Klink Skrevet 6. mai 2021 #681 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Ja, og derfor burde de passet på å bruke prevensjon om det ikke var klar for å ta abort. Og det innebærer en god del lidelse å bli far mot sin vilje også. Selvfølgelig burde de det. Syns ikke så synd på far i det tilfellet jeg altså. 2
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #682 Skrevet 6. mai 2021 2 minutter siden, Klink said: Kvinnen bør også sørge for prevensjon, men kvinnen står i en situasjon hvor hun MÅ gjøre noe etterpå. Mannen kan gi faen er ikke inni han det vokser noe liv. Igjen, dette handler om foreldreskap, ikke det å gå gravid.
Klink Skrevet 6. mai 2021 #683 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Igjen, dette handler om foreldreskap, ikke det å gå gravid. Et forelderskap begynner med å gå gravid. 4
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #684 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Jeg gjør ikke det. Jeg sidestiller abort med juridisk abort. Hvorfor ansvarliggjør du ikke menn som ikke bruker kondom istedet?
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #685 Skrevet 6. mai 2021 8 minutter siden, Klink said: Bruk kondom. Da trenger hverken kvinnen eller mannen abort. Bruk gjerne dobbelt. Ja, bruk kondom! Kondomer kan kvinner også kjøpe. Eller p-piller, spiral, p-stav, mulighetene er mange.
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #686 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Igjen, dette handler om foreldreskap, ikke det å gå gravid. Et foreldreskap som kunne vært unngått hvis menn hadde tatt ansvar for eiga seksualitet.
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #687 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Ja, bruk kondom! Kondomer kan kvinner også kjøpe. Eller p-piller, spiral, p-stav, mulighetene er mange. Hver og en tar ansvar for sin seksualitet. Dette gjelder menn og kvinner.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #688 Skrevet 6. mai 2021 5 minutter siden, Klink said: Hvordan ble de lurt? Hvorfor brukte de ikke kondom? De brukte ikke kondom fordi partneren deres (som de var gift/samboer med og hadde barn med fra før), løy om at de brukte prevensjon.
Klink Skrevet 6. mai 2021 #689 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Ja, bruk kondom! Kondomer kan kvinner også kjøpe. Eller p-piller, spiral, p-stav, mulighetene er mange. Ja men du er så opptatt av menn som blir lurt, så da er det lurt for en mann å være på den sikre siden. Bruke kondom, sterilisere seg, ikke ha sex, finne kvinne som vil ha analsex, sende spruten et annet sted, ha oralsex eller ha sex med en dame man vil ha barn med. Mange muligheter. 7
Klink Skrevet 6. mai 2021 #690 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): De brukte ikke kondom fordi partneren deres (som de var gift/samboer med og hadde barn med fra før), løy om at de brukte prevensjon. Så da skal de kunne ta juridisk abort for et barn men være far for det man allerede har sammen. Og så bo sammen da. Logisk. 5
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #691 Skrevet 6. mai 2021 5 minutter siden, O.G. said: Barn kommer av puling, det vet alle. Så hvordan kan menn hevde de blir lurt? Er de usikker på om dama bruker noe, så bør de hvertfall selv å gjøre noe for å forhindre en eventuell graviditet. Seriøst, disse mennene du har sånn sympati for har lurt deg. De trodde de kunne stole på avtalen de hadde med partneren om å ikke få flere barn. Kanskje de var naive til hvor djevelske kvinner kan være. Og når kvinner kan være så ufattelig slu, kan du banne på at de ville klart å overtale mannen til å ikke bruke kondom også, eller stikke hull i dem, eller legge opp til sex når kondomer ikke var tilgjengelig osv. Og igjen, med 11 000 aborter i året er det åpenbart at det å ha ubeskyttet sex ikke er en mannegreie. Det store flertallet av disse kvinnene har jo ikke beskyttet seg.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #692 Skrevet 6. mai 2021 9 minutter siden, Klink said: Selvfølgelig burde de det. Syns ikke så synd på far i det tilfellet jeg altså. Man trenger ikke synes synd på den enkelte for å mene at alle i prinsippet skal ha like rettigheter.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #693 Skrevet 6. mai 2021 8 minutter siden, Klink said: Et forelderskap begynner med å gå gravid. Ja, og derfor er det i løpet av graviditeten begge kjønn bør få valgmuligheten.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #694 Skrevet 6. mai 2021 9 minutter siden, O.G. said: Hvorfor ansvarliggjør du ikke menn som ikke bruker kondom istedet? Jeg gjør det. Problemet er at du ansvarliggjør kun menn når du fremstiller det som at uønsket graviditet handler om hvorvidt han har brukt prevensjon. Mann som blir uønsket forelder: pøh, han skulle dratt på et kondom. Kvinne som blir uønsket forelder: nei stakkar. Sånt som skjer.
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #695 Skrevet 6. mai 2021 10 minutter siden, O.G. said: Et foreldreskap som kunne vært unngått hvis menn hadde tatt ansvar for eiga seksualitet. Når en kvinne velger å ligge med en mann uten prevensjon, er det å ta ansvar for egen seksualitet?
Gjest someone_here Skrevet 6. mai 2021 #696 Skrevet 6. mai 2021 O.G. skrev (17 timer siden): Ingen tar fra mannen autonomien til å trekke på kuken sin kondom når han vil pule. Så den kom du ikke langt med. Og hvis prevensjon svikter?
Klink Skrevet 6. mai 2021 #697 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): De trodde de kunne stole på avtalen de hadde med partneren om å ikke få flere barn. Kanskje de var naive til hvor djevelske kvinner kan være. Og når kvinner kan være så ufattelig slu, kan du banne på at de ville klart å overtale mannen til å ikke bruke kondom også, eller stikke hull i dem, eller legge opp til sex når kondomer ikke var tilgjengelig osv. Og igjen, med 11 000 aborter i året er det åpenbart at det å ha ubeskyttet sex ikke er en mannegreie. Det store flertallet av disse kvinnene har jo ikke beskyttet seg. Egne erfaringer med menn som tar ansvar : *har akkurat hatt sex med ons* :du bruker p-piller, sant? Jeg spør har du kondom eller skal jeg finne? «Jeg bruker ikke kondom, kondom er så nedtur» Jeg: Jeg bruker ikke p-piller og har ikke igjen kondomer, har du en? Nei.. kan vi ikke bare ha sex likevel da og så kan du ta angrepille etterpå? 7
linsejesus Skrevet 6. mai 2021 #698 Skrevet 6. mai 2021 8 minutter siden, Klink said: Ja men du er så opptatt av menn som blir lurt, så da er det lurt for en mann å være på den sikre siden. Bruke kondom, sterilisere seg, ikke ha sex, finne kvinne som vil ha analsex, sende spruten et annet sted, ha oralsex eller ha sex med en dame man vil ha barn med. Mange muligheter. Ja, og alt dette kan man også bruke til å forhindre det store flertallet av aborter som foretas hvert år.
Klink Skrevet 6. mai 2021 #699 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (Akkurat nå): Ja, og alt dette kan man også bruke til å forhindre det store flertallet av aborter som foretas hvert år. Ja så la oss ha fokus på alle disse mulighetene og ikke innføre enda flere muligheter for abort. 3
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2021 #700 Skrevet 6. mai 2021 linsejesus skrev (1 minutt siden): Man trenger ikke synes synd på den enkelte for å mene at alle i prinsippet skal ha like rettigheter. linsejesus skrev (Akkurat nå): Ja, og derfor er det i løpet av graviditeten begge kjønn bør få valgmuligheten. Menn har muligheten til å forhindre en graviditet i utgangspunktet. Det kalles for å bruke kondom eller sterilisering, men jeg har i alle mine snart 30 år med sex opplevd at en mann trekker kondomet på uten at jeg ber ham om det og uten syting om at det "ikke er like bra som uten". Det å syte om likestilling og ikke ta ansvaret sitt når menn selv tar risikoen med å ikke bruke noe, vel vitende om at puling fører er skapt for å skape barn primært, og nytelse sekundært er sinnsykt. linsejesus skrev (2 minutter siden): Når en kvinne velger å ligge med en mann uten prevensjon, er det å ta ansvar for egen seksualitet? Det hadde ikke blitt befruktning hvis kondomet blir brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå