatt ansvaret for barna de har fått mot sin vilje. Hva med deg, har du sympati for kvinner som ikke takler ansvaret etter at de ikke beskyttet seg mot graviditet og må ta abort? Hvordan ble de lurt? Hvorfor brukte de ikke kondom? 7
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #678 Skrevet 6. mai 2021 2 minutter siden, Klink said: Det er ikke vanskelig å benytte seg av den, det er vanskelig å utføre det. Både før, under og etterpå. Det innebærer fysisk og psykisk smerte. Ja, og derfor burde de passet på å bruke prevensjon om det ikke var klar for å ta abort. Og det innebærer en god del lidelse å bli far mot sin vilje også.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #679 Skrevet 6. mai 2021 2 minutter siden, O.G. said: Hvorfor sidestiller du abort med manglende kondombruk? Jeg gjør ikke det. Jeg sidestiller abort med juridisk abort.
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #680 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Jeg har sympati for menn som har blitt lurt til å bli fedre, ja. De jeg kjenner har for øvrig tatt ansvaret for barna de har fått mot sin vilje. Hva med deg, har du sympati for kvinner som ikke takler ansvaret etter at de ikke beskyttet seg mot graviditet og må ta abort? Barn kommer av puling, det vet alle. Så hvordan kan menn hevde de blir lurt? Er de usikker på om dama bruker noe, så bør de hvertfall selv å gjøre noe for å forhindre en eventuell graviditet. Seriøst, disse mennene du har sånn sympati for har lurt deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå