AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Del Skrevet 24. april 2021 Hvis man skriver norsk på et høyt nivå i forveien, men ønsker å vil bli enda bedre, hvilken lærebok ville dere anbefale? Anonymkode: 06513...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 25. april 2021 #2 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) Henger meg på tråden. Jeg skulle gjerne også oppnå et mer profesjonelt forretnings-norsk. Muligens må man rett og slett bare lese mer faglitteratur. Tillegg: .. og så skal man jo ta seg tid til å lese:-) Du spør spesielt om grammatikk, og jeg sporer av med faguttrykk. Men litt til felles har vi kanskje Endret 25. april 2021 av Anne Liese Braun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 25. april 2021 #3 Del Skrevet 25. april 2021 Det kommer litt an på hva du mener med "høyt nivå", men hvis du mener grammatikalsk riktig, vil jeg anbefale denne. Dette er den beste, men den er ganske dyr, og den kom ut i 1997, så den er ikke oppdatert med hensyn til nyord osv. Norsk referansegrammatikk av Jan Terje Faarlund, Kjell Ivar Vannebo, Svein Lie | Innbundet | Norli.no Og her finner man mye grunnleggende: Norske skriveregler av Aud Søyland, Jan Olav Fretland | Norli.no Jeg ser omtalen av den er på nynorsk, men det finnes to varianter, og den blå gjelder bokmål. Ellers finner man mye på sprakradet.no. Hvis det er snakk om å forbedre ordforrådet, bør man lese nettaviser og fagartikler med variert og godt språk. Jeg kan anbefale Morgenbladet.no, både når det gjelder interessant innhold og rettskriving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Del Skrevet 25. april 2021 For bedre ordforråd er det best å bare lese masse innenfor det temaet du ønsker å lære å snakke om. Anonymkode: f8566...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå