Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Klink said:

Da skjønner jeg ikke hvorfor menn velger å ikke bruke prevensjon når de vet at dersom kvinnen blir gravid er det opp til kvinnen hva som skjer videre. 

Ja, det kan du si. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så utrolig mange kvinner som velger det vekk også. Sannsynligvis tar mange lettere på det siden de vet at abort er en mulighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
linsejesus skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan du si. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så utrolig mange kvinner som velger det vekk også. Sannsynligvis tar mange lettere på det siden de vet at abort er en mulighet.

Bare kvinnen vet om abort er en mulighet for henne, og det vet man gjerne ikke før man har blitt gravid. 

• Liker 4
Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (7 minutter siden):

Fordi de kanskje har lyst på barn senere for eksempel?

Jada, når kvinner vil ha abort er det fordi de tar ansvar. Når mannen vil, er det fordi han ikke tar ansvar.

Hva er det å være uansvarlig, om ikke å velge å ha ubeskyttet sex med en udugelig mann?

He, he, he, svaret på det blir å bruke kondom. Regner med at de blir single litte kvikt hvis de forteller kjerringa de er ilag med at jeg vil ha barn, men ikke med deg. Så du må bare fortsette med prevensjonen din sånn at jeg kan glede meg over å slippe kondom, siden det blir så dårlig nytelse for meg.

Her igjen avslører du en ting med menn som jeg har presisert i flere tråder allerede: Dere driver og har ubeskyttet sex med kvinner dere ikke ser for dere som mor til deres barn, for så å hevde dere lurt når pulingen får følgene naturen skapte puling for. 

For les posten jeg siterte deg på enda en gang. Der kom du med scenario hvor et par har barn, men dama vil ha flere, men mannen vil ikke. Likevel skal du ha henne til å ta ansvar for hans beslutning ved å fortsette å bruke prevensjonen sin. Det blir ikke rett. Han vil ikke ha flere barn, ergo han må vise henne det ved å sterilisere seg eller kondombruk. 

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (4 minutter siden):

Hvis kvinner hadde tatt lett på prevensjon, så hadde vi sett høyere aborttall. Kvinnene er gode prevensjonsbrukere pga vi ikke tar lett på abort.

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (8 minutter siden):

Hvis dama lyver om at de bruker prevensjon, har jo mannen per definisjon blitt lurt.

Egentlig ikke. For han har uansett ansvar for eiga seksualitet. 

Gjest O.G.
Skrevet
Klink skrev (17 timer siden):

Meget godt skrevet. 

Menn vil ungene skal svi istedenfor å bruke kondom. Det viser meg bare hvor syke menn er i hodet og jeg skiter i om det skjer dem noe ilt. 

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (39 minutter siden):

Kvinne som blir uønsket forelder: nei stakkar. Sånt som skjer.

Forumet har tonnevis med tråder hvor jeg er steinhard med andre brukere som kommer med sytehistorier som til syvende og sist koker ned til at de har for mange barn i forhold til livssituasjon og økonomi og at skiten de er i kunne ha blitt unngått med å tenke litt lengre. Så denne påstanden kommer du ikke noe langt med.

Skrevet
17 minutter siden, Klink said:

Bare kvinnen vet om abort er en mulighet for henne, og det vet man gjerne ikke før man har blitt gravid. 

Det er sant, derfor bør hun tenke seg godt om før hun velger å ha ubeskyttet sex, spesielt om det er en ONS med en ubrukelig mann.

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (2 minutter siden):

Det er sant, derfor bør hun tenke seg godt om før hun velger å ha ubeskyttet sex, spesielt om det er en ONS med en ubrukelig mann.

Menn bør sånn sett være mer forsiktig med ONS, siden de utmerket vet at de ikke har noe de skulle ha sagt hvis graviditet skjer. Derfor blir det enda viktigere å bruke kondom ved ONS. Sånn at menn ikke kan gjøre seg stakkarslig og hevde seg lurt.

Skrevet
17 minutter siden, O.G. said:

He, he, he, svaret på det blir å bruke kondom. Regner med at de blir single litte kvikt hvis de forteller kjerringa de er ilag med at jeg vil ha barn, men ikke med deg.

Ja, dette er vel et vanlig scenario ved ONS, som antakelig står for størsteparten av uønsket graviditet.

Her igjen avslører du en ting med menn som jeg har presisert i flere tråder allerede: Dere driver og har ubeskyttet sex med kvinner dere ikke ser for dere som mor til deres barn, for så å hevde dere lurt når pulingen får følgene naturen skapte puling for.

Nei, man føler seg lurt hvis dama sier det er trygt selv om hun vet at det ikke er det. Eller at hun sier at hun vil ta angrepille eller abort, men ombestemmer seg eller lyver.

For les posten jeg siterte deg på enda en gang. Der kom du med scenario hvor et par har barn, men dama vil ha flere, men mannen vil ikke. Likevel skal du ha henne til å ta ansvar for hans beslutning ved å fortsette å bruke prevensjonen sin. Det blir ikke rett. Han vil ikke ha flere barn, ergo han må vise henne det ved å sterilisere seg eller kondombruk. 

Nei, her er det snakk om forhold hvor de hadde avtalt å ikke få flere barn. Det er mange, både kvinner og menn, som foretrekker sex uten kondom, og det er mange som vegrer seg for sterilisering. Hvis min kone hadde fortalt meg at hun brukte p-piller, ville jeg trodd på henne. Men det er altså ikke alle man kan stole på.

Naivt? Kanskje. Men da er det minst like naivt av kvinner å ikke bruke beskyttelse på en ONS med folk de ikke kjenner engang.

Skrevet
20 minutter siden, O.G. said:

Hvis kvinner hadde tatt lett på prevensjon, så hadde vi sett høyere aborttall. Kvinnene er gode prevensjonsbrukere pga vi ikke tar lett på abort.

Hvordan forklarer du rundt 11 000 aborter årlig hvis kvinner er gode til å bruke prevensjon?

Skrevet
18 minutter siden, O.G. said:

Egentlig ikke. For han har uansett ansvar for eiga seksualitet. 

Javel, men da kan jeg sende ballen tilbake til kvinnen: DU har ansvar for egen seksualitet, DU brukte ikke prevensjon selv om du visste du kunne bli gravid, DU valgte å ikke ta abort, DU valgte å bestemme om en annen person skal ha barn.

Skrevet (endret)
19 minutter siden, O.G. said:

Menn vil ungene skal svi istedenfor å bruke kondom. Det viser meg bare hvor syke menn er i hodet og jeg skiter i om det skjer dem noe ilt. 

Hvordan svir det for ungen at det er staten som betaler i stedet for den biologiske faren? Jeg har spurt om det flere ganger, uten å få svar.

Edit: vi kan snu på denne også: Kvinner vil at menn og barn skal svi i stedet for å bruke p-piller.

Endret av linsejesus
Skrevet
13 minutter siden, O.G. said:

Forumet har tonnevis med tråder hvor jeg er steinhard med andre brukere som kommer med sytehistorier som til syvende og sist koker ned til at de har for mange barn i forhold til livssituasjon og økonomi og at skiten de er i kunne ha blitt unngått med å tenke litt lengre. Så denne påstanden kommer du ikke noe langt med.

Så da har altså kvinner og menn det samme ansvaret for å hindre graviditet?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, O.G. said:

Menn bør sånn sett være mer forsiktig med ONS, siden de utmerket vet at de ikke har noe de skulle ha sagt hvis graviditet skjer. Derfor blir det enda viktigere å bruke kondom ved ONS. Sånn at menn ikke kan gjøre seg stakkarslig og hevde seg lurt.

Og menn som faktisk blir lurt, bør ha en mulighet til å slippe, slik kvinner har. Eller om de begge bare er litt uheldige eller litt for kåte.

Skrevet
linsejesus skrev (6 minutter siden):

Og menn som faktisk blir lurt, bør ha en mulighet til å slippe, slik kvinner har. Eller om de begge bare er litt uheldige eller litt for kåte.

De slipper, de kan stikke av. 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, O.G. said:

Føles det som straff å pule med kondom, @linsejesus? Vel, da kan jeg fortelle deg at det er ikke ment som straff at du bør gjøre det, selv om det føles sånn. 

Nei, det føles som en straff å gjøre noen til forelder mot sin vilje. Og om han av en eller annen grunn ikke kan eller ønsker å faktisk være far, oppleves det som en straff at han skal lide økonomisk for kvinnens valg.

Forskjellen kan utjevnes ved at menn tar ansvaret for egen seksualitet ved å bruke kondom når de puler kvinner de ikke ser for seg som mor til sitt barn.

Nei, for forskjellen er ikke at menn kan bruke prevensjon mens kvinner ikke kan. Forskjellen er at kvinner kan velge også etter at uhellet er ute.

Vel, folk argumenterer mot kvinners rettigheter til å bestemme over egen kropp hele tiden.

Nei, det er det faktisk ingen som argumenterer mot. Det man argumenterer mot er påstanden om at fosteret er en av kvinnens kroppdeler frem til den og den uken.

. Forskjellen er at kvinner er villige til å ta ansvar for en eventuell graviditet, mens menn er det ikke. Den historien som har florert i mediene nå, om en fyr som har tilbudt en dame gravid med hans barn 250000Kr for å ta abort illustrerer hvor desperate menn er til å få pult uten å bruke kondom. Selv i saker hvor de puler kvinner de egentlig ikke liker.

Er abort å ta ansvar for egen graviditet? Javel, i så fall er jo juridisk abort også det.

Saken du nevner kjenner jeg ikke til, jeg aner ikke om han ble lurt eller om han bare insisterte på å ha sex uten kondom eller om hun hadde lovet at hun skulle ta abort eller hvordan det nå henger sammen. Det som i alle fall er noenlunde sikkert, er at hun valgte å ha sex uten å beskytte seg.

Skrevet
6 minutter siden, Klink said:

De slipper, de kan stikke av. 

Ikke fra det juridiske ansvaret.

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (Akkurat nå):

Ja, dette er vel et vanlig scenario ved ONS, som antakelig står for størsteparten av uønsket graviditet.

Vel, menn er ikke gode kondombrukere ved ONS akkurat. Så hvorfor slik sympati for menn som nekter å bruke kondom selv ved one night stands`?

linsejesus skrev (2 minutter siden):

Nei, man føler seg lurt hvis dama sier det er trygt selv om hun vet at det ikke er det. Eller at hun sier at hun vil ta angrepille eller abort, men ombestemmer seg eller lyver.

Hvorfor stole på andre når det kommer til eiga fremtid uansett situasjon hvis løsningen er så enkel som å bruke kondom`? Blir jo helt sykt å sitte å snakke om å pålegge damerne å bruke abortpille i etterkant istedenfor å ta ansvar for - eiga reproduksjon ved kondombruk. Ser du ikke hvor stakkarslige disse kameratene dine som hevder seg lurt er?

linsejesus skrev (4 minutter siden):

Nei, her er det snakk om forhold hvor de hadde avtalt å ikke få flere barn. Det er mange, både kvinner og menn, som foretrekker sex uten kondom, og det er mange som vegrer seg for sterilisering. Hvis min kone hadde fortalt meg at hun brukte p-piller, ville jeg trodd på henne. Men det er altså ikke alle man kan stole på.

Vel, men hvorfor skal bare kvinnene ta ansvar for deres felles sexliv?

Hvorfor mener menn at de er lurt når de vet hva puling kan føre til?

linsejesus skrev (11 minutter siden):

Naivt? Kanskje. Men da er det minst like naivt av kvinner å ikke bruke beskyttelse på en ONS med folk de ikke kjenner engang.

Veldig naivt av kvinner og ikke kreve kondom ved ONS ja, men hvorfor skal de behøve det? Hvorfor kan ikke menn ta ansvar ved eiga seksualitet og bruke kondom ved ONS?

Hvordan forklarer du rundt 11 000 aborter årlig hvis kvinner er gode til å bruke prevensjon?

2mill fertile kvinner i landet og bare 11000 aborter årlig er en god bragd. Da har p-pille kampanjene vi kvinner har vært utsatt for de siste 30 årene gjort jobben sin. Synd at ikke de har fokusert på kondombruk i tillegg for da hadde aborttallene vært på rundt 4000 året ( ca anslag). 

Javel, men da kan jeg sende ballen tilbake til kvinnen: DU har ans

var for egen seksualitet, DU brukte ikke prevensjon selv om du visste du kunne bli gravid, DU valgte å ikke ta abort, DU valgte å bestemme om en annen person skal ha barn.

En annen person som heller ikke brukte noe.....

Husk det.

linsejesus skrev (9 minutter siden):

Så da har altså kvinner og menn det samme ansvaret for å hindre graviditet?

Ja, men bare kvinner tar ansvaret. Menn sier de er lurt, men så utover samtalen viste det seg at de aldri bruker kondom. Ikke en gang ved ONS, da vet man jo at en gang vil man bli uheldig. 

linsejesus skrev (9 minutter siden):

Så menn skal slippe hvis de begge er uheldige og er kåte`?

Det blir feil innstilling for meg ja. Voksne folk tar ansvar når uhellet skjer. 

linsejesus skrev (14 minutter siden):

Hvordan svir det for ungen at det er staten som betaler i stedet for den biologiske faren? Jeg har spurt om det flere ganger, uten å få svar.

Vil ikke svi bare for ungen, det vil svi for alle siden det vil gå over skattesedelen vår. Er du villig til å betale 15% skatt mer i året pga du skal finansiere andre menns ungers oppfostring?

linsejesus skrev (16 minutter siden):

Edit: vi kan snu på denne også: Kvinner vil at menn og barn skal svi i stedet for å bruke p-piller.

Hvor hen er de seksuelt aktive kvinnene som ikke bruker noe prevensjon`? Dem er det ikke mange av nei siden norske kvinner er gode prevensjonsbrukere. 

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (Akkurat nå):

Ikke fra det juridiske ansvaret.

Og det er jo bare naturlig at de ikke slipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...