Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Hedda-78 said:

Hva med de tilfellene mor ikke oppdager graviditet før uke 13? Da har ikke kvinnen lenger noe valg, da skal vel ikke mannen ha noe valg heller?

Nei, kanskje ikke. Det virker ikke rimelig at man skal kunne frasi seg farskapet mot morens vilje hvis vanlig abort ikke er en mulighet.

Videoannonse
Annonse
Gjest someone_here
Skrevet
spektralkatt skrev (4 minutter siden):

Er det forbudt for menn å adoptere bort barn i Norge? Jeg er ikke så inne på det  altså.. bare lurer.  Hvor står det om det i lovverket forresten? Fint om du vet, så slipper jeg å lete 😘 

Kanskje det er lov hvis moren dør, ellers har han ikke lov til å gjøre noe som helst. Du kan lese det her: https://www.bufdir.no/Adopsjon/Foreldre_som_vurderer_a_adoptere_bort_barnet_sitt_samtykkeadopsjon/

Skrevet
5 hours ago, Thyra said:

Og tenk å vite at du kunne hatt et barn (til), men lot deg presse til å ta det bort, avslutte det spirende livet, som du kanskje allerede følte deg knyttet til. Å tenke på hva som kunne ha vært, hvordan barnet ville ha sett ut, hvordan det hadde blitt som person... Alt dette borte fordi en annen bestemte at det ikke skulle komme til verden.

Ja, abort mot den ene forelderens vilje er også grusomt.

Skrevet
spektralkatt skrev (8 minutter siden):

Er det forbudt for menn å adoptere bort barn i Norge? Jeg er ikke så inne på det  altså.. bare lurer.  Hvor står det om det i lovverket forresten? Fint om du vet, så slipper jeg å lete 😘 

det er ikke forbudt. 

Skrevet
someone_here skrev (8 minutter siden):

Han er den som gir mest når han voldtar. Skal voldtekt være lovlig?

hvorfor snakker du om voldtekt? Er da slett ikke det vi diskuterer.

• Liker 5
Skrevet
someone_here skrev (26 minutter siden):

Jeg snakker ikke om hva som er dårlig her i denne tråden, jeg snakker om at kvinner har valg, og menn skal bare akseptere alt mulig.

Nå er det nå engang slik at straks barnet er født har mannen mulighet til å stikke av, mens kvinnen ikke har det, så jeg er ikke enig i det du sier her. Det er jo som oftest kvinner som må finne seg i alt mulig. 

Dessuten er det råttent gjort av en far å nekte å ha noe noe med barnet å gjøre. Barnet er uskyldig.

• Liker 8
Gjest someone_here
Skrevet
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

hvorfor snakker du om voldtekt? Er da slett ikke det vi diskuterer.

Hmm du prøver å forklare alt med "natur", selv om vi lever i et moderne samfunn 

Skrevet
someone_here skrev (4 minutter siden):

Hmm du prøver å forklare alt med "natur", selv om vi lever i et moderne samfunn 

er det naturlig å voldta?

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet
Oslodamen skrev (5 minutter siden):

Nå er det nå engang slik at straks barnet er født har mannen mulighet til å stikke av, mens kvinnen ikke har det, så jeg er ikke enig i det du sier her. Det er jo som oftest kvinner som må finne seg i alt mulig. 

Dessuten er det råttent gjort av en far å nekte å ha noe noe med barnet å gjøre. Barnet er uskyldig.

Hun har dessverre rett til å ta abort. 

Er det da råttent av en kvinne å ta abort? 

Skrevet
someone_here skrev (Akkurat nå):

til uke 12. 

Gjest someone_here
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

er det naturlig å voldta?

I naturen er det den som er sterkere som bestemmer. Gjett hvem er fysisk sterkere ;)

Skrevet
someone_here skrev (14 minutter siden):

Jeg er mot abort, ja, hvis det er det du spør om.

Gjest someone_here
Skrevet
Oslodamen skrev (3 minutter siden):

Jeg er mot abort, ja, hvis det er det du spør om.

Godt å vite det.

Skrevet
someone_here skrev (33 minutter siden):

I naturen er det den som er sterkere som bestemmer. Gjett hvem er fysisk sterkere ;)

ikke hos mennesker er det naturlig.

Skrevet
someone_here skrev (36 minutter siden):

Er du motstander av abort?

Og tilhenger av juridisk abort??

• Liker 8
Gjest someone_here
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

ikke hos mennesker er det naturlig.

Oi, så plutselig argumentet om naturen er ugyldig når det ikke er til fordel for kvinner😁

Thyra skrev (1 minutt siden):

Er du motstander av abort?

Og tilhenger av juridisk abort??

Jeg synes at man må være konsekvent. Hvis en kvinne ikke støtter juridisk abort, skal hun også våre mot abort hos kvinner. Alt annet er hyklersk og dobbeltmoralsk. 

Skrevet
someone_here skrev (Akkurat nå):

Oi, så plutselig argumentet om naturen er ugyldig når det ikke er til fordel for kvinner😁

Jeg synes at man må være konsekvent. Hvis en kvinne ikke støtter juridisk abort, skal hun også våre mot abort hos kvinner. Alt annet er hyklersk og dobbeltmoralsk. 

til fordel? Det er bare kvinner som blir gravide. Det går ikke sn å gjøre om på det uansett hvor moderne samfunnet er, er det jeg mener med natur.

• Liker 6
Skrevet
someone_here skrev (11 minutter siden):

Abort og juridisk abort er to forskjellige ting, og to forskjellige debatter. Ved abort fjerner man et foster, diskusjonen her er om et foster er et liv, et menneske, og når det eventuelt begynner å bære et liv, et menneske.

Juridisk abort dreier seg om å ta rettigheter fra et barn som er født. At barnet kanskje må lide økonomisk, vite det var så uønsket av pappa at han fraskrev seg farskapet og alt som følger med.

Og du skriver "abort for kvinner". Selv om det til syvende og sist er kvinnen som har siste ordet, siden det er hun som er gravid, så er det da veldig mange aborter som blir foretatt der begge er enige, eller der barnefar presser igjennom at hun skal ta abort.

• Liker 9
Skrevet

Selv jeg som er mot abort forstår jo likevel at det noen ganger kan oppleves umulig for en kvinne å bære frem barnet.

Noen kvinner kan ha blitt gravid etter voldtekt, de kan ha store psykiske problemer, ikke være i stand til å ta vare på barnet et cetera. Jeg vil ikke dømme det enkelte menneske og de valg det tar, ettersom jeg ikke kjenner deres livssituasjon og beveggrunner.

En mann som overhodet ikke takler å være far vil jeg heller ikke dømme, for hva vet jeg om hans liv og hvordan han har det. Derimot synes jeg det er moralsk forkastelig å drite i et uskyldig barn som allerede er kommet til verden, bare fordi man ikke gidder, og bevisst traumatisere barnet for livet ved å nekte å ha noe med det å gjøre.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...