Gå til innhold

Stolpejakt

Blomsterpotta

Anbefalte innlegg

Er det fler her inne som skal gå op stolpejakt i år?

Jeg begynner til helga, da åpnes det her jeg bor. Gleder meg veldig til både sykle og gå omtrent daglig. 

Jeg må skaffe meg en powerbank, hvilken vil dere anbefale? Må kunne holde noen timer og jeg skal kun bruke den til stolpejakt, ikke Spotify eller andre ting samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Er det fler her inne som skal gå op stolpejakt i år?

Jeg begynner til helga, da åpnes det her jeg bor. Gleder meg veldig til både sykle og gå omtrent daglig. 

Jeg må skaffe meg en powerbank, hvilken vil dere anbefale? Må kunne holde noen timer og jeg skal kun bruke den til stolpejakt, ikke Spotify eller andre ting samtidig.

Jeg har holdt på noen uker:) første gang i år sammen med en venninne. Utrolig gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (Akkurat nå):

Jeg har holdt på noen uker:) første gang i år sammen med en venninne. Utrolig gøy :)

Bruker du powerbank? Evt hvilken?

Stolpejakt er kjempegøy selv om jeg er vettskremt for å gå i kratt og ulendt terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er stolpejakt? Noe ala ceocach, at man skal finne punkter? 

Anonymkode: fb6a0...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (16 minutter siden):

Bruker du powerbank? Evt hvilken?

Stolpejakt er kjempegøy selv om jeg er vettskremt for å gå i kratt og ulendt terreng.

Bruker ikke noen powerbank, fullader før jeg går. Har gått på turer på 3-4 timer på det meste, så har ikke vært på noen problem. Nå har vi også delt opp flere ganger, i 2 omganger. Da vi begge får veldig vondt i ryggen av 30.000 skritt :) Kan dessverre ikke anbefale deg noen. 

Hvorfor er du redd for det? Tenker du i forhold til flått etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror det er noe av det samme ja. Man går etter et kart med pil på tlf, så scanner man stolpene med appen. Veldig enkelt og gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor trenger du powerbank? Har mobilen din veldig dårlig batteri?

Anonymkode: ae036...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor trenger du powerbank? Har mobilen din veldig dårlig batteri?

Anonymkode: ae036...adf

Flere kart jeg tok i fjor hadde 20 punkter og da holdt ikke batteriet. Jeg vil gå ferdig kartene jeg begynner på i år og da trenger jeg en powerbank. I og med at jeg reiser en del til forskjellige kart, så er det surt å ikke ha nok batteri.

Er bare for å forsikre meg at batteriet holder hele kartet 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (8 minutter siden):

Bruker ikke noen powerbank, fullader før jeg går. Har gått på turer på 3-4 timer på det meste, så har ikke vært på noen problem. Nå har vi også delt opp flere ganger, i 2 omganger. Da vi begge får veldig vondt i ryggen av 30.000 skritt :) Kan dessverre ikke anbefale deg noen. 

Hvorfor er du redd for det? Tenker du i forhold til flått etc?

Flått og orm ja. I fjor holdt jeg på til langt ut på høsten og flått og andre småkryp kravlet overalt. Skikkelig ekkelt syns jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Flått og orm ja. I fjor holdt jeg på til langt ut på høsten og flått og andre småkryp kravlet overalt. Skikkelig ekkelt syns jeg.

Ser den.. Sykt ekkelt med flått. Ikke fått noen på meg i år, men de kommer... Går tur i skogen flere ganger i uka. Det verste er egentlig hjortelusa og edderkopper 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er noe ala geocathing ja. Jeg ga fort opp geaocathing for mange av disse «rørene» jeg lette etter var så små og så godt gjemt at jeg fant de ikke. Flere steder var det ikke noe å skrive med og hadde jeg glemt en kulepenn, så var jo turen bortkasta.

Er flere år siden jeg kuttet ut geocathing og jeg synes stolpejakt er mye morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (Akkurat nå):

Ser den.. Sykt ekkelt med flått. Ikke fått noen på meg i år, men de kommer... Går tur i skogen flere ganger i uka. Det verste er egentlig hjortelusa og edderkopper 😂

Ja, æsj. Hjortelusa og edderkopper er verst. Jeg er livredd edderkopper, men prøver å ikke tenke så mye på akkurat de når jeg trasker rundt. Går rett i dusjen når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stolpejakt er ikke her 😔

Anonymkode: 3d599...bf1

Hvor bor du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjøp en powerbank du liker str og vekten på. Det viktigste er å se på hvor mange mAh den har. Finner en del rimlige med 5000mAh, noe lavere enn det blr du ikke gå.

Anonymkode: 6f433...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute veldig lenge når vi først begynner med dette, også når været er kaldt. Så powerbank er er must! :)

Vi spiller både pokemon og stolpejakt da. Kjempegøy! (Pokemon har også gps-punkter på kartet en skal finne.)

Vi er reisende i powerbanker. Har ikke merka særlig forskjell på merker, eller hvor de er kjøpt. Viktigste er at batteriet er passe stort, har jeg landa på etterhvert. Så slipper en å sjonglere med flere små batteri.

Det jeg er mest glad i nå har kapasitet på 10 000 mAh :) det hyrer, uten at batteriet blir for tungt.

Og ja, jeg har en gammel tlf ;) 

Anonymkode: a896c...87e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare kjøp en powerbank du liker str og vekten på. Det viktigste er å se på hvor mange mAh den har. Finner en del rimlige med 5000mAh, noe lavere enn det blr du ikke gå.

Anonymkode: 6f433...928

Takk for tips. Jeg har ikke greie på sånt, men da følger jeg rådet ditt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vekten er viktig. Som pokemon go spiller har jeg erfaring med at du vil ha minst mulig å drasse på når du er ute på jakt. Da jeg trengte slik sjekket jeg både Clas ohlsson og teknikmagasinet. Om den ikke er vanntett, så legg den i en ziplock pose på tur, kjedelig om den blir ødelagt av lekk vannflaske eller styrtregn.

Anonymkode: 01593...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stolpejakt er ikke her 😔

Anonymkode: 3d599...bf1

Prøvd pokemon? Kan bruke den også som ‘stolpejakt’, gå til ulike gps-punkt på kartet. 

Anonymkode: a896c...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Stolpejakt og gleder meg til det starter opp i nærheten her nå til helgen. 
I fjor hadde jeg og mannen som mål at vi skulle ta alle kartene som var i vår region og var faktisk de eneste som klarte det. 
Er veldig glad i å gå turer i fjellet, så med Stolpejakten finner man nye turmuligheter og blir enda bedre kjent i nærområdet sitt. 
I år har jeg vært litt delaktig i utforming av kartene i min hjemkommune, så jeg håper det blir kjempepopulært.

Har for øvrig aldri brukt power-bank, da, selv om turene ofte varer 3-4 timer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...