AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Del Skrevet 24. april 2021 Er så fortvilet og redd. Han har bare forfalt og forfalt, og nå er det helt krise. Han drikker hver dag, har hatt flere hjerteinfarkt, er nå så overvektig at han har problemer med å bevege seg. Så tungpustet at du hører han lang vei. Hygienen svikter. Så opphovnet i beina at han ikke kan bruke strømper eller sko. Må jeg bare sitte på sidelinjen og se han dø? Jeg har ingen søsken, mamma er død og alt ansvaret ligger på meg. Jeg er voksen og har egen familie å ta meg av. Vurderer å bare la han "seile sin egen sjø", jeg orker ikke gjøre mer og bekymre meg hver eneste dag. Anonymkode: 76104...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Del Skrevet 24. april 2021 Hva mener du at du kan gjøre da? Det er vanskelig å få voksne mennesker til å forandre seg. Du kan foreslå en tur til fastlegen der du er med, prøve å snakke fornuft. Kanskje han kan droppe eller redusere drikkingen hvis han blir skremt. Det er ikke lett å forandre noen som ikke vil selv. Hvor gammel er han? Anonymkode: e64c3...b20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du at du kan gjøre da? Det er vanskelig å få voksne mennesker til å forandre seg. Du kan foreslå en tur til fastlegen der du er med, prøve å snakke fornuft. Kanskje han kan droppe eller redusere drikkingen hvis han blir skremt. Det er ikke lett å forandre noen som ikke vil selv. Hvor gammel er han? Anonymkode: e64c3...b20 Nei, det er jo akkurat det. Det er ikke så mye jeg kan gjøre. Orker ikke snakke med han om det, han er uansett ikke interessert i hjelp. Fastlege har han ikke, skal kun gå til privat lege, så sa fra seg fastlege for mange år siden. Han er snart 70 år. Anonymkode: 76104...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Del Skrevet 24. april 2021 Ja, da må du bare prøve å la ham fare. Han vil ikke hjelpes, høres det ut som. Hadde en sånn i familien, han hadde heller ikke fastlege og ville bare kjøre sitt eget løp. Han døde av alkoholrelaterte sykdommer før han var fylt 60. Trist, men sånn er det med noen mennesker. Kanskje du kan finne noen profesjonelle å snakke med. Føler med deg. Anonymkode: e64c3...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Del Skrevet 24. april 2021 Hva veier han? Anonymkode: b536c...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Del Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva veier han? Anonymkode: b536c...d13 Aner ikke. Anonymkode: 76104...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Del Skrevet 25. april 2021 Jeg vil bare gi deg en klem. Og si at din far ikke er ditt ansvar. Hvis han ikke vil ha hjelp, er det jo ingenting du kan gjøre. Man kan ikke tvinge noen til å ta imot hjelp. Jeg er enig i det en skrev over her, at du kanskje kan trenge hjelp i denne situasjonen. Det tar på å være pårørende. Ta en prat med din far, hvor du uttrykker din bekymring. Ikke fordi han kommer til å ta det til seg, men fordi du da vet med deg selv at du har sagt ifra, og prøvd. Etter denne samtalen legger du ansvaret helt over på ham, og fokuserer på ditt eget liv. Det høres sikkert hardt ut, men jeg vet hvor vannskelig det kan være å prøve å redde noen som ikke vil. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 116a1...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå