Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Klink said:

Så da skal de kunne ta juridisk abort for et barn men være far for det man allerede har sammen. Og så bo sammen da. Logisk. 

Jeg vet ikke hvordan man best kan løse slike tilfeller. I hovedsak vil dette handle om menn som blir fedre etter tilfeldig sex. At de skal slippe å plutselig stå juridisk ansvarlige fordi kvinnen ikke har benyttet sin rett til å bruke hverken prevensjon eller abort.

Videoannonse
Annonse
Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (2 minutter siden):

Ja, og alt dette kan man også bruke til å forhindre det store flertallet av aborter som foretas hvert år.

Aborttallene er på et historisk nedtur pga kvinnene i alle aldersklasser er flinke prevensjonsbrukere.

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (8 minutter siden):

Man trenger ikke synes synd på den enkelte for å mene at alle i prinsippet skal ha like rettigheter.

Og i utgangspunktet har alle samme rettigheter til å bruke prevensjon. Kvinner gjør det, menn gjør det ikke.

Skrevet
3 minutter siden, Klink said:

Egne erfaringer med menn som tar ansvar

*har akkurat hatt sex med ons* :du bruker p-piller, sant? 

Jeg spør har du kondom eller skal jeg finne?  «Jeg bruker ikke kondom, kondom er så nedtur» 

Jeg: Jeg bruker ikke p-piller og har ikke igjen kondomer, har du en? Nei.. kan vi ikke bare ha sex likevel da og så kan du ta angrepille etterpå?

Og det er åpenbart mange kvinner som så velger likevel å ha ubeskyttet sex med en slik mann.

Skrevet
linsejesus skrev (Akkurat nå):

Og det er åpenbart mange kvinner som så velger likevel å ha ubeskyttet sex med en slik mann.

Ja og da er de like uansvarlige, men kvinnen kan velge abort eller å beholde barnet. Mannen må bli med på det valget kvinnen tar eller tre på seg kondomet. 

• Liker 6
Gjest O.G.
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man best kan løse slike tilfeller. I hovedsak vil dette handle om menn som blir fedre etter tilfeldig sex. At de skal slippe å plutselig stå juridisk ansvarlige fordi kvinnen ikke har benyttet sin rett til å bruke hverken prevensjon eller abort.

Ved tilfeldig sex bør menn bli nazi på kondombruk istedenfor. Da slipper de å bli pappa uønsket.

Skrevet
3 minutter siden, O.G. said:

Menn har muligheten til å forhindre en graviditet i utgangspunktet. Det kalles for å bruke kondom eller sterilisering, men jeg har i alle mine snart 30 år med sex opplevd at en mann trekker kondomet på uten at jeg ber ham om det og uten syting om at det "ikke er like bra som uten". Det å syte om likestilling og ikke ta ansvaret sitt  når menn selv tar risikoen med å ikke bruke noe, vel vitende om at puling fører er skapt for å skape barn primært, og nytelse sekundært er sinnsykt.

Du står jo helt fritt til å velge om du da vil ha ubeskyttet sex med denne mannen som i følge deg er en sutrekopp. Da er jo ikke den ene mer skyldig enn den andre.

Det hadde ikke blitt befruktning hvis kondomet blir brukt.

Eller p-pillen.

Skrevet
5 minutter siden, O.G. said:

Aborttallene er på et historisk nedtur pga kvinnene i alle aldersklasser er flinke prevensjonsbrukere.

Nå tror jeg ikke det finnes tall på hvor mange aborter som foretas fordi prevensjonen sviktet. Kanskje 10%. Som i så fall betyr at omtrent ti tusen aborter kommer av ubeskyttet sex.

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (14 minutter siden):

De trodde de kunne stole på avtalen de hadde med partneren om å ikke få flere barn. Kanskje de var naive til hvor djevelske kvinner kan være. Og når kvinner kan være så ufattelig slu, kan du banne på at de ville klart å overtale mannen til å ikke bruke kondom også, eller stikke hull i dem, eller legge opp til sex når kondomer ikke var tilgjengelig osv.

Og igjen, med 11 000 aborter i året er det åpenbart at det å ha ubeskyttet sex ikke er en mannegreie. Det store flertallet av disse kvinnene har jo ikke beskyttet seg.

Men hvorfor tok ikke disse mennene ansvaret for egen reproduktiv helse og steriliserte seg da? 

Greia er jo fremdeles at puling fører til unger og er man ferdig med å få dem så tar man selv ansvar for det. Ikke syte om djevelske kvinner som liksom har lurt dem. Særlig ikke når man har medbrødre som maser om abortpiller istedenfor å bruke kondom. 

Menn kan for skiten de er i selv pga eiga ansvarsløshet. 

Skrevet
6 minutter siden, O.G. said:

Og i utgangspunktet har alle samme rettigheter til å bruke prevensjon. Kvinner gjør det, menn gjør det ikke.

Nei, det gjør jo åpenbart ikke det, med 11 000 aborter årlig. Dette er kvinner og menn som i all hovedsak har valgt å ikke bruke prevensjon.

Skrevet
6 minutter siden, Klink said:

Ja og da er de like uansvarlige, men kvinnen kan velge abort eller å beholde barnet. Mannen må bli med på det valget kvinnen tar eller tre på seg kondomet. 

Ja, og derfor, for at kjønnene skal ha bittelitt likere rettigheter, bør også mannen ha en mulighet til å slippe å bli forelder, selv om han naturlig nok ikke står fritt til å velge om han skal være biologisk far.

Gjest O.G.
Skrevet (endret)

Nei, det gjør jo åpenbart ikke det, med 11 000 aborter årlig.

11000 aborter i året er ikke mye med tanke på at vi har ca 2 millioner fertile kvinner i landet. Aborttallet viser at prevensjonen kvinnene bruker virker.

Endret av O.G.
Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (1 minutt siden):

Ja, og derfor, for at kjønnene skal ha bittelitt likere rettigheter, bør også mannen ha en mulighet til å slippe å bli forelder, selv om han naturlig nok ikke står fritt til å velge om han skal være biologisk far.

Mannen har rettigheten allerede, det kalles kondom. Menn bruker det ikke ved tilfeldig sex en gang og likevel kaller seg selv lurt til å bli far. :knegg:

Skrevet
8 minutter siden, O.G. said:

Ved tilfeldig sex bør menn bli nazi på kondombruk istedenfor. Da slipper de å bli pappa uønsket.

Jepp. Igjen, menn får se til å ta ansvar. Kvinner skal derimot stå fri til å bli gravide, fullføre eller avslutte graviditeten uavhengig av farens ønske, og i det hele tatt stå fritt til å bestemme over fremtiden hans.

Gjest O.G.
Skrevet
linsejesus skrev (Akkurat nå):

Jepp. Igjen, menn får se til å ta ansvar. Kvinner skal derimot stå fri til å bli gravide, fullføre eller avslutte graviditeten uavhengig av farens ønske, og i det hele tatt stå fritt til å bestemme over fremtiden hans.

Men hun hadde ikke kunne bestemme noe som helst hvis han hadde brukt kondom i utgangspunktet.

Skrevet
linsejesus skrev (6 minutter siden):

Nei, det gjør jo åpenbart ikke det, med 11 000 aborter årlig. Dette er kvinner og menn som i all hovedsak har valgt å ikke bruke prevensjon.

Da skjønner jeg ikke hvorfor menn velger å ikke bruke prevensjon når de vet at dersom kvinnen blir gravid er det opp til kvinnen hva som skjer videre. 

• Liker 7
Skrevet

Men hvorfor tok ikke disse mennene ansvaret for egen reproduktiv helse og steriliserte seg da? 

Fordi de kanskje har lyst på barn senere for eksempel?

Greia er jo fremdeles at puling fører til unger og er man ferdig med å få dem så tar man selv ansvar for det. Ikke syte om djevelske kvinner som liksom har lurt dem. Særlig ikke når man har medbrødre som maser om abortpiller istedenfor å bruke kondom. 

Menn kan for skiten de er i selv pga eiga ansvarsløshet. 

Jada, når kvinner vil ha abort er det fordi de tar ansvar. Når mannen vil, er det fordi han ikke tar ansvar.

Hva er det å være uansvarlig, om ikke å velge å ha ubeskyttet sex med en udugelig mann?

Skrevet (endret)
linsejesus skrev (4 minutter siden):

Kvinnen må jo uansett ta ansvar enten for abort eller for å ta vare på et barn. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Skrevet

11000 aborter i året er ikke mye med tanke på at vi har ca 2 millioner fertile kvinner i landet. Aborttallet viser at prevensjonen kvinnene bruker virker.

Nei, det viser at mange rett og slett lar være å bruke prevensjon. Hvis alle hadde brukt prevensjon hver gang man ikke ønsket å risikere graviditet, ville aborttallene vært mikroskopiske.

Skrevet
4 minutter siden, O.G. said:

Mannen har rettigheten allerede, det kalles kondom. Menn bruker det ikke ved tilfeldig sex en gang og likevel kaller seg selv lurt til å bli far. :knegg:

Hvis dama lyver om at de bruker prevensjon, har jo mannen per definisjon blitt lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...