Gå til innhold

sukk..hva skal gjøre?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_fiona_*
Skrevet

Jeg har en sønn på 7 år, han fikk masse skryt av kontaktlære at han er snill og flink på skole....men han har ingen venner på skole,han fortalt meg idag at han ble veldig lei seg for at ingen vil være med han,og at han er ofte alene i friminutter,jeg har det vondt når jeg se at gutten min er lei seg,og jeg skjønner godt hvordan han har det,siden jeg har opplevd det sammen på barneskole,og det var ikke noe gøy nei :tristbla: vet ikke hva er det jeg kan gjøre,kan nesten ikke tvinge andre unger til å være med han heller.Er det noen som hadde samme problem,eller noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen naboer med barn i samme klasse som et av mine hadde samme problem. De tok kontakt med meg en dag, fortalte om problemet, og spurte rett ut om mitt barn evt kunne være sammen med deres.

Det skal lite til for å påvirke et barn, og idag er disse barn kjempegode venner både på skolen og privat.

Gjest Gjest_fiona_*
Skrevet

problem er jo at jeg har nettopp flyttet og her har ikke vi noen i nabolaget som har unger på samme alder som han,og de som går i samme klasse bor for langt unna oss.Har prøvd å finne leilighet som ligg nærmere skole men det var ikke så lett.

Skrevet

Nå begynner vel snart foreldremøtene. Ta det opp med klassekontakt eller lærer, gjerne i forkant av foreldremøtet.

Der vi bor er det heldigvis sånn at det er ekstra populært å leke med nye barn i klassen.

Skrevet

jeg tror det kan være en god ide å kontakte skolen. Eller klasselederen.

Håper han får seg gode venner snart :klem:

Skrevet

Hva med å la han begynne på fotball, speider ol. Litt annen måte å komme inn på barn på, og der må de ofte jobbe sammen 2 og 2...

Skrevet

Har ikke noe konkret råd, bare at du må gjøre noe om det ikke ordner seg i løpet av kort tid. Tror det kan være temmelig farlig for den psykiske helsen å gå for lenge uten venner. Kanskje det er noen andre som også går alene?

lykke til!

Gjest Porselen
Skrevet

Hva med å invitere alle guttene i klassen hjem på vafler en dag? Eller invitere alle guttene til en dag på nærmeste løkke en ettermiddag med vafler eller kjeks e.l.? Natursti, eller rebusløp hvor det ligger en liten skatt når de kommer til målet?

Nå er han heldigvis bare 7 år og selv om det er vanskelig akkurat nå pga. flyttingen så vil han nok finne noen venner etter hvert. Og da kan det være lurt å samle gutta sammen på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...