Gå til innhold

Stolpejakt

Blomsterpotta

Anbefalte innlegg

Åå, det hørtes gøy ut! Men det er jo ingenting i Møre og Romsdal😔

Anonymkode: 61f2a...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterpotta skrev (38 minutter siden):

Hvor bor du da?

I nord

Anonymkode: 3d599...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Prøvd pokemon? Kan bruke den også som ‘stolpejakt’, gå til ulike gps-punkt på kartet. 

Anonymkode: a896c...87e

Driver med det, gjort i mange år. Begrenset med pokestops og gymmer også. Lite raid-muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I nord

Det finnes stolpejakt i Nordland, Troms og Finnmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Det finnes stolpejakt i Nordland, Troms og Finnmark. 

Det kan være det finnes i fylket, men ikke på dette stedet. Tro meg, jeg har sjekket. Er forresten levl 44 på pokemon go med over 100k pokemon famga, så det er ikke sånn at jeg ikke spiller det pga begrensa muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (5 timer siden):

Ja, æsj. Hjortelusa og edderkopper er verst. Jeg er livredd edderkopper, men prøver å ikke tenke så mye på akkurat de når jeg trasker rundt. Går rett i dusjen når jeg kommer hjem.

Lurt med en dusj da. Hjortelusa er så ekstremt intens! Og er kjipt hvis man går der det er tett med kratt og det er edderkoppsspinn, da angster jeg høyt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan være det finnes i fylket, men ikke på dette stedet. Tro meg, jeg har sjekket. Er forresten levl 44 på pokemon go med over 100k pokemon famga, så det er ikke sånn at jeg ikke spiller det pga begrensa muligheter.

Viktigste er å då rørt på seg 😊

Nå fikk jeg tatt ett kart i dag og kjøpt meg powerbank. Nå er jeg klar som ett egg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i påskeuken, veldig kjekk aktivitet! Har med powerbank fra clas ohlson som kan lade tlf opp to ganger, hører gjerne på spotify når jeg går, må ha bussapp til turen hjem o.l. så kjipt å gå tom for strøm. Bruker nesten alltid sekk, så en powerbank tar jo ikke store plassen da. 

Jeg sammenlignet for øvrig litt kart da jeg har venner som bor rundt om i landet, og jeg må si det er veldig varierende hvordan vanskelighetsgraden beregnes. F.eks i sentrum av Gjøvik og Bergen er stort sett alle stolpene grønne, mens i gamlebyen Fredrikstad er det bare rød og blå og til og med et par svarte stolper, selv om det ikke er særlig mer utfordrende her enn i de andre byene. I Fredrikstad er det to svarte stolper med 40 meters mellomrom 11 moh med vei helt frem. Svarte stolper på kartet til Bergen er sånn toppen av Blåmanen, Ulriken o.l. som er 550-600 moh og man må gå opp. Ingen hemmelighet at vi har litt konkuranse oss i mellom, men det blir jo mindre morro når forutsetningene er så ulike. 

Anonymkode: b92c7...283

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne powerbanken fra Clas Ohlson, god kapasitet og grei størrelse. 

Vi har ikke stolpejakt her, men skal ha flere kart med orienteringsposter, så det blir ganske likt. 

Anonymkode: 49c4a...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 7.39):

Hva er stolpejakt? Noe ala ceocach, at man skal finne punkter? 

Anonymkode: fb6a0...5cf

Det ligner litt, men stolpejakt er mye kjedeligere 🙃 Stolpene står jo bare der, og skal scannes, og that's it. Null spenning. Det artige med geocaching er variasjonen, syns jeg - man vet sjelden hvordan cachen ser ut og hva man egentlig leter etter, og det er jo en viss spenning i om man finner den eller ikke. Større variasjon i plassering, også (sjelden man må opp i trær for å scanne stolper...) 

Men ja, stolpene er lagt inn som punkter på et kart, man går til punktet, scanner stolpen, ferdig. 

Anonymkode: ed96d...4d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd forskjellige powerbank og jeg synes de dyre er like bra som de billige. Jeg prøver å kjøpe de letteste utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...