Maleficenta Skrevet 8. mai 2021 #961 Skrevet 8. mai 2021 (endret) likestilling skrev (39 minutter siden): ... Er det virkelig så vanskelig å se at jeg bare snur om på det du skriver? En mann kan ha mange grunner for å ønske å ikke bli far eller at et barn han er far til skal bli satt til verden. For å sitere deg selv; du aner ikke hva du snakker om, men du gjør det likevel. Du putter alle menn i samme kategori og mener at det bare er én grunn til at de ikke vil bli fedre, at de ikke bryr seg. Samtidig er abort for en kvinne nesten noe edelt... Hva med en fattig mann som ser at dette ikke vil bli et bra liv for barnet men ikke klarer å overtale den sprø dama? Han kunne jo "tatt ansvar" ved å putte noen abortpiller i maten til dama og så tatt fengselsstraff, men jeg regner med at det ikke blir like ansvarlig lenger å fremprovosere en abort på et friskt foster? Jeg gir opp å prøve å snakke om prinsipper og ideer og hypotetiske scenarier her, for her er det bare kvinnekamp som gjelder. Verden er ikke så svart/hvit som dere insisterer på. ja det er vanskelig for det blir ikke det samme. Om han vet hun er uskikka så er det mest ansvarsfullt å ta over ansvaret alene enn å overlate barnet til ei han vet er helt sprø. Det vil jo være enda verre Endret 8. mai 2021 av Maleficenta 1
likestilling Skrevet 8. mai 2021 #962 Skrevet 8. mai 2021 Maleficenta skrev (8 minutter siden): ja det er vanskelig for det blir ikke det samme. Om han vet hun er uskikka så er det mest ansvarsfullt å ta over ansvaret alene enn å overlate barnet til ei han vet er helt sprø. Det vil jo være enda verre Men hva om han er "uskikka" også? Jeg har tatt noen eksempler mange ganger, f.eks. mannen er ufør på minstesats mens dama også har dårlig økonomi og har borderline (emosjonell personlighetsforstyrrelse). Hvis mannen ikke kommer noen vei med å prøve å overtale henne til å ta rett valg, hva skal han da gjøre? En annen ting er at det i praksis er umulig for en mann å faktisk få 100% forsørgeransvar for et felles barn, og ikke er det spesielt heldig for barnet heller. Barnet ville sannsynligvis hatt det bedre av å bli adoptert bort, eventuelt at mannen tar "ansvar" og aborterer det (noe som ikke går i praksis, men...)
Maleficenta Skrevet 8. mai 2021 #963 Skrevet 8. mai 2021 likestilling skrev (17 minutter siden): Men hva om han er "uskikka" også? Jeg har tatt noen eksempler mange ganger, f.eks. mannen er ufør på minstesats mens dama også har dårlig økonomi og har borderline (emosjonell personlighetsforstyrrelse). Hvis mannen ikke kommer noen vei med å prøve å overtale henne til å ta rett valg, hva skal han da gjøre? En annen ting er at det i praksis er umulig for en mann å faktisk få 100% forsørgeransvar for et felles barn, og ikke er det spesielt heldig for barnet heller. Barnet ville sannsynligvis hatt det bedre av å bli adoptert bort, eventuelt at mannen tar "ansvar" og aborterer det (noe som ikke går i praksis, men...) da bør han vel kontakte barnevernet før han stikker da 1
linsejesus Skrevet 8. mai 2021 #964 Skrevet 8. mai 2021 8 hours ago, Klink said: Bra de i det minste betaler. 3 hours ago, Maleficenta said: ja men da betaler de for seg og tar litt ansvar iallefall. Ja, det er jo bare rett og rimelig om de skal ha de juridiske rettighetene som følger med farskapet. Hvis de derimot kan si fra seg de rettighetene må de selvsagt slippe forpliktelsene også.
linsejesus Skrevet 8. mai 2021 #965 Skrevet 8. mai 2021 7 hours ago, O.G. said: Nei, det blir vi aldri enige om. Men da må jeg spørre igjen, hvordan går det ut over barnet at pengene kommer fra staten i stedet for faren? 1
Klink Skrevet 8. mai 2021 #966 Skrevet 8. mai 2021 (endret) linsejesus skrev (5 minutter siden): Men da må jeg spørre igjen, hvordan går det ut over barnet at pengene kommer fra staten i stedet for faren? Det går ikke ut over barnet. Det jeg er skeptisk til er at staten skal betale store summer for et uvisst antall barn i 18 år fordi far plutselig kan juridisk stikke av fra ansvaret. Som egentlig kunne brukt 100 kr på en pakke kondomer istedet. Endret 8. mai 2021 av Klink 3
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2021 #967 Skrevet 8. mai 2021 linsejesus skrev (1 time siden): Men da må jeg spørre igjen, hvordan går det ut over barnet at pengene kommer fra staten i stedet for faren? Hvorfor skal staten ta over ansvaret for menns puling?
semperflorens Skrevet 8. mai 2021 #968 Skrevet 8. mai 2021 Jeg har veldig vanskelig for å tro at menn som jatter i vei om sine manglende rettigheter til såkalt juridisk abort, noen sinne vil havne i en situasjon hvor det er en reell problemstilling. 3
likestilling Skrevet 8. mai 2021 #969 Skrevet 8. mai 2021 O.G. skrev (10 minutter siden): Hvorfor skal staten ta over ansvaret for menns puling? Hvorfor har staten tatt over ansvaret for kvinners puling? Det er alle mulige støtteordninger for kvinner i dag, hvorfor kan ikke kvinner ta ansvar for egen uansvarlighet?
likestilling Skrevet 8. mai 2021 #970 Skrevet 8. mai 2021 semperflorens skrev (8 minutter siden): Jeg har veldig vanskelig for å tro at menn som jatter i vei om sine manglende rettigheter til såkalt juridisk abort, noen sinne vil havne i en situasjon hvor det er en reell problemstilling. Det har du nok rett i, men man kan vel kjempe for rettigheter man ikke trenger også, kun fordi det er rett? Mange menn kjempet for kvinners rett til abort en gang i tiden også, og kvinners stemmerett, selv om det ikke var for sin egen del. Det handler kanskje om at man ser at vi har en veldig skjevfordeling og at det i alle fall bør være mulig å få noen rettigheter for mannen? Det bør i alle fall ikke være et mål i seg selv at menn skal bli fedre mot sin vilje, eller at menn skal "straffes" for at uhellet er ute, akkurat som man ikke bør fjerne abort fordi man ønsker å straffe kvinner. Jeg skjønner at det er en brannfakkel her men det har blitt argumentert med at kvinner har det så ille, og derfor skal jammen menn i det minste betale.
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2021 #971 Skrevet 8. mai 2021 likestilling skrev (5 minutter siden): Hvorfor har staten tatt over ansvaret for kvinners puling? Når tok staten ansvar for kvinners puling? likestilling skrev (5 minutter siden): Det er alle mulige støtteordninger for kvinner i dag, hvorfor kan ikke kvinner ta ansvar for egen uansvarlighet? Hvilke støtteordninger er kun for kvinner?
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2021 #972 Skrevet 8. mai 2021 (endret) likestilling skrev (1 minutt siden): Det handler kanskje om at man ser at vi har en veldig skjevfordeling og at det i alle fall bør være mulig å få noen rettigheter for mannen? Det dere kjemper for er retten til å ikke ta ansvar for egen seksualitet, dvs ikke trekke på kondom. Endret 8. mai 2021 av O.G.
likestilling Skrevet 8. mai 2021 #973 Skrevet 8. mai 2021 O.G. skrev (2 minutter siden): Det dere kjemper for er retten til å ikke ta ansvar for egen seksualitet, dvs ikke trekke på kondom. Det er noe veldig trist over dette, at du ikke evner å se at det du skriver også er et argument mot selvbestemt abort for kvinner, selv om det har blitt påpekt en million ganger. "Kampen for selvbestemt abort er en kamp for kvinner som ikke vil ta ansvar for egen seksualitet og bare pule rundt." Hva er forskjellen? Sitat Når tok staten ansvar for kvinners puling? Hvem er det som driver inn kravene om barnebidrag? Hvem er det som betaler for abort? Hvem betaler dersom dere får barn uten å ha økonomi til å ta vare på det? Hvis vi hadde fjernet staten hadde veldig mye vært annerledes. Dra tilbake 1000 år i tid og se hvordan alanemødre hadde det...
semperflorens Skrevet 8. mai 2021 #974 Skrevet 8. mai 2021 likestilling skrev (4 minutter siden): Det bør i alle fall ikke være et mål i seg selv at menn skal bli fedre mot sin vilje, eller at menn skal "straffes" for at uhellet er ute, akkurat som man ikke bør fjerne abort fordi man ønsker å straffe kvinner. Jeg skjønner at det er en brannfakkel her men det har blitt argumentert med at kvinner har det så ille, og derfor skal jammen menn i det minste betale. Hvis menn ikke ønsker å bli fedre, får de bruke prevensjon som alle andre. Hva med å bruke energien sin på å kjempe for at P-piller for menn skal komme på markedet, sånn at uhellet ikke vil være ute i utgangspunktet? 4
Klink Skrevet 8. mai 2021 #975 Skrevet 8. mai 2021 likestilling skrev (1 minutt siden): Det er noe veldig trist over dette, at du ikke evner å se at det du skriver også er et argument mot selvbestemt abort for kvinner, selv om det har blitt påpekt en million ganger. "Kampen for selvbestemt abort er en kamp for kvinner som ikke vil ta ansvar for egen seksualitet og bare pule rundt." Hva er forskjellen? Hvem er det som driver inn kravene om barnebidrag? Hvem er det som betaler for abort? Hvem betaler dersom dere får barn uten å ha økonomi til å ta vare på det? Hvis vi hadde fjernet staten hadde veldig mye vært annerledes. Dra tilbake 1000 år i tid og se hvordan alanemødre hadde det... Det vil en alenepappa få også? 2
likestilling Skrevet 8. mai 2021 #976 Skrevet 8. mai 2021 (endret) semperflorens skrev (2 minutter siden): Hvis menn ikke ønsker å bli fedre, får de bruke prevensjon som alle andre. Hva med å bruke energien sin på å kjempe for at P-piller for menn skal komme på markedet, sånn at uhellet ikke vil være ute i utgangspunktet? 1) Dette gjelder vel kvinner også? Du er mot abort da regner jeg med? 2) Vi har allerede p-piller for kvinner, så da skal det aldri skje uhell. Hvorfor utføres det 11.000 aborter i Norge årlig? Og i tillegg på 1) Dette er så DUMT, jeg har lest dette "argumentet" en million ganger her. "Hvis menn ikke ønsker å bli fedre, får de bruke prevensjon som alle andre" Hva med kvinner? Hvis kvinner ikke ønsker å bli mødre får de bruke prevensjon som alle andre og ikke komme ETTER at de har blitt gravide og ta abort. Hvordan noen kan "argumentere" slik med alvorlig ansikt mens de samtidig er for selvbestemt abort for halvparten av befolkningen (som de tilfeldigvis tilhører) er uforståelig for meg. Endret 8. mai 2021 av likestilling Rettet menn til kvinner 2
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2021 #977 Skrevet 8. mai 2021 likestilling skrev (3 minutter siden): Hvem er det som driver inn kravene om barnebidrag? Staten hadde ikke trengt å drive inn bidraget hvis bidragspliktige var til å stole på og overførte til bidragsmottaker til rett tid.
Gjest O.G. Skrevet 8. mai 2021 #978 Skrevet 8. mai 2021 likestilling skrev (2 minutter siden): Hvorfor utføres det 11.000 aborter i Norge årlig? Hvis menn hadde trukket på seg kondom så hadde vi vært nede i tre prosent av det tallet. Nå, er ikke det hva du vil da, få ned aborttallene i Norge? I såfall må menn på banen og trekke på seg kondomet når de er dem som ikke vil ha barn.
semperflorens Skrevet 8. mai 2021 #979 Skrevet 8. mai 2021 (endret) likestilling skrev (5 minutter siden): 1) Dette gjelder vel kvinner også? Du er mot abort da regner jeg med? 2) Vi har allerede p-piller for menn, så da skal det aldri skje uhell. Hvorfor utføres det 11.000 aborter i Norge årlig? 1) Selvfølgelig gjelder det for kvinner. Hvorfor regner du med at jeg er mot abort av den grunn? Det virker som om du tror at abort kun er en fordel for kvinner. Det er like mye "et gode" for menn. Det finnes veldig mange menn der ute som ikke vet at de har sluppet unna fordi kvinnen har tatt abort uten å si det til ham. Det er særdeles få kvinner som ønsker å beholde et barn etter ONS, om noen (man skal aldri si aldri osv). De fleste som ender opp med en unge på den måten, har ikke oppdaget det før det var for sent å gjøre noe med. Når har jeg ikke lest hele tråden her, men jeg regner med at abortgrensen også vil gjelde for juridisk abort, slik at mannen må gjøre det innen uke 12? For rettferdighetens/likestillingens skyld, mener jeg. 2) Ikke på markedet. Endret 8. mai 2021 av semperflorens manglet et ord 2
DildoShwaggins Skrevet 8. mai 2021 #980 Skrevet 8. mai 2021 Dere kvinner som er imot at mannen kan ha rett til å fraskrive seg ansvar for et barn de ikke ønsker, hva i alle dager tenker dere med? Det burde vært den største selvfølge at mannen har noe han skulle ha sagt. Slutt å gjør dere til noen ofre! Dere hadde aldri vært redd for å drepe et barn som ikke var ønsket fra deres side, men som var ønsket av far. Fy for en selvsentrert tankegang! Slutt å krev masse penger fra en mann som ikke ønsket barnet i utgangspunktet. Jeg vedder på at barnebidraget ikke går til barnet, men for at dere skal leve litt bedre. fy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå