Gå til innhold

16:8 erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd 16 :8 i nesten tre uker, men jeg går opp i vekt?!  Faster ikke i helgene, er det her «feilen» ligger? 

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får kanskje i deg for mye kalorier i spisevinduet? Det er i hvertfall mitt problem!

Anonymkode: e980d...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for stort spisevindu. Rekker å spise mye mellom kl. 12 og 20 f.eks

Anonymkode: c35bc...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får kanskje i deg for mye kalorier i spisevinduet? Det er i hvertfall mitt problem!

Anonymkode: e980d...5ce

Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Ingenting mellom de måltidene. Kan ikke droppe en av de heller, da kommer jeg til å miste all motivasjon .

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er for stort spisevindu. Rekker å spise mye mellom kl. 12 og 20 f.eks

Anonymkode: c35bc...1a3

Heter det ikke 16:8? 

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså før jeg prøvde dette så kunne jeg fint spise frukt, mellombar,yoghurt etc mellom måltidene + at jeg spiste kveldsmat. Ergo mye mer kalorier enn nå på 16:8 (frokost lunsj og middag. Ingenting mellom). Derfor jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg går opp i vekt

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 14:10 vindu og spiser tilnærmet normalt i helgene. Spiser lunch- middag og kvelds. Spiser mindre porsjoner enn jeg gjorde før, da jeg er mye mer fokusert på kosthold nå som jeg faster.

2 grove brødskiver til lunch 

1-2 porsjoner middag

2 brødskiver til kvelds

noe frukt/ nøtter til mellommåltid

Unner meg ei vaffel på jobb eller is i sola osv innimellom. Har sakte men sikkert tatt av 7kg siden november. Fastet ikke ijula, gikk opp 1,5 kg da. Trener 2-3 ganger i uka. Virker som d er veldig viktig å drikke nok væske. Det kan virke som vektnedgangen min også går litt i rykk og napp. Veier meg på torsdag morgen, da helgens potetgullfråtsing og vinglass øker vekta m 2 kg i væskeansamling i flere dager😅
 

Anonymkode: db4a0...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har 14:10 vindu og spiser tilnærmet normalt i helgene. Spiser lunch- middag og kvelds. Spiser mindre porsjoner enn jeg gjorde før, da jeg er mye mer fokusert på kosthold nå som jeg faster.

2 grove brødskiver til lunch 

1-2 porsjoner middag

2 brødskiver til kvelds

noe frukt/ nøtter til mellommåltid

Unner meg ei vaffel på jobb eller is i sola osv innimellom. Har sakte men sikkert tatt av 7kg siden november. Fastet ikke ijula, gikk opp 1,5 kg da. Trener 2-3 ganger i uka. Virker som d er veldig viktig å drikke nok væske. Det kan virke som vektnedgangen min også går litt i rykk og napp. Veier meg på torsdag morgen, da helgens potetgullfråtsing og vinglass øker vekta m 2 kg i væskeansamling i flere dager😅
 

Anonymkode: db4a0...94f

Wow det er godt jobbet. Hm ,kanskje jeg burde trene i tillegg. Hva trener du? 

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Wow det er godt jobbet. Hm ,kanskje jeg burde trene i tillegg. Hva trener du? 

Anonymkode: 3b655...a2a

Takk! Synes tidsbegrensa spising  går mye  bedre enn forventet. Liker at jeg ikke må følge på hva jeg spiser i så stor grad, dvs ikke trenger å kutte brød osv. Det hår også bra å droppe frokost. Jeg trener mye intervalltrening og styrke. Trener både tabata/ pulsstep osv på treningssenter. Har også jogget/ gått 4x4 intervaller. Den beste treninga for vektnedgang er visst en blanding av styrke og kondistrening. Hvis du får mer muskler- forbrenner du fler kalorier. Ikke gi opp nå. Det tar litt tid å komme i gang. Jeg veide 99 da jeg startet og syns jeg veide 95 i mndsvis, før det nå plutselig løsnet igjen nå for noen uker siden. Mitt første delmål er å komme under 90 kg. 😅

Anonymkode: db4a0...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk! Synes tidsbegrensa spising  går mye  bedre enn forventet. Liker at jeg ikke må følge på hva jeg spiser i så stor grad, dvs ikke trenger å kutte brød osv. Det hår også bra å droppe frokost. Jeg trener mye intervalltrening og styrke. Trener både tabata/ pulsstep osv på treningssenter. Har også jogget/ gått 4x4 intervaller. Den beste treninga for vektnedgang er visst en blanding av styrke og kondistrening. Hvis du får mer muskler- forbrenner du fler kalorier. Ikke gi opp nå. Det tar litt tid å komme i gang. Jeg veide 99 da jeg startet og syns jeg veide 95 i mndsvis, før det nå plutselig løsnet igjen nå for noen uker siden. Mitt første delmål er å komme under 90 kg. 😅

Anonymkode: db4a0...94f

Enig med deg. Noe telling av kalorier og ikke brød etc er ikke noe for meg heller. Synes ikke der fungerer så bra med familieliv heller. Men å spise tilnærmet normalt under en tidsramme tror jeg at jeg kan fikse. Klart det i tre uker allerede. 

Men jeg burde få til trening , men er sååååå vanskelig når barn er lagt. Da vil jeg selv bare ligge på sofaen + stengte treningsentere pga covid. Men blir kanskje lettere nå med varmere vær og komme seg ut. 

Spiser du godterie etc i helgene eller holder deg unna? 

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 timer siden):

Helgene kan absolutt ødelegge. Hvor mye spiser du i helgene? 

Det kommer litt an på hvor lenge jeg sover, men noen gange blir det kun to måltider hvis jeg står opp seint. Men så spiser jeg godterie, potetgull eller is på kveldene da... gjerne lørdag og søndag... så det ligger nok sikkert i det. Burde holde meg til en dag. Kutte ut alt tror jeg bare vil slå tilbake til meg😹

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16:8 er for meg altfor stor spisevindu. Er for det meste 19:5, men 20:4 er det optimale for meg. Spiser da middag og kvelds. 

Anonymkode: b6913...604

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

16:8 er for meg altfor stor spisevindu. Er for det meste 19:5, men 20:4 er det optimale for meg. Spiser da middag og kvelds. 

Anonymkode: b6913...604

Det er imponerende! Har du gått ned mye? 

Det tviler jeg på at jeg klarer . Har barn som våkner tidlig og har jeg jobb hvor jeg må være 100% fokusert. (Jeg takler svært dårlig å gå altfor lenge uten mat.), 

Hadde jeg kunne sovet lenge hver dag, så hadde jeg klart det.  

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å ha noe å holde på med mens man faster. Om man aldri har gjort det før kan det være litt tøft de første dagene, men så opplever mange at de får mer energi av å spise sjelden, i motsetning til hva man skulle tro. Og så hjelper det selvsagt hvis man kan kutte litt ned på karbohydratene som gir rask men kortvarig energi.

Anonymkode: d7d04...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg raser ned i vekt med 16:8, men jeg spiser ikke mer i enn jeg ellers ville gjort i "spisevinduet" kanksje heller mindre fordi jeg blir fortere mett.  Fri i helgene fungerer osgå. SKal sies at jeg bare bruker 16:8 til å justere 2-3 kilo vektøktning.

Anonymkode: b8944...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I teorien spiser jeg 16:8, men i praksis er det like ofte, kanskje oftere, 17:7 eller 18:6. Spiser fra 11, og så kommer det an på når vi har middag. Er det kl 17 slutter jeg oftest å spise etter det.

Å ikke holde på fasten i helgen kan ødelegge veldig mye ja, spesielt å spise mye godteri og snop :)  Jeg har bare noen få kilo igjen jeg skal ned, og jeg er nå der at om jeg spiser noe særlig mer enn en håndfull med snop så ser jeg det ikke på vekta. Ville ha startet med å kutte ned på snopet ts :) 

Det er ikke et problem å spise utenfor vinduet sånn generelt, men om det er to av ukens syv dager hver uke så tror jeg det også kan spille inn. Jeg holder på spisevinduet selv om det er helt, og spiser det lille godteriet mitt før kl 19 i helgene. Unntak skjer selvsagt, men jeg er nede i 1-2 dager i mnd hvor jeg spiser ut over vinduet. Du er foreløpig oppe i 8 dager til sammenligning :) 

Anonymkode: 3563c...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg raser ned i vekt med 16:8, men jeg spiser ikke mer i enn jeg ellers ville gjort i "spisevinduet" kanksje heller mindre fordi jeg blir fortere mett.  Fri i helgene fungerer osgå. SKal sies at jeg bare bruker 16:8 til å justere 2-3 kilo vektøktning.

Anonymkode: b8944...071

Heldig! Kan du fortelle hva du spiser på en typisk dag? 

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hjelper å ha noe å holde på med mens man faster. Om man aldri har gjort det før kan det være litt tøft de første dagene, men så opplever mange at de får mer energi av å spise sjelden, i motsetning til hva man skulle tro. Og så hjelper det selvsagt hvis man kan kutte litt ned på karbohydratene som gir rask men kortvarig energi.

Anonymkode: d7d04...d4e

ja, og legge seg tidlig fungerer også ganske bra. Hehe. 

Jeg bør kanskje spise mindre karbo. Men pasta er såååå godt 

Anonymkode: 3b655...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Ingenting mellom de måltidene. Kan ikke droppe en av de heller, da kommer jeg til å miste all motivasjon .

Anonymkode: 3b655...a2a

Joda, flott med 3 måltider! Men hvor mye kalorier spiser du per måltid? Kan hende du ligger over det du skal for å gå ned i vekt :)

Anonymkode: e980d...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...